15 años ayudando a las empresas mexicanas
a elegir el mejor software

Sobre LiveAgent

Comienza gratis con LiveAgent y establece grandes relaciones con los clientes con una herramienta de help desk de alto nivel para empresas de todos los tamaños.

Descubre más sobre LiveAgent

Puntos a favor:

Liveagent puts Facebook or email in one inbox. This is a very good software that helps both customers and agents.

Contras:

Nothing so far, still looking for something to complain about.

Valoraciones de LiveAgent

Evaluación media

Facilidad de uso
4.6
Atención al cliente
4.7
Funcionalidades
4.6
Relación calidad-precio
4.7

Probabilidad de recomendación

8.9/10

LiveAgent tiene una valoración global de 4.7 estrellas sobre 5 según las 1,598 opiniones de usuarios de Capterra.

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Filtrar opiniones (1,598)

SHAWN
Sales
Usuario de Linkedin verificado
Bienes de consumo, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

Customer Service Software - If Your're Looking for Basic

4.0 hace 4 años
Los subtítulos en español están disponibles en el reproductor de video
Raquel
Demand planner en España
Productos farmacéuticos, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

Una solución integral de servicio de asistencia con algunas deficiencias

5.0 el año pasado

Comentarios: A pesar de las deficiencias, mi experiencia general con LiveAgent ha sido positiva. Considero que la plataforma es una solución poderosa y robusta que ha mejorado significativamente la eficiencia y los tiempos de respuesta de mi equipo.

Puntos a favor:

Considero que la función de soporte multicanal es increíblemente eficiente, lo que me permite administrar fácilmente los correos electrónicos, los chats en vivo y las interacciones en las redes sociales en un solo lugar.

Contras:

He notado que la curva de aprendizaje de LiveAgent puede ser bastante empinada para algunos usuarios, especialmente para aquellos con habilidades técnicas limitadas.

Respuesta de QualityUnit

el año pasado

Hello Raquel! Thanks for taking the time to share your thoughts on LiveAgent. It's great to hear that our multi-channel support feature has been a game-changer for you and your team! We understand that the learning curve might be a bit steep for some users. To make things easier, we are continuously working on improving our documentation, tutorials, and providing excellent customer support to assist users throughout their journey. Don't hesitate to reach out if you need any help! Once again, thank you for your feedback, and we're thrilled to have you as part of the LiveAgent family! - LiveAgent Team

Eduardo Jesús
Ingeniero de Proyectos Tecnológicos en EE. UU.
Tecnología y servicios de la información, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

Reseña PT

4.0 el año pasado

Comentarios: Con LiveAgent nos ha facilitado la gestión de los tickets de soporte, los reportes nos ayudan a evaluar a nuestro personal de soporte en la atención y resolución de tickets.

Puntos a favor:

La facilidad para la gestión de tickets y poder realizar la asignación de los mismos al personal de soporte.

Contras:

El crear algunas de las reglas para la gestión de los tickets, al principio me costó un poco entender el funcionamiento de las mismas.

Alternativas consideradas: Richpanel , Freshdesk , Gorgias , HubSpot Service Hub y Zendesk Suite

Razones para cambiar a LiveAgent: Después de hacer la evaluación por 14 días fue la mejor mesa de ayuda que se ajustaba a nuestras necesidades.

Respuesta de QualityUnit

el año pasado

Hello there! It's great to hear how useful you've found our ticket management system. Appreciate your straight 9 on recommendation - it's always a bonus point for us. And as for your sphere of work, Tech projects do need quality support. Guess we're a pretty good match! ;) - LiveAgent Team

Usuario verificado
Usuario de Linkedin verificado
Marketing y publicidad, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

LiveAgent : Una plataforma sólida para el servicio al cliente.

4.0 el año pasado

Comentarios: Es una plataforma solida de servicio al cliente con características útiles y herramientas de automatización para ayudar a empresas a gestionar sus interacciones con los clientes. Aunque su costo puede ser alto y su uso puede ser complejo, no deja de ser una buena opción para empresas que desean mejorar su servicio al cliente.

Puntos a favor:

Incluye varios canales como el chat en vivo, correo electrónico, llamadas, mensajes de texto y redes sociales. Además muestra una interfaz personalizable permitiendo adaptar la aplicación a las necesidades de los usuarios.

Contras:

Su costo es alto para empresas pequeñas y medianas, incluso el personalizar la plataforma puede ser compleja y su soporte se encuentra para un número limitado de idiomas.

Alternativas consideradas: Drift

Respuesta de QualityUnit

el año pasado

Hey there! Thank you for the detailed review. It's fantastic to hear such nice words about LiveAgent. In regards to pricing, we have recently rolled out annual plans with pricing tiers for businesses of all sizes - making it more friendly for small and medium-sized companies! Plus, we're working on adding more language support to cater to our diverse customers. Stay tuned for even more enhancements to come! - LiveAgent Team

Sebastian
Ing. Sistemas en Colombia
Tecnología y servicios de la información, 10,000+ empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

De gran ayuda

5.0 el año pasado

Puntos a favor:

Es una herramienta supremamente intuitiva, ayuda muchisimo a agilizar el trabajo.

Contras:

No tengo ninguna queja sobre este programa funciona a la perfeccion.

Respuesta de QualityUnit

el año pasado

Hi Sebastian, Thank you very much for your kind feedback. We are glad that LiveAgent has been the right choice for you and that you have been satisfied with the benefits it brings to your customer care. Remember, we are here for you 24/7 in case of any questions or issues! -LiveAgent team

Angie
Ing Software en Colombia
Tecnología y servicios de la información, 10,000+ empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

LiveAgent es lo que buscaba

4.0 el año pasado

Puntos a favor:

Me gusto que facilita ta tarea de procesar correos electronicos esyo ayuda demaciado a agilizar el trabajo.

Contras:

Creo que en sus verciones moviles podrian implementar varias herramientas que hacen falta.

Respuesta de QualityUnit

el año pasado

Hi Angie, Thank you very much for your feedback. We are glad that you have been satisfied with LiveAgent and the benefits it brings to your everyday work life. Our team works hard to constantly improve the system, including its mobile apps so stay tuned for great updates coming your way! -LiveAgent team

Briam
ING. Sistemas en Colombia
Tecnología y servicios de la información, 10,000+ empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

De vital ayuda.

5.0 hace 10 meses

Puntos a favor:

Me gusta que sea un conjunto completo de funciones las cuales facilitan funciones como chat en vivo, es muy útil poder encontrar la ubicación del usuario para enviarle la invitación a chat.

Contras:

Es algo molesto que sea necesario iniciar sesión con tanta frecuencia para evitar que de inactive el usuario.

Respuesta de QualityUnit

hace 9 meses

Hi Briam, Thanks for naming us "of vital help." We put a lot of effort into providing the most useful tools, and it seems you found it. - LiveAgent Team

Juan Andres
Administracion de Empresas en Colombia
Tecnología y servicios de la información, 1,001-5,000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Es perfecto

4.0 el año pasado

Puntos a favor:

Su chat en tiempo real es una herramienta bastante util para nuestros agentes.

Contras:

Es posible que presente fallas en el momento de buscar correos electronicos muy antiguos.

Respuesta de QualityUnit

el año pasado

Hi Juan Andres, Thank you for your review. We are glad to hear that you have been satisfied with LiveAgent and that the chat functionality has been beneficial to you and your team. Remember, our team is here for you 24/7 in case of any questions or issues! -LiveAgent team

Orlando
Orlando
Tec Informático en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Internet, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Agente en Vivo

5.0 hace 2 años

Comentarios: En general ha sido buena, esperemos que en próximas actualizaciones siga mejorando este producto.

Puntos a favor:

Una de mis funciones favoritas es el informe de ubicación (que muestra en qué parte del mundo se encuentra el usuario), así como la capacidad de enviar una invitación de chat al usuario mientras navega por su sitio web

Contras:

Creo que el único inconveniente que he encontrado es el requisito de iniciar sesión en su cuenta con frecuencia para mantener la cuenta activa. No me gusta tener que configurar un recordatorio para iniciar sesión por temor a que mi cuenta se desactive.

Respuesta de QualityUnit

hace 2 años

Hi Orlando, Thank you for your feedback. We are glad to see that you have been satisfied with the benefits LiveAgent brings to chatting with your clients. Our team works hard every day to further improve the system so stay tuned for more awesome updates coming your way!

Geovanny
Administrativo en Ecuador
Construcción, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

LiveAgent la app que nos ayuda a mejor en la calidad con los clientes

5.0 hace 2 años

Comentarios: Aumentado mis clientes, a mejorado la comunicación de los clientes con la empresa es una excelente herramienta

Puntos a favor:

Es una herramienta que me a facilitado en la empresa para la calidad para mis clientes

Contras:

Falta un poco más de herramientas, pero es muy buena el software me ayudado mucho es indispensable en mi trabajo

Respuesta de QualityUnit

hace 2 años

Hello Geovanny! Thank you for your review! t's always great to see our tools make a positive impact for our customers. If you have any additional feedback or suggestions for how we can improve, we'd love to hear it. Thanks again for your review. :) - LiveAgent Team

Usuario verificado
Usuario de Linkedin verificado
Construcción, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Prueba gratis
Fuente de la reseña

Mensajeria instantanea

4.0 hace 2 años

Puntos a favor:

Tiene muchos puntos favoritos lo genial es el soporte de 24, tiene muchas herramientas que hace facilitarte el trabajo y mejora la calidad de la empresas, el historial , los chat en vivo, el monitorio de las llamadas, es efectivo y tiene una interfaz agradable.

Contras:

No tiene muchos contras, solo que un poco de capacitación para realizar el software, apesar de que se utilizo gratis, hay ciertas herramientas que son pagada, pero como todo si quiere mejor calidad , hay que pagar.

Respuesta de QualityUnit

hace 2 años

Hello There! :) Thank you for your kind words about LiveAgent! We are delighted to hear that you appreciate the 24-hour support and LiveAgent's tools to make your work easier. We strive to make sure that our product not only offers great features, but also a pleasant interface for our users. We appreciate your feedback and we look forward to continuing to provide you with a great experience :) - LiveAgent Team

Rolando Enrique
Asesor teléfonico en México
Telecomunicaciones, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Excelente programa

5.0 hace 2 años

Puntos a favor:

Es acceso fácil y rápido entendimiento solución a lo que se necesita

Contras:

Todo bien, al principio sí algo difícil para entender pero ya después todo fácil

Respuesta de QualityUnit

hace 2 años

Thank you so much for your kind words, Rolando! We're happy to hear that you've found our platform easy to understand and use after a short time. We're constantly striving to make our products and services as user-friendly as possible, so we really appreciate your feedback. - LiveAgent Team

Usuario verificado
Usuario de Linkedin verificado
Logística y cadena de suministro, 501-1,000 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

LiveAgent como CRM multicanal

5.0 el año pasado

Comentarios: Bastante conforme con el proyecto

Puntos a favor:

La facilidad de implementación e integración multicanal

Contras:

Podría mejorar el sistema de etiquetas y tipificación de las conversaciones

Respuesta de QualityUnit

el año pasado

Hello there! :) Thank you very much for your feedback. - LiveAgent Team

Luis armando
Director operativo en México
Consultoría de gestión, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Prueba gratis
Fuente de la reseña

Chats para negocios pyme

5.0 hace 2 años

Comentarios: Satisfactorio en lo general sobre todo ñara brindar información rapida y.una comunicaciónmas personalizada

Puntos a favor:

Una funcionalidad sencilla practica divertida de hablar via chats con clientes t contactos

Contras:

Cuando se cae la conexión y el.proceso de implementacion para negocio

Respuesta de QualityUnit

hace 2 años

Hello Luis! Thank you for your review of LiveAgent. We're glad you appreciate the chat functionality and find it practical for talking with clients and contacts. We're sorry to hear that you experienced dropped connections and difficulties with implementation. In case that happens, please reach out to our 24/7 customer service via chats or email to resolve this issue. - LiveAgent Team

Erendira
Ceo en México
Diseño gráfico, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

Excelente app para mantener mi dia a dia en orden

5.0 el año pasado

Comentarios: Gracias a LiveAgent estoy dando solución a muchas áreas de mi negocio como principal la atención al cliente de manera oportuna y hábil, gracias a su función de grabar llamadas así mido la calidad de cada llamada.

Puntos a favor:

Me ha gustado mucho ya que tiene un sistema de atención al cliente las 24 horas y eso me ayuda a mantenerme como activa en mi negocio y no perder llamadas aun cuando quizá no puedo responder la herramienta en automático funciona y da calidad a las llamadas. Recomiendo ampliamente LiveAgent.

Contras:

Se me dificulta un poco la función de crear tickets.

Respuesta de QualityUnit

el año pasado

Hi Erendira! :) Thank you for your awesome review! We're glad to hear that LiveAgent is helping your business to handle inbound calls. Let us know if you uneed any help with creating tickets. Our customer success team will be happy to help. - LiveAgent Team

Maria
Administrativa en España
Servicios, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

Software de servicio al cliente con muchas funciones

4.0 hace 6 meses

Puntos a favor:

La facilidad para servir la información al cliente con total libertad

Contras:

No encuentro ninguna por ahora, pero seguiré usándolo para averiguarlo

Respuesta de QualityUnit

hace 6 meses

Hello Maria! Thank you for your positive feedback on LiveAgent. If anything comes up as you continue to use it, don't hesitate to reach out for assistance or suggestions. We're here to help ensure your experience remains positive. - LiveAgent Team

Usuario verificado
Usuario de Linkedin verificado
Externalización/deslocalización, 1,001-5,000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Evaluación LiveAgent

5.0 hace 2 años

Puntos a favor:

Es excelente para resolver cualquier inquietud

Contras:

Por el momento ha cumplido con mis requerimientos

Respuesta de QualityUnit

hace 2 años

Hello there! Thank you so much for taking the time to leave a 5-star review! We are thrilled to hear that you are finding our help desk software to be so helpful. - LiveAgent Team

Antonio
Manger en España
Ropa y moda, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Prueba gratis
Fuente de la reseña

Muy buen software

5.0 hace 2 años

Puntos a favor:

Es un software muy intuitivo y fácil de usar

Contras:

Nada todo es muy sencillo y rápido apostaría por seguir usandolo

Respuesta de QualityUnit

hace 2 años

Hello Antonio! Thank you so much for taking the time to leave us a 5-star review! We are thrilled to hear that you find our software intuitive and easy to use. If you ever have any questions or need help with anything, please don't hesitate to reach out to us 24/7. - LiveAgent Team

Christian
Vendedor en Perú
Comercio mayorista, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Buenos agentes

4.0 hace 2 años

Puntos a favor:

Lo que mas ne ha gustado es que ellos me ayudan a recuperar mi clave

Contras:

Hay publicidad deberia haber menos publicidad

Respuesta de QualityUnit

hace 2 años

Hello Christian. Thank you for your review. We want to assure you that our app does not contain any advertisements. - LiveAgent Team

Miguel
Miguel
Qa tester en España
Usuario de Linkedin verificado
Telecomunicaciones, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

Atención al cliente

5.0 el año pasado

Puntos a favor:

LiveAgent es una herramienta de atención al cliente excepcional que ofrece una amplia gama de funciones para ayudar a las empresas a mejorar su servicio al cliente.

Contras:

En ocasiones deja que desear algunas funcionalidades

Respuesta de QualityUnit

el año pasado

Hello Miguel. Thank you for your feedback. Happy to see that you enjoy the wide range of features that LiveAgent offers. If there are any particular ones that you are missing, please let us know at hello@liveagent.com - LiveAgent Team

Emma
Emma
Senior Director Product Marketing en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Hospital y atención sanitaria, 10,000+ empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Excellent Customer Service for the Price

5.0 hace 11 meses

Comentarios: It was definitely worth the time and effort required to adjust to the new method. Thanks to its structure and features, we were able to reduce a massive message backlog to a much more manageable one.

Puntos a favor:

LiveAgent's strongest feature is undoubtedly the promptness of their technical support. The fact that it may be altered to suit individual needs is another plus. The ease with which our client may get in touch with us is the third best feature. Not only can I use LiveAgent in my own tongue of Spanish, but it also supports a wide variety of other languages, and everything, including emails and templates, can be changed to display in either my native tongue or the language of my consumers. I can locate anything I need with a quick peek at the dashboard.

Contras:

If I had to choose a nitpick, it would be that I wish there was more color on the interface; on the other hand, why would you want to clutter up such a simple layout with flashy graphics? LiveAgent delivers just as advertised by devoting maximum real estate to its features.

Respuesta de QualityUnit

hace 11 meses

Hey there, It's great to hear that our customizability has been effective for your operations. It's our mission to provide a platform that can be tailored to suit unique business needs. On your point about our simple interface layout, we believe in function over flash to ensure a seamless user experience. We're glad that the transition to using LiveAgent has been beneficial in managing your message backlog. Also, isn't it amazing how variety in language options can open doors to diverse customer bases? Thanks for your kind words about our prompt technical support. We strive to keep this up! - LiveAgent Team

Christian
Christian
Human Resources Manager en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Salud, bienestar y deporte, 1,001-5,000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Our support communications are centralized with LiveAgent

4.0 hace 12 meses

Comentarios: The pricing structure is the one thing I'd like to see altered. They've made it possible to aggregate feedback from many channels—including Twitter, Instagram, and Facebook—but unfortunately, doing so costs an additional $39 per channel.

Puntos a favor:

It's great that we can designate a single administrator to sort incoming emails, allocate them to the appropriate agents, and monitor their responses until the problem is resolved.

Contras:

The safety, the ease of usage, It's the greatest there is since it's so simple to implement, integrate, administer, and utilize; there are never any misunderstandings or missteps in the communication.

Respuesta de QualityUnit

hace 12 meses

Hi Christian, Thank you very much for your kind review. We are glad to hear that LiveAgent has been the right choice for you and that you have been satisfied with the benefits it brings to your everyday work life. Our team is available 24/7 via chat and email so don't hesitate to reach out in case of any questions or issues, including any pricing queries! -LiveAgent team

Ron
co-owner en Países Bajos
Formación profesional y coaching, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

Easy to start with liveagent

4.0 el mes pasado Nuevo

Comentarios: Nice to work with. Will discover more features soon

Puntos a favor:

It was easy to start with. Good overview of conversations

Contras:

Nothing yet.

Respuesta de QualityUnit

hace 3 semanas

Hey Ron! Thank you for the review :) - The LiveAgent Team

Alberto
Operations Director en España
Marketing y publicidad, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña
Fuente: SoftwareAdvice

Mediocre lifecycle management

3.0 hace 3 años

Comentarios: It has been from more to less. In the last 3 years has barely evolved (if not regressed), not being anymore a market leader. If I still haven't changed is due to all integration I have already done with the app.

Puntos a favor:

It's a really useful omnichannel tool, which requires mid-size effort to configure and obtain an inmediate profit.

Contras:

Development and support are on their own. They add/ change / delete functionalities without further notice. It's quite frustrating when a given morning your agents tell you that something you have been using for years is not working and when you reach support team responds saying that this feature never existed, as you are idiots. This issue could be easily solved if product team would submit a regular/weekly email with the content of the product roadmap, so teams can addapt in advance their operation to deleted/changed/added functionalities.

Alternativas consideradas: Zoho Desk y Zendesk Suite

Razones para cambiar a LiveAgent: price affordable and worthy features

Respuesta de QualityUnit

hace 3 años

Hello Alberto, thank you very much for your honest review. We are happy to see that you find LiveAgent a useful omnichannel tool but at the same time, we are also very sad to hear about your negative experience. We are gathering the suggestions and features requested from our customers plus we have some internal initiatives to keep the growth of our solution. Recently we have been slowed down by a code refactoring that cannot be seen by users as an immediate improvement, but it's very important in a long term. All the changes can be found here in our changelog -> https://dev.ladesk.com/ and also in our blog post here -> https://www.liveagent.com/blog/news/ which is highlighting the most significant changes. Anyways, I will pass your feedback about the potential improvement of sharing the details about upcoming changes to our manager. I am again very sorry if there has been any change that caused you any inconvenience.

Loizos
Assistant Risk Manager en Chipre
Deportes, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Prueba gratis
Fuente de la reseña

Efficient and Robust Customer Support Solution

4.0 hace 4 semanas Nuevo

Comentarios: LiveAgent was reliable and efficient, enhancing our customer support with its robust features and integrations.

Puntos a favor:

I loved LiveAgent's seamless integration.

Contras:

The interface felt a bit cluttered at times.

Respuesta de QualityUnit

hace 3 semanas

Hey Loizos, thanks for your feedback! We're glad to hear you found LiveAgent reliable and efficient. We understand that the interface could feel cluttered at times. Your input is valuable, and we're always working to improve. If you need more help or have questions as you explore our features, feel free to reach out. - The LiveAgent Team

osema
Infrastructure Lead en Jordania
Servicios financieros, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Intelligent assistant to improve response time and distribute service load efficiently

5.0 hace 4 semanas Nuevo

Comentarios: LiveAgent has simplified our customer service system and enabled us to enhance our capabilities to respond more efficiently. It is wonderful that his organizational abilities and records enable us to better investigate all the details, identify areas of deficiency, and work to constantly improve them. It is wonderful that it has enhanced transparency and contributed to enhancing customer confidence in our services.

Puntos a favor:

I appreciate the way LiveAgent's automation simplifies ticket creation for the customer, and its ability to seamlessly route to the appropriate departments quickly to provide the best service. I like the LiveAgent dashboard very much because it is comprehensive and contains all the details and everything related to open tickets and the latest updates to them. It is great that LiveAgent is able to reassure the customer by providing him with a reference number to follow up on the status of the order, which enables him to easily check when needed. I also love LiveAgent's marketing capabilities and its ability to ask questions that attract visitors to our site and connect them directly to the right person to answer their questions. The reports provided by LiveAgent are comprehensive and always help us to make improvements that contribute to attracting new customers more efficiently.

Contras:

There are no negatives with LiveAgent, all services are excellent, but I believe that updating the notifications to include the importance of the ticket will enhance our ability to provide the appropriate response.

Respuesta de QualityUnit

hace 3 semanas

Hi Osema, Thank you for your positive review! It's great to hear that LiveAgent is benefiting your team. We also appreciate your feedback on enhancing notifications. We'll consider this for future updates to improve your experience further. Feel free to reach out anytime. - The LiveAgent Team