18 años ayudando a las empresas mexicanas
a elegir el mejor software

Sobre PlanningPME

PlanningPME es una solución de programación de personal que le permite planificar y administrar recursos, tareas, clientes, intervenciones, proyectos, lugares de trabajo.

Descubre más sobre PlanningPME

Puntos a favor:

I really like the quarterly view, which lets me look at 13 weeks of planning. I also like that we can scroll forward in time very easily.

Contras:

I'm new to planning pme and at this time no vons for me will update as needed.

Valoraciones de PlanningPME

Evaluación media

Facilidad de uso
4.7
Atención al cliente
4.5
Funcionalidades
4.4
Relación calidad-precio
4.4

Probabilidad de recomendación

9.0/ 10

PlanningPME tiene una valoración global de 4.5 estrellas sobre 5 según las 30 opiniones de usuarios de Capterra.

¿Has utilizado PlanningPME antes?

Comparte tu experiencia con otros compradores de software.

Filtrar opiniones (30)

Eric
Jefe de Sistemas e Informática en México
Dispositivos médicos, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Excelente Plataforma de Planeación.

5.0 hace 2 años

Comentarios: Muchas áreas

Puntos a favor:

Facilidad en la planeación y descripción de funciones.

Contras:

Al cambiar un recurso, no borrar la trazabilidad de ese recurso.

Steven
Steven
system technique en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Consultoría de gestión, 5,001-10,000 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Perfect daily planning

5.0 hace 2 meses Nuevo

Comentarios: It is useful for this type of people who have many daily commitments and who often fail to fulfill them because they forget or do not organize the day well

Puntos a favor:

With your application I can have a daily plan without forgetting to keep appointments in my agenda, although its function is quite normal and everyday, I have been able to have a much more organized schedule of my daily duties to fulfill without forgetting something important and it keeps me sure of myself that I do everything right. A very active platform without passing reminder notifications

Contras:

It is simple and there is nothing that I dislike, it has the basics to have a good agenda planning

Gavin
Manager en Australia
Fabricación de productos eléctricos/electrónicos, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Electrical Company User

5.0 hace 5 meses

Comentarios: Excellent. The uptime on the system is great, we can access it from our mobile phones and any questions we have are answered promptly.

Puntos a favor:

I really like the quarterly view, which lets me look at 13 weeks of planning. I also like that we can scroll forward in time very easily. This is particularly helpful as a lot of our projects are planned well in advance. I also like that we can have colour codes for different resource groups and different tasks.

Contras:

There has been a recent change made which sees the quarterly view default to Monday (1st day of the week) instead of today. This has only changed recently and means I am forced to click on the "today" button every time. The 1st column should always be today. Would be good if this could be changed back. Would also be good if Microsoft outlook bookings could be integrated into PME schedule.

Roger
Roger
Head of Distribution & Partnerships en Italia
Usuario de Linkedin verificado
Hostelería, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Perfect solution for start-up or small size companies

4.0 hace 6 años

Puntos a favor:

The big advantage of the software is the quite flexible set-up possibilities, the simple user interface, and its pricing.

Contras:

For what we needed in our company (maintenance, cleaning and welcoming staff scheduling) this was a very good solution and there aren't any features that are lacking so far.

Respuesta de Target Skills

hace 3 años

Dear Roger, Thank you for your comment ! We are happy that PlanningPME meets your needs and is well suited to your business. Indeed, one of PlanningPME big advantage is the possibility to customize your schedule according to your business activity. Best regards, The Target Skills team

Kim
coo en Dinamarca
Organización de eventos, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Easy Planning

5.0 hace 4 semanas Nuevo

Comentarios: Perfect for our planning , crew , cars, transport,
PlannigPME is our go to tool for a smooth and relable planning

Puntos a favor:

easy to use and reliable a software that makes planning a joy.

Contras:

not possibility to place 2 or more taskes in one day without it being "stacked"

Thomas
Service Manager en Alemania
Maquinaria, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Very good software for planning recources in service

4.0 el año pasado

Comentarios: For our purposes, still the best tool on the market for customer service.

Puntos a favor:

The tool is very flexible. The global search function in particular helps us a lot in our daily work.

Contras:

The software becomes very slow and crashes more often as the planning file grows larger throughout the year. For us at the moment about 20MB.

April
Administration en EE. UU.
Comercio minorista, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

Newbie here

5.0 hace 2 meses

Comentarios: I started to get a better planning system with my growing business comes growing needs for me and my crew. I can handle scheduling while planning in advance upcoming events employees schedule and their time off requests so far I like this app for

Puntos a favor:

Great for small businesses for scheduling easy to assign and designate employees tasks remotely organize and plan for upcoming events and employees time on and off the clock their needs and mine.

Contras:

I'm new to planning pme and at this time no vons for me will update as needed.

Marjo
IT Manager en EE. UU.
Producción audiovisual, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

The Best Planning and Scheduling Solution

5.0 hace 3 meses

Puntos a favor:

I like the ease of planning and ensuring efficiency with PlanningPME. It makes scheduling easy. The software helps ensure maximum productivity.

Contras:

With PlanningPME, there hasn't been issues.

Silviu
CTO en Rumania
Alimentación y bebidas, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

PlanningPME helps manage our resources globally.

5.0 el mes pasado Nuevo

Puntos a favor:

The flexibility and functionality of planning our human resources globally.

Contras:

There are not so may thighs that I can say as cons.

Mantas
Sales manager en Lituania
Logística y cadena de suministro, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

Genius is simplicity and good support

5.0 hace 4 meses

Comentarios: Very good support and sales team. Easy to use

Puntos a favor:

The genius of PlanningPME lies in its simplicity. It is incredibly easy to install, use, and customize. We are delighted with the exceptional support and the quick access it provides. The user-friendly interface and intuitive design make it a standout tool in the market. The efficiency and reliability of PlanningPME have significantly improved our workflow, making it an indispensable asset for our team.

Contras:

Colors of different statuses could be full sized (like in offline version)

Natalia
CEO en EE. UU.
Salud, bienestar y deporte, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

Great add up!

5.0 hace 3 semanas Nuevo

Comentarios: It’s been very helpful and doing a good job to organize the agenda

Puntos a favor:

Very helpful app to organize and plan my company’s business.

Contras:

I do not have any complaints so far about PlanningPME

Alessandro
Manager en Italia
Automatización industrial, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Interessante scoperta

4.0 hace 2 meses Nuevo

Comentarios: Ho selezionato PME a valle di una lunga ricerca che ha sondato costi/benefici di svariati prodotti sul web. Prima di PME non utilizzavamo nessuno strumento, ma esclusivamente dei file excel condivisi.
PME è sicuramente un prodotto che vale il suo costo.
Riesce a gestire un buon numero di risorse raggruppate in maniera dinamica e dislocate su vari progetti di varia natura.
Graficamente è un prodotto "vecchiotto" (di fatto è un excel spostato su web) ma, conoscendone i limiti, ha una buona fruibilità e quasi tutti i suoi limiti si riescono a raggirare, al costo di allungare un po' le tempistiche operative.

Puntos a favor:

Allineato alla modalità con cui oggi gestiamo internamente la pianificazione.

Contras:

Non perfettamente fruibile a livello grafico. Bassa personalizzabilità a livello grafico. Interfaccia da smartphone pressoché inutilizzabile.

Michael
Leiter ICT en Italia
Servicios para instalaciones, 1,001-5,000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Jederzeit gerne wieder - sehr innovativ und flexibel

5.0 hace 4 meses

Comentarios: Sehr kompetenter Support am Telefon und auch per Mail. Sehr freundliches Personal.

Puntos a favor:

Sehr flexible Einstellungsmöglichkeiten, man kann alle Fälle abdecken.

Contras:

Rollout auf Thin Clients teilweise etwas komplex.

Rüdiger
Rüdiger
Geschäftsführer en Alemania
Usuario de Linkedin verificado
Fabricación de productos eléctricos/electrónicos, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Viel kann, nichts muss!

4.0 hace 2 meses

Comentarios: Wir benutzen es für die Auftragsplanung, einfach schon während des Kundentelefonats ein "Kästchen" aufziehen, die wichtigsten Dinge eintragen und fertig. Falls man für sich entscheidet das man bestimmte Informationen immer eintragen muss kann dies als Pflichtfeld definieren. Es ist auch möglich eigene Felder zu definieren.

Puntos a favor:

Man kann jede Aufgabe mit vielen Daten füttern, muss es aber nicht!

Contras:

Das die Feiertage jedes Jahr manuell eingetragen werden müssen.

Charel
Direction en Luxemburgo
Automoción, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Très satisfait

4.0 hace 5 meses

Comentarios: Très bonne exérience avec ce programme.
on a trouvé par hasar sur google, on a aussi déjà recommandé aux autre sociétés.

Puntos a favor:

La flexibilité L'adaptivité L'accée pour si beaucoup de personnes

Contras:

Des resources comme "A prendre Rdv." ou "A plannifier" compte aussi comme ressource. La solution mobile pour le GSM est pas top ...

Mark
Responsable IT en Suiza
Bienes de consumo, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Excellent !

5.0 hace 2 semanas Nuevo

Comentarios: Nous avons utilisé PlanningPME pendant des années pour planifier les interventions de nos équipes nomades et en avons été très satisfaits.

Puntos a favor:

Logiciel de planification très facile à prendre en main et à utiliser. Très grande stabilité du logiciel. Fonction drag & drop qui fonctionne très bien. Pas d'options inutiles qui compliquent la compréhension et l'utilisation du logiciel - simple et efficace. Très bonne gestion des utilisateurs et des permissions. Et last but not least: un EXCELLENT support. Chaque fois que nous avons contacté le support commercial ou technique, un/e interlocuteur/rice nous a répondu avec politesse et efficacité. C'est là un des très grands points forts de PlanningPME et de l'équipe de Target Skills. Félicitations et merci !

Contras:

Aucun inconvénient majeur à mentionner. PlanningPME fonctionne très bien.

Francesca
Pianificazione en Italia
Artes escénicas, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Ottimo strumento

5.0 hace 2 meses Nuevo

Comentarios: Esperienza ottima. Strumento fondamentale per il mio team.

Puntos a favor:

Per il mio lavoro è estremamente comodo per pianificare gli impegni del personale a breve-medio e lungo termine. E' di semplice fruizione, ma al tempo stesso offre la possibilità di schedulare diverse tipologie di eventi e risorse. Lo utilizziamo in tanti in ufficio ed è davvero comodo per la condivisione degli eventi e degli impegni.

Contras:

Sarebbe bello poter esportare alcuni calendari e risorse.

Constantin
Directeur en Suiza
Automoción, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Programme Professionnel

5.0 hace 5 meses

Comentarios: Logiciel professionnel utile et personnalisable pour une optimisation des ressources humaines et matérielles. Il nous a permis d'optimiser certains processus et offres de bonnes perspectives.

Puntos a favor:

La personnalisation et le service client

Contras:

Les améliorations sortent 1x par année. Une actualisation 2x par année serait appréciée.

Massimo
IMPIEGATO en Italia
Sector textil, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Planning PME - Ottimo strumento di pianificazione

4.0 hace 2 meses Nuevo

Puntos a favor:

la semplicità di utilizzo e di gestione con il personale coinvolto

Contras:

la mancanza di una vera e propria APP personalizzabile anche con logo aziendale.

Thomas
Responsable Réception SAV en Suiza
Automoción, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Gestion facile d'une flotte de voiture de location

5.0 hace 5 meses

Comentarios: Très bonne interface, pas de panne et si besoin d'une aide technique toujours réactif

Puntos a favor:

facilité d'utilisation pour le suivi d'une flotte de voiture de location

Contras:

pas encore trouvé quelque chose à redire

Mohammed
Manager en Marruecos
Software informático, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Les remarques d'ADVANSYS sur le logiciel PLANNING PME

3.0 hace 2 meses

Comentarios: Nous utilisons la solution pour gérer le planning de nos collaborateurs, mais je reste convaincu que nous l'utilisons à 30% de ses capacité.
Une formation de la part de l'éditeur nous aiderait à faire évoluer le taux d'exploitation de la solution.

Puntos a favor:

La présentation et la convivialité de la solution

Contras:

Les Tableaux de bord sont limités et complexes à générer, un lien avec un outil de Business intelligence serait pertinent

Daniele
Progettista en Italia
Suministros y equipo para empresas, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Poter pianificare le tue risorse da subito con grande semplicità

5.0 el mes pasado Nuevo

Comentarios: Programmazione n°23 macchine con relativi accessori , adesso riusciamo ad ottimizzare al meglio le nostre risorse e soprattutto condividiamo le nostre scelte con tutto il team dove è condiviso il planning.

Puntos a favor:

semplicità di utilizzo , utilizzo senza installazione di software

Contras:

Manca una personalizzazione di stampa in modo da poter configurare cosa stampare ( periodo , macchine , ecc.. ). Manca la possibilità di inserire un periodo di festa per tutte le macchine e quindi spostare automatico tutte le lavorazioni programmate di quel periodo.

Thomas
CEO en Suiza
Energías renovables y medio ambiente, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Eine intuitive und gute Planungssoftware für unsere Ressourcen!

5.0 hace 3 meses

Comentarios: In der ganzen Unternehmung wird das Tool sehr geschätzt. Darum setzten wir auch weiterhin gerne auf PlanningPME.

Puntos a favor:

Die einfache und intuitive Bedienung schätzen wir sehr und freuen uns dass PlanningPME uns in der täglichen Arbeit sehr gut unterstützt.

Contras:

Wir setzten nur die APP Version intern ein. Eine komplette Webversion wäre sehr hilfreich (mit den gleichen Funktionen wie die APP Version.

Eric
Doyen en Suiza
Automoción, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Excellent soutien en cas de problème

4.0 hace 2 meses Nuevo

Puntos a favor:

Sa facilité de prise en main et sa relative intuitivité

Contras:

Les mails automatiques qui manquent de précision concernant la modification effectuée

Olivia
Gestion administrative en Suiza
Organización de eventos, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

Excellent logiciel organisationnel

5.0 hace 2 semanas Nuevo

Comentarios: L'utilisation est très intuitive, et en cas de besoin, des conseillers sont disponibles pour nous aider avec réactivité et bienveillance !

Puntos a favor:

Il y a plein de fonctionnalités, et c'est très adapté à tout type d'activité. Nous avons la possibilité de paramétrer tous les champs et de personnaliser notre interface grâce à des filtres et des couleurs. Je recommande vivement !

Contras:

Nous attendons avec impatience la version mobile, qui n'est pas encore disponible.