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a elegir el mejor software

Opiniones de HoneyBook

Sobre HoneyBook

HoneyBook agiliza y automatiza la experiencia de tu cliente desde la consulta hasta la factura final.

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Puntos a favor:

We have used it for a little over a year now, and this was so incredibly helpful filing taxes for the first time. Well worth the investment.

Contras:

Also, the email feature within HoneyBook can be a bit confusing. Sometimes, I can't tell if an email sent or not.

Valoraciones de HoneyBook

Evaluación media

Facilidad de uso
4.6
Atención al cliente
4.7
Funcionalidades
4.6
Relación calidad-precio
4.7

Probabilidad de recomendación

9.2/10

HoneyBook tiene una valoración global de 4.8 estrellas sobre 5 según las 597 opiniones de usuarios de Capterra.

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Filtrar opiniones (597)

Naomi
Owner
Usuario de Linkedin verificado
Edición, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Perfect for Managing My Small Business

5.0 hace 2 años
Los subtítulos en español están disponibles en el reproductor de vídeo
Raquel
Demand planner en España
Productos farmacéuticos, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Gestión empresarial optimizada con algunos contratiempos

5.0 hace 8 meses

Comentarios: A pesar de algunos inconvenientes, he tenido una experiencia positiva con HoneyBook.

Puntos a favor:

Me encanta cómo HoneyBook ha hecho que administrar mi negocio sea muy sencillo. Puedo crear y enviar facturas sin esfuerzo, realizar un seguimiento de los pagos y administrar las relaciones con mis clientes, todo en un solo lugar.

Contras:

Considero que los precios de HoneyBook son un poco elevados, especialmente para las pequeñas empresas.

Carla
Carla
Consultora SEO en Perú
Usuario de Linkedin verificado
Diseño, 501-1,000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Un CRM muy recomendado

5.0 hace 11 meses

Comentarios: Soy consultora SEO y realizo diferentes auditorías a los sitios web de clientes y HoneyBook es mi mejor aliado, yo enfoco todos mis esfuerzos a realizar un buen trabajo, y Honeybook se encarga de los contratos, generar las facturas y resolver dudas de los clientes de forma automática, es un CRM que está GENIAL.

Puntos a favor:

HoneyBook me encanta, es un CRM que permite gestionar clientes, generar contratos dinámicos, procesar pagos, y más funciones que son muy útiles para automatizar y agilizar la experiencia de los clientes. La plataforma es recomendable para profesionales que quieren tener un crecimiento en su negocio y buscan crear un ecosistema confiable y segura para sus clientes.

Contras:

Hasta el momento no he tenido inconvenientes con Honeybook, el sistema va de maravilla y siempre que tengo una duda puedo consultar a servicio de atención al cliente.

Eduardo
Eduardo
Ingeniero de Sistemas en Perú
Usuario de Linkedin verificado
Diseño, 501-1,000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

HoneyBook el CMR que todo profesional debe tener de aliado

5.0 el año pasado

Comentarios: Tengo una experiencia muy positiva con HoneyBook, yo ofrezco mis servicios como diseñador, mientras que HoneyBook se encarga de toda la documentación como contratos, facturas y comunicaciones con el cliente. Simplemente sorprendente.

Puntos a favor:

Me gusta mucho HoneyBook porque me permite gestionar clientes, realizar contratos dinámicos, procesar pagos, entre muchas herramientas muy útiles si inicias con tu emprendimiento. La plataforma es muy fácil de usar y sobretodo muy segura. Si eres alguien que busca hacer crecer su negocio es importante ofrecer confianza y seguridad a tus clientes y HoneyBook es tu mejor aliado.

Contras:

Aunque HoneyBook tiene una plataforma muy intuitiva, si es necesario que realices configuraciones según los requerimientos del emprendedor, esto puede tomar algo de tiempo.

Sabino Eduardo
Sabino Eduardo
Freelancer en Perú
Usuario de Linkedin verificado
Diseño gráfico, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Automatiza tareas para mejorar experiencias

5.0 hace 10 meses

Puntos a favor:

Me gusta mucho HoneyBook porque sientes que es de esas pocas herramientas que hacen casi todo por ti. Es un CRM completo con el que puedes gestionar clientes, procesar pagos y muchas funciones más de forma automática, mejorando mucho la experiencia del usuario. Si se es un emprendedor o se tiene un negocio en crecimiento esta es una herramienta indispensable que debes implementar.

Contras:

Sería muy interesante que pudieran ampliar los lenguajes de la plataforma como por ejemplo el español, ya que actualmente está en inglés.

alexandra
alexandra
Marketing en Perú
Usuario de Linkedin verificado
Diseño, 501-1,000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Un CRM muy recomendado

5.0 hace 11 meses

Puntos a favor:

HoneyBook es un CRM muy recomendable porque permite gestionar y atender a los clientes, procesar pagos, realizar contratos, entre muchas herramientas indispensables para todo negocio en crecimiento. La plataforma es fácil y segura de usar. Además que crea un ecosistema de confianza y seguridad para tus clientes.

Contras:

Existen pequeñas deficiencias enla gestión de correos y sería genial que puedieran solucionar ese apartado, por lo demás HoneyBook va muy bien.

Yosue
Yosue
Diseñador Web en Chile
Usuario de Linkedin verificado
Desarrollo de programas, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Centralizacion del negocio en un mismo sitio

4.0 hace 2 meses Nuevo

Comentarios: Muy buena, tuve la suerte de obtener clientes al inicio que me ayudaron a mantener funcionando la aplicación, luego de un año, creo, pude escalar a otro tipo de aplicación. Pero en mis inicios me ayuda bastante sobre todo por la firma de contratos

Puntos a favor:

Tienes todo lo necesario para comenzar a trabajar de manera profesional con clientes de cualquier parte. Como dueño de una agencia de marketing y diseño web, iniciar con hooneybook me ayudo mucho a escalar mi empresa en los inicios

Contras:

Para quienes inician, pagar una mensualidad de esta clase puede ser un poco difícil, por lo tanto, al ser una aplicación enfocada en empresas pequeñas que están iniciando, debo darle un punto en contra al hecho del precio para quienes inician, debería haber una opción limitada para quienes inician con diferentes tipos de negocios

Laura Angelica
frelancer en Colombia
Edición, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

Recomendado

4.0 el año pasado

Comentarios: Esta aplicación, brinda a los usuarios dos situaciones muy importantes para la calidad de vida de los emprendedores, uno es la organización y trasabilidad de la pequeña y median empresa, con sus clientes y proveedores. Y la segunda es tiempo de calidad para el emprendedor.

Puntos a favor:

Es una aplicación que permite mantener los archivos organizados, brindado seguridad y confianza en el manejo documental.

Contras:

Debería ser un poco mas asequible, el diseño de la pagina debería se mas amigable con el lector.

Luis Gabriel
Auxiliar de vuelo en España
Aerolíneas/aviación, 10,000+ empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Trabajo más fácil aún

4.0 hace 11 meses

Puntos a favor:

Trabajo a veces como diseñador y Honey Book te facilita muchísimo el trabajo al dedicarse a tema contratos, pagos.. Excelente!!!

Contras:

Poca cosa que escribir por aquí, no tengo queja ninguna!!!

Usuario verificado
Usuario de Linkedin verificado
Recursos Humanos, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

Gestionar proyectos sin asistente personal, este software lo hace todo prácticamente.

5.0 hace 11 meses

Comentarios: La automatización de formularios, la creación de las facturas los informes y estadísticas en orden cronológico es lo que mas importa al final de la semana puesto que la gerencia quiere ver el crecimiento y avance que tiene la compañía.

Puntos a favor:

El software es agradable en el sentido del diseño, fácil de utilizar en empresas pequeñas o medianas en crecimiento, la plataforma permite enviar facturas y firmar de contratos digitales y administrar pagos.

Contras:

El idioma admitido, sólo es en ingles, algunos clientes no lo hablan, los de Latinoamérica, sin embargo hay otros programas que traducen los datos.

Rosana
Rosana
Teacher and manager en España
Usuario de Linkedin verificado
Administración educativa, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

Útil para profesionales creativos y educadores

4.0 hace 8 meses

Comentarios: Como miembro del personal de un colegio, puedo decir que HoneyBook es una herramienta impresionante para simplificar la gestión de tareas y la comunicación con los estudiantes y sus padres.

Puntos a favor:

Me permite colaborar con los estudiantes y sus padres en proyectos y actividades escolares, y compartir documentos y archivos de manera segura y fácil.

Contras:

Quizás un punto negativo podría ser su precio. Aunque ofrece una prueba gratuita y planes de suscripción mensuales y anuales, para algunos usuarios puede resultar caro.

José Manuel
José Manuel
Social Networking en Portugal
Usuario de Linkedin verificado
Marketing y publicidad, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

Una herramienta de grandes soluciones.

3.0 hace 10 meses

Comentarios: Son varias las cosas que este software me ha ayudado a mejorar en mi trabajo, por eso me encanta y la recomiendo a todas las personas que no conocen este software como algo que les puede cambiar la vida.

Puntos a favor:

Una herramienta muy fácil de utilizar y una vez que la haces habitual, quedas conectado con ella. Lo mejor de todo, es su variedad de herramientas para utilizar, eso te hace sentir que el trabajo es mucho más sencillo.

Contras:

En mi opinión algo que deberían mejorar un poco es la interfaz, por momentos se hace pesada al cargar los elementos.

Oreanna Victoria
Asesora inmobiliaria en Perú
Propiedad inmobiliaria, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Prueba gratis
Fuente de la reseña

Un crm básico de tener

5.0 el año pasado

Puntos a favor:

Es fácil de usar, y su versión gratuita es bastante buena

Contras:

Es un poco complicado el panel de actividades

Christina
Christina
Owner en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Servicios jurídicos, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

The Best Client Management Resource-- goes beyond normal software

5.0 hace 4 años

Comentarios: Before I used HoneyBook, I had tried several other client management platforms. All of them were clunky, and often I'd have to hunt around for things in the interest of the app developer's attention to folders and organization. What a mess! I'm so glad I switched to HoneyBook. They've consistently made product improvements and seem to really care about their customers. It gets easier and more fun to use every day, with just enough features to accomplish what I need without overwhelming me. I highly suggest this to anyone who is managing multiple clients, especially if you have client projects that tend to go dormant for awhile then pick back up.

Puntos a favor:

I love how easy it is to use, and how amenable the HB team is to updating the software if you have a feature request or complaint. It provides very visual, easy user prompts that allow me to easily accomplish what I need in a fraction of the time of other software apps I've tried.

Contras:

It's annoying that I can't delete the default emails that came with my account to replace them with my own workflow, so myself or a team member doesn't get confused with their suggested emails vs. the ones I actually want to use.

Respuesta de HoneyBook

hace 4 años

Christina, thank you for you being a HoneyBook member! We are so happy to hear that HB allows you to manage your clients in a fraction of time of other systems! Our Product Team works hard to consistently meet and exceed our members expectations. Thank you for the feedback on the default email templates. I will share with our team. Incase you didn't know, you can edit the default templates text and format to meet your needs.

Matthew
Operations Manager en EE. UU.
Organización de eventos, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Streamline your Booking Experience

4.0 el mes pasado Nuevo

Comentarios: The software has made our small business more efficient and allows us to focus on the clients, as we run a client based business, it is important that we can take the time we used to spend invoicing, requesting contracts, and following up on payments to interact with our clients more.

Puntos a favor:

Honeybook streamlines your process into an easy to use system, once the initial set up, from questionnaires to Invoices and Contracts you have all the tools you need to manage your projects. The desktop and mobile app add flexibility to what you can do with your business at home, in the office, or on the go.

Contras:

The setup process is a bit tricky and unless you have familiarized yourself with template creation, pay someone to build your templates, or find a premade on to edit to work for your needs it is a bit overwhelming if you have no experience at all with creating online templates or websites.

Shawn
IT Manager en Trinidad y Tobago
Empaquetado/entrega de mercancía, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Prueba gratis
Fuente de la reseña

Great for small businesses

3.0 el mes pasado Nuevo

Puntos a favor:

Very user friendly and task notifications for leads and clients

Contras:

limited integrations and customisation to meet different types of businesses

Maria
Publicist en EE. UU.
Relaciones públicas y comunicaciones, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Invoicing made effortless with Honeybook!

5.0 hace 2 semanas Nuevo

Comentarios: Creating an invoice on HoneyBook is a straightforward process. It guides me through the necessary steps, from inputting client details to itemizing services and setting payment terms. The customizable templates provided also save so much time!

Puntos a favor:

Honeybook's easy-to-use invoicing features have set a new standard for efficiency. As a professional managing multiple clients and projects, HoneyBook has made the task of creating and managing invoices simple for myself and easy for my clients to make payments.

Contras:

There is nothing that I dislike about Honeybook.

Sarah
Virtual Assistant en EE. UU.
Marketing y publicidad, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

HoneyBook - the software I never knew I needed

5.0 hace 5 meses

Puntos a favor:

HoneyBook is very visually appealing and easy to use for both myself and my clients. The ability to create and save templates that I can edit and reuse for each client saves me SO much time, and it's truly so easy. It's very affordable and has already saved me a lot of time and headaches.

Contras:

I honestly have no complaints about HoneyBook.

Respuesta de HoneyBook

hace 5 meses

Hey Sarah, Thanks so much for the glowing review! we're so happy to see that you're having such a positive experience with HoneyBook so far. :) Would you be willing to grant us permission to use this quote for marketing purposes (and attribute it to you of course)? If so - please send an email to ugc-marketing@honeybook.com and we'll follow up with next steps!

Usuario verificado
Usuario de Linkedin verificado
Diseño, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Great for contracts and invoicing

5.0 hace 11 meses

Comentarios: I use the software for the valuable contracts and simplified invoicing. The added features of auto-billing and recurring billing is great. The increased transaction fees are unfortunate, whereas competitors offer quicker deposits vs Honeybook. There have been dozens of new features and expanded capabilities added to the software, however, I have never been able to learn the initial project features to try taking advantage of the new smartfile features. Hiring a pro is incredibly expensive.

Puntos a favor:

Easy to use invoicing platformCRM helps maintain contacts and specificsContract templates are perfect for my needs

Contras:

Payments take much longer to deposit vs competitorsThe pipeline and smart file functionality takes a degree to figure out. After two years I am still not using these featuresClients do not like the notifications on every change within their project

Madeline
Account Executive en EE. UU.
Relaciones públicas y comunicaciones, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

HoneyBook has streamlined so much of our small company's communications and lead generation

5.0 el mes pasado Nuevo

Comentarios: We've been using Honeybook since 2022, mainly to organize our lead generation and some aspects of client-level communications. It's largely been a success, leaving us more time to focus on execution of our own projects rather than having to worry about timing and logistics associated with client relations (obviously an important point in public relations!).

Puntos a favor:

I like how comprehensive HoneyBook is in listing out contact details, project history, and communication points pertinent to specific clients of ours. It's been very easy to organize leads, inquiries, and potential client leads. Lastly, I definitely appreciate the automated capabilities with sending out contracts, invoices and follow-up emails.

Contras:

I haven't quite gotten around to learning all aspects of the software yet!

Usuario verificado
Usuario de Linkedin verificado
Entretenimiento, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Prueba gratis
Fuente de la reseña

Really professional contract management

5.0 el mes pasado Nuevo

Puntos a favor:

HoneyBook seems to do many things, from sales presentations to contracts but what we are using it for is contracts, and it is very good with that. So much less complicated for our staff to create and sign them through a flawless (also beautiful) system, and clients are impressed with the system as well.

Contras:

Haven't found anything yet, perhaps as we go along. We are considering expanding our use to include invoicing and billing and will update review at that time.

Usuario verificado
Usuario de Linkedin verificado
Muebles, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

All in one platform

5.0 hace 2 meses

Puntos a favor:

Proposals, appointments, payments, invoices. All in one platform. Like a personal assistant. I found it very useful and innovative, especially for the automation part which is not obvious for a software like this.

Contras:

Nothing wrong to report. A few bugs every now and then but I haven't seen one in a while.

Britney
Photographer en EE. UU.
Fotografía, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

Honeybook is a great system,but not for me!

5.0 hace 2 meses Nuevo

Comentarios: While I like honeybook system it was not ideal for me

Puntos a favor:

Being able to send contracts, estimates and manage my workflow all in one place.

Contras:

Being able to navigate and the pricing per month.

Cori
Photographer en EE. UU.
Fotografía, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

The Best CRM Software EVER!!!

5.0 hace 4 años

Comentarios: I am keeping my workflow seamless. I am not falling behind with not knowing what i have and havent done. I get notifications in my app on my phone to keep me up to date when i am not at a desk. Saving templates keeps me from having to re-do contracts and brochures to send to clients. And honestly the BIGGEST thing is it keeps me on top of clients and either closing things out if they arent interested, booking them if they just forgot to get back to me, or making sure they are seeing things.

Puntos a favor:

I love how seamless and easy to use it is. It may be a transition at first but once you get changed over you will NEVER go back. The workflow is so easy to use and very customizable. Other softwares i've tested are not even comparable to how simple honeybook is to use.

Contras:

The only thing i wish were better is the calendar system. It would be nice to be able to block dates out on the calendar to avoid booking, like if you had planned a vacation. I also with it would sync directly to ical. I hate having to make it use google becuase if google runs out of space it doesnt tell me and then i have a calendar issue.

Jennifer
Photographer en EE. UU.
Fotografía, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

HoneyBook is the right CRM for you!

5.0 hace 3 años

Comentarios: I love HoneyBook. I have looked at switching just because I’m interested in seeing what else is available & how they compare, but I think my loyalty & the overall satisfaction with HoneyBook will keep me here!

Puntos a favor:

HoneyBook just overall has so many great features that will help you run & maintain your business every day. During the onset of Covid & with so many of us experiencing cancellations & such, they were the only CRM I knew of that rolled out any help with legal documents to help you convey the right words to your clients to not only help you stay level headed & in charge of your business, but also helped your clients realize that cancelling should be a last resort & that we business owners are here for them! I am also a big fan of most all of the templates that they provide for you to help set your business up for success! Aaaand in the Winter, I love the little Snowman icon that sips hot cocoa & makes the computer screen be a wintery scene. Adorable! HoneyBook is very easy to use, & their customer service & tech departments are da bomb!

Contras:

The only things I wish that HoneyBook would improve on the most would be trying different variations with the project pipeline, with adding more availability or being able to choose between pipelines for different project types, & working out some kinks with the scheduling system between what we intend for clients to see in availability & what they actually see; & for the client to be able to go in & change their selection of date & time immediately afterwards & up to half an hour later.

Alyssa
Founder & Creative Director en EE. UU.
Diseño, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Using HoneyBook is like having a personal sales assistant helping me run my business 24/7

5.0 hace 3 años

Comentarios: Wow, just keeping everything in one place for my business and the way HoneyBook automatically saves everything that I've been working on has been absolutely transformational. I feel like HoneyBook is 5-10 apps all in one. I also like your customer support and the overall vibe of your company that I get from using your product. I feel like you truly care about your customers :) Also, I'm currently on the $1 per month plan for 6 months. Keep offering that, because that is what made me commit to HoneyBook! Also, your pre-written proposal legal contract is AMAZING! So professional and easy to customize.

Puntos a favor:

Honeybook is incredibly intuitive and easy to use. Luckily, I started using it when I began my business, so I didn't need to transfer any existing CRM or sales data over. When I was onboarding, HoneyBook's support staff loaded in a bunch of pre-designed templates specific to my industry. They also took images I sent them of my products and prices and turned them into usable sales proposals. That alone has saved me WEEKS of time that I would have had to spend learning how to use HoneyBook and manually inputting my content.

Contras:

The time tracker does not function to the extent that I need it to. I currently use Time Doctor to track my time, but it would be nice if I could keep everything in HoneyBook. Also, I oftentimes don't see my reminders for following up with "tasks" for clients in my projects pipeline. If there's a way to have those notifications automatically sync with my personal google calendar and send me an email reminder, that would be helpful. Pipedrive's CRM and sales pipeline does a really great job of showing urgent prospects to follow up with. I think it color-codes them too. Also, the email feature within HoneyBook can be a bit confusing. Sometimes, I can't tell if an email sent or not. The notes are also not displayed in a way that's very easy to read. It would be nice to add bullets, bold text, underline, etc. Pipedrive does a really great job of showing all of the email threads and notes between clients and multiple team members in their CRM. Also, the first time I sent an invoice, HoneyBook automatically included a place for gratuity/tip. I've now figured out how to turn that setting off, but I couldn't see that it was automatically included in my invoice ahead of time. With my business (and I think most), they will never need gratuity, so I think that's kind of an odd setting. Maybe instead of having to click and review the settings in the left side bar of invoices, there could be an extra prompt to review those settings before the user sends the proposal to their client.