¿Qué es Autotask PSA?

Autotask es un software web integral que ayuda a los revendedores de valor agregado (VAR), proveedores de servicios gestionados (MSP) y proveedores de servicios informáticos a vender, implementar, administrar y facturar sus productos y servicios de TI. Los módulos integrados de Autotask incluyen los de centro de atención, CRM/Gestión de contactos, tercerización, gestión de proyectos, administración de contratos, seguimiento del tiempo, facturación, creación de informes y analíticas comerciales; todos se ejecutan sobre la misma base de datos, están disponibles en todo momento y en todo lugar en que puedas conectarte a la red.

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Autotask PSA Software - 1

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Autotask PSA

Autotask PSA

4.3 (108)
No disponible en tu país
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Versión gratuita
Prueba gratuita
89
36
3.9 (108)
3.9 (108)
4.0 (108)
VS.
Precio inicial
Opciones de precios
Funcionalidades
Integraciones
Facilidad de uso
Relación calidad-precio
Atención al cliente
USD 60.00
mes
Versión gratuita
Prueba gratuita
108
50
4.2 (504)
4.3 (504)
4.3 (504)

Otras alternativas interesantes a Autotask PSA

JIRA Service Management
Funcionalidades más valoradas
Gestión de tareas
Gestión de tickets
Gestión de tickets de soporte
ConnectWise PSA
Funcionalidades más valoradas
Alertas y escalación de problemas
Gestión de problemas
Gestión de tickets
Kaseya VSA
Funcionalidades más valoradas
Alertas y notificaciones
Control/Acceso remoto
Gestión de incidentes
Atera
Funcionalidades más valoradas
Acceso desatendido
Alertas y escalación de problemas
Control/Acceso remoto
NinjaOne
Funcionalidades más valoradas
Alertas y escalación de problemas
Control/Acceso remoto
Creación de informes/análisis
MSP Manager
Funcionalidades más valoradas
Alertas y escalación de problemas
Alertas y notificaciones
Gestión de asignaciones
ConnectWise Control
Funcionalidades más valoradas
Acceso móvil
Control/Acceso remoto
Uso compartido de la pantalla
ConnectWise Automate
Funcionalidades más valoradas
Control/Acceso remoto
Gestión de parches
Implementación automática de parches
Smartsheet
Funcionalidades más valoradas
Seguimiento de creación de informes y proyectos
Seguimiento de estado
Seguimiento del proyecto

Opinones de Autotask PSA

Evaluación media

En general
4.3
Facilidad de uso
3.9
Atención al cliente
4.0
Funcionalidades
4.2
Relación calidad-precio
3.9

Opiniones por tamaño de empresa (empleados)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1,000
  • >1,001

Encontrar opiniones por puntuación

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31%
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14%
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3%
1
1%
Garry
Garry
Vice President en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

We use it daily and couldn't live without it!

5.0 hace 5 años

Comentarios: We run our entire business out of Autotask. It does everything for us as an MSP.

Puntos a favor:

Autotask is about automation. It makes ticketing and billing processes standardized and automated. It has become our central repository for information. All service related issues, time spent, contracts, hardware, etc goes in there. I tell my team all the time, "If it doesn't exist in Autotask, it didn't happen."

Contras:

Autotask support has historically been difficult, but is getting much better. Reporting is very powerful, but also VERY difficult to get your arms wrapped around it. It isn't something you do on a whim. If you have time to spend with it, you'll get good data. If you don't have time to spend, make sure you pay for some Autotask consulting time to help you.

Elizabeth
Owner en EE. UU.
Tecnología y servicios de la información, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Great for Large Teams

4.0 hace 4 años

Comentarios: Overall I enjoyed using the Autotask PSA for most things, but it was not a good fit for the team I was working with.

Puntos a favor:

Autotask PSA is a great option for large teams. It is fully customizable, offers a wide array of features, and has an excellent, hands-on onboarding process. It is a great option for large teams.

Contras:

This software required quite a bit of manual set up for tasks I needed -- things such as automatically sending emails to clients on ticket updates, changing fields from required to not required, etc. For a very small team, onboarding was a bit onerous.

Ivan
Managing Partner en Angola
Tecnología y servicios de la información, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Our hub for delivery of Managed Services

5.0 hace 2 meses

Puntos a favor:

I really appreciate the level of customization that we can implement on tickets, assets and workflows. It allows us to reflect our specific needs on the app, and avoid mistakes. The interface is very pleasant as well, altough I am not a fan on the recent changes following Kaseya's purchase. Just not a fan of theyr color and fonts, and it lost a bit from the previous UX.

Contras:

It can be complex to implement and overwhelming. In particular, there should be some help in order to ensure the basics can be setup in accordance to best practices without much effort. There is the risk of losing yourself customizating worflows and tickets with a lot of detail, to later realize a lot of changes are required to fix some incorrect first steps.

Joe
President en Perú
Seguridad informática y de redes, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

After 6 months of use still not working

3.0 hace 12 meses

Comentarios: Horrible

Puntos a favor:

Seemed to have a lot of potential because of the integration with datto RMM but after 8 months never worked properly.

Contras:

The integration with Datto RMM did not work properly tickets not being created, sometimes slow and issues when logging in to the portal. Had to give up since I wasted too much time with support to try to get it resolved.

Simon
Director en RU
Tecnología y servicios de la información, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Autotask a sledge hammer for a nut?

4.0 hace 4 meses

Comentarios: Overall its doing the job so we continue to use it. It is expensive for what it is but if its not broke don't fix it.

Puntos a favor:

Its thorough and excellent when working with multiple organisations.

Contras:

Its very convoluted. This means its very flexible for sure but it can also be a bit of a mine field.