ServiceMax

¿Quién usa ServiceMax?

ServiceMax tiene más de 400 clientes en todo el mundo en más de 15 sectores diferentes. Las empresas de todos los tamaños utilizan ServiceMax para perfeccionar la entrega de servicios externos, impulsar los ingresos y el crecimiento y satisfacer a los clientes.

¿Qué es ServiceMax?

Ideal para empresas con más de 100 técnicos, ServiceMax de GE Digital es la solución líder de gestión de servicios externos para esta nueva era de movilidad y conectividad. Optimiza las operaciones de servicios externos integrales, que incluyen: optimización del personal, distribución y programación avanzadas, logística de piezas, inventario y reparación de depósito, derechos de base instalada y colaboración social para garantizar que los clientes con más de 100 técnicos ofrezcan un impecable servicio externo.

Información sobre ServiceMax

ServiceMax

http://www.ServiceMax.com

Fundada en 2007

Vídeo de ServiceMax
Play
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb

Resumen de precios de ServiceMax

ServiceMax no está disponible en versión gratuita y no ofrece prueba gratis.


Versión gratuita

No

Prueba gratis

No

ServiceMax: implementación y asistencia

Asistencia

  • En horario ininterrumpido (atiende un representante)
  • En línea

Implementación

  • En la nube, SaaS, web
  • Móvil: nativo de iOS
  • Móvil: nativo de Android

Formación

  • En persona
  • En vivo en línea
  • Seminarios web
  • Documentación

Funciones de ServiceMax

  • Alertas y notificaciones
  • Gestión de reserva de habitaciones
  • Planificación de instalaciones
  • Planificación de personal
  • Programación a tiempo real
  • Programación automatizada
  • Programación de citas
  • Programación de cursos
  • Programación de grupos
  • Programación de recursos
  • Varias ubicaciones

Lista completa de Herramientas de planificación

  • Acceso móvil
  • Base de datos de clientes
  • Citas recurrentes
  • Gestión de reserva de habitaciones
  • Pagos en línea
  • Programación automatizada
  • Programación de grupos
  • Recordatorios de citas
  • Reserva en línea
  • Sincronización de calendario
  • Varias ubicaciones

Lista completa de Programas para agendar citas

  • Acceso móvil
  • Base de datos de clientes
  • Control de inventario
  • Enrutamiento
  • Facturación
  • Gestión de contratos
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de trabajos
  • Gestión de técnicos
  • Portal de autoservicio
  • Seguimiento del historial de servicios

Lista completa de Software de asignación de personal

  • Acceso móvil
  • Base de datos de contactos
  • Cobro de pagos en el terreno
  • Enrutamiento
  • Facturación
  • Firma electrónica
  • Gestión de contratos
  • Gestión de expediciones
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Presupuestos y estimaciones
  • Programación
  • Seguimiento de tiempo en línea
  • Seguimiento del historial de servicios

Lista completa de Software de gestión de los Servicios de Campo

  • Gestión de selección de personal
  • Gestión de subcontratistas
  • Gestión de tiempo y asistencia
  • Gestión del ciclo de vida de empleados
  • Mano de obra variable
  • Métricas de rendimiento
  • Planificación de personal
  • Presupuestos/previsiones
  • Previsión de trabajo
  • Seguimiento de competencias

Lista completa de Software de gestión de personal

  • Base de datos de clientes
  • Citas recurrentes
  • Control de inventario
  • Creación de órdenes de trabajo
  • Enrutamiento
  • Gestión de contratos
  • Gestión de expediciones
  • Gestión de trabajos
  • Mantenimiento preventivo
  • Presupuestos y estimaciones
  • Programación

Lista completa de Software de planificación de trabajos de mantenimiento

Alternativas a ServiceMax

Más alternativas a ServiceMax

Opiniones de ServiceMax

Todas las opiniones

Calificación general

4.2/5

Evaluación media

Facilidad de uso 3.9
Atención al cliente 4
Funcionalidades 4.2
Relación calidad-precio 3.8

Evaluar software

Comparte tus experiencias con otros compradores de software.

¡Escribe una reseña!
Jill M.
Salesforce Businesses Analyst II
Biotecnología, 501-1000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    4 /5
  • Características y funcionalidades
    4 /5
  • Asistencia técnica
    3 /5
  • Relación calidad-precio
    4 /5
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 2/4/2018

"Perfect for our Field Service Engineers"

Puntos a favor: So powerful for our Field Service Engineers. Tons of flexibility and they utilize the app all the time.

Contras: If you do not elect to purchase the premium support level package, you get the standard M-F 8-5 pm support. Poses challenges frequently. Be prepared to perform upgrades very routinely. You will fall out of the support window if you are not within a certain number of versions of the current.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 2/4/2018
Casey P.
Technical Manager / Software Quality
Dispositivos médicos, 501-1000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Características y funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    Sin valoración
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 15/8/2018

"ServiceMax Review"

Comentarios: I think ServiceMax was a good choice for us. ServiceMax has by far one of the best customer support systems I have had the pleasure of dealing with. Everyone at ServiceMax seems to be extremely knowledgeable and always happy to help or find the right person to help. Recently we had the need for tracking specific tools used by our Technicians. These Tools require calibration on a specific intervals and using a tool outside of its calibration expiration is a a regulatory concern. Before, this tracking was done manually via a spreadsheet and audits on this process were poor. I was able to build custom objects in Salesforce and then leverage ServiceMax to create the functionality that allows our Service Center to easily manage the Tool Calibration process and improve regulatory compliance. This included automatic notifications when tools were due for calibration, when tools ship to and from our Service Center and the ability for Technicians to view, receive and ship Service tools from the ServiceMax mobile application.

Puntos a favor: Overall the software does what its intended to do. It allows our Field Service Technicians better visibility to their workload and a one stop shop for completing service reports, ordering spare parts, visibility for upcoming preventive maintenance visits, a heads up on instrument technical updates, etc. It also provides dispatchers and Service Managers with the information necessary to realign jobs and stay on top of the day to day. From a support standpoint, I find the system is fairly easy to learn and setup. There is a learning curve to getting started but the documentation is great and the SM community is fantastic.

Contras: ServiceMax configuration needs some type of versioning or configuration tracking. It also needs an audit trail of who changed what and when. May times I go behind someone and have issues to find out what they may have changed inside of an SFM. The Preventive Maintenance plans and triggering PM Work Orders process seems like it could be simplified a bit. There seems to be a lot going on and it makes the overall process a little complicated.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 15/8/2018
Frankie A.
O&M Regional Manager
201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Calificación global
    3 /5
  • Facilidad de uso
    2 /5
  • Características y funcionalidades
    4 /5
  • Asistencia técnica
    3 /5
  • Relación calidad-precio
    3 /5
  • Probabilidad de recomendación
    5/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 17/5/2017

"Service Max add on for Salesforce seems to be a Lambrghini, but it takes a multitude of engineers."

Comentarios: Exercise the brain cells and learn a another programming platform.

Puntos a favor: It has a plethora of useful gadgets and toys and seems to be a cradle to grave solution once you have the programmers behind you to help.

Contras: Difficult to program, Although it keeps all service tickets, There is no real way to see all the files that are attached to the Work Orders. As a maintenance department, legacy data easily accessible is what is needed for techs when they roll onto a job and equipment.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 17/5/2017
Greg B.
Salesforce Owner
5001-10,000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    4 /5
  • Facilidad de uso
    4 /5
  • Características y funcionalidades
    4 /5
  • Asistencia técnica
    4 /5
  • Relación calidad-precio
    4 /5
  • Probabilidad de recomendación
    6/10
  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 9/12/2018

"Ran the service business quite nicely"

Comentarios: All in all its a good product. But when it comes to trying to back out or remove the package from Salesforce it's not a straight forward one click uninstall.

Puntos a favor: Although a little time consuming, once the set up is complete. The 'SFM' driven process flow means the users will be able to complete the required information not just in a service flow, but any that the business requires. Worked very well with some employees who were forgetting certain entry points or attempting to skip points in the process.

Contras: The only real negative point to Servicemax is the resource hunger. The package when installed in Salesforce seems to take up a large amount t of space, and the custom code delivered in our implementation (by Servicemax or their trusted partners) was not the best commented so it was difficult for a programming novice to amend for code coverage purposes.

  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 9/12/2018
Lori W.
Service Coordinator
51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    4 /5
  • Características y funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 17/7/2018

"Very user friendly and the options for data management is good"

Comentarios: Much more efficient service data entry and therefore quicker invoicing to the customer. Better access to reporting and real time updating.

Puntos a favor: I have always been happy with the great support, they are quick to respond back and always get all issues resolved in a timely manner and are patient when you are not sure what they are wanting you to do. I also like the how efficient it is to enter work orders and make adjustments to them.

Contras: The report designing has been challenging and difficult to get the info I want. When I create a report there are a lot of options to create for however the items available under those options are limited.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 17/7/2018