¿Qué es ServiceMax?

Ideal para empresas con más de 100 técnicos, ServiceMax de GE Digital es la solución líder de gestión de servicios externos para esta nueva era de movilidad y conectividad. Optimiza las operaciones de servicios externos integrales, que incluyen: optimización del personal, distribución y programación avanzadas, logística de piezas, inventario y reparación de depósito, derechos de base instalada y colaboración social para garantizar que los clientes con más de 100 técnicos ofrezcan un impecable servicio externo.

¿Quién usa ServiceMax?

ServiceMax tiene más de 400 clientes en todo el mundo en más de 15 sectores diferentes. Las empresas de todos los tamaños utilizan ServiceMax para perfeccionar la entrega de servicios externos, impulsar los ingresos y el crecimiento y satisfacer a los clientes.

¿Dónde se puede implementar ServiceMax?

Cloud, SaaS, Web, Windows (desktop), Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)

Sobre el proveedor

  • ServiceMax
  • Ubicado en Pleasanton, EE. UU.
  • Fundada en 2007
  • Asistencia telefónica
  • Asistencia 24/7
  • Chat

Países disponibles

Alemania, Australia, Canadá, Estados Unidos, Reino Unido

Idiomas

alemán, español, inglés, italiano, japonés y otros 1

Sobre el proveedor

  • ServiceMax
  • Ubicado en Pleasanton, EE. UU.
  • Fundada en 2007
  • Asistencia telefónica
  • Asistencia 24/7
  • Chat

Países disponibles

Alemania, Australia, Canadá, Estados Unidos, Reino Unido

Idiomas

alemán, español, inglés, italiano, japonés y otros 1

Imágenes y vídeos de ServiceMax

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Vídeo de ServiceMax
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ServiceMax

N/D
Versión gratuita
Prueba gratis
USD 7.99/mes
Versión gratuita
Prueba gratis
USD 22.00/mes
Versión gratuita
Prueba gratis
USD 19.00/mes
Versión gratuita
Prueba gratis

Funciones de ServiceMax

  • Acceso móvil
  • Alertas y notificaciones
  • Base de datos de clientes
  • Base de datos de contactos
  • Citas recurrentes
  • Cobro de pagos en el terreno
  • Confirmación y recordatorios
  • Creación de órdenes de trabajo
  • Enrutamiento
  • Facturación
  • Firma electrónica
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de expediciones
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de subcontratistas
  • Gestión de trabajos
  • Gestión de técnicos
  • Historial de servicios
  • Mantenimiento preventivo
  • Planificación de personal
  • Portal de autoservicio
  • Presupuestos y estimaciones
  • Presupuestos/previsiones
  • Programación
  • Programación automatizada
  • Reserva en línea
  • Seguimiento de competencias
  • Seguimiento de tiempo en línea
  • Tiempo y asistencia
  • Varias ubicaciones

Alternativas a ServiceMax

Tradify es un software de gestión de servicios externos creado para empresas de servicios y oficios. Cotizaciones, cronograma, seguimiento y facturación sobre la marcha.
Construye y obtén el control de tu negocio de servicios externos gracias a una plataforma completa y fácil de usar para todo tu equipo.
Formas inteligentes y flexibles sin papel, programación del trabajo, CRM y automatización inteligente, todo incluido en una solución potente, pero muy fácil de usar.
Simplified and complete solution for your estimate and jobs, dispatch, inventory, point of sale, accounting, real time tracking.
The only field service management software that pays for itself.
El software de gestión de servicios más rápido, fácil de usar y valioso para automatizar todo, desde el primer contacto con el cliente hasta la recepción del pago.
Creado por expertos del sector, AroFlo es un software de servicio externo muy confiable. Automatiza las empresas y transforma vidas.
Vonigo es ideal para empresas de servicios externos que buscan agilizar las operaciones y aumentar las ventas.
Este software basado en la nube y diseñado para dispositivos móviles proporciona potencia, facilidad de uso y flexibilidad total para una mejor gestión de servicios externos.
IFS Field Service Management is an industry-leading service lifecycle management solution.
Make your field service management easy and effortless.
One cloud industry-focused field service, work and asset management solution. Digitizes the complete service contract-to-bill processes
Field service management for asset-centric industries. Helping companies that provide installation, maintenance, and repair services.

Opinones de ServiceMax

Evaluación media

En general
4.2
Facilidad de uso
3.9
Atención al cliente
4.1
Funcionalidades
4.1
Relación calidad-precio
3.7

Opiniones por tamaño de empresa (empleados)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1,000
  • >1,001

Encontrar opiniones por puntuación

5
36%
4
49%
3
13%
1
3%
Jill M.
Jill M.
Salesforce Businesses Analyst II en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Biotecnología, 501-1,000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Perfect for our Field Service Engineers

5 hace 4 años

Puntos a favor:

So powerful for our Field Service Engineers. Tons of flexibility and they utilize the app all the time.

Contras:

If you do not elect to purchase the premium support level package, you get the standard M-F 8-5 pm support. Poses challenges frequently. Be prepared to perform upgrades very routinely. You will fall out of the support window if you are not within a certain number of versions of the current.

Casey P.
Technical Manager / Software Quality en EE. UU.
Dispositivos médicos, 501-1,000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

ServiceMax Review

5 hace 4 años

Comentarios: I think ServiceMax was a good choice for us. ServiceMax has by far one of the best customer support systems I have had the pleasure of dealing with. Everyone at ServiceMax seems to be extremely knowledgeable and always happy to help or find the right person to help. Recently we had the need for tracking specific tools used by our Technicians. These Tools require calibration on a specific intervals and using a tool outside of its calibration expiration is a a regulatory concern. Before, this tracking was done manually via a spreadsheet and audits on this process were poor. I was able to build custom objects in Salesforce and then leverage ServiceMax to create the functionality that allows our Service Center to easily manage the Tool Calibration process and improve regulatory compliance. This included automatic notifications when tools were due for calibration, when tools ship to and from our Service Center and the ability for Technicians to view, receive and ship Service tools from the ServiceMax mobile application.

Puntos a favor:

Overall the software does what its intended to do. It allows our Field Service Technicians better visibility to their workload and a one stop shop for completing service reports, ordering spare parts, visibility for upcoming preventive maintenance visits, a heads up on instrument technical updates, etc. It also provides dispatchers and Service Managers with the information necessary to realign jobs and stay on top of the day to day. From a support standpoint, I find the system is fairly easy to learn and setup. There is a learning curve to getting started but the documentation is great and the SM community is fantastic.

Contras:

ServiceMax configuration needs some type of versioning or configuration tracking. It also needs an audit trail of who changed what and when. May times I go behind someone and have issues to find out what they may have changed inside of an SFM. The Preventive Maintenance plans and triggering PM Work Orders process seems like it could be simplified a bit. There seems to be a lot going on and it makes the overall process a little complicated.

Frankie A.
O&M Regional Manager en EE. UU.
201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Service Max add on for Salesforce seems to be a Lambrghini, but it takes a multitude of engineers.

3 hace 5 años

Comentarios: Exercise the brain cells and learn a another programming platform.

Puntos a favor:

It has a plethora of useful gadgets and toys and seems to be a cradle to grave solution once you have the programmers behind you to help.

Contras:

Difficult to program, Although it keeps all service tickets, There is no real way to see all the files that are attached to the Work Orders. As a maintenance department, legacy data easily accessible is what is needed for techs when they roll onto a job and equipment.

Greg B.
Salesforce Owner en RU
5,001-10,000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña
Fuente: SoftwareAdvice

Ran the service business quite nicely

4 hace 3 años

Comentarios: All in all its a good product. But when it comes to trying to back out or remove the package from Salesforce it's not a straight forward one click uninstall.

Puntos a favor:

Although a little time consuming, once the set up is complete. The 'SFM' driven process flow means the users will be able to complete the required information not just in a service flow, but any that the business requires. Worked very well with some employees who were forgetting certain entry points or attempting to skip points in the process.

Contras:

The only real negative point to Servicemax is the resource hunger. The package when installed in Salesforce seems to take up a large amount t of space, and the custom code delivered in our implementation (by Servicemax or their trusted partners) was not the best commented so it was difficult for a programming novice to amend for code coverage purposes.

Lori W.
Service Coordinator en EE. UU.
51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Very user friendly and the options for data management is good

5 hace 4 años

Comentarios: Much more efficient service data entry and therefore quicker invoicing to the customer. Better access to reporting and real time updating.

Puntos a favor:

I have always been happy with the great support, they are quick to respond back and always get all issues resolved in a timely manner and are patient when you are not sure what they are wanting you to do. I also like the how efficient it is to enter work orders and make adjustments to them.

Contras:

The report designing has been challenging and difficult to get the info I want. When I create a report there are a lot of options to create for however the items available under those options are limited.