¿Quién utiliza este software?

¿Por qué más de 2500 clientes le dan a Asana 4.5 de 5 estrellas? Porque Asana es la forma más fácil de administrar proyectos, procesos y tareas en equipo, mantener la productividad y ofrecer un mejor trabajo más rápidamente.

Valoración media

7904 opiniones
  • En general 4.5 / 5
  • Facilidad de uso 4.5 / 5
  • Atención al cliente 4.5 / 5
  • Funcionalidades 4.5 / 5
  • Relación calidad-precio 4.5 / 5

Detalles del producto

  • Precio inicial USD 9.99/mes
  • Versión gratuita
  • Prueba gratis
  • Implementación Instalado: Mac
    En la nube, SaaS, web
    Instalado: Windows
    Móvil: nativo de iOS
    Móvil: nativo de Android
  • Formación En persona
    En directo en línea
    Seminarios web
    Documentación
  • Asistencia Horas laborables
    En línea

Datos del proveedor

  • Asana
  • https://asana.com/
  • Fundada en 2008

Sobre Asana

No tienes que perder el tiempo cambiando de correo electrónico, a hojas de cálculo e incluso a notas adhesivas para administrar proyectos. Asana organiza todo el trabajo de tu equipo (como objetivos, calendarios, archivos, notas y más) en un solo lugar, por lo que es la única herramienta que necesitas para coordinar las tareas y mantener los proyectos según lo planeado. Despídete de las reuniones sobre el estado y las emergencias de último momento, y di hola al sistema más placentero de usar, que os ayuda a tu equipo y a ti a dedicar más tiempo al trabajo que hacéis mejor.

Funciones de Asana

  • Control de versiones
  • Edición en tiempo real
  • Foros de discusión
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de contactos
  • Gestión de contenidos
  • Gestión de documentos
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de tareas
  • Lluvia de ideas
  • Videoconferencia
  • Acceso móvil
  • Creación de informes/análisis
  • Crear subtareas
  • Gestión de tareas recurrentes
  • Herramientas de colaboración
  • Ludificación
  • Seguimiento de porcentaje de progresión
  • Seguimiento del tiempo
  • Vista como lista de tareas
  • Vista como tabla de tareas
  • Vista de Gantt/cronología
  • Vista de hoja de cálculo
  • Diagramas de Gantt
  • Herramientas de colaboración
  • Priorización
  • Seguimiento costes hasta finalización
  • Seguimiento de estado
  • Seguimiento de hitos
  • Seguimiento de porcentaje de progresión
  • Seguimiento horas/gastos
  • Tablero kanban
  • CRM
  • Facturación
  • Generación de propuestas
  • Gestión de carteras
  • Gestión de documentos
  • Gestión de presupuestos
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de recursos
  • Herramientas de colaboración
  • Portal de clientes
  • Seguimiento horas/gastos
  • Filtrado
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de tareas
  • Gestión de tickets
  • Gestión de trabajo pendiente
  • Gestión de versiones
  • Seguimiento de problemas
  • Alertas y notificaciones
  • Arrastrar y soltar
  • Código de colores
  • Gestión de tareas
  • Modelos
  • Seguimiento de dependencia
  • Seguimiento de hitos
  • Seguimiento del avance
  • Supervisión de capacidades
  • Acciones activadas por evento
  • Base de datos de contactos
  • Gestión de canales
  • Gestión de clientes potenciales
  • Marketing por correo electrónico
  • Varias campañas
  • Colaboración
  • Gestión de carteras
  • Gestión de presupuestos
  • Gestión de problemas
  • Gestión de recursos
  • Gestión de requisitos
  • Gestión de tareas
  • Panel de comunicaciones
  • Planificación de proyectos
  • Seguimiento de estado
  • Seguimiento de hitos
  • Seguimiento horas/gastos
  • Alertas y notificaciones
  • Automatización de procesos empresariales
  • Cartografía de procesos
  • Colaboración
  • Controles o permisos de acceso
  • Diseño y modelado del proceso
  • Gestión de flujo de trabajo visual
  • Gestión de reglas de negocio
  • Seguimiento de cambios de proceso
  • Admite metodos ágiles
  • Admite método Scrum
  • Gestión de carteras
  • Gestión de problemas
  • Gestión de recursos
  • Gestión de requisitos
  • Gestión de tareas
  • Gestión de tests y de control de la calidad
  • Hoja de ruta del producto
  • Priorización
  • Seguimiento de errores
  • Seguimiento de estado
  • Seguimiento de hitos
  • Seguimiento de porcentaje de progresión
  • Seguimiento horas/gastos
  • Acceso móvil
  • Automatización de procesos empresariales
  • Configuración de flujos de trabajo
  • Controles o permisos de acceso
  • Editor gráfico del flujo de trabajo
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de documentos
  • Gestión de formularios
  • Gestión de tareas
  • Integraciones de terceros
  • Panel de control personalizable
  • Seguimiento de la conformidad
  • Sin código
  • Chat de equipo
  • Colaboración
  • Creación de base de datos
  • Creación de documentos
  • Gestión de notas
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de tareas
  • Herramientas de presentación
  • Office Suite
  • Uso compartido de archivos
  • Colaboración
  • Gestión de campañas
  • Gestión de documentos
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de tareas
  • Seguimiento del tiempo
  • Uso compartido de archivos
  • Admite método Scrum
  • Gestión de comentarios
  • Gestión de equipo
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de modelos
  • Gestión de recursos
  • Gestión de retrospectivas
  • Gestión de solicitudes
  • Gestión de trabajo pendiente
  • Priorización
  • Seguimiento de estado
  • Tablero kanban
  • Vista de Gantt/cronología
  • Análisis predictivo
  • Calendario de marketing
  • Colaboración
  • Definición y seguimiento de objetivos
  • Gestión de gastos
  • Herramientas de presentación
  • Organigrama de programación
  • Planificación de medios
  • Presupuestos y previsiones
  • Seguimiento del proyecto
  • Arrastrar y soltar
  • Colaboración
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de requisitos
  • Importación/Exportación de contenidos
  • Priorización
  • Seguimiento de hitos
  • Colaboración
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de ideas
  • Gestión de recursos
  • Gestión de requisitos
  • Gestión de versiones
  • Hoja de ruta del producto
  • Priorización
  • Recopilación de comentarios
  • Seguimiento de hitos

Productos alternativos

Productos similares

Las opiniones más útiles de Asana

Good software with room for improvement

Publicado el 15/10/2019
Maria S.
Head of Product Management
Comercio minorista, 13-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña 
4/5
En general
4 / 5
Facilidad de uso
3 / 5
Características y funcionalidades
5 / 5
Asistencia técnica
5 / 5
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Comentarios: Asana is a recommendable tool for task management with a very comforting surface. It is easy to handle and set up projects, tasks and teams. It though lacks some useful features that other task management tools like JIRA or teamwork offer.

Puntos a favor: Asana is very well designed and has a really nice optical appearance.
It helps to structure projects, timetables and priorize tasks in an easy understandable way.
It offers a good mobile solution with the Asana app.

Contras: Although it regularly sets up new features and helpful improvements, some features that are essential to me are missing:
- The overview of my tasks is a list that can not be sorted in many ways. It only offers to select from project, due dates and likes. I would prefer a sorting by due date connected with the priority of the tasks or due date connected with projects. As I often have up to 15 or 20 tasks per day it would be great to sort them more accurately.
- I miss the possibility to priorize tasks independently from their project. E. g. a task is assigned to my within a project and marked there with the priority medium. It though has high priority among my personal due tasks.
- Dependencies (not sub-tasks) cannot be set between different tasks. I would like to have the possibility to set a task as dependent on the completion of another task.

Asana - more than a to do list

Publicado el 14/10/2019
Gabrielle W.
Administrator
Gestión de organizaciones sin ánimo de lucro, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña 
5/5
En general
5 / 5
Facilidad de uso
5 / 5
Características y funcionalidades
5 / 5
Asistencia técnica
5 / 5
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Comentarios: It’s a very colorful, interactive program that motivates their users to complete tasks in a timely manner. Other programs may compromise it’s appearance for an easy to use dashboard, while others may forfeit the simplicity of its app to appear colorful or modern. Asana does both! Our team uses Asana on a daily basis. It’s more than just a to do list, it’s an app that truly makes its users feel good for getting things done. From the trendy emojis that occasionally pop up, to the easy to use dashboard, this app is a must-have for any company or team to use!

Puntos a favor: It’s a very colorful, interactive program that motivates their users to complete tasks in a timely manner.

Contras: There is some confusion in regards to setting up the projects or team boards. There doesn’t seem to be a way to duplicate tasks on a team board to a private project.

Amazing productivity tool

Publicado el 30/9/2019
Zeynel A.
Student
Ingeniería industrial o mecánica, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Prueba gratis
Fuente de la reseña 
5/5
En general
5 / 5
Facilidad de uso
5 / 5
Características y funcionalidades
5 / 5
Asistencia técnica
5 / 5
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Comentarios: I have used this software when dealing with complex projects. I have been planning my weeks with Asana. Whenever I feel overwhelmed with tasks, I use Asana to organize my works. And I want to keep it that way.

Puntos a favor: + İt offers all feature any productivity tool can.
+Help menu and tutorials are so incredible that it takes only minutes to get the hang of it.
+When I create or edit a project, all you need appear in one page. This design help me edit my project most effective way.
+ I can add task with sub-task, set due date both task and sub-task, add notes, sort them, filter them, assign them to members... and all these stuff can be carried out in one screen. Amazing!
+ Setting due times for sub-tasks is really important for me, and Asana one of the few software that make it possible.
+ There are board, list and calendar view options. It is really helpful when creating projects, different each other.
+ I can view and edit my task in calendar view.
+ There are well-organized templates to create a project faster.
+ It is possible to import and export project. No need to waste time when you want to study on a project with different software.
+ I can to sync projects to calendar and see the task of project I had selected in my calendar.
+ There are shortcuts for almost all stuff. That makes editing projects even faster.
+ Even the free version meets all my needs and expectations. Wonderful!

Contras: - I want to set priority levels for tasks, and to sort and filter them by priority level. But Asana doesn't provide this.
- I really like it is possible to set due dates for sub-tasks, but it would so much better if sub-tasks appeared in calendar view.
- Each project has its own calendar but There could be also a main calendar that help users to screen all due dates for all projects and tasks combined. That would make the software so much powerful.

Excellent tool for project/task/list management

Publicado el 19/9/2019
Jade W.
Marketing Coordinator
Ingeniería civil, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña 
5/5
En general
5 / 5
Facilidad de uso
5 / 5
Características y funcionalidades
Asistencia técnica
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Comentarios: I have been using Asana for both work and personal projects (two separate accounts) for about 6 years now, and I am obsessed. I am constantly thinking of things I need to do for work or personal ideas and business ideas, and it's great for capturing them and organizing them in one place. I make it a habit to cycle through all of my projects once per week to review upcoming deadlines and update the status of projects (sometimes more often). There are some coworkers in other departments who use Asana heavily, but I have not been able to convince my group to use it for collaboration. I would love to get them away from using email, Word docs, and spreadsheets for project collaboration.

Puntos a favor: Everything! However, I like that it is easy to quickly add tasks and projects, especially from the mobile app. I rarely miss deadlines or forget things since I started using it. It is a great "container" for all of your project steps, thoughts, notes, ideas, etc. My life would probably fall apart without it! I use the search feature constantly as well.

Contras: There isn't an easy way (that I know of) to see all items across multiple projects that are due on the same day or week. It's possible that I'm not using it the way the folks at Asana intended.

Cliche Warning: Asana Changed My Life

Publicado el 18/9/2019
Connor D.
Founder
Aprendizaje en línea, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña 
5/5
En general
5 / 5
Facilidad de uso
5 / 5
Características y funcionalidades
Asistencia técnica
5 / 5
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Comentarios: I was introduced to Asana when I started as a new coach for an established executive coaching firm. At the time, I considered myself wildly-unorganized. I'd tried various task-, time-, and priority-management tools in the past and none of them really stuck. Asana was the game-changer for me. I don't know how to explain to beyond the fact that the workflow and systems seem "natural" to me. The overall flow seems to match the way my brain best operates, and their features have made tracking everything on my plate (which seems to increase every day) seem almost effortless. I'll be leaving that executive coaching firm shortly as I launch my own business, but I'll definitely be taking my experience with Asana with me. I can't imagine trying to run any aspect of my life, let alone my business, without it.

Puntos a favor: At the risk of sounding like a super-fan (and honestly, maybe I am), I love almost everything about Asana. But I'd say my all-time favorite feature is the Today, Upcoming, and Later sections. That might sound minor, but that super-simple approach to task, time, and priority-management has been a game-changer for me and my clients. It's allowed me to stay focused on what matters most in-the-moment without losing sight of longer-term vision. Beyond that, the collaboration features are second-to-none. I run every aspect of my business through Asana: Blog posts, client workflows, meetings, presentations, and so on ... Literally everything gets tracked in Asana. And because of that, it makes it very easy to outsource projects and collaborate with others. Finally, another important feature for me has been their Advanced Search feature. Unfortunately they recently removed this from the "Free" plan, but it looks like I've been grandfathered in. Honestly, this feature alone is probably worth paying for if you use the tool as extensively as I do. I have literally hundreds of tasks in Asana, split up among various teams, projects, and sections. Managing a database that large without an intuitive search feature would be a nightmare (and, honestly, probably a deal-breaker). Thankfully Asana's Advanced Search functionality doesn't disappoint (and their "Saved Search" feature makes it easy to quickly access common searches).

Contras: Two things come to mind: I'm really not a fan of Asana's "Home" or "Inbox" tabs. Honestly, I don't understand the point of them and find it a little frustrating that the default view is "Home" rather than "My tasks." Their Home view is a cluttered mess that doesn't give you an insightful or helpful look into your day or your priorities. I ended up creating a custom bookmark straight to the My Tasks view to avoid it. Same goes for Inbox: It's not that I've had a bad experience with their inbox tab, it's just that I don't really understand the point of it. I've never found a viable use case for the Inbox tab after coaching dozens of entrepreneurs through the program.

Leer más opiniones