When I Work

¿Quién usa When I Work?

Desde pequeñas empresas hasta grandes corporaciones empresariales: equipos de gestión de todos los sectores usan el software gratuito When I Work (hasta 75 empleados) para gestionar la planificación de personal y mejorar la comunicación.

¿Qué es When I Work?

When I Work ahora es gratis para siempre. Es la forma más fácil para que las empresas puedan programar el trabajo y comunicarse con sus empleados a tiempo parcial. Comunica los horarios y facilita un reloj de tiempo a cada trabajador. Programa sobre la marcha con aplicaciones gratuitas para iPhone y Android. Ahorra tiempo y dinero con herramientas sencillas de planificación de personal.

When I Work ayuda a planificar el trabajo de más de 500 000 personas en todo el mundo. Miles de empresas se registran cada semana en When I Work. Precios desde 1.50 $ mensuales por usuario.

Información sobre When I Work

When I Work

http://www.wheniwork.com/

Fundada en 2010

Vídeo de When I Work
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Resumen de precios de When I Work

When I Work dispone de una versión gratuita y ofrece una prueba gratis. La versión de pago de When I Work está disponible a partir de USD 1.50/mes.


Precio inicial

USD 1.50/mes

Versión gratuita

Prueba gratis

When I Work deployment and support

Asistencia

  • Horas laborables
  • En línea

Implementación

  • En la nube, SaaS, web
  • Móvil: nativo de iOS
  • Móvil: nativo de Android

Formación

  • En persona
  • En vivo en línea
  • Seminarios web
  • Documentación

Funciones de When I Work

  • Base de datos de empleados
  • Cálculo de horas extra
  • Facturación
  • Gestión de control de horas
  • Horas facturables y no facturables
  • Registro automático de tiempos
  • Seguimiento de horas en movimiento
  • Seguimiento de horas sin conexión
  • Seguimiento de vacaciones/ausencias
  • Tasas de facturación múltiples

Lista completa de Herramientas de gestión del tiempo

  • Alertas y notificaciones
  • Gestión de reserva de habitaciones
  • Planificación de instalaciones
  • Planificación de personal
  • Programación a tiempo real
  • Programación automatizada
  • Programación de citas
  • Programación de cursos
  • Programación de grupos
  • Programación de recursos
  • Varias ubicaciones

Lista completa de Herramientas de planificación

  • Acceso móvil
  • Alertas y notificaciones
  • Búsqueda
  • Chat en tiempo real
  • Encuestas y comentarios
  • Feed de actividad y noticias
  • Gestión de tareas
  • Hilos de debate
  • Integración de terceros
  • Llamadas de audio
  • Uso compartido de archivos
  • Videoconferencia

Lista completa de Herramientas para trabajar en equipo

  • Gestión de selección de personal
  • Gestión de subcontratistas
  • Gestión de tiempo y asistencia
  • Gestión del ciclo de vida de empleados
  • Mano de obra variable
  • Métricas de rendimiento
  • Planificación de personal
  • Presupuestos/previsiones
  • Previsión de trabajo
  • Seguimiento de competencias

Lista completa de Software de gestión de personal

  • Acceso móvil
  • Creación de informes/análisis
  • Gestión de control de horas
  • Gestión de nóminas
  • Mensajería
  • Reconocimiento biométrico
  • Seguimiento de asalariados
  • Seguimiento de ausencias por enfermedad
  • Seguimiento de vacaciones/ausencias
  • Seguimiento del trabajo
  • Tarjeta perforada
  • Tarjeta perforada en línea

Lista completa de Software de gestión del tiempo de trabajo

  • Creación de informes/análisis
  • Cálculo de horas extra
  • Gestión de calendarios
  • Planificación de personal
  • Portal de autoservicio
  • Seguimiento FMLA
  • Seguimiento del tiempo

Lista completa de Software de seguimiento de la asistencia

  • Base de datos de miembros
  • Contabilidad
  • Gestión de comités
  • Gestión de cotizaciones
  • Gestión de donantes
  • Gestión de eventos
  • Gestión de la recaudación de fondos
  • Gestión de membresías
  • Gestión de redes sociales
  • Gestión de voluntariado

Lista completa de Software para asociaciones sin ánimo de lucro

  • Control de calidad
  • Facturación
  • Gestión de barriles
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la distribución
  • Gestión de pedidos
  • Gestión de receptas
  • Planificación de la demanda
  • Seguimiento de la producción

Lista completa de Software para cervecerías

  • Base de datos de clientes
  • Cálculo de costes
  • Facturación
  • Gestión de banquetes
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de camareros
  • Gestión de cocinas y de menús
  • Gestión de contratos
  • Gestión de eventos
  • Gestión de instalaciones
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de pedidos
  • Gestión de presupuestos
  • Gestión de receptas
  • Gestión de reservas

Lista completa de Software para empresas de catering

  • Análisis nutricional
  • Calculadora de costes de trabajo
  • Coste de recetas y fórmulas
  • Etiquetas de ingredientes e información nutricional
  • Gestión de clientes
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la contabilidad
  • Gestión de la producción
  • Gestión de recetas y fórmulas
  • Gestión de ventas
  • Historial de ventas

Lista completa de Software para panaderías y pastelerías

  • Acceso móvil
  • Cambio de turnos
  • Creación de informes/análisis
  • Distribución de programas
  • Gestión de nóminas
  • Gestión de recursos
  • Mensajería
  • Programación automatizada
  • Seguimiento de tiempo en línea

Lista completa de Software para planificación de personal

  • Arrastrar y soltar
  • Citas recurrentes
  • Conforme con HIPAA
  • Facturación
  • Gestión de docentes y personal escolar
  • Gestión de expedientes de pacientes
  • Gestión de médicos
  • Portal de autoservicio
  • Programación de citas
  • Programación de llamadas
  • Seguimiento de incomparecencias
  • Varias ubicaciones

Lista completa de Software para programación de citas médicas

  • Análisis nutricional
  • Comidas gratuitas y a precio reducido
  • Compras
  • Cálculo de costes
  • Escuelas
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de receptas
  • Pagos y financiación en línea
  • Para comedores
  • Para instalaciones médicas
  • Planificación de menús
  • Punto de venta (POS)
  • Seguimiento de bandejas

Lista completa de Software para servicios alimentarios

Alternativas a When I Work

Más alternativas a When I Work

Opiniones de When I Work

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Overall rating

4.5/5

Average score

Facilidad de uso 4.5
Atención al cliente 4.5
Funcionalidades 4.3
Relación calidad-precio 4.5

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Trish C.
Senior Receptionist and Lead Trainer
Veterinaria, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Características y funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 25/7/2019

"Great software for teams of all sizes"

Comentarios: I've been using this software for 5 years, first as an employee then as an employer. Ease of use for both parties is fantastic and it's well worth paying for to save the time. When I change places of business, if I have a choice, I will choose When I Work again and again.

Puntos a favor: - Shift templates, makes scheduling a lot easier
- The ability to copy and paste any shift, even faster than clicking and choosing
- Simple to add and remove employees
- App is fairly easy to use
- Time clock is awesome, easy to use

Contras: - Looking at the full staff schedule on a particular day can be tedious.
- For those making schedules, it's so much easier to do on a computer
- In order to have a printed schedule, it downloads the PDF which you then have to print. I wish this printed right off the website.

Respuesta de proveedores

por When I Work el 29/7/2019

Hi Trish,

Thank you for taking the time to review When I Work, and your feedback is appreciated! We are always looking for ways to make improvements and appreciate users like you that provide feedback so we can enhance and improve When I Work!

Best,
Amanda

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 25/7/2019
Erin M.
Sales & Marketing
Alimentación y bebidas, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Características y funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 16/3/2020

"Scheduling made simple"

Comentarios: Overall we have loved using When I Work. It makes scheduling seamless and reduces the amount of time we spend on employee schedules. We also really love the reminders and text alerts as it makes it easy to communicate with our team quickly when things change.

Puntos a favor: When I Work is so easy to use, it is simple to add employees, great for creating shift templates and the chat features and shift drop applications make changing the schedule simple for employees. As a manager these features are awesome as they reduce the amount of time that I spend re-working the schedule.

Contras: The only challenge we have faced is that we don't have access to the task list as we don't pay for this version of the application. We would love to try it out to see if it is a good value add for us.

Respuesta de proveedores

por When I Work el 18/3/2020

Hi Erin -

Thank you so much for taking the time to give us such a lovely review!

I'm so happy to hear features we offer like Shift Swaps & Drops and WorkChat have been so useful for you. It's awesome to hear that scheduling has gotten easier as well!

We'd be happy to discuss our Tasks feature and see what options are available for you. Feel free to submit a ticket at https://help.wheniwork.com/submit-a-ticket/ so we can assist!

Again, thanks so much for this lovely review!

Kindly,
Adrianne

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 16/3/2020
Amy M.
Director
Bibliotecas, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Características y funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 9/10/2020

"I've Reviewed Them Before But They Stay Current And Deserve To Be Commended"

Comentarios: When I Work has really been great. Gone are the days of me trying to create weekly and monthly calendars and juggle handwritten requests for sick and vacation time. Staff can request through When I Work and I can easily update our schedule. I've saved hours and hours a month being able to utilize the templates as well.

Puntos a favor: When I Work has saved me daily headaches. Public Libraries don't have the funding to implement expensive employee scheduling software. When I Work even offers a free version which we started out with awhile ago but as our staff grew we moved into the paid format. Our library and employee pool has grown and changed, When I Work grows and changes alongside it. They continuously offer new resources and seek to keep ahead of us and just "know" what issues we may have as our staff is in flux.

Contras: The only issue I've seen thus far is a slight problem with the remote ap. Let me first say that having the ability to have an ap at all is great. My staff often is out of the library for programs and if they have an event prior to actual library hours they can clock in from their own phone. The issue that I speak of was mostly in calculating the distance that clocking in was allowed. It took a few tries to make sure that staff can check in, with a decent range, but not be so far from the library that it could be abused by someone wanting to beat the clock when they're late to work.

Respuesta de proveedores

por When I Work el 12/10/2020

Hi Amy! Thank you so much for the kind words! We're glad the app has been a good solution for you and your team. If you ever have any questions, please reach out to us here: https://help.wheniwork.com/submit-a-ticket/, and we'll be happy to help!

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 9/10/2020
Usuario verificado
Office Manager
Administración educativa, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    2 /5
  • Facilidad de uso
    2 /5
  • Características y funcionalidades
    3 /5
  • Asistencia técnica
    1 /5
  • Relación calidad-precio
    2 /5
  • Probabilidad de recomendación
    2/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 17/2/2020

"Deceptive billing practices"

Comentarios: The software is okay. The program usually does what it should when it is not glitching. After 3+ years of using this product, it came to my attention that we were being overcharged every month. When I contacted customer service, they were unwilling to offer any solution, rather than explaining their confusing billing style. Not even a credit of any sort. The software sells you "user spots" in increments of ten. For a smaller business, there is a big difference between 10 and 20. So, if you have 11 employees, you need to pay for 20. How does that make sense? Even when we had less than 10 employees, we were being charged for 20. Please explain to me how that is not stealing? Their whole system is very confusing. I will be moving on to a new system because I am not satisfied with the customer service I received.

Puntos a favor: It does what it is supposed to - enables us to schedule employees, notify them of their shifts, sends us a text when someone did not clock in or out.

Contras: Their billing practices are very deceptive and not user friendly. They sell you "user spots" in increments of 10. It is very confusing how to downgrade but very easy to upgrade. I urge every customer who uses this program to check their billing to see what they are being charged for. Customer service is not helpful and seems like they are not interested in providing good customer service.

Respuesta de proveedores

por When I Work el 4/3/2020

Hello -

Thanks for taking a moment to share some feedback with us.

I'm glad to hear that the software was meeting your needs for your workplace.

I'm sorry for any confusion around our billing processes. Billing is based on spots purchased, not necessarily spots in use. I can see how that may have been confusing, I'm sorry about that. User spots are offered in increments of 10. Allowing the option to select a quantity of 10 is a way to fit many different businesses needs. We've found that offering increments of 10 spots ensures plenty of room for growth before needing to make any billing changes again.

I can see how having a lower increment may be helpful and really appreciate you taking the time to share this feedback.

If you have any additional questions or would like to discuss this further, feel free to submit a ticket at https://help.wheniwork.com/submit-a-ticket/

Kindly,
Adrianne

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 17/2/2020
Amanda C.
Supervisor
Gestión de organizaciones sin ánimo de lucro, 1001-5000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Características y funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    4 /5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 24/9/2020

"Revolutionized our Scheduling Process"

Comentarios: We used to manually schedule all staff at our child care programs. When a regular staff called in sick or requested vacation we used to have to call, text and email each individual on call or float staff to see who was available and if they could work at the location we needed. When I Work allows us to be a lot more efficient in this process. It also allows for better communication with all staff through features such as work chat, and announcements. The customer service provided from the initial demo to setting up our team was exceptional. Our rep was always available to answer our questions or educate us about new features that might be useful to us. Our rep worked with us to use the features that worked best for us. When I Work also provides ready to go resources that you can send out to teams that include everything from how to set up your account, see open shifts, swap/drop shifts etc.

Puntos a favor: The ability to post open shifts as revolutionized our ability to communicate with and mobilize our on call staff. By posting an open shift On Call and float staff see the shift right away and are able to pick up shifts that fit with their schedules. The ease of posting open shifts has drastically decreased the time spent trying to find staff to fill gaps in schedules. With over 150 employees and 44 locations we are able to post the addresses of each location that allow staff to pull up a map to the site.

Contras: At this time the product is serving us very well. When I Work continues to add new features and provides detailed descriptions and instructions to these features.

Respuesta de proveedores

por When I Work el 10/10/2020

Hi Amanda,

Thank you so much for this detailed and thoughtful review! We love hearing about some of your favorite features and how your team utilizes OpenShifts and new features as they become available!

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 24/9/2020