Hootsuite

Por Hootsuite Media

4.5 / 5 1422 reseñas
Hootsuite

Los productos más populares


¿Quién utiliza este software?

Enfocada en PyME y corporaciones, Hootsuite es la plataforma utilizada más ampliamente para gestionar redes sociales; es la predilecta de más de 16 millones de personas en todo el mundo y en la que confían más de 800 empresas de Fortune 1000.

Valoración media

1422 reseñas
  • En general 4.5 / 5
  • Facilidad de uso 4 / 5
  • Atención al cliente 4 / 5
  • Funciones 4 / 5
  • Relación calidad-precio 4 / 5

Detalles del producto

  • Precio de partida $19.99/mes
  • Versión gratuita
  • Prueba gratis
  • Implementación En la nube, SaaS, web
  • Formación En persona
    En directo en línea
    Seminarios web
    Documentación
  • Asistencia En horario ininterrumpido (atiende un representante)
    Horas laborables
    En línea

Datos del proveedor

  • Hootsuite Media
  • https://hootsuite.com
  • Fundada en 2008

Sobre Hootsuite

Hootsuite es la plataforma de gestión de redes sociales más utilizada en el mundo, con más de 16 millones de usuarios en todo el mundo. Está diseñado para que las organizaciones ejecuten estrategias de redes sociales en múltiples redes sociales, que incluyen Facebook, Instagram, Twitter, Linkedin, Pinterest y YouTube.

Los equipos pueden colaborar dentro de un entorno seguro en todos los dispositivos y departamentos para gestionar perfiles en redes sociales, interactuar con los clientes y generar ingresos.

Funciones de Hootsuite

  • Campaign Analytics
  • Competitor Monitoring
  • Customizable Reports
  • Engagement Tracking
  • Lead Attribution
  • Multi-Channel Data Collection
  • Programación de publicaciones
  • Seguimiento de influencers
  • Content Discovery
  • Employee Advocacy
  • Gestión de contenidos
  • Gestión de la conformidad
  • Lead Engagement
  • Ludificación
  • Métricas de rendimiento
  • Pre-Approved Content Library
  • Publicaciones automatizadas
  • Registro único
  • Supervisión de redes sociales
  • Alertas configurables
  • Análisis de la competencia
  • Análisis de sentimientos
  • Evaluación del impacto
  • Gestión de la reputación
  • Panel de comunicaciones
  • Participación del cliente
  • Segmentación de audiencia
  • Seguimiento de influencers
  • Seguimiento de tendencias
  • Calendarios de grupo
  • Chat y mensajería
  • Conferencias de audio y vídeo
  • Control de versiones
  • Corrección síncrona
  • Foros de discusión
  • Gestión de contactos
  • Gestión de contenidos
  • Gestión de documentos
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de tareas
  • Lluvia de ideas
  • Redacción cooperativa
  • Análisis
  • Enfoque en grupo objetivo de clientes
  • Filtrado por palabras clave
  • Gestión de contactos
  • Gestión de contenidos
  • Gestión de varias cuentas
  • Programación de publicaciones
  • Publicaciones automatizadas
  • Seguimiento de conversión
  • Análisis de sentimientos
  • Gestión de campañas
  • Gestión de respuestas
  • Ludificación
  • Métricas de redes sociales
  • Plataforma de reseñas de cliente
  • Supervisión de redes sociales
  • Supervisión de reseñas
  • Colaboración entre varios usuarios
  • Creación de informes/análisis
  • Gestión de contenidos
  • Gestión de varias cuentas
  • Participación del cliente
  • Programación de publicaciones
  • Publicaciones automatizadas
  • Seguimiento de marcas
  • Supervisión de redes sociales

Productos alternativos

Productos similares

Las reseñas más útiles de Hootsuite

Great tool, but feels like it could still do with something extra - better planning, more LinkedIn features

Traducir con Google Revisado el 11/1/2019
Harry W.
Digital Marketing Manager
Comercio minorista, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña 
Fuente: SoftwareAdvice
4/5
En general
5 / 5
Facilidad de uso
4 / 5
Características y funcionalidad
5 / 5
Asistencia técnica
5 / 5
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Comentarios: It might feel like it's missing a few extras, but generally its a really useful platform and out social media activity has been much better in terms or both organisation and analytics. There's also a massive community for Hootsuite so you can always find out how other people are using it. We used a Meltwater before and it was so scientific and clunky to set up we never ended up using it. We use Hootsuite daily now and the ability to shorten links is also really helpful.

Puntos a favor: Really easy to use and so many resources. The platform is brilliant for scheduling and you don't even have to visit the other social platforms to post and engage with the audience. You can really customise the streams for each user which is great for productivity, and the analytics is really useful. As a manager, I only have to hop into the publisher section to see what posts are going out, how often we're posting, and what platform we're using most. Using the streams, I can set up one for all posts to check consistency and monitor engagement, one for competitor research, and one for searches, and then more platform specific streams so I can really dive into the nitty-gritty if I need to.

Contras: It's very Twitter orientated, most of the useful streams like monitoring topical conversations etc are in Twitter (probably by nature of the Twitter platform), but I would like to see more feature on LinkedIn - so far there's only TWO streams; one to monitor Company Updates, and second to monitor scheduled posts (I can see this in the publisher planner anyway). It would be good to see similar monitoring streams for Hashtag conversations because this feature is applicable in LinkedIn as well as Twitter. The Publisher also feels like it's just missing something and I think it's the ability to 'plot' in posts rather than drafting out complete posts. For example when we're planning what activity we want to launch, we might not know what the full post is going to look like, but we might just want to plot in ideas which at the moment we have to do on a spreadsheet and then translate over to the Hootsuite publisher. It would be good to see this feature in the planner where we can plot ideas, and then fully draft them out later.

Hootsuite helps you become an expert on social networks.

Traducir con Google Revisado el 6/1/2019
Sylvia M.
Marketing Specialist
Salud, bienestar y deporte, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña 
Fuente: asdf
4/5
En general
4 / 5
Facilidad de uso
5 / 5
Características y funcionalidad
4 / 5
Asistencia técnica
4 / 5
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Puntos a favor: In our company, I work as a social network manager, and Hootsuite is an ideal platform for company branding, marketing, and customer relations. For 1 business day, I always need to do a lot of publications on various platforms in social networks. Thanks to the program, I do it very easily in one place. I like that I can plan my publications in advance, it greatly simplifies the work of our department. Of the benefits, I really like how well implemented reporting and analysis of the work done. And the technical support team always responds very quickly to all problems. Our team uses Hootsuite to ensure maximum productivity in its work related to social networks, we completely control all the tasks of placing publications and ensure full interaction with our customers. If you need to automate the management of several social media accounts, and you want to make this process as convenient and fast as possible, then you definitely need to try Hootsuite. It will save your money and resources. The program has a very extensive integration with many services and platforms, and its implementation in any company does not require much effort. The pricing policy is very profitable, we use the Pro version and it is worth the money for the advantages provided.

Contras: I don’t like how the program interface looks at the moment, both in the desktop and in the Android version, it is already outdated and I want some changes so that everything looks more modern and attractive.

Leer más reseñas