SimpleConsign

¿Quién usa SimpleConsign?

Servicios para tiendas de consignación, de segunda mano y reventa, además de centros comerciales de antigüedades. Solución muy valorada para nuevas tiendas. También ofrece conversiones de datos gratis desde otros sistemas. Un sistema que definitivamente se ampliará con tu negocio.

¿Qué es SimpleConsign?

Gestiona tu consignación, prospera, compra una tienda directa o una tienda de antigüedades desde cualquier lugar con el software web para reventa. SimpleConsign proporciona POS (punto de venta, por sus siglas en inglés) ilimitados, además de una completa gestión de inventarios, clientes y consignadores. Todas las actualizaciones, la asistencia técnica, la capacitación y la transferencia de datos se ofrecen gratis. El software es una de las mejores opciones para las tiendas con múltiples ubicaciones al ofrecer integración con Quickbooks, creación de informes sólidos, acceso en tiempo real al consignador/distribuidor y mucho más. Las opiniones de los propietarios de tiendas de consignación lo dicen todo: simplicidad.

Información sobre SimpleConsign

Traxia

http://traxia.com/

Fundada en 2009

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Resumen de precios de SimpleConsign

SimpleConsign dispone de una versión gratuita y ofrece una prueba gratis. La versión de pago de SimpleConsign está disponible a partir de USD 129.00/mes.


Precio inicial

USD 129.00/mes

Versión gratuita

Prueba gratis

SimpleConsign: implementación y asistencia

Asistencia

  • E-mail/Help Desk
  • Preguntas frecuentes/foro
  • Base de conocimientos
  • Asistencia telefónica
  • Chat

Implementación

  • Cloud, SaaS, Web
  • Mac (desktop)
  • Windows (desktop)
  • Android (móvil)
  • iPhone (móvil)
  • iPad (móvil)

Formación

  • En persona
  • En vivo en línea
  • Seminarios web
  • Documentación
  • Vídeos

Funciones de SimpleConsign

  • API
  • Acceso móvil
  • Actualizaciones en tiempo real
  • Alertas y notificaciones
  • Auditoría de inventario
  • Base de datos de clientes
  • Búsqueda/filtro
  • Compras y recepción
  • Control de inventario
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Datos en tiempo real
  • Equipamiento
  • Facturación
  • Gestión de almacén
  • Gestión de comercio electrónico
  • Gestión de envíos
  • Gestión de facturas
  • Gestión de ingresos
  • Gestión de inventario de fabricación
  • Gestión de inventario de minoristas
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de pedidos
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de renovaciones de pedidos
  • Gestión de stock
  • Gestión de órdenes de compra
  • Gestión multicanal
  • Identificación del producto
  • Informes de ventas
  • Informes personalizables
  • Integraciones de terceros
  • Integración contable
  • Inventario administrado por el proveedor (VMI)
  • Lectura de código de barras/tickets
  • Optimización de inventario
  • Panel de actividades
  • Pedidos de ventas
  • Previsión
  • Punto de venta (POS)
  • Reconocimiento de códigos de barras
  • Reposición de inventario
  • Seguimiento de costes
  • Seguimiento de estado
  • Seguimiento de inventario
  • Seguimiento de pedidos
  • Sincronización de datos
  • Varias divisas
  • Varias ubicaciones

Lista completa de Software de inventario

  • API
  • Base de datos de clientes
  • CRM
  • Campos personalizables
  • Carro de compra
  • Categorización/Agrupación
  • Categorías personalizables
  • Creación de informes y estadísticas
  • Cuentas de clientes
  • Datos en tiempo real
  • Gestión de comercio electrónico
  • Gestión de descuentos
  • Gestión de empleados
  • Gestión de envíos
  • Gestión de expedidores
  • Gestión de impuestos de ventas
  • Gestión de ingresos
  • Gestión de inventario de minoristas
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de pedidos
  • Gestión de promociones
  • Gestión de tarjetas de regalo
  • Gestión de órdenes de compra
  • Gestión del precio y de márgenes
  • Historial de cliente
  • Historial de transacciones
  • Importación y exportación de datos
  • Impresión de etiquetas
  • Informes de ventas
  • Informes personalizables
  • Integración de QuickBooks
  • Lectura de código de barras/tickets
  • Marketing por correo electrónico
  • Optimización de inventario
  • Optimización de precios
  • Pagos electrónicos
  • Panel de actividades
  • Portal de autoservicio
  • Procesamiento de tarjetas de crédito
  • Programa de fidelización
  • Punto de venta (POS)
  • Reconocimiento de códigos de barras
  • Registro de pedido
  • Reloj registrador
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de inventario
  • Seguimiento de pedidos
  • Seguimiento de reparaciones
  • Varias divisas
  • Varias ubicaciones

Lista completa de Software para consignación

  • API
  • Acceso sin conexión
  • Actualizaciones en tiempo real
  • Alertas y notificaciones
  • Análisis de evolución de ventas
  • Automatización de pedidos
  • Base de datos de clientes
  • CRM
  • Controles o permisos de acceso
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes y estadísticas
  • Cuentas de clientes
  • Datos en tiempo real
  • Facturación
  • Firma electrónica
  • Gestión de artículos reservados
  • Gestión de comercio electrónico
  • Gestión de comisiones
  • Gestión de descuentos
  • Gestión de empleados
  • Gestión de facturas
  • Gestión de impuestos de ventas
  • Gestión de ingresos
  • Gestión de inventario de minoristas
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de pedidos
  • Gestión de promociones
  • Gestión de recibos
  • Gestión de stock
  • Gestión de tarjetas de regalo
  • Gestión de órdenes de compra
  • Historial de cliente
  • Historial de transacciones
  • Informes de ventas
  • Informes personalizables
  • Integraciones de terceros
  • Integración contable
  • Lectura de código de barras/tickets
  • Pagos electrónicos
  • Panel de actividades
  • Pedidos de ventas
  • Procesamiento de pagos
  • Procesamiento de tarjetas de crédito
  • Programa de fidelización
  • Punto de venta (POS)
  • Punto de venta (POS) al por menor
  • Punto de venta para restaurantes
  • Reconocimiento de códigos de barras
  • Seguimiento de inventario
  • Varias ubicaciones

Lista completa de Software para punto de venta

Alternativas a SimpleConsign

Más alternativas a SimpleConsign

Opiniones de SimpleConsign

Todas las opiniones

Calificación general

4.7/5

Evaluación media

Facilidad de uso 4.6
Atención al cliente 4.8
Funcionalidades 4.3
Relación calidad-precio 4.4

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Eric jackson S.
Managing Partner
Comercio minorista, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Características y funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    4 /5
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 13/8/2018

"Early Adopter Here"

Comentarios: We've been very pleased with everything about this software. Most importantly (in my book) their customer service is VERY responsive and extremely helpful. Considering how much our operations rely upon their interface, any downtime would be catastrophic. The handful of times that we have had issues, they really have dropped everything to work with us to get it resolved in short order. That means pretty much everything for our store.

Puntos a favor: The software is very intuitive. We switched our software over from a piece-built Access system back in 2013, and there was a learning curve for staff, but it went very smoothly. For a high-volume consignment based store with over 7,000 consignors, I can't imagine using anything else. Additionally, being cloud-based means that when we have technological complications on one computer, we still have functionality.

Contras: There have been a few tweaks and customization changes that we have requested from the company that either haven't happened or have taken a long time to implement. Please understand, this is a minor issue, and they have become a very large company so we don't expect special treatment. The fact that this is the thing I like "least" is more testament to how great the bulk of our experience has been.

Respuesta de proveedores

por Traxia el 14/8/2018

Thanks so much Eric. What a terrific review! We really appreciate you taking the time. We tweak and make changes to the system based on the number of requests we receive for a particular feature. We truly want SimpleConsign to be a customer-driven system. Believe me, we're listening to all of your suggestions. Thanks again.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 13/8/2018
Martha V.
Owner/Manager
Comercio minorista, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Características y funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    4 /5
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 5/2/2021

"Everything on my fingertips!"

Comentarios: I have everything on my finger tips. Their support is awesome!

Puntos a favor: I love this software because of the ability to work anywhere and with every transaction or change I can see it, no need to be glued to the physical store. It has great reporting, I make my own custom reports, I really like that. I also like the fact that they are always trying to improve it...making it better for us users. Their training videos are a great tool when you forget how to do something. Overall I am well pleased with my decision of moving over to Simple Consign. I just wish they had Big Commerce also like they have shopify.

Contras: No Big Commerce, not connected to ebay...that would be very helpful, if they could connect our store to Big Commerce and eBay.
Also it would be very helpful if it would have a weekly summary of sales report that it would generate a daily sales and than at the end a total of the week. I would like that because that will help me with my sales goals for next years projections. Just a daily report and than at the end of the week all dailys and the end total would be AWESOME!

Respuesta de proveedores

por Traxia el 8/2/2021

Thank you so much for your review Martha, with our shopify integration that should open up a lot of other options like eBay. I will bring the rest of your ideas to our dev team, thanks so much!

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 5/2/2021
Lizanne T.
Owner
Comercio minorista, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    3 /5
  • Facilidad de uso
    4 /5
  • Características y funcionalidades
    3 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    3 /5
  • Probabilidad de recomendación
    5/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 28/1/2021

"Kids consignment store"

Comentarios: For the most part it’s been great. Since adding the Shopify plug in and most of my business transferring to online now due to Covid I now am very frustrated with it. The customer service has been good but it’s a massive expensive for me for something that really doesnt totally work and yet I’m way to financially invested to change softwares to something that transitions with Shopify better. I hope to see some improvements and more help navigating this.

Puntos a favor: I find the software great for having both new & used items on one software. It’s pretty user friendly and any time I have an issue with it they call me back right away.

Contras: I’m having a pretty frustrating time with the ease of adding Shopify to it. It’s a lot of money to add the Shopify plug in and yet it’s quite archaic. I can’t really find anyone in Shopify that can actually help me because everything needs to be done through Traxia. I wish I could have a few hours with someone that is well versed in both Shopify and Traxia but there doesn’t seem to be such a person. The variants make my website super hard to navigate. I can’t add Facebook shopping or Instagram tagging because of this which has lost me so much business. It’s frustrating in these Covid times as I need all the help I can get and I don’t feel supported.

Respuesta de proveedores

por Traxia el 29/1/2021

Thank you for your review Lizanne. When it comes to our Shopify plug in there are bound to be hiccups as both systems are completely independent of each other. The best course of action is to get your Traxia account set up and then get your Shopify set.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 28/1/2021
Jennifer H.
Owner
Comercio minorista, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    4 /5
  • Facilidad de uso
    3 /5
  • Características y funcionalidades
    3 /5
  • Asistencia técnica
    2 /5
  • Relación calidad-precio
    3 /5
  • Probabilidad de recomendación
    6/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 28/1/2021

"Traxia"

Comentarios: Like I said earlier, this is a good product and the customer service has always been great when submitting a service ticket, lately that is not so much. Updates are done with no knowledge to us, the customer. When we have found errors to updates or ask a question about the recent updates through the service ticket procedure. We haven't gotten an answer, some times we have had to call the support number to see what is going on.
Other times they say they will get back to you and they forget, so you have to follow up with them.

Puntos a favor: That all features are on one page. It is easy to training new associates.

Contras: That updates are done with out knowledge, and it can cause mistakes and they aren't found all the time by the team that did them. When an update is done and we have questions lastly we have emailed and gotten no response back on why and what happened.
Customer service was one of the reason I used to recommend traxia, but lately that has not been a good experience.
Reporting is good but still have a hard time finding or creating reports that work best for your store.

Respuesta de proveedores

por Traxia el 29/1/2021

Hey Jennifer, thank you so much for your review. Over the past several months we have made it our goal to be even more transparent about updates, and we now include them in a weekly email for all our subscribers,

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 28/1/2021
Michelle M.
Owner
Muebles, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    4 /5
  • Características y funcionalidades
    4 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 24/1/2021

"Recommended with No Hesitation"

Comentarios: I am finding that inventory management has become much simpler by integrating Simpleconsign into my business. Everyday activities like tagging, uploading photos to my website, processing Items… Have become become much more streamlined and take less time - which saves me $ and stress. I have over 600 consignors, and now I am able, at a click, to access their account, answer their questions, and truly understand their activity. I feel I have much more visibility to my business, and it’s health, as a result of partnering with SimpleConsign.

Puntos a favor: I think the main feature, says it in the name. SimpleConsign… It is simple to use and intuitive. Clearly much thought was put into what features are needed most to run a consignment retail environment. It integrates beautifully with our Shopify website, and is well supported... with technicians responding almost immediately which is what is needed in a retail business space. I would highly recommend.

Contras: Given it requires remote integration (owner driving roll out from afar). I would’ve hoped for an ‘integration coordinator’ for my account. Having one individual from SimpleConsign triage issues, train, ensure account specific issues were addressed, and ensure all the ‘boxes were checked’ would have prevented extra work at my end.
As well, SimpleConsign does not offer a platform that is formatted for phones. I do a lot of work remotely on my Apple phone, and find the platform hard to navigate from my phone.

Respuesta de proveedores

por Traxia el 25/1/2021

Thank you for the review Michelle, usually during your setup process our onboarding specialist is there for you every step of the way. If you are having any issues please contact us at dennis@traxia.com to make sure someone can help you get taken care of ASAP.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 24/1/2021