¿Quién usa Vend?

Moda y accesorios, muebles y accesorios para el hogar, tienda de regalos, artículos deportivos, pasatiempos y música, comercios minoristas de comida especializada y bebidas, comercios minoristas de salud y belleza y electrónica y computación.

¿Qué es Vend?

Vend es un POS de iPad diseñado para que los comercios minoristas vendan, midan, administren y hagan crecer el negocio. Los comercios minoristas en más de 20 000 tiendas utilizan Vend para aceptar pagos, rastrear a los clientes, administrar el inventario y ejecutar análisis de negocios para obtener información en tiempo real sobre el rendimiento comercial. Vend ofrece a los comercios minoristas acceso a herramientas más potentes e intuitivas que los sistemas empresariales, a una fracción del costo.

Información sobre Vend

Vend

http://www.vendhq.com

Fundada en 2010

Vídeo de Vend
Play
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Resumen de precios de Vend

Vend no tiene versión gratuita, pero ofrece una prueba gratis. La versión de pago de Vend está disponible a partir de USD 99.00/mes.


Precio inicial

USD 99.00/mes

Versión gratuita

No

Prueba gratis

Vend: implementación y asistencia

Asistencia

  • E-mail/Help Desk
  • Preguntas frecuentes/foro
  • Base de conocimientos
  • Asistencia telefónica
  • 24/7 (asistencia directa)
  • Chat

Implementación

  • Cloud, SaaS, Web
  • Mac (desktop)
  • Windows (desktop)
  • iPad (móvil)

Formación

  • En persona
  • En vivo en línea
  • Seminarios web
  • Documentación
  • Vídeos

Funciones de Vend

  • API
  • Acceso sin conexión
  • Actualizaciones en tiempo real
  • Análisis de evolución de ventas
  • Análisis en tiempo real
  • Base de datos de clientes
  • CRM
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Datos en tiempo real
  • Gestión de almacén
  • Gestión de comercio electrónico
  • Gestión de comisiones
  • Gestión de descuentos
  • Gestión de empleados
  • Gestión de envíos
  • Gestión de ingresos
  • Gestión de inventario de minoristas
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de mercancías
  • Gestión de pedidos
  • Gestión de promociones
  • Gestión de recibos
  • Gestión de stock
  • Gestión de tarjetas de regalo
  • Gestión de órdenes de compra
  • Historial de cliente
  • Informes de ventas
  • Informes personalizables
  • Integraciones de terceros
  • Integración contable
  • Lectura de código de barras/tickets
  • Marketing por correo electrónico
  • Optimización de inventario
  • Pagos electrónicos
  • Panel de actividades
  • Para comercio detallista
  • Pedido por correo
  • Pedidos de ventas
  • Previsión
  • Procesamiento de tarjetas de crédito
  • Programa de fidelización
  • Punto de venta (POS)
  • Reposición de inventario
  • Seguimiento de inventario
  • Sincronización de datos
  • Supervisión en tiempo real
  • Varias divisas
  • Varias ubicaciones

Lista completa de Software de gestión para el comercio minorista

  • API
  • Acceso móvil
  • Actualizaciones en tiempo real
  • Alertas y notificaciones
  • Auditoría de inventario
  • Base de datos de clientes
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  • Control de inventario
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Datos en tiempo real
  • Equipamiento
  • Facturación
  • Gestión de almacén
  • Gestión de comercio electrónico
  • Gestión de envíos
  • Gestión de facturas
  • Gestión de ingresos
  • Gestión de inventario de fabricación
  • Gestión de inventario de minoristas
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de pedidos
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de renovaciones de pedidos
  • Gestión de stock
  • Gestión de órdenes de compra
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  • Informes personalizables
  • Integraciones de terceros
  • Integración contable
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  • Optimización de inventario
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  • Pedidos de ventas
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  • Seguimiento de pedidos
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  • Varias ubicaciones

Lista completa de Software de inventario

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  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes y estadísticas
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  • Datos en tiempo real
  • Gestión de comercio electrónico
  • Gestión de comisiones
  • Gestión de descuentos
  • Gestión de empleados
  • Gestión de impuestos de ventas
  • Gestión de ingresos
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  • Gestión de inventarios
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  • Gestión de recibos
  • Gestión de stock
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Lista completa de Software de punto de venta para iPad

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  • Varias ubicaciones

Lista completa de Software de punto de venta para minoristas

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  • Varias ubicaciones

Lista completa de Software para punto de venta

Alternativas a Vend

Más alternativas a Vend

Opiniones de Vend

Todas las opiniones

Calificación general

4.3/5

Evaluación media

Facilidad de uso 4.4
Atención al cliente 4.1
Funcionalidades 4.1
Relación calidad-precio 4.2

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Daniel P.
Co-Founder
Alimentación y bebidas
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Características y funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 5/6/2018

"After 2 Years Working with Vend, We are extremely satisfied. It has added value to our business."

Comentarios: Vend is a POS Platform that has helped us run our business smoothly. We love the ease of configuration and customization that is available. Looking forward to our growth expansion, we have concluded that we have made a right selection for a POS platform. It is a basically a Plug & Play installation for a new site with minor issues for a start up new store once you have your business running under Vend.

Puntos a favor: Pros:
Intuitive interface. Most of our users are able to adapt in a few days.
Reporting Structure is Good.
We can replicate a site basically in few minutes.
Only Online Software that actually complied with Regulatory Fiscal requirements with no additional customization.
Cons:
Which it could have more apps available for integration(Mobile Apps) and hospitality configurations. .
Lack of Business Intelligence Interfaces.

Contras: Lack of application Integration with third parties. Even though I find Vend very functional, I would like to see vend have payments gateways integrated in our region or country (Honduras, Central America).

Respuesta de proveedores

por Vend el 18/6/2018

Hey Daniel, appreciate you taking the time to leave a review of Vend. Great to hear that you are extremely satisfied with using Vend and that it's added value to your business. That is the type of feedback we love to hear from retailers! If you have any integration suggestions that you'd like to see please reach out to our team and let us know - your feedback is valuable to us. Best, Lucia (Vend's Community Manager)

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 5/6/2018
Usuario verificado
Operations Manager
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Calificación global
    4 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Características y funcionalidades
    4 /5
  • Asistencia técnica
    4 /5
  • Relación calidad-precio
    3 /5
  • Probabilidad de recomendación
    7/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 12/6/2018

"Great cloud based software. Very friendly for businesses looking to grow."

Comentarios: Better overall control of my entire retail business and its 5 locations. Vend should consider adding time clock functions for users to clock in and out, and to create new sales information from those users like sales per hour, etc.

Puntos a favor: Inventory tracking features. Being able to see all outlets inventory at the same time. Inventory transfers are very intuitive and easy to perform, same with stock orders.

Contras: Pricing and sale discount features aren't easy to apply for a membership type of system. Updating Price Books is a hassle as its current layout for each price book is not easy to navigate if one product's price needs to be changed inside of a price book with hundreds of products.

Respuesta de proveedores

por Vend el 14/6/2018

Hey there, thanks for your review of Vend POS. We agree Vend's the best point of sale for businesses looking to grow! If you're wanting to add extra staff management functionality, check out the Vend + Deputy integration. Deputy is a cloud based all-in-one employee scheduling, time & attendance, tasking and communication platform that you can connect to Vend for greater insight on sales trends and labor metrics. You can also use Deputy to schedule staff based on Vend sales data, report on staff wage vs sales percentage to optimize team performance, and the Deputy iPad kiosk for clock in/out is the perfect companion for Vend iPad app. You can find out more about that here www.vendhq.com/product-add-ons. For running discounts we suggest using Vend's new Promotion features, which will save you time, let you easily customize your offers, and help you move inventory. You can find out more here:www.vendhq.com/whats-new-in-vend/vend-promotions. Best, Lucia (Vend's Community Manager

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 12/6/2018
Shanna B.
CFO
Comercio minorista, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    3 /5
  • Facilidad de uso
    2 /5
  • Características y funcionalidades
    2 /5
  • Asistencia técnica
    1 /5
  • Relación calidad-precio
    1 /5
  • Probabilidad de recomendación
    0/10
  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 26/8/2020

"What a P. O. S.!"

Comentarios: Horrible, we have had nothing but trouble. Yes it's better for us in some ways than our prior POS, but at such a great cost of effort that we would never recommend it to anyone and constantly are on the look out for a better POS! We are implementing scanners to help fix inventory issues, as it is though I do not trust their inventory correction system and we use spreadsheets and the purchasing/returning system instead of the inventory count system. Often if the product is the same price I will use a sale entry to swap the two, but we have noticed items we knowingly sold (with sku'd tags) that still show up as on hand, so I'm not sure there isn't more wrong with this system. In other words, it can't all be from 3 people making mistakes in one system when we all discuss and get frustrated by it on a daily basis!

Puntos a favor: Ecwid integrates seamlessly with vend. I wish we could use Ecwid as our main POS instead of Vend, but it is only a website shopping cart plugin or tablet app, and we need something that runs on a PC. We don't like Apple products, and wanted a PC interface instead of a tablet, due to our volume of products.

Contras: 1. The cloud sync isn't accurate. Their database will overwrite changes a users makes if your internet isn't "fast" enough AND you have to clear site settings daily or hourly (depends on volume).
2. The reporting and ordering functionality is limited to your Excel skills. Advanced Excel knowledge is a must: Pivot tables, vlookup formulas, concatenate, lots of files to save and track. You cannot do this through the system easily UNLESS you order the same product from the same vendor every time, lucky you!
3.The product export actually can come in handy when the system goes down on Vend's end, because when it goes offline, the only way to find a product in the sell screen is by SKU (so know your SKUS!)
4. This is one of the only POS's that doesn't have both a UPS and SKU field! Duh guys, this is a POS 101 feature!
5. You can't do a mass upload to change products like they say you can. I've tried it multiple times. It has never worked.
6. When you create a product, it creates a "handle" based on the name you created, so don't make any mistakes when you create a product or it will permanently impact the handle of that product.
7. Their search feature is a 3rd party provided feature, which fails to provide any results unless it is an exact match. For example, a product named TFV16 will not populate when you search V16, or vice versa. It's an exact match (word order, spelling, exact!)
8. My staff can't use the program, our inventory is a mess due to difficult contrast, laging!

  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 26/8/2020
Usuario verificado
Electrical Specialist
Música, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    4 /5
  • Facilidad de uso
    3 /5
  • Características y funcionalidades
    4 /5
  • Asistencia técnica
    Sin valoración
  • Relación calidad-precio
    Sin valoración
  • Probabilidad de recomendación
    5/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 10/2/2021

"Full of Functionality"

Comentarios: We use Vend in a guitar retail and repair shop to keep our inventory and repair prices organized.

Puntos a favor: Vend has a very versatile and flexible workflow, with lots of features and options to work for most any retail scenario your business may face.

Contras: With all the features and options, many of them are tucked away in submenus, and therefore provides a steep learning curve if you lack someone to tutor you.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 10/2/2021
Hines K.
Freelance Web Developer
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Calificación global
    4 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Características y funcionalidades
    4 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 12/6/2018

"I'm currently operating three locations, and Vend has been helpful so far"

Comentarios: The simplicity to set up the inventory does save our staff a lot of time. The integration for the receipt printer, payment terminal, and cash drawer is also pretty simple. And if you run into any issues, the customer supports were also quick to respond. If you are an entrepreneur who just opened shop, I'd recommend going with Vend.

Puntos a favor: It's simple to setup and if you have any questions, you can usually call customer supports who pick up pretty quickly. This product will help you conduct transactions, manage inventory, and set promotions. I'm sure there are more features, but those were the ones I mostly use, and so far I have not encountered any major issues.

Contras: I wish there were more options on payment services than just Vantiv. Also, since this is cloud base, it will take a while for all your products to sync. For instance, if you're uploading new product and plan to do a count, I'd suggest waiting about 5 minutes for the upload to be completed before setting up the inventory counts to be safe.

Respuesta de proveedores

por Vend el 14/6/2018

Hey Hines, thanks for your detailed review of Vend POS! Great to hear that you've found Vend simple to set up and run, and that Vend is saving your staff time. In regards to payment services, Vend has a number of integrated payment options depending on your location. For example, in the USA, you can use Vantiv, Square or PayPal. For more information go to www.vendhq.com/tour/accept-payments. If you have any questions please don't hesitate to reach out. Best, Lucia (Vend's Community Manager)

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 12/6/2018