SolarWinds Service Desk

¿Quién usa SolarWinds Service Desk?

Ideal para empresas con más de 100 empleados que buscan administrar las operaciones internas de la Mesa de ayuda/Centro de atención y la Gestión de activos de TI en una solución ITSM unificada y basada en la nube.

¿Qué es SolarWinds Service Desk?

Samanage es la gestión de activos de TI y solución de gestión de servicios de TI más comentada y mejor valorada. El software no solo genera enormes cantidades de métricas, datos e informes (¡a pesar de que se ofrece todo eso!), se trata de simplificar tareas complejas y automatizar las básicas. Simplemente rastrea tu hardware, software, contratos, órdenes de compra, licencias y garantías en un solo lugar. Ahorra un tiempo valioso y permítete ofrecer servicios más rápidos e inteligentes, para que puedas dejar de vivir con tanta presión.

Información sobre SolarWinds Service Desk

SolarWinds

https://www.solarwinds.com/service-desk

Fundada en 2007

Asistencia

  • En horario ininterrumpido (atiende un representante)
  • Horas laborables
  • En línea

Implementación

  • En la nube, SaaS, web

Formación

  • En persona
  • En vivo en línea
  • Seminarios web
  • Documentación
Vídeo de SolarWinds Service Desk
Play
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Resumen de precios de SolarWinds Service Desk

SolarWinds Service Desk no tiene versión gratuita, pero ofrece una prueba gratis. La versión de pago de SolarWinds Service Desk está disponible a partir de USD 19.00/mes.


Precio inicial

USD 19.00/mes

Versión gratuita

No

Prueba gratis

Funciones de SolarWinds Service Desk

  • Auditoría de problemas
  • Gestión de alzadas
  • Gestión de asignaciones
  • Gestión de la base de conocimiento
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de tareas
  • Panel de comunicaciones
  • Problemas recurrentes
  • Programación de incidencias

Lista completa de Herramientas de seguimiento de problemas

  • Gestión de configuración
  • Gestión de contratos o licencias
  • Gestión de incidentes
  • Gestión de la disponibilidad
  • Gestión de problemas
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de publicaciones e implementaciones
  • Gestión del cambio
  • Portal de autoservicio
  • Seguimiento de activos

Lista completa de Software de ITSM

  • Gestión de adquisiciones
  • Gestión de auditorías
  • Gestión de configuración
  • Gestión de contratos o licencias
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de requisitos
  • Gestión del mantenimiento
  • Seguimiento de costes
  • Seguimiento de la conformidad

Lista completa de Software de gestión de activos informáticos

  • Alertas y alzada
  • Almacenamiento de documentos
  • Chat en tiempo real
  • Comunicación multicanal
  • Configuración de flujos de trabajo
  • Control/Acceso remoto
  • Creación de informes/análisis
  • Creación de marca personalizable
  • Enrutamiento automatizado
  • Gestión de SLA (Service Level Agreement)
  • Gestión de centros de atención telefónica
  • Gestión de la base de conocimiento
  • Gestión de recursos informáticos
  • Gestión de tickets
  • Integración de correo electrónico
  • Integración de redes sociales
  • Macros y modelos de respuestas
  • Portal de autoservicio
  • Seguimiento de interacciones
  • Supervisión de redes

Lista completa de Software de mesa de ayuda

  • Acceso móvil
  • Base de conocimientos
  • Configuration Management Database (CMDB)
  • Control remoto
  • Gestión de SLA
  • Gestión de adquisiciones
  • Gestión de incidentes
  • Gestión de recursos informáticos
  • Gestión del cambio
  • Portal de autoservicio

Lista completa de Software de service desk

  • Cartografía de relaciones
  • Descubrimiento automático de dispositivos
  • Gestión de configuración
  • Gestión de impactos
  • Gestión de licencias
  • Gestión de recursos informáticos
  • Gestión del cambio
  • Seguimiento del comportamiento
  • Visualización de datos

Lista completa de Software para CMDB

  • Auditoría de problemas
  • Control/Acceso remoto
  • Controles o permisos de acceso
  • Gestión de capacidades
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la conformidad
  • Gestión de licencias
  • Gestión de parches
  • Programación del mantenimiento

Lista completa de Software para gestión informática

  • Catálogo de servicios
  • Creación de informes de servicio
  • Gestión de contratos
  • Gestión de incidentes
  • Gestión de recursos informáticos
  • Gestión de tickets
  • Gestión de versiones
  • Gestión del conocimiento
  • Portal de autoservicio

Lista completa de Software para servicios informáticos

Alternativas a SolarWinds Service Desk

Más alternativas a SolarWinds Service Desk

Opiniones de SolarWinds Service Desk

Mostrando 5 de 501 opiniones

En general
4.6/5
Facilidad de uso
4.6/5
Atención al cliente
4.7/5
Funcionalidades
4.4/5
Relación calidad-precio
4.5/5
Patrick B.
IT Supervisor
Biotecnología, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 30/8/2018

"Samanage is an easy to use solution that makes my life so much easier"

Comentarios: We are in the pharmaceutical industry and have implemented samanage over 2 years ago. The system is perfect and easy to use which enables users to understand the problem and submit tickets!

Puntos a favor: The ease of use. The system allows the natural flow of tickets into problems, problems into changes and the audit trail is perfect for our validation/qa friends. We love that the API is easy to intergrate and have pulled in our sharepoint system with the API to automate tasks like account creation/separation.

Contras: The system could uses a few tweaks but I think this is just growing pains. The Samanage team has been straightforward with what they are implementing and changes are being released consistently. Over the past two years of having the system, I can say the updates are wonderful and truly address issues. Not purely cosmetic.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 30/8/2018
Dillon K.
Service Delivery Project Manager
Servicios medioambientales, 501-1000 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Calificación global
    4/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    3/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 4/12/2019

"Huge Upgrade"

Comentarios: Overall experience with this product have been great so far. Our employees use this platform more than our last and they have also been able to find their own solutions more. I really love the support from the customer support a lot. The support is always right on top of any issues and I have experience very quick responses when I do need to contact them. A+ on customer support.

Puntos a favor: I like how easy the GUI is, editing the categories and assigning the ticket to a support tech is all very simple right from the first view. I also like how there is a quick view option where you can view the ticket without having to leave the screen.

Contras: We have an issue with Tasks. They cannot be changed once a service catalog item is ran which has made us have to create work around or create extra tickets in order for multiple people to work on one catalog item.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 4/12/2019
Jeffrey J.
Support Supervisor
Servicios, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
  • Calificación global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 16/9/2020

"New to SolarWinds Service Desk--Perfect fit for us!"

Comentarios: I am Super Happy with this software. I am the administrator and I love having the ability to make changes and customization on the fly. The user friendliness of it is well above our previous software we used.

Puntos a favor: Efficiency--There are so many things that can be updated from the main page that lists your incidents. Very easy to learn and to use.

Contras: Integration with Active Directory. We were able to setup Single Sign-On, but it wasn't as smooth as I would've liked. But it does work, so it's not really a con, just the complexity of it was a little more than the rest of the setup.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 16/9/2020
Usuario verificado
Service Desk Administrator
Almacenamiento, 1001-5000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Calificación global
    3/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    3/5
  • Relación calidad-precio
    4/5
  • Probabilidad de recomendación
    6/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 10/10/2018

"Good Out-Of-Box product for small, scalable team"

Comentarios: We were attempting to solve the issue of ticket management in the IT department. While it was a great out-of-the-box solution, it didn't offer the unique scalability we needed and the customer service wasn't helpful in growing the product with our needs. However, I still believe that, for a small shop, this product offers the best value for the price and is a great entry-level solution.

Puntos a favor: I like that, out-of-the-box, Samanage offers great core functionality with a stable product that ties neatly into a beautiful UI for the end users. The UI is where Samanage really knocks it out of the park though. It's modern, simplistic, "forum" layout is attractive and intuitive, and chat indicators on the tickets feels like your moving from a traditional email reply into a IM chat.

Contras: There's a lot to be desired when it comes to the fine details of the service. There are specific customization options for project management and ticket automation that aren't available that we wanted in our shop. When we reached out to our support member to discuss a possible addition/fix. They advised us to post our suggestion on their feedback board and if it received enough votes they would implement it. The same suggestion was found submitted over a year ago on the board (with over 300+ votes) yet no action was taken. I was hoping for a more, collaborative answer, instead of posting on a forum board in hopes that other members validate my need for them to implement it.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 10/10/2018
Matthaniel C.
IT Specialist
Restaurantes, 501-1000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    4/5
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 21/10/2019

"Great Product for Helpdesk, Task Management and Software Inventory"

Puntos a favor: This solution is great for tracking incidents, solutions, problems, etc for company IT departments. It provides an easy to use interface that allows for easy creation of FAQs and a Solutions Database.

Contras: There are some things bulk items that cannot be imported without the use of the API, which is a tiny bit annoying, and some of their python and Ruby API sample code is out of date or no longer maintained.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 21/10/2019