¿Quién usa Megaventory?

Director general/director de operaciones/gestor de TI de un negocio de más de 30 personas que compran, venden, distribuyen o fabrican bienes físicos principalmente.

¿Qué es Megaventory?

Sistema web de gestión de inventario, seguimiento de órdenes, facturación y creación de informes para empresas medianas distribuidas en múltiples ubicaciones, que incluye el área de gestión de la producción.

Ve alertas de stock, disponibilidad de proveedores y plazos de entrega. Lleva un seguimiento de los niveles de stock, costos y valor de inventario en el tiempo. Manipulación la recolección, los números de serie y códigos de barras, las devoluciones, la consignación, la triangulación de envíos ("dropshipping") y las transferencias internas.

Adopta Megaventory para gestionar exitosamente tu empresa por tan solo 150 $ al mes.
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Información sobre Megaventory

Megaventory

http://www.megaventory.com

Fundada en 2009

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Lista completa de Software para distribución

Alternativas a Megaventory

Más alternativas a Megaventory

Opiniones de Megaventory

Todas las opiniones

Calificación general

4.4/5

Evaluación media

Facilidad de uso 4.4
Atención al cliente 4.8
Funcionalidades 4.2
Relación calidad-precio 4.6

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Tia T.
Operations Manager
Medicina alternativa, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Características y funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 22/10/2020

"Perfect for scaling manufacturing companies with multiple distribution outlets"

Comentarios: We have gained a better understanding of our inventory with customizable reports and tracking.

Puntos a favor: I loved the simplicity and ease of use of the software, as well as the customer service! The team was INCREDIBLE in helping us set up the software and customizing it to our needs. I have never encountered this level of customer service with any other software company we tried.

Contras: They are working on implementing batch tracking which is one feature we could use.

Respuesta de proveedores

por Megaventory el 26/2/2021

Thank you for your review! Really appreciate it!

*Update: Megaventory now supports Batch Numbers and Expiry Dates.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 22/10/2020
Jyotsna P.
Founder
Alimentación y bebidas, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Calificación global
    4 /5
  • Facilidad de uso
    3 /5
  • Características y funcionalidades
    4 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    8/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 12/9/2019

"A low-drama inventory and manufacturing option for D2C brands"

Comentarios: As a cloud kitchen and direct to consumer brand, keeping a tab on consumption was a real challenge. Other options were either for manufacturing or retail sales; Megaventory was flexible enough to be wrangled in to a solution wherein we manufactured and procured. Support was terrific, I would say that they are the absolute best when it comes to support/consultation. They worked closely with me to answer every question. Highly recommend.

Puntos a favor: * Get started quickly
* Grows with you
* Multiple locations
* Easy to add and update data
* Reliable - no outages
* Integrates with Quick Books Online ( QBO) and Shopify
* Amazing customer support with passionate/knowledgable agents

Contras: * Usability for a naive user could be better
* Reports are not the greatest
* Calculating consumption still a manual task
* No option for local pricing of an SKU
* Expensive for consumer play that might have hundreds of thousands of customers

Respuesta de proveedores

por Megaventory el 2/10/2019

Hey Jyotsna,

thank you for your review and for your nice words about our support team. Indeed we are really passionate about operations and software and we try to help whenever possible!

As for the user interface, we have designed a new user interface that will launch very soon. It is a complete revamp of the current version with many improvements.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 12/9/2019
Izzet T.
Team Lead Material Planning
Agricultura, 501-1,000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Características y funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 16/2/2021

"Megaventory review"

Puntos a favor: Great customer support. Megaventory team were always very quick to solve any issues.

Contras: Limitations with multi organization settings.

Respuesta de proveedores

por Megaventory el 18/2/2021

Thank you for your review! We're actually rolling out in the coming weeks support for multiple companies being controlled from the same account!

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 16/2/2021
Steven D.
Director
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Calificación global
    2 /5
  • Facilidad de uso
    1 /5
  • Características y funcionalidades
    2 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    2 /5
  • Probabilidad de recomendación
    1/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 23/1/2018

"Good support but its so complicated"

Puntos a favor: Great and quick support, i like that it is based online but it really doesn't give you much more than what you can make out of a spreadsheet
the new layout isnt really any better than the old one and it would be better to update the contents rather than just the cosmetics.

Contras: Why cant there just be one page which has all the information on it. ie stock quantities, price etc, etc
updating an item is not simple and trying to do an inventory check is very complicated
The quotes do not look very customer friendly and you cant adapt anything,

Respuesta de proveedores

por Megaventory el 25/1/2018

Hello,

we understand your frustration with regards to the complexity of our application and we're dedicated to simplifying its usability - hence the recent redesign of certain elements.

By definition any order management software cannot be about a single page where information is updated.

For your day to day transactions you do a Purchase Order or a Goods In to add stock. Similarly, you do a Sales Order or Goods Out to remove stock.

If you want to update your stock to correct errors, take into account damaged goods, etc you can do an Inventory Taking process.

What we don't support is on the fly manually changing the number corresponding to the stock of a product (as this doesn't leave any record of why and how this happened) which would defeat the purpose of having a management system.

Having said that the inventory taking process does include spreadsheets and is as such clunky - we have a solution planned for that.

Thank for your detailed review and feedback.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 23/1/2018
Litaba M.
Project Manager
Tecnología y servicios de la información, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    4 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Características y funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    4 /5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 4/2/2021

"Megaventory made easy"

Comentarios: I initially lost track of my stock but with introduction of this software, I am now able to pull a report that will make me remember where I shipped a certain product to and who took that equipment there. Moreover, I easily identify stock differences with the system by pulling a report in excel format.

Puntos a favor: The theme of the software is user friendly. The buttons self explanatory. Easy navigable. Good track of stock.

Contras: Initially it was somehow difficult to interprete its content, but now easy to understand.

Respuesta de proveedores

por Megaventory el 8/2/2021

Thank you for your kind words! We're constantly applying interface improvements to make the onboarding easier - we're open to suggestions too!

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 4/2/2021