NETfacilities

¿Quién usa NETfacilities?

Organizaciones de gestión de instalaciones, propiedades y mantenimiento en cualquier sector, incluidos los sectores de educación, gobierno, hostelería, educación, organizaciones sin ánimo de lucro, comercio minorista y más.

¿Qué es NETfacilities?

NETfacilities es una de las soluciones CMMS más completas y fáciles de usar de la industria para la gestión de instalaciones. Con tantas funciones y flexibilidad intuitiva, sencillamente es una de las mejores soluciones para controlar los costos, mejorar la productividad y gestionar tus activos y órdenes de trabajo. Ya sea que trabajes en el campo o en la oficina, NETfacilities proporciona una visión holística de tu organización.

Información sobre NETfacilities

NETfacilities

http://www.NETfacilities.com

Fundada en 2002

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Resumen de precios de NETfacilities

NETfacilities no tiene versión gratuita, pero ofrece una prueba gratis. La versión de pago de NETfacilities está disponible a partir de USD 45.00/mes.


Precio inicial

USD 45.00/mes

Versión gratuita

No

Prueba gratis

NETfacilities: implementación y asistencia

Asistencia

  • Horas laborables
  • En línea

Implementación

  • En la nube, SaaS, web
  • Móvil: nativo de iOS
  • Móvil: nativo de Android

Formación

  • En vivo en línea
  • Seminarios web
  • Documentación

Funciones de NETfacilities

  • Acceso móvil
  • Facturación
  • Gestión de calibración
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de llaves y cerraduras
  • Gestión de técnicos
  • Mantenimiento preventivo
  • Seguimiento del historial de servicios

Lista completa de Software CMMS

  • Contabilidad de activos
  • Códigos de barras/RFID
  • Gestión de documentos
  • Gestión de eliminaciones
  • Gestión de la amortización
  • Gestión del ciclo de vida de recursos
  • Registro de auditoría
  • Seguimiento de inventario

Lista completa de Software de activos fijos

  • Computer Maintenance Management Software (CMMS)
  • Gestión de equipos
  • Gestión de garantías
  • Gestión de instalaciones
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la energía
  • Gestión de licencia de software
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de piezas
  • Gestión de recursos informáticos
  • Gestión del mantenimiento
  • Programación del mantenimiento preventivo

Lista completa de Software de gestión de activos

  • Acceso móvil
  • Facturación
  • Gestión de calibración
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de llaves y cerraduras
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de técnicos
  • Mantenimiento predictivo
  • Mantenimiento preventivo
  • Programación
  • Seguimiento de activos
  • Seguimiento del historial de servicios

Lista completa de Software de gestión de mantenimiento

  • Control de inventario
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de trabajos
  • Programación del mantenimiento
  • Seguimiento de equipos
  • Seguimiento de garantías

Lista completa de Software de mantenimiento de equipos

  • Gestión de inventarios de piezas
  • Gestión de neumáticos
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Información sobre vehículos
  • Programación del mantenimiento
  • Seguimiento de costes
  • Seguimiento de garantías
  • Seguimiento de reparaciones
  • Seguimiento del carburante
  • Seguimiento del historial de servicios

Lista completa de Software de mantenimiento de flotas

  • Base de datos de clientes
  • Citas recurrentes
  • Control de inventario
  • Creación de órdenes de trabajo
  • Enrutamiento
  • Gestión de contratos
  • Gestión de expediciones
  • Gestión de trabajos
  • Mantenimiento preventivo
  • Presupuestos y estimaciones
  • Programación

Lista completa de Software de planificación de trabajos de mantenimiento

  • Códigos de barras/RFID
  • Gestión de eliminaciones
  • Gestión de la amortización
  • Gestión de reservas
  • Registro de auditoría
  • Registro de entrada y salida
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de ubicación

Lista completa de Software de seguimiento de activos

  • Alertas de fechas críticas
  • Análisis de flujos de caja
  • CRM
  • Gestión de carteras
  • Gestión de marca
  • Gestión de transacciones
  • Para agentes de bolsa
  • Para evaluadores
  • Para gestores de propiedades inmobiliarias
  • Para inversores
  • Planificación estratégica

Lista completa de Software inmobiliario comercial

  • Control de inventario
  • Gestión de activos fijos
  • Gestión de equipos
  • Gestión de incidentes
  • Gestión de inspecciones
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de visitantes
  • Gestión del espacio
  • Mantenimiento preventivo
  • Para colegios
  • Planificación de instalaciones
  • Programación de salas
  • Propiedades comerciales
  • Propiedades residenciales

Lista completa de Software para instalaciones

  • Acceso móvil
  • Creación de informes/análisis
  • Facturación
  • Gestión de inspecciones
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de técnicos
  • Mantenimiento predictivo
  • Mantenimiento preventivo
  • Programación del mantenimiento
  • Propiedades comerciales
  • Propiedades residenciales
  • Seguimiento de activos
  • Seguimiento del historial de servicios

Lista completa de Software para mantenimiento de edificios

Alternativas a NETfacilities

Más alternativas a NETfacilities

Opiniones de NETfacilities

Todas las opiniones

Calificación general

4.5/5

Evaluación media

Facilidad de uso 4.4
Atención al cliente 4.6
Funcionalidades 4.3
Relación calidad-precio 4.3

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Chip G.
Facilities Management Coordinator
Propiedad inmobiliaria comercial, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Características y funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 20/11/2018

"NetFacilities Review"

Comentarios: We are able to track our time spent on buildings now and has given us a better feel for looking at maintenance better. Also great for tracking time on jobs.

Puntos a favor: The system is very easy to work threw and it will let you know if you leave something blank.

Contras: A little hard to find old work orders sometimes.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 20/11/2018
Dave T.
Maintenance Manager
Papel y productos forestales, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Características y funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 5/3/2020

"Satisfied customer"

Comentarios: We are a small manufacturing company with not a lot of major assets. This platform is perfect for keeping track of assets, PM's, inventory, etc.

Puntos a favor: I really like that the NETfacilities team is always updating the platform based on customer feedback! This is something that has kept me on this platform year after year. Customer service is top notch. It's very intuitive and they are always making it easier to search for the info I'm looking for within my site.

Contras: Honestly I don't think there is much about this software that I don't like.

Respuesta de proveedores

por NETfacilities el 9/3/2020

Hi Dave, thank you so much for taking the time to leave us this amazing review. It made our day!

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 5/3/2020
Rich W.
Owner
Automoción, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    2 /5
  • Facilidad de uso
    1 /5
  • Características y funcionalidades
    2 /5
  • Asistencia técnica
    4 /5
  • Relación calidad-precio
    1 /5
  • Probabilidad de recomendación
    0/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 31/3/2017

"Over complicated facilities management software"

Comentarios: While the software may technically be robust (from a database programmer's point of view), it is cumbersome and inefficient from the user's point of view. For example to add a part to inventory takes required data entry into over 15 separate data fields, most of which should be autofilled by default, or at least on a grid entry system to prevent having to jump to multiple tabs. Running reports is spotty at best, trying to find maintenance history on assets. For our second facility, we have moved to a different platform which is much more robust, yet user friendly. We are only staying with netfacilities for our first location because of the maintenance history.

Puntos a favor: It is technically robust

Contras: Difficult to use, cumbersome to add new parts or enter inventory. Reports are complicated and difficult to find required information.

Respuesta de proveedores

por NetFacilities el 31/3/2017

Hi Rich,

I sincerely appreciate you taking the time to write a review. I wish it wouldn¿t have been so harsh and gut-wrenching, but none the less it got my immediate attention, and I felt compelled to respond right away.

Based on what I¿ve read It doesn¿t seem there is anything I could say that would make any difference in your opinion, so I won¿t try. I just wish you would have let us know how you were feeling so we could at least have had a chance to do something about it.

As best I can tell you¿ve never accepted any guidance or complimentary training, yet I see we¿ve made over 10 attempts to reach out and offer. Just based on this alone it would seem probable that you haven¿t properly setup your account and aren¿t using it correctly.

Like you said, perhaps it¿s a bit more robust than your small business requires.

All the best to you, and your business!

Sincerely,

Shawn D.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 31/3/2017
Justin V.
Property, Plant, Equipment Supervisor
Almacenamiento, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Características y funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 30/3/2017

"Perfect solution to track and maintain EVERYTHING EVERYWHERE!"

Comentarios: I manage everything you see at 9, soon to be 10, facilities across a 50 mile radius. The appearance of buildings, the air temperature and humidity inside all of the buildings, lighting, doors, driveways, etc. If you can see or feel it, it's my responsibility. I was doing alright at managing it all by myself and a few vendors, but at some point the "things-to-do" stopped making it onto the list because the list would never get done. I realized I had reached my limits and needed something else that could keep up with everything going on everywhere, because my brain was just maxed out. In comes NET Facilities. I checked out a few other programs and they didn't have things set up the way I needed them to be done. I manage things and equipment and assign jobs to people. The instant help I received to get everything set up and in the system was invaluable! I was able to go at my pace for the set up and anytime I had a question or wondered how to do something it was great knowing that help was a phone call or email away and I would get to interact with 1.) A REAL LIVE AMERICAN PERSON 2.) THE SAME PERSON I TALKED TO LAST TIME. Every time I talked with my assigned set up person I referred to the system as a "monster-of-a-program" and the set up as "feeding-the-friendly-monster. I and my staff have been using the system for almost a year now and we are all thrilled with how well the system works and the ease of use. At any one time I can see all of the things that need to be done, what is getting done, what is not getting done, who jobs are assigned to, who made the jobs, priority levels for those jobs, etc. I even have vendors who have told me they really like my system because it makes their job easier. They get a detailed email when there is service work to do telling them the following: what facility, where at that facility is the issue, what the problem is, who made the work order, and they can see past work that was done for that item in question. Did I mention the system can create invoices, track repair costs, inventory use, ordering and reordering, track repair times for employees, and on and on it goes. I'm so glad I found NET Facilities! It has only been a year of using it, but it has already paid for itself in effectiveness. I can't believe I didn't find it sooner.

Puntos a favor: Super detailed and easy to use. You can track anything anywhere and see ALL history of repairs done to any single item. The real people support was a tremendous benefit to the system and getting it up and going. My employees love it, my vendors love it, my accounts payable department loves it. I can't say enough good about it!

Contras: There is absolutely no cons to the system. Getting set up is challenging but there is a tremendous amount of help with that and you get to put all of the set-up work on the Net Facilities staff, who does it for you.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 30/3/2017
Dan W.
Facilities Director
Hospital y atención sanitaria, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Características y funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 11/7/2017

"NetFacilities is a full featured work order system that works well for our resort property."

Comentarios: It helps organize our work orders. I love the portability with the phone apps. The inventory system is taking some time to implement, but it will keep important stores on our shelves and our property running more efficiently when done. The PM system is also taking us some time to implement, but we will be able to get rid of our clunky paper system which isn't working that well.

Puntos a favor: Cost vs features. The user interface for submitting a work order is very easy and self explanatory. We are still finding new features that are useful to us. The company is responsive to questions and features are morphing into higher utility since the last major upgrade to the software. There are very few you can't get there from here roadblocks and those that I have found seem to be disappearing - if you let them know they are there. It is completely web based - no software to manage here. No user limits. Easy user permission changes. We control most of the setup - I don't have to upload something and wait for it to be formatted. Customer service is helpful.

Contras: The menu interface is a bit clunky and can take awhile to remember where exactly that rarely used menu is. If you are in the middle of a task and you find that you have to add something to a menu, you lose what you are currently working on - that is changing - some menus have add buttons now. The help menu could be more helpful, but it is improving with time for those of us who don't want to pick up the phone.

Respuesta de proveedores

por NetFacilities el 11/7/2017

Thank you Dan for the wonderful review! :)

I've noted things you've mentioned in "cons." Please know that if you have ideas, thoughts, or have suggestions for a better way something could work, we listen, and we develop our roadmap based on customer feedback.

Sincerely,
Shawn Dawson, CEO

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 11/7/2017