Chargebee

¿Quién usa Chargebee?

PYMES, mercado medio y empresas de gran envergadura. SaaS, PaaS, comercio electrónico, comercio de suscripción, telecomunicaciones y medios, espacios de coworking, servicios de suscripción, IoT, organizaciones sin ánimo de lucro.

¿Qué es Chargebee?

Chargebee es un software de gestión de suscripciones y facturación recurrente para negocios SaaS y de suscripción. Con una poderosa API REST, integraciones incorporadas con herramientas comerciales fundamentales como Zendesk, Salesforce, Intercom, Slack, Xero y con compatibilidad con puertas de enlace de pago en más de 50 países, el producto ayuda a gestionar todo el ciclo de vida de la suscripciones de clientes desde la facturación y la emisión de talones de pago, hasta la recuperación de ingresos y la contabilidad. Respaldado por Accel Partners y Tiger Global, Chargebee atiende a más de 7000 clientes en 53 países.

Información sobre Chargebee

Chargebee

http://www.chargebee.com

Fundada en 2011

Vídeo de Chargebee
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Resumen de precios de Chargebee

Chargebee dispone de una versión gratuita y ofrece una prueba gratis. La versión de pago de Chargebee está disponible a partir de USD 299.00/mes.


Precio inicial

USD 299.00/mes

Versión gratuita

Prueba gratis

Chargebee deployment and support

Asistencia

  • En horario ininterrumpido (atiende un representante)
  • En línea

Implementación

  • En la nube, SaaS, web

Formación

  • En vivo en línea
  • Seminarios web
  • Documentación

Funciones de Chargebee

  • Conformidad con la PCI
  • Creación de informes/análisis
  • Facturación
  • Facturación recurrente
  • Firma electrónica
  • Integración POS
  • Integración de servicios de procesamiento de pagos
  • Pagos en persona
  • Pagos móviles
  • Prevención de fraudes en los pagos
  • Procesamiento de criptomonedas
  • Procesamiento de pagos
  • Procesamiento de pagos ACH
  • Procesamiento de pagos en línea
  • Procesamiento de tarjetas de débito/crédito
  • Seguridad de datos
  • Varias plataformas de pagos

Lista completa de Procesadores de pago

  • Conciliación bancaria
  • Contabilidad de deudores
  • Contabilidad de fondos
  • Contabilidad de los proyectos
  • Empresas de contabilidad CPA
  • Facturación
  • Gestión de activos fijos
  • Gestión de impuestos
  • Gestión de nóminas
  • Gobierno
  • Seguimiento de gastos
  • Sin ánimo de lucro
  • Órdenes de compra

Lista completa de Programas de contabilidad

  • Base de datos de contactos
  • Calculadora de impuestos
  • Facturación de gastos imprevistos
  • Facturación de proyectos
  • Facturación en línea
  • Facturación por horas
  • Facturación recurrente y suscripciones
  • Facturas personalizables
  • Gestión de demandas de pago
  • Pagos en línea
  • Pagos móviles
  • Portal de facturación
  • Procesamiento de pagos
  • Varias divisas

Lista completa de Programas de facturación

  • Facturación
  • Flujo de trabajo de aprobación
  • Gestión de clientes
  • Gestión de documentos
  • Gestión de personal
  • Gestión de proyectos
  • Para empresas CPA
  • Portal de clientes
  • Seguimiento de fechas de vencimiento
  • Seguimiento del tiempo

Lista completa de Programas de gestión de operaciones contables

  • Facturación cíclica de varios periodos
  • Facturación diferida
  • Facturación recurrente
  • Facturación recurrente y suscripciones
  • Gestión de demandas de pago
  • Portal de autoservicio
  • Procesamiento de pagos
  • Varias divisas

Lista completa de Software de facturación recurrente

  • Catálogo de productos
  • Facturación recurrente
  • Gestión de cancelaciones
  • Gestión de demandas de pago
  • Gestión de descuentos y de cupones
  • Gestión de impuestos
  • Gestión de inscripciones
  • Gestión de la suscripción
  • Portal de autoservicio
  • Reconocimiento de ingresos
  • Seguimiento/Análisis de uso

Lista completa de Software de gestión de suscripciones

Alternativas a Chargebee

Más alternativas a Chargebee

Opiniones de Chargebee

Todas las opiniones

Calificación general

4.6/5

Average score

Facilidad de uso 4.2
Atención al cliente 3.9
Funcionalidades 4.4
Relación calidad-precio 4.2

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¡Escribe una reseña!
Brad H.
Co-Founder
Software informático, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    4 /5
  • Características y funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: GetApp
  • Publicado el 3/10/2017

"Chargebee saved us a TON of dev time."

Puntos a favor: I love that Chargebee allows young startups to get their feet under them before charging them. The integration into Braintree was SUPER easy and we haven't really had any problems with it since we started using it. It allows us to manage subscriptions without building our own dev dashboard to do that and gives us much more flexibility than Braintree for doing so. We use coupons to run promos and Chargebee makes that super easy. We use their hosted page for payments inside of an iframe and that has been helpful as well. Again the biggest thing as a young startup is not having to build all of that ourselves or asking the dev team to make changes every time we need to address an issue. Overall I've been very happy with Chargebee and we plan to continue to use them moving forward.

Contras: I'd love for the reporting dashboard to be a little more robust and user friendly. It's not bad but it could definitely be better. Being able to accept multiple currencies could also be handled better, but we get by just fine with the way it's set up. It makes you change your password every 90 days, which is annoying to me but I guess it's more secure...

  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: GetApp
  • Publicado el 3/10/2017
Nuno L.
CEO, Co-Founder
Seguridad informática y de redes, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    4 /5
  • Características y funcionalidades
    4 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    4 /5
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 2/11/2018

"Our perfect subscription manager"

Puntos a favor: We rely on Chargebee to manage subscriptions to our product. It's easy to use and to be integrated, and offers many features such as invoicing, TAX calculator based on location, several plans, offline payments, etc. Customer Support is great and they always hear what you say. Besides managing your subscriptions, it does something very important. By using their payment form on your website, you can easily integrate with several payment processors. This is especially important if you have payments that have been rejected by one processor and you can send them to another processor. It also reduces the dependency on one single processor.

Contras: The only thing that comes to mind is that the invoices it produces are not legal in some countries. For instance, in my country, invoicing software needs to be certified and to produce a SAF-T file with all invoices, that we need to submit to tax authorities. Since Chargebee doesn't do any of that, I need to have a separate invoicing platform.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 2/11/2018
Ryan H.
Owner
Software informático, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Calificación global
    2 /5
  • Facilidad de uso
    4 /5
  • Características y funcionalidades
    4 /5
  • Asistencia técnica
    2 /5
  • Relación calidad-precio
    1 /5
  • Probabilidad de recomendación
    0/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 21/7/2019

"Grossly incompentant"

Comentarios: If I could do things over again I would have selected a similar provider even if I was forced to pay several hundred dollars per month it would have obviously been worth it. Now I have to make the decision of whether I want to potentially lose over half my subscribers again like the last time I switched billing systems (to Chargebee) or accept that I'm locked in for life.

Puntos a favor: Easy to set up and has a good API. Support is good and fast response so long as the issues are simple and don't involve anything technical.

Contras: The backend system is grossly unoptimized to the point many of my customers cannot be billed anymore. I was not informed of these issues when signing up and was promised that the system would be able to handle my very specific usecase. It clearly can't despite me giving them actual numbers. I've already lost over $6000 in charges I can't add to my customers' invoices and a few thousand dollars in invoices that can't be generated. For the past two months I've been unable to add charges for any of my customers and keep getting the runaround by different support agents as to what the cause is. First I was told I was violating a 150 API calls per minute limit despite the fact that not a single call had gone through successfully in the entire time period they were citing but also I'm skeptical of because each API call I make to their service takes between 2 and 10 seconds to complete. Now I'm told I need to batch things weekly because adding charges to my customers is too taxing on their CPUs. Billing line items should scale linearly but it is clear from how quickly their API bogs down that it scales exponentially for them at best and likely even worse. I never had this problem with my previous provider and they aren't even a billing or invoicing company.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 21/7/2019
Usuario verificado
Client Relationship Manager
Software informático, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Características y funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 29/7/2020

"Chargebee"

Comentarios: This is the first software that I have used and I found it very easy to learn. I spent a morning going thorugh and learning the ropes and was an expert by the afternoon! Their customer service is awesome and provides great help. However, because it is easy to use, I have not had to use their help more than once.

Puntos a favor: Chargebee is easy to use and quick to learn. You are able to access subscriptions with ease. Creating email templates to be sent out is easy. You can view all of your subscriptions on one page or you can add filters to find one specific subscription, too.

Contras: With the email templates, you have to make sure that the client you are sending an email to, has to be in a filter, otherwise, you send it to your entire client base.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 29/7/2020
László M.
CEO
Software informático, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Características y funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 24/10/2019

"Excellent subscription management platform"

Comentarios: Overall a very capable subscription management tool with great integrations and great support them!

Puntos a favor: Excellent platform to manage your Saas Business. Great, very easy to use integrations with many vendors (Stripe, QuickBooks, Zapier, etc). Highly customizable settings for everything: email templates, the general look, and even the workflow & the custom fields.

Contras: Takes some time to get used to how to work together with your app and integrate everything to work flawlessly, but it worth it. I just wished that when the client has to select the quantity of their licenses, you could edit the label from Quantity to "users" or "licenses".

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 24/10/2019