¿Quién utiliza este software?

PandaDoc presta servicios a empresas que varían en tamaño, desde PYMES hasta corporaciones. Desde cuidadores de perros hasta Panasonic, puede ayudar a casi cualquier empresa a simplificar sus procesos de propuestas y documentación.

Valoración media

669 opiniones
  • En general 4.5/5
  • Facilidad de uso 4.3/5
  • Atención al cliente 4.4/5
  • Funcionalidades 4.2/5
  • Relación calidad-precio 4.3/5

Detalles del producto

  • Precio inicial USD 9.00/mes
    Ver precios
  • Versión gratuita
  • Prueba gratis Sí, consigue una prueba gratuita
  • Implementación En la nube, SaaS, web
    Móvil: nativo de iOS
    Móvil: nativo de Android
  • Formación En persona
    En directo en línea
    Seminarios web
    Documentación
  • Asistencia En horario ininterrumpido (atiende un representante)
    Horas laborables
    En línea

Datos del proveedor

  • PandaDoc
  • http://www.pandadoc.com
  • Fundada en 2013

Sobre PandaDoc

PandaDoc es la solución completa de documentos digitales, diseñada para la eficiencia. Crea, envía, rastrea y estampa tu firma electrónica a documentos, todo desde una plataforma intuitiva y fácil de usar. Da un enorme impulso a tu CRM con las integraciones de PandaDoc.

PandaDoc es una plataforma ideal para administrar documentos de organización, incluidas propuestas, cotizaciones, contratos, documentos de RR. HH. y más. Creación de documentos enriquecidos con un solo clic. Acceso a documentos completos desde el interior de la plataforma en cualquier momento.

Funciones de PandaDoc

  • Base de datos de contactos
  • Calculadora de impuestos
  • Facturación de gastos imprevistos
  • Facturación de proyectos
  • Facturación en línea
  • Facturación por horas
  • Facturación recurrente y suscripciones
  • Facturas personalizables
  • Gestión de demandas de pago
  • Pagos en línea
  • Pagos móviles
  • Portal de facturación
  • Procesamiento de pagos
  • Varias divisas
  • Comercio electrónico
  • Configurador de productos
  • Dibujo 2D
  • Flujo de trabajo de aprobación
  • Gestión de renovaciones
  • Modelado 3D
  • Portal de autoservicio
  • Pricing and Cost Calculations
  • Quotes
  • Venta guiada
  • Análisis de documento
  • Autenticación
  • Firma de varias partes
  • Firma móvil
  • Modelos personalizables
  • Recordatorios automáticos
  • Registro de auditoría
  • Seguimiento de progreso de tareas
  • Búsqueda de texto completo
  • Contratos de especialidad
  • Contratos gubernamentales
  • Control de versiones
  • Firma electrónica
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión del ciclo de vida de los contratos
  • Lado de la compra (proveedores)
  • Lado de venta (clientes)
  • Plantillas prediseñadas
  • Seguimiento de la conformidad
  • Seguimiento del progreso
  • Biblioteca de contenidos
  • Colaboración
  • Control de versiones
  • Firma electrónica
  • Gestión RFP
  • Gestión de contactos
  • Gestión de documentos
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de la base de conocimiento
  • Gestión del pipeline
  • Modelos
  • Registro de auditoría
  • Acceso móvil
  • Automatización de procesos empresariales
  • Configuración de flujos de trabajo
  • Controles o permisos de acceso
  • Editor gráfico del flujo de trabajo
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de documentos
  • Gestión de formularios
  • Gestión de tareas
  • Integraciones de terceros
  • Panel de control personalizable
  • Seguimiento de la conformidad
  • Sin código
  • Acceso sin conexión
  • Archivo de documento
  • Control de versiones
  • Conversión de tipo de archivos
  • Ensamblaje de documentos
  • Firma electrónica
  • Herramientas de colaboración
  • Indexación de documentos
  • Reconocimiento óptico de caracteres
  • Recuperación de archivos
  • Retención de documentos
  • Seguimiento de la conformidad
  • Colaboración
  • Gestión de clientes potenciales
  • Gestión de contactos
  • Gestión de contenidos
  • Gestión de documentos
  • Gestión de la formación
  • Gestión de objetivos y cuotas
  • Gestión de ofertas
  • Gestión de presentaciones
  • Gestión de reuniones
  • Gestión del rendimiento
  • Gestión del territorio
  • Configurador de productos
  • Creación de marca personalizable
  • Gestión de catálogos
  • Gestión de contactos
  • Gestión de descuentos
  • Gestión de precios
  • Portal de clientes
  • Presupuestos automatizados

Las opiniones más útiles de PandaDoc

All-around great proposal software and automation tool.

Publicado el 11/5/2018
Heather C.
Senior Marketing Communications Manager
Contabilidad, 501-1000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña 
5/5
En general
5/5
Facilidad de uso
4/5
Características y funcionalidades
5/5
Asistencia técnica
5/5
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Puntos a favor: PandaDoc has allowed us to streamline our proposal process tremendously. Because of the content library, template functions and ease of use, we've been able to double the number of proposals we put out in the same timeframe before implementation.
The analytics reporting feature has assisted in increasing our win rates. We can hone in on the areas of our proposals that resonate with our prospects, allowing the follow-up meetings to be more focused - discussing targeted, relevant themes, services and needs.
PandaDoc's development team is very open to feedback and ideas on how to improve the platform. It's refreshing to work with a company that takes your input and one-off special requests to not only deliver on those requests for you but roll out these changes across the board for all of their users. Having a say in the process of polishing and tweaking a product to work best for us is a value-added benefit.
The various plug-ins for other software, such as CRM systems, is useful for collaboration between departments.
The ability to customize the CSS to fit our brand is essential. We can customize templates with designs that fulfill each of our needs.
Having multiple workspaces under one account is extremely helpful keeping documents separated for different departments and projects.

Contras: There are a few small issues that we've run into, however, the pros of this software heavily outweigh the cons. PandaDoc does not allow for multiple users to work in a document at the same time, but I believe this is something that is being addressed in the new editor or at least on the buildout updates for the future.
From time to time we will run into small formatting issues due to a glitch in the coding. More often than not, they are isolated to one document. For a couple of issues we ran into, the development team was able to provide a timely fix, and the issues have been non-recurring.
In the past few years that we've been using the platform, we have only had three instances where the software was down, two of those instances were for less than an hour. Even with the downtime, we have never missed a deadline to deliver a proposal, even in an industry where RFPs are common.

PandaDoc Accelerates the Sales/Solution Process

Publicado el 27/9/2019
Tina B.
CEO - Customer Experience Officer ;-)
Organización de eventos, 13-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña 
5/5
En general
4/5
Facilidad de uso
5/5
Características y funcionalidades
Asistencia técnica
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Comentarios: We are able to effectively communicate about the pain points we solve for our clients. Being able to insert videos directly into the proposal and tailer each template so it applies for each target audience is a huge benefit. Love the "drag and drop" functionality. Our clients are actually able to comprehend the value of the services we offer when we can send them a proposal that tells a story rather than just lists prices and descriptions for services they don't understand.

Puntos a favor: Robust features are easy to understand and implement, even for a code-avoider like me!

Contras: Can get a little clunky and slow when inserting design items and I often have to exit the program and then restart it to get the formatting to stick.

Value for a growing sales team, great layers of customization

Publicado el 3/12/2019
Brendan O.
Sales and Partner Enablement Lead
Tecnología y servicios de la información, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña 
4/5
En general
5/5
Facilidad de uso
4/5
Características y funcionalidades
Asistencia técnica
4/5
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Comentarios: Overall experience was very positive, some small nitpicks on the editing of documents. Would recommend to growing sales teams.

Puntos a favor: Great experience to use as a sales rep, the pre-set blocks to drop into quotes or invoices made it simple to get documents ready to go. Tracking opens and comments being built in was a great experience, especially sending reminders via the app.

Contras: Sometimes the mapping to Salesforce was tough to reconcile and formatting text could be cumbersome at times.

Pandadoc feedback from france

Publicado el 2/10/2019
Pierre R.
Sales Manager
Servicios medioambientales, 13-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña 
5/5
En general
4/5
Facilidad de uso
5/5
Características y funcionalidades
5/5
Asistencia técnica
4/5
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Comentarios: The product is really good and suitable for a daily basis use. I have still some fears to move from pdf to 100% digital quotes in France because of spam barrier but I know this would open a 50% rise in customer experience with many other possibilities as videos in templates, directly chating with customer inside the doc, all status change...

Puntos a favor: The features are very well minded. It is very egronomic and efficient with pipedrive integration.
I appreciate the posibilities to get folders, drag and drop, managing many templates with libraries is very useful to set up a new one as easy as a drag and drop. To be honest I would love to be able to use pandadoc using more features included in my package

Contras: definitively the 5 licences as a minimum. This is the second company I implement pandadoc for less users than 5 and I am not happy to pay for nothing.
I am not happy with the date format with YYYY/MM/DD. As most of the european people we do use DD/MM/YYYY. So I have to select 2 date fields to get around this format in each document I edits from pipedrive (quotes with date of edition and date of expiration)

Respuesta de proveedores

por PandaDoc el 17/10/2019

Hi Pierre,

Thanks for the feedback -- I shared your comment about date formatting with the Product Team.

As for the concern about spam barriers in France, we have a few solutions for dealing with that while maintaining the digital document experience (along with tracking, etc. for you).

1. You can "white-label" your email delivery address so that documents are sent from your domain.

- https://support.pandadoc.com/hc/en-us/articles/360007816574-Whitelabel-your-PandaDoc-delivery-emails)

2. You can generate a direct link for each recipient and email that directly to them. I'd recommend sending the document via PandaDoc first and then generating the document link(s) and sending as a fail-safe.

- https://support.pandadoc.com/hc/en-us/articles/360009912654-Share-document-link-with-your-recipients)

Hope this helps. Thanks again for taking the time to share your feedback!

Could Be Great With A Few Tweaks

Publicado el 14/8/2019
Matthew J.
Event Manager
Entretenimiento, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña 
3/5
En general
3/5
Facilidad de uso
3/5
Características y funcionalidades
4/5
Asistencia técnica
5/5
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Comentarios: I am able to send the quantity I need without any additional payments to PandaDoc.

Puntos a favor: The annual price is better than other competitors by a long shot. Can also send unlimited documents which is what we need since I send a lot of contracts.

Contras: 1. The mobile cell phone signing feature is called"In Person Signing" which is not really very clear to the people I send documents to 2. Using an iOS device the mobile signature feature is flawed, many kinks that need to be worked out. Currently it is confusing to people how to actually sign from a cell phone. I put in a fixit request more than a month ago, they are supposedly working on it, but there has not been a fix as of today. 3. The input fields take longer to put in the document and assign to signers than competitors.

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