¿Quién utiliza este software?

Empresas que buscan eliminar los procesos en papel y lograr la excelencia operativa. Los clientes incluyen desde SMB a empresas.

Valoración media

155 opiniones
  • En general 4.5 / 5
  • Facilidad de uso 4.5 / 5
  • Atención al cliente 4.5 / 5
  • Funcionalidades 4.5 / 5
  • Relación calidad-precio 4.5 / 5

Detalles del producto

  • Precio de partida USD 30.00/mes
  • Versión gratuita No
  • Prueba gratis
  • Implementación En la nube, SaaS, web
    Móvil: nativo de iOS
    Móvil: nativo de Android
  • Formación En persona
    En directo en línea
    Seminarios web
    Documentación
  • Asistencia Horas laborables

Datos del proveedor

  • ProntoForms
  • http://www.prontoforms.com
  • Fundada en 2001

Sobre ProntoForms - Mobile Forms

ProntoForms es un proveedor líder de formularios móviles inteligentes para organizaciones con grandes equipos de campo.

Desarrolla rápidamente aplicaciones móviles personalizadas para recopilar y analizar datos de campo en teléfonos inteligentes y tabletas, disponibles como una solución independiente o como una interfaz móvil para los sistemas corporativos de registro. Más de 100 000 suscriptores aprovechan la solución intuitiva, segura y escalable para aumentar la productividad, mejorar la calidad del servicio y mitigar los riesgos. No se requiere codificación.

Funciones de ProntoForms - Mobile Forms

  • Captura de imagen
  • Captura y transferencia de datos
  • Detección de abreviaturas
  • Detección de diferencias fonéticas
  • Detección de errores de pulsación de teclas
  • Duplicado de datos
  • Recuperación de datos
  • Verificación de entrada de datos
  • Acciones correctivas y preventivas
  • Creación de informes sobre lesiones
  • Evaluación de riesgos de seguridad
  • Evaluación de riesgos para el medioambiente
  • Ficha de datos de seguridad
  • Gestión de auditorías
  • Gestión de formularios
  • Gestión de incidentes
  • Gestión de inspecciones
  • Gestión de la formación
  • Gestión de la salud ocupacional
  • Gestión de la seguridad industrial
  • Gestión de residuos
  • Gestión medioambiental
  • Mantenimiento de registros OSHA
  • Acceso móvil
  • Alertas y notificaciones
  • Evaluación de riesgos
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de formularios
  • Gestión de la conformidad
  • Gestión de problemas
  • Gestión de tareas
  • Panel de comunicaciones
  • Planificación de auditorías
  • Seguimiento de activos
  • Archivo y conservación
  • Arrastrar y soltar
  • Automatización proceso/flujo de trabajo
  • Búsqueda de texto completo
  • Colaboración
  • Control de versiones
  • Controles o permisos de acceso
  • Creación y diseño de formularios
  • Creación de informes/análisis
  • ERP (Enterprise Resource Planning)
  • Gestión de envíos
  • Gestión de la calidad
  • Gestión de la seguridad
  • Gestión de órdenes de compra
  • Gestión del mantenimiento
  • Integración contable
  • MES (Sistemas de Ejecución de Fabricación)
  • Planificación de necesidades de material (MRP)
  • Presupuestos y estimaciones
  • Acceso móvil
  • Base de datos de contactos
  • Cobro de pagos en el terreno
  • Enrutamiento
  • Expedición
  • Facturación
  • Firma electrónica
  • Gestión de contratos
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Presupuestos y estimaciones
  • Programación
  • Reloj de fichar
  • Seguimiento del historial de servicios
  • Acceso móvil
  • Automatización de procesos empresariales
  • Configuración de flujos de trabajo
  • Controles o permisos de acceso
  • Editor gráfico del flujo de trabajo
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de documentos
  • Gestión de formularios
  • Gestión de tareas
  • Integraciones de terceros
  • Panel de control personalizable
  • Seguimiento de la conformidad
  • Sin código
  • Análisis de precios de la energía
  • Auditoría de facturas
  • Base de datos de facturas
  • Benchmarking
  • Control de cargas
  • Creación de informes de costes y uso
  • Gestión de contratos
  • Gestión de la conformidad
  • Gestión de riesgos
  • Importar facturas
  • Normalización meteorológica
  • Planificación de instalaciones
  • Presupuestos y previsiones
  • Previsión de cargas
  • Seguimiento de contadores
  • Seguimiento de los gases de efecto invernadero
  • Supervisión de emisiones
  • Acceso remoto
  • Automatización de formularios
  • Gestión de aplicaciones
  • Gestión de archivos
  • Gestión de contenidos
  • Gestión de datos
  • Gestión de la conformidad
  • Lectura de códigos de barras
  • Mensajería móvil
  • Recolección de datos
  • Supervisión de sistemas remotos
  • Base de datos de clientes
  • Citas recurrentes
  • Control de inventario
  • Enrutamiento
  • Gestión de contratos
  • Gestión de expediciones
  • Gestión de tareas
  • Gestión de trabajos
  • Mantenimiento preventivo
  • Presupuestos y estimaciones
  • Programación
  • Captura distribuida
  • Captura remota
  • Digitalización de documentos
  • Entrada de datos
  • Gestión de estudios
  • Gestión de formularios
  • Indexación de documentos
  • Registro de auditoría
  • Seguimiento CRF
  • Verificación de datos
  • Agua
  • Basura
  • Cable
  • Electricidad
  • Facturación
  • Gas natural
  • Gestión de asistencia telefónica
  • Gestión de clientes
  • Gestión de fábricas
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión del personal
  • Planificación de la demanda
  • Control de la fuente
  • Controles o permisos de acceso
  • Creación de informes/análisis
  • Depuración
  • Desarrollo de aplicaciones web
  • Desarrollo de software
  • Desarrollo móvil
  • Gestión de implementación
  • Herramientas de colaboración
  • Modelado de datos
  • Refactorización del código
  • Sin código
  • Test de compatibilidad
  • Costes de trabajo
  • Gestión de equipos
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la conformidad
  • Gestión de la logística
  • Gestión de materiales
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de recursos
  • Gestión del mantenimiento
  • Programación
  • Base de datos de clientes
  • Gestión de citas
  • Gestión de expediciones
  • Gestión de subcontratistas
  • Impresión in situ
  • Informes con fotos
  • Modelos de informes
  • Reconocimiento de voz
  • Seguimiento de equipos
  • Control de inventario
  • Gestión de activos fijos
  • Gestión de equipos
  • Gestión de incidentes
  • Gestión de inspecciones
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de visitantes
  • Gestión del espacio
  • Mantenimiento preventivo
  • Para colegios
  • Planificación de instalaciones
  • Programación de salas
  • Propiedades comerciales
  • Propiedades residenciales

Las opiniones más útiles de ProntoForms - Mobile Forms

Intelligent Invoicing Made Easy- Pronto Forms Mobile- Forms

Publicado el 26/10/2016
Judi G.
Administrative Team
Alimentación y bebidas, 13-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña 
4/5
En general
5 / 5
Facilidad de uso
4 / 5
Características y funcionalidades
5 / 5
Asistencia técnica
4 / 5
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Comentarios: Our company was using a paper based 3 copy invoicing system 3 years ago and our new owner started out looking to reduce this labour & time consuming process at the end of every monthly billing cycle in the office. We did our research and found Pronto Forms seemed like a good match for getting the job done. The mobile application also allowed us to equip our Service Technicians out in the field with a mobile device to process invoices on the spot. This brought multiple effiencies and time consuming cuts to their work day as well. They were able to process invoices on the spot , obtaining the custmer approval signature and adding as many comments as necessary to alert inside office staff or customer management of a potential issue or condition. Not only are we working more efficiently, but we have reduced some of the added pressure and amount of time the Service Technicians in the field were spending on administration.
The Pronto Forms Development Staff and the Technical Support Staff are easily accessible and respond with solutions in a timely matter. They are easy to work with and bring information to us in a non technical manner, that we who may not be at the same technical level of knowledge, understand.
We continue to work with the Pronto Team to develop and implement custom forms as our business expands, and we offer additional services to newly acquired customer demographics.
We have had great results thus far with Pronto Forms and as we continuing to expand our business will look to their knowledge and expertise for the custom form fit.

Puntos a favor: On the development side- being able to customize an automated invoice to specific requirements of a type of customer that will still provide all requirements of the business side.
On the Implementation side- ease of use. Minimal errors even though humanly driven.

Contras: Difficulty in accessing the actual raw data files after 45 days.

Taylor Freezer

Publicado el 29/10/2016
Randy E.
President
Software informático, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña 
4/5
En general
4 / 5
Facilidad de uso
3 / 5
Características y funcionalidades
3 / 5
Asistencia técnica
4 / 5
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Comentarios: The last round of beta releases; Repeating sections & Conditional Logic, is a major step forward, but you need to get caught up on the web portal so we can adjust the forms on beta changes ourselves (I'm also involved with that beta team and reviewed the first draft last week). Still need major functionality added in file (data source) features and more advanced conditional logic to make this product top end. Customer service in the past was just so, so and Taylor felt like their voice was not being heard and was actually starting to look at alternatives mostly due to of lack of functionality . But lately since being very involved with various beta teams, the contact level has been superior, and response great. The enhancements we've been asking for, for years are starting to become available and Taylor is starting to see light at the end of the tunnel. If this tend continues, Taylor will continue to deploy this product.

Puntos a favor: The ease of use

Contras: Lack of programming functionality from a design stand point. We need a highly sophisticated form to make this work for us, and we are not yet there.

Respuesta de proveedores

por ProntoForms el 4/11/2016

Randy,

Great review - we're continually working on our platform and the services that support it, so we're glad to hear improvements are being appreciated.

You're helping us push the envelope of our capabilities, thanks again for helping us in our beta progam.

Best,
Jordan @ ProntoForms

Exceptional Features, Value, Service

Publicado el 28/10/2016
Cleon M.
eLearnign Specialist
Dispositivos médicos, 1001-5000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña 
5/5
En general
5 / 5
Facilidad de uso
5 / 5
Características y funcionalidades
5 / 5
Asistencia técnica
5 / 5
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Comentarios: Form the very start, the ProntoForms people and their forms & service have been exceptional. My custom form processes, for entry & approval were addressed by the ProntoForms developers under the guidance of an wonderful Project Manager. They listed carefully and created an APP environment to meet the demanding needs of the salesforce. we covered every aspect, process steps, details on the screen, best formats, folders, data flow, yes, we covered everything.. The account management group was always there to provide support and consultation too.
Our ProntoForm form is successfully operating after two years in production - still going strong. A true measure of success- satisfied salespeople.. that's a great accomplishment!
The PronotForms support team is one of the best that I've ever experienced.. Timely, practical accurate responses and solutions, even going the extra mile to provide creative options when I have exceptions! Every member of ProntoForms team is personable, dedicated, and focused.. Ask me about value?.. Satisfied salespeople, a service level near 100%. my management pleased with the data received, and I have time for other projects .. PRICELESS Thanks ProntoForms - SUPER Job!!

Puntos a favor: Simple to use, almost fail proof for data flow, and consistently functions as promised

Contras: Need to updated form content a bit clumsy

Data forms are more uniform, consistant & accurate

Publicado el 19/11/2018
Mark F.
Remote Feed Supervisor
Agricultura, 5001-10,000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña 
5/5
En general
5 / 5
Facilidad de uso
4 / 5
Características y funcionalidades
5 / 5
Asistencia técnica
4 / 5
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Comentarios: We have always had a problem with delay in data entry. Now that prontoforms is easy to use and connected via mobile network, forms come in on time and in one format set from our form building team. With one person controlling the format and output it makes the process more uniform and organized as well.

Puntos a favor: The software is very user friendly from building the forms to entering the forms on the ipad. The process is easy to deploy and manage for all users no matter your level of experience in technology. All forms come in the same format in almost real time. Very few errors now compared to the old methods and also easy to revise and resend when there is an error by user.

Contras: One of our few complaints is the freedom to update and change the form when there is a custom layout attached. The form is then locked which i understand if there are certain changes made it could make the output nonfunctional. There should be a layout builder we could use similar to the form builder. I mentioned this in a previous review and was sent a link to custom layout builder. Will be trying this out and update with my thoughts. Thank you for getting back to me promptly!

Diversified Maintenance Pronto Forms Review

Publicado el 1/11/2016
Patricia R.
Manager - Business Data Analysis/Pronto Forms
Servicios para instalaciones, 501-1000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña 
5/5
En general
3 / 5
Facilidad de uso
5 / 5
Características y funcionalidades
5 / 5
Asistencia técnica
5 / 5
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Comentarios: Pronto Forms has provided a platform in which we can give the much needed feedback to the users. It gives us the information necessary to manage our teams and make business decisions. The best part is how quickly we can receive the information. Getting QCs or KPIs in real time as soon as the submit them is priceless.

Puntos a favor: The ability to create information in real time. The ability to have custom emails and multiple destinations and using filters to distribute just what they need to know. Capturing pictures and signatures. Map locations and many other features. And the ability to customize any form to any type of business.

Contras: The forms builder not allowing us to use bold or underline or other fonts to really make our forms look good. The PDFs are still a little plain and we would like to make them look better. Things like indenting and others would make it easier to make the forms look better.

Respuesta de proveedores

por ProntoForms el 4/11/2016

Patricia,

Thank you for the review.

We have functionality that will support being able to see the last QC done at a site! Expect contact from your account manager shortly to take you through it.

Best,
Jordan @ ProntoForms

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