¿Quién usa Gusto?

Gusto ha sido creado para empleadores modernos. Software de recursos humanos basado en la nube, fácil de usar y respaldado por soporte experto. No es necesario externalizar: Gusto te ayuda a cuidar de tu equipo como un profesional y en un tiempo récord.

¿Qué es Gusto?

Gusto es una plataforma online moderna que ayuda a las pequeñas empresas a cuidar de sus equipos. Además de gestión completa de nóminas, Gusto ofrece seguros de salud, 401(k), experiencia en recursos humanos y herramientas de gestión de equipos. Las oficinas de Gusto en Denver, San Francisco y Nueva York dan servicio actualmente a más de 100 000 empresas en todo EE. UU.

Información sobre Gusto

Gusto

https://gusto.com

Fundada en 2011

Vídeo de Gusto
Play
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Resumen de precios de Gusto

Gusto no está disponible en versión gratuita y no ofrece prueba gratis. La versión de pago de Gusto está disponible a partir de USD 25.00/mes.


Precio inicial

USD 25.00/mes

Versión gratuita

No

Prueba gratis

No

Gusto: implementación y asistencia

Asistencia

  • Horas laborables

Implementación

  • En la nube, SaaS, web

Formación

  • En vivo en línea
  • Seminarios web
  • Documentación

Funciones de Gusto

  • Cumplimiento tributario
  • Embargo de salario
  • Formularios W-2/1099
  • Gestión de ventajas
  • Impresión de cheques
  • Informes de nómina
  • Portal de autoservicio
  • Seguimiento 401 (k)
  • Seguimiento de vacaciones/ausencias
  • Subcontratación de la gestión de nóminas
  • Transferencia
  • Varios estados (EE.UU)
  • Varios países

Lista completa de Programas de nóminas

  • Administración COBRA
  • Administración FMLA
  • Administración HSA/FSA (solo EE. UU.)
  • Administración de seguros de vida
  • Administración de seguros por discapacidad
  • Administración de seguros sanitarios
  • Conforme con HIPAA
  • Creación de informes ACA
  • Externalización de administración de prestaciones
  • Gestión de la deducción
  • Gestión de planes de jubilación
  • Gestión de prestaciones de empleados
  • Gestión de proveedores
  • Inscripción de prestaciones en línea
  • Tablero de prestaciones

Lista completa de Software de Administración de prestaciones

  • Firma electrónica
  • Formularios I-9 y de verificación electrónica
  • Formularios electrónicos
  • Gestión de documentos
  • Gestión de la descripción de trabajos
  • Gestión de la formación
  • Gestión de la orientación del flujo de trabajo
  • Gestión de tareas
  • Manual del empleado
  • Portal de autoservicio

Lista completa de Software de onboarding

  • Base de datos de empleados
  • Comentarios de 360 grados
  • Contratación de personal
  • Gestión de ausencias
  • Gestión de indemnizaciones
  • Gestión de nóminas
  • Gestión de selección de personal
  • Gestión de tiempo y asistencia
  • Gestión de ventajas
  • Gestión del rendimiento
  • Perfiles de empleados
  • Portal de autoservicio
  • Seguimiento de candidatos

Lista completa de Software de recursos humanos

Alternativas a Gusto

Más alternativas a Gusto

Opiniones de Gusto

Todas las opiniones

Calificación general

4.7/5

Evaluación media

Facilidad de uso 4.7
Atención al cliente 4.5
Funcionalidades 4.6
Relación calidad-precio 4.5

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Alan R.
Profesor
Deportes, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Prueba gratis
  • Calificación global
    4 /5
  • Facilidad de uso
    4 /5
  • Características y funcionalidades
    4 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    4 /5
  • Probabilidad de recomendación
    5/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 20/7/2020

"Reseña de Alan"

Comentarios: Buena experiencia, recomendable, reconfortable.

Puntos a favor: Es facil utilizar el producto, es comodo.

Contras: No tengo reseñas negativas, estoy satisfecho con el producto

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 20/7/2020
Carly F.
Office Manager
Contabilidad, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Características y funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 29/12/2020

"Awesome Product and Support Staff"

Comentarios: Payroll and tax payments can be time consuming and Gusto allows for the accounting team to do more important work and still feel like everything is being taken care of on the payroll side. Their customer service teams are extremely supportive and helpful.

Puntos a favor: Auto-sync and tax payments are the best features of the product that go above other products. Gusto will file the taxes for you, will send corrections if need be, and keeps track of all of that for your ease of mind. Their customer service team is above reproach, always willing to look into a problem and resolve it as soon as possible.

Contras: This is nitpicky, but the layout of the website often changes slightly. It would be nice if there was more consistency in the format. But the tool itself is above reproach.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 29/12/2020
Jenni K.
Payroll Specialist
Contabilidad, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Características y funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    4 /5
  • Relación calidad-precio
    4 /5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 6/1/2021

"Best DIY software in the payroll market"

Comentarios: I have been using Gusto for for a couple of years now and love it. They are consistently working on improving and seek guidance from their partners. Like with any software, there are funny little quirks that you get to know. Overall, it is a fantastic platform.

Puntos a favor: Gusto's self-onboarding and employee communication is leaps and bounds ahead of their competition, as is their clean, user-friendly interface.

Contras: Customer service has been struggling recently. There should be a way to have a salary that doesn't change when the hours are changed. The other downside is that if there is an error, you have to void the entire payroll. An option to void a single check would be a great improvement.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 6/1/2021
Bryan H.
Vice President, Finance
Oficina ejecutiva, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    1 /5
  • Facilidad de uso
    3 /5
  • Características y funcionalidades
    1 /5
  • Asistencia técnica
    1 /5
  • Relación calidad-precio
    2 /5
  • Probabilidad de recomendación
    0/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 11/9/2019

"Terrible customer service, average system, Predatory Lender"

Comentarios: The world has caught up to Gusto. It is just a run of the mill self-service payroll firm. Comparing any self-service firm to a full-service firm, the self-service firm will win on cost, though that is about it. In addition to losing on Customer Service, the constant annoying sales pitches and calls regarding HR benefits as well as the firm charging for simple improvements, such as adding paid-for time tracking is a severe detriment. The fact that it has now morphed into a Payday Lend is the last straw for me. I do not trust Gusto with my firm's or employee's data and am extremely happy that I never moved any healthcare or other benefit systems to their control. I have been with the firm since our beginning, but will be moving on to another system as soon as possible.

Puntos a favor: This is one of the many common low-cost self-service payroll solutions. It allows you to pay your Employees and Contractors and handles virtually all of the taxes and processing of payments to the taxing authorities. The interface is on par with the many other UX/UI's in the industry. As is industry standard, Employees are emailed all end of year documents automatically. The company also offers access to two-day payroll processing.

Contras: Customer Service is terrible - an absolute nightmare. When mistakes are made by Gusto, they are hard, if not impossible to fix and/or get them to admit to. The firm has attempted (and mostly failed to my knowledge) to enter the higher margin HR platform and benefits fold. The firm has also just begun predatory lending at rates advertised as 1% which are actually as high as 45.63% (per their own fine print). The Customer Service in this area (from my limited exposure) provides misleading at best and false at worst information. This used to be a great firm, but there was an initial turning point where it began to focus more on marketing than the system, which then led to the constant sales calls for HR and other insurance services, which has led now, to Payday Lending. There had been an Intuit integration issue that seems to have finally been solved. Additionally, the firm has the same problem with missed payments and 941 misfilings that other full-service platforms have, however the customer service is severely lacking and resolutions take forever. The platform also can not handle an employee working in two states (more common in the North East). The cost for paying contractors is too high which limits the usefulness of the system overall - forcing a company to keep Employee Payroll, Contractor Payments, and expense reimbursements on separate systems. I have also received tax filings from another firm as their own CSR system combined two threads and had to speak to the a

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 11/9/2019
William P.
General Manager
Hostelería, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    4 /5
  • Características y funcionalidades
    4 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 8/12/2020

"Foundational HR Tools for the Little Guys"

Comentarios: Excellent! I love their customer service, I love that they keep me aware of what's going on in the world of HR/Payroll laws. I love that they helped find retirement and heath care options for my employees so that I can grow the benefits to my folks! I'm obviously a big fan of what these guys are doing.

Puntos a favor: These guys make me compliant with the evolving landscape of HR and payroll without distracting me from the core functions of my small business. They made on-boarding from my old payroll system easy. They found mistakes I'd made and helped me to correct them so even my tax history was compliant. Their customer service is excellent and I'm incredibly pleased with their Homebase integration. Super clean!

Contras: While the onboarding was much smoother than I anticipated, it was still a bit more cumbersome than described. It's definitely a hands-on process.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 8/12/2020