Coolfront

Coolfront

Por FieldEdge

¿Quién usa Coolfront?

Climatización, fontanería y contratistas eléctricos que migran a la gestión de órdenes de trabajo basada en aplicación. Incluye una completa base de datos de precios de tarifa plana de más de 30 000 reparaciones, pero admite cualquier modelo de precios.

¿Qué es Coolfront?

¿Estás listo para poner a toda marcha tu negocio de servicios mediante precios de tarifa plana y gestión de órdenes de trabajo digitales? Con Coolfront Mobile, los técnicos pueden responder fácilmente a la principal pregunta de los propietarios: "¿cuánto cuesta?". La extensa base de datos de tarifa plana de Coolfront tiene más de 30 000 reparaciones y 16 000 piezas. Coolfront es una de las principales aplicaciones de gestión de órdenes de trabajo y precios de tarifa plana, sin costo y con integración con QuickBooks. ¿Y lo mejor de todo? Puedes obtener una prueba gratis de Coolfront con 50 órdenes de trabajo.

Información sobre Coolfront

FieldEdge

http://www.coolfront.com

Fundada en 1999

Resumen de precios de Coolfront

Coolfront dispone de una versión gratuita y ofrece una prueba gratis.

Versión gratuita

Prueba gratis

Implementación

En la nube, SaaS, web

Formación

En persona

En vivo en línea

Seminarios web

Documentación

Asistencia

Horas laborables

En línea

Funciones de Coolfront

Programas para electricistas
Acceso móvil
Facturación
Gestión de clientes
Gestión de contratos
Gestión de pedidos de trabajo
Para comerciales o contratistas de la industria eléctrica
Presupuestos y estimaciones
Programación
Seguimiento del tiempo
Acceso móvil
Base de datos de clientes
Control de inventario
Enrutamiento
Facturación
Gestión de expediciones
Gestión de pedidos de trabajo
Gestión de trabajos
Gestión de técnicos
Presupuestos y estimaciones
Programación
Programación del mantenimiento
Seguimiento del historial de servicios
Acceso móvil
Base de datos de contactos
Cobro de pagos en el terreno
Enrutamiento
Facturación
Firma electrónica
Gestión de contratos
Gestión de expediciones
Gestión de inventarios
Gestión de pedidos de trabajo
Presupuestos y estimaciones
Programación
Seguimiento de tiempo en línea
Seguimiento del historial de servicios
Base de datos de clientes
Citas recurrentes
Control de inventario
Creación de órdenes de trabajo
Enrutamiento
Gestión de contratos
Gestión de expediciones
Gestión de trabajos
Mantenimiento preventivo
Presupuestos y estimaciones
Programación
Base de datos de costes
Estudio de materiales
Facturación
Gestión de clientes
Gestión de ofertas
Gestión de proyectos
Pedidos de cambio
Presupuestos y ofertas
Programación
Base de datos de costes
Comercio e industria
Estudio de materiales
Facturación
Gestión financiera
Importación y exportación de datos
Mantenimiento de equipos
Presupuestos y ofertas
Programación
Tarifas de trabajo

Opiniones de Coolfront

Mostrando 5 de 452 opiniones

En general
4.3/5
Facilidad de uso
4.2/5
Atención al cliente
4.4/5
Funcionalidades
3.9/5
Relación calidad-precio
4.3/5
Vladimir V.
Operations Manager, HVAC Service Technician
Construcción, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 5/5/2019

"Excellent software for invoices and scheduling "

Puntos a favor: Integrated features such as scheduling onto Google calendar and ability to customize repairs, requires customer approval beforehand so that there’s no question on payment

Contras: Lags when synchronizing across multiple devices, sometimes doesn’t find previous customer service history accurately

Respuesta de proveedores

por Coolfront el 9/5/2019

Thanks, Vladimir for the review! Glad you like the Google Calendar Add-On :)

Stay Cool!
Kate @ Coolfront

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 5/5/2019
Julia L.
Service Coordinator
Construcción, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Valoración global
    4/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 22/10/2019

"The best yet!"

Comentarios: Forget paper, Coolfront makes it unnecessary. A tech can easily get to a job, write up a bill and get approval from the customer, even get their signature on the work order, all without a single printed paper. The rep in customer service has been awesome the whole time! She's stayed with us, reaching out over the 2years since we signed up to see how things are going and offer us training.

Puntos a favor: Coolfront syncs with Google Calendar, enabling our techs to click and go without the messy copy/paste of the job address into their GPS. For dispatching, once the work is on the Calendar, I can quickly hit the address that pops up on the schedule and map job distances, so that work flows well for the tech that day.

Contras: Customer notes need to be more visible: We copy and paste checklists into internal/customer notes so the customer see's an outline of work performed and any suggestions the tech has. (Picture the checklist you see on the printout after an oil change) We've had to add extra steps when setting up a work order to make Coolfront work for us. Great we're able to customize, even greater if they decide to add our suggestion so it saves us time.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 22/10/2019
Matt A.
Service tech
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    3/5
  • Facilidad de uso
    3/5
  • Características y funcionalidades
    3/5
  • Asistencia técnica
    3/5
  • Relación calidad-precio
    2/5
  • Probabilidad de recomendación
    Sin valoración
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 6/10/2017

"I like a lot but a lot is to desired. "

Puntos a favor: Ease of use. Can be operated quickly with little experience. Like the part finder if you know how to use it.

Contras: I hate when it wants to update while either writing notes or searching for a part. I wish there were tabs in my favorites for favorite filters, types of freon, or belts instead of looking over my favorites 3 or for times. I wish I could add a custom part or charge myself instead of having my office remake what I've already done just so they can send it back to me to add it on my favorites. All of the other techs said the same about updates. Add them to the home page when available. Frustrating. Finally inputting carrier numbers usually calls for 2 additional numbers or letters at the beginning of a part number. If typed in using the part number supplied from carrier it fails to find it. If those 2 first numbers or letters are left off when typing it in it will find it every time. I have found this only on carrier parts. Thank you for your help.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 6/10/2017
Jardel S.
Analista
Telecomunicaciones, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Valoración global
    4/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 12/2/2020

"Financial independence"

Comentarios: Great resource for self-employed people looking for a way to leverage and publicize their own business.
A positive highlight of the tool is its high connection with various social networks that facilitates the dissemination of a professional.
Speaking of improvement, the software could use a GPS to bring the user the closest professional to their location.

Puntos a favor: A positive highlight of the tool is its high connection with various social networks that facilitates the dissemination of a professional.

Contras: Speaking of improvement, the software could use a GPS to bring the user the closest professional to their location.

Respuesta de proveedores

por Coolfront el 13/2/2020

Thank you for review Jardel!

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 12/2/2020
Edward M.
owner
Servicios para el consumidor, 13-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Valoración global
    4/5
  • Facilidad de uso
    3/5
  • Características y funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 3/1/2020

"HVAC contractor going from paper to Coolfront"

Comentarios: Overall we are definitely more profitable with the flat rate database. And it does save some keystrokes, but it doesn't fix all our issues or handling of service tickets.

Puntos a favor: I absolutely love the flat rate pricing database- and the pricing best practices through out the country. That part is awesome. I also like the history that shows up for each customer so my techs have information at their finger tips.

Contras: 1) Sometimes it is a little difficult to find certain parts. I was looking for an inducer motor for a Lennox and no manufacturer comes up. I had to call Lennox to get part number, and then it was easily found. 2) Reporting- we collect sales tax- so to be able to report sales would be helpful. We still have to identify how much of the Flat rate is the part cost and mark up and how much is labor to put into our accounting software. 3) speed from going between day to day to look up customer is deathly slow.

Respuesta de proveedores

por Coolfront el 6/1/2020

Thank you for your feedback, Edward. If you are using Quickbooks and Coolfront, there is a way for you to manage your sales tax between the two programs. Our support team would be more than happy to walk you through and answer any questions or provide further assistance for you!

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 3/1/2020