¿Quién utiliza este software?

HVAC, Plumbing, & Electrical Contractors moving to app-based work order management. Includes a thorough flat-rate pricing database of over 30,000 repairs but supports any pricing model.

Valoración media

311 reseñas
  • En general 4 / 5
  • Facilidad de uso 4 / 5
  • Atención al cliente 4.5 / 5
  • Funciones 4 / 5
  • Relación calidad-precio 4 / 5

Detalles del producto

  • Versión gratuita
  • Prueba gratis Sí, consigue una prueba gratuita
  • Implementación En la nube, SaaS, web
  • Formación En persona
    En directo en línea
    Seminarios web
    Documentación
  • Asistencia Horas laborables
    En línea

Datos del proveedor

  • Profit Strategies
  • http://www.coolfront.com
  • Fundada en 1999

Sobre Coolfront

Ideal for smaller to mid-size contractors, Coolfront provides you with the tools you need to be more profitable, efficient and consistent. On average, new Coolfront users can see a 25% boost in their overall revenue within the first year! Included in Coolfront is scheduling, dispatching, mobile work orders, flat-rate pricing, integrations to Quickbooks and more! The best part is that it's zero-cost! Test out Coolfront today and get started with your first 50 work orders for free!

Funciones de Coolfront

  • Acceso móvil
  • Base de datos de clientes
  • Control de inventario
  • Enrutamiento
  • Facturación
  • Gestión de expediciones
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de trabajos
  • Gestión de técnicos
  • Presupuestos y estimaciones
  • Programación
  • Programación del mantenimiento
  • Seguimiento del historial de servicios
  • Acceso móvil
  • Base de datos de clientes
  • Control de inventario
  • Enrutamiento
  • Facturación
  • Gestión de centros de atención telefónica
  • Gestión de contratos
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de trabajos
  • Gestión de técnicos
  • Portal de autoservicio
  • Programación
  • Seguimiento de trabajos
  • Seguimiento del historial de servicios
  • Acceso móvil
  • Base de datos de contactos
  • Cobro de pagos en el terreno
  • Enrutamiento
  • Expedición
  • Facturación
  • Firma electrónica
  • Gestión de contratos
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Presupuestos y estimaciones
  • Programación
  • Reloj de tiempo
  • Seguimiento del historial de servicios
  • Acceso móvil
  • Base de datos de clientes
  • Comercio e industria
  • Facturación
  • Firma electrónica
  • Gestión de contratos
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Presupuestos y estimaciones
  • Programación
  • Seguimiento del tiempo
  • Base de datos de costes
  • Comercio e industria
  • Estudio de materiales
  • Facturación
  • Gestión financiera
  • Importación y exportación de datos
  • Mantenimiento de equipos
  • Presupuestos y ofertas
  • Programación
  • Tarifas de trabajo

Productos alternativos

Las reseñas más útiles de Coolfront

Overall the implementation of CoolFront has changed our dynamic and lead to more equipment retros.

Traducir con Google Revisado el 28/9/2017
Jessica M.
Service Coordinator
Construcción, 13-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña 
Fuente: asdf
4/5
En general
3 / 5
Facilidad de uso
3 / 5
Características y funcionalidad
5 / 5
Asistencia técnica
5 / 5
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Puntos a favor: The ability of the office staff to be able to quote repairs and assists techs in the field is awesome. It used to be we would have to wait for the technicians help to price out water heaters, etc - but now we can handle that right over the phone. Pricing seems in line with the products we purchase and it is great to not have to send out invoices.

Contras: Honestly the new search engine seems like a back track completely. Our techs miss the narrow down by field function. Not automatically seeing the code numbers when searching is a downgrade. The new search seams to glitch frequently and has lead to a lot of frustrated technicians. Honestly i have received feedback from every tech that the new search is terrible and they "hate it." That is our biggest downfall with the program right now. Also, it would be amazing to be able to add a discount in any amount right from the ticket. There are many times that prefab discounts don't apply. And it would be AMAZING to be able to reorder items after you put them on the ticket.

I have been using CoolFront for over five years now and couldn't be more satisfied!!

Traducir con Google Revisado el 28/9/2017
Chris H.
Owner / operator
Comercio minorista, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña 
Fuente: asdf
5/5
En general
4 / 5
Facilidad de uso
5 / 5
Características y funcionalidad
5 / 5
Asistencia técnica
5 / 5
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Comentarios: Being a user and believer in Flat Rate this software makes it easy...one less headache to deal with!!!

Puntos a favor: Easy to use, I love the repair look up format. Customer service is awesome and I have never had to wait on hold or have someone call me back. Being able to read, write or check the status of a work order from anywhere is great. The customers love the invoice format and the fact it is emailed to them right there on the spot! It integrates with Payzer which makes taking credit cards or financing so easy!! I especially love the customer surveys that are automatically sent out and being able to pass a gift along to a new customer or a customer having a birthday or anniversary! It integrates with quickbooks and google calendars...love that!!!

Contras: I wished we could sent a email to a customer letting g them know we are on the way. Being able to separate invoices by counties or municipalities for year in license payment.

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