¿Quién utiliza este software?

HVAC, Plumbing, & Electrical Contractors moving to app-based work order management. Includes a thorough flat-rate pricing database of over 30,000 repairs but supports any pricing model.


Valoración media

309 reseñas
  • 4 / 5
    En general
  • 4 / 5
    Facilidad de uso
  • 4.5 / 5
    Atención al cliente
  • 4 / 5
    Características
  • 4 / 5
    Relación calidad-precio

Detalles del producto

  • Versión gratuita
  • Prueba gratis
  • Implementación
    En la nube, SaaS, web
  • Formación
    En persona
    En directo en línea
    Seminarios web
    Documentación
  • Asistencia
    Horas laborables
    En línea

Datos del proveedor

  • Profit Strategies
  • http://www.coolfront.com
  • Fundada en 1999

Información sobre este software

Ideal for smaller to mid-size contractors, Coolfront provides you with the tools you need to be more profitable, efficient and consistent. On average, new Coolfront users can see a 25% boost in their overall revenue within the first year! Included in Coolfront is scheduling, dispatching, mobile work orders, flat-rate pricing, integrations to Quickbooks and more! The best part is that it's zero-cost! Test out Coolfront today and get started with your first 50 work orders for free!


Funciones de Coolfront

  • Acceso móvil
  • Base de datos de clientes
  • Control de inventario
  • Enrutamiento
  • Facturación
  • Gestión de expediciones
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de trabajos
  • Gestión de técnicos
  • Presupuestos y estimaciones
  • Programación
  • Programación del mantenimiento
  • Seguimiento del historial de servicios
  • Acceso móvil
  • Base de datos de clientes
  • Control de inventario
  • Enrutamiento
  • Facturación
  • Gestión de centros de atención telefónica
  • Gestión de contratos
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de trabajos
  • Gestión de técnicos
  • Portal de autoservicio
  • Programación
  • Seguimiento de trabajos
  • Seguimiento del historial de servicios
  • Acceso móvil
  • Base de datos de contactos
  • Cobro de pagos en el terreno
  • Enrutamiento
  • Expedición
  • Facturación
  • Firma electrónica
  • Gestión de contratos
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Presupuestos y estimaciones
  • Programación
  • Reloj de tiempo
  • Seguimiento del historial de servicios
  • Acceso móvil
  • Base de datos de clientes
  • Comercio e industria
  • Facturación
  • Firma electrónica
  • Gestión de contratos
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Presupuestos y estimaciones
  • Programación
  • Seguimiento del tiempo
  • Base de datos de costes
  • Comercio e industria
  • Estudio de materiales
  • Facturación
  • Gestión financiera
  • Importación y exportación de datos
  • Mantenimiento de equipos
  • Presupuestos y ofertas
  • Programación
  • Tarifas de trabajo

Las reseñas más útiles sobre Coolfront

Overall the implementation of CoolFront has changed our dynamic and lead to more equipment retros.

  Traducir con Google
4/5
En general
3 / 5
Facilidad de uso
3 / 5
Características y funcionalidad
5 / 5
Asistencia al cliente
5 / 5
Relación calidad-precio

Puntos a favor: The ability of the office staff to be able to quote repairs and assists techs in the field is awesome. It used to be we would have to wait for the technicians help to price out water heaters, etc - but now we can handle that right over the phone. Pricing seems in line with the products we purchase and it is great to not have to send out invoices.

Puntos en contra: Honestly the new search engine seems like a back track completely. Our techs miss the narrow down by field function. Not automatically seeing the code numbers when searching is a downgrade. The new search seams to glitch frequently and has lead to a lot of frustrated technicians. Honestly i have received feedback from every tech that the new search is terrible and they "hate it." That is our biggest downfall with the program right now. Also, it would be amazing to be able to add a discount in any amount right from the ticket. There are many times that prefab discounts don't apply. And it would be AMAZING to be able to reorder items after you put them on the ticket.

I like a lot but a lot is to desired.

  Traducir con Google
3/5
En general
3 / 5
Facilidad de uso
3 / 5
Características y funcionalidad
3 / 5
Asistencia al cliente
2 / 5
Relación calidad-precio

Puntos a favor: Ease of use. Can be operated quickly with little experience. Like the part finder if you know how to use it.

Puntos en contra: I hate when it wants to update while either writing notes or searching for a part. I wish there were tabs in my favorites for favorite filters, types of freon, or belts instead of looking over my favorites 3 or for times. I wish I could add a custom part or charge myself instead of having my office remake what I've already done just so they can send it back to me to add it on my favorites. All of the other techs said the same about updates. Add them to the home page when available. Frustrating. Finally inputting carrier numbers usually calls for 2 additional numbers or letters at the beginning of a part number. If typed in using the part number supplied from carrier it fails to find it. If those 2 first numbers or letters are left off when typing it in it will find it every time. I have found this only on carrier parts. Thank you for your help.