Virtuagym

¿Quién usa Virtuagym?

Gimnasios, entrenadores personales, fisioterapeutas, nutricionistas y otras actividades relacionadas con la salud y el entrenamiento físico.

¿Qué es Virtuagym?

Virtuagym es una solución adecuada para los gerentes de clubes que buscan llevar su club al siguiente nivel con un software potente de gestión y participación de miembros.
¿Estás trabajando para volver a abrir tu gimnasio? La programación y las herramientas de seguimiento de la asistencia en tiempo real ayudan a saber quién está en el gimnasio y cuántas personas más pueden acceder manteniendo la distancia social.
¿Suena interesante? Reserva tu demo y prepárate para transformar tu club.

Información sobre Virtuagym

Virtuagym

https://virtuagym.com/software/en/

Fundada en 2008

Vídeo de Virtuagym
Play
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Resumen de precios de Virtuagym

Virtuagym no está disponible en versión gratuita y no ofrece prueba gratis. La versión de pago de Virtuagym está disponible a partir de USD 29.00/mes.


Precio inicial

USD 29.00/mes

Versión gratuita

No

Prueba gratis

No

Virtuagym: implementación y asistencia

Asistencia

  • Horas laborables
  • En línea

Implementación

  • En la nube, SaaS, web
  • Móvil: nativo de iOS
  • Móvil: nativo de Android

Formación

  • En vivo en línea
  • Seminarios web
  • Documentación

Funciones de Virtuagym

  • Alertas y notificaciones
  • Gestión de reserva de habitaciones
  • Planificación de instalaciones
  • Planificación de personal
  • Programación a tiempo real
  • Programación automatizada
  • Programación de citas
  • Programación de cursos
  • Programación de grupos
  • Programación de recursos
  • Varias ubicaciones

Lista completa de Herramientas de planificación

  • Base de datos de contactos
  • Calculadora de impuestos
  • Facturación de gastos imprevistos
  • Facturación de proyectos
  • Facturación en línea
  • Facturación por horas
  • Facturación recurrente y suscripciones
  • Facturas personalizables
  • Gestión de demandas de pago
  • Pagos en línea
  • Pagos móviles
  • Portal de facturación
  • Procesamiento de pagos
  • Varias divisas

Lista completa de Programas de facturación

  • Base de datos de miembros
  • Directorio de miembros
  • Gestión de aplicaciones
  • Gestión de comités
  • Gestión de cotizaciones
  • Gestión de eventos
  • Gestión de páginas web
  • Marketing por correo electrónico
  • Member Types
  • Portal de miembros
  • Procesamiento de pagos
  • Renovación de inscripciones

Lista completa de Programas de gestión de socios

  • Acceso móvil
  • Almacenamiento de documentos
  • Evaluación de clientes potenciales
  • Generación de clientes potenciales
  • Gestión de tareas
  • Gestión del territorio
  • Integración de automatización de marketing
  • Integración de chat interno
  • Integración de redes sociales
  • Marketing por correo electrónico
  • Presupuestos y ofertas
  • Segmentación
  • Sistema de calendarios o recordatorios

Lista completa de Software CRM

  • CRM
  • Compras
  • Facturación
  • Gestión de empleados
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la formación
  • Gestión de marketing
  • Gestión de pedidos
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de proyectos
  • Gestión financiera
  • Métricas de rendimiento
  • Programación
  • Seguimiento horas/gastos

Lista completa de Software de gestión empresarial

  • Creación de informes/análisis
  • Cálculo de horas extra
  • Gestión de calendarios
  • Planificación de personal
  • Portal de autoservicio
  • Seguimiento FMLA
  • Seguimiento del tiempo

Lista completa de Software de seguimiento de la asistencia

  • Costume Management
  • Facturación
  • Gestión de clases
  • Gestión de clientes
  • Gestión de personal
  • Inscripción en línea
  • Pagos en línea
  • Portal de autoservicio
  • Programación de cursos
  • Punto de venta (POS)
  • Reporting
  • Seguimiento de la asistencia

Lista completa de Software para academias de baile

  • Belt Ranking Classification
  • Class and Schedule Management
  • Facturación
  • Gestión de asistencia
  • Gestión de estudiantes
  • Gestión de eventos
  • Inscripción en línea
  • Member Communication
  • Punto de venta (POS)

Lista completa de Software para centros de artes marciales

  • Gestión de inventarios
  • Gestión de personal
  • Pagos en línea
  • Planificación de instalaciones

Lista completa de Software para centros de yoga

  • Acceso móvil
  • Facturación
  • Gestión de equipo
  • Gestión de eventos
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de marketing
  • Gestión de membresías
  • Gestión de páginas web
  • Gestión de visitantes
  • Portal de miembros
  • Procesamiento de pagos
  • Punto de venta (POS)
  • Reservas en línea
  • Seguimiento de la asistencia

Lista completa de Software para clubes

  • Asignación de mentor/coach
  • Coaching deportivo
  • Coaching empresarial
  • Coaching para la vida
  • Definición y seguimiento de objetivos
  • Facturación
  • Gestión de clientes
  • Gestión de programas
  • Programación de citas
  • Seguimiento del avance

Lista completa de Software para coaching

  • Biblioteca de ejercicios
  • Comercio electrónico
  • Evaluación de condición física
  • Plan de entrenamiento
  • Procesamiento de pagos
  • Programa de nutrición
  • Seguimiento de certificaciones
  • Seguimiento de la asistencia

Lista completa de Software para entrenadores personales

  • Gestión de capacidades
  • Gestión de marketing
  • Gestión de miembros
  • Gestión de personal
  • Pagos en línea
  • Programación de cursos
  • Punto de venta (POS)
  • Seguimiento de la asistencia

Lista completa de Software para estudio de pilates

  • Autopréstamo y autodevolución
  • Class & Schedule Management
  • Facturación
  • Gestión de contratos
  • Gestión de empleados
  • Gestión de eventos
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de marketing
  • Gestión de membresías
  • Procesamiento de pagos
  • Reserva en línea
  • Seguimiento de la asistencia

Lista completa de Software para gimnasios (fitness)

  • Coaching de salud
  • Definición y seguimiento de objetivos
  • Evaluación de riesgos para la salud
  • Gestión de incentivos
  • Gestión de programas
  • Ludificación
  • Portal de empleados
  • Seguimiento de actividades
  • Supervisión de la salud

Lista completa de Soluciones de bienestar corporativo

Alternativas a Virtuagym

Más alternativas a Virtuagym

Opiniones de Virtuagym

Todas las opiniones

Calificación general

3.6/5

Evaluación media

Facilidad de uso 3.6
Atención al cliente 3.6
Funcionalidades 3.6
Relación calidad-precio 3.3

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Samuel R.
CEO
Deportes, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
  • Calificación global
    4 /5
  • Facilidad de uso
    4 /5
  • Características y funcionalidades
    4 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    4 /5
  • Probabilidad de recomendación
    8/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 18/4/2020

"Buen producto. Gran servicio."

Puntos a favor: Gran programa de gestión de clientes para servicios de actividad física. Destacaría el servicio al cliente y el valor añadido que aportan a las empresas.

Contras: Integración con sistema de monitorización de actividad más utilizadas en deportes de resistencia (Garmin, Polar, Suunto, Wahoo, etc.)

Respuesta de proveedores

por Virtuagym el 28/4/2020

"Dear, Samuel

Thank you very much for your review,

We are very happy to hear that our client management tools and features combined with our customer care performance have resulted in great value to your business!

Your feedback is relevant to our continuous improvement efforts. We are always on the look out and in negotiations with various providers about possible integration opportunity. Could you share with us what value would integrations mentioned by you would bring for your business? please email us at support@virtuagym.com using the code JA45975 in the subject line.

Once again, thank you for sharing your thoughts!

With warmest regards,

Your Virtuagym Family."

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 18/4/2020
Oliver R.
Founder
Salud, bienestar y deporte, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Características y funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 20/8/2018

"BUSINESS PLANNING AND CUSTOMER SUPPORT"

Comentarios: My business model required a software where we can prescribe and schedule exercise for business travellers and the Virtugym software has way exceeded our expectations and in fact has shaped our business plan much more than we could of antipated.

Puntos a favor: The software is extremely versatile which has shaped the business direction of our physical activity intervention for the corporate market. The number of exercises and activities listed in the library is amazing, you can really shape your fitness programming to any demographic, we specialise in corporate health and the library provides everything and more for our exercise prescription. Finally, I find that the using the animated personal trainer is really motivating for clients as they are not intimidated by a perfectly toned personal trainer, which can be demotivating, this tool enables you to look at the character and visualise that you can do the exercise demonstrated by looking at an illustration.

Contras: In the membership phase of setting up the software, it would be useful if you can delete membership you no longer wish to keep active, you can only disable them. However, when I asked a member of the customer support team did explain that other users accidentally deleted memberships, so this is why Virtuagym implemented the disable option. So I guess the users need to be more carefull.

Respuesta de proveedores

por Virtuagym el 22/8/2018

Hi Oliver,

Thank you so much for your amazing review and the time you took to write it!

We are so happy that you and your customers are happy with our product. Of course, we are aware that we can always improve and therefore customers like you who spend time to give us valuable feedback are truly important to us. Hopefully we'll be able to find a more elegant solution to the membership deletion in the future!

If you have any more feedback for us, please do not hesitate to reach out to us via chat or email!
- Anna, Virtuagym Client Success Department

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 20/8/2018
Alexander G.
Owner
Deportes, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Características y funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 22/3/2020

"What you see is what you get"

Comentarios: Fantastic customer care experience, guided setup done with patience from one of their stuff, always available via phone for quick questions, the product is sleak and customisable to a great extent even without purchasing extra packets

Puntos a favor: Full Features and the pricing scales depending on your business size. That means that you get full service no matter how small your business is. Once you grow, you start paying more. It's a fair model

Contras: Still no Onefit integration but it's really a minor thing. I cannot find anything else to fault them for

Respuesta de proveedores

por Virtuagym el 28/4/2020

Dear, Alexander

Thank you very much for sharing your experience!

We are thrilled to hear you've encountered so many benefits in your product and the tools we have built for our clients to not only meet but exceed their expectations.

Your feedback is very valuable to us and we will continue to do our best when providing our clients with topnotch services as you all deserve!

We look forward to excelling in every aspect of our services and making all the necessary efforts to be part of your business growth.

Once again, your review is highly appreciated!

Sending you all the best,

Your Virtuagym Family.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 22/3/2020
Pamela H.
Medical Fitness Director
Salud, bienestar y deporte, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
  • Calificación global
    4 /5
  • Facilidad de uso
    4 /5
  • Características y funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 27/10/2020

"Perfect for a boutique fitness center"

Comentarios: The setup and support have been amazing. It was so easy to set up personal training packages and sign up new members.

Puntos a favor: Keeping track of invoices and member sessions is a breeze. I love having a branded app to share homework with members and the ability to use it to help create community.

Contras: The integration of zoom for online training is not automatic. You still have to send them the link. Two different schedules is kind of confusing as well. Workout handouts aren't easy to read for members and there is no way for me as a coach to create a favorites list of exercises.

Respuesta de proveedores

por Virtuagym el 29/10/2020

Dear Pamela,

Thanks for taking the time to leave such a wonderful review.

It's incredibly helpful to know that you like the billing and the membership modules and that you have found the Custom Mobile App that useful.

Our team is continuously working on improving our product, and including the link to an online event after a booking is already on our roadmap.

Please feel welcome to browse our knowledge base and our YouTube channel for walkthroughs of all of our features and answers to frequently asked questions or email us at support@virtuagym.com if you need assistance on the above-mentioned topics.

Again, we thank you for taking the time to rate us, we're very appreciative of your kind words.

The Virtuagym team.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 27/10/2020
Kayla D.
Owner
Salud, bienestar y deporte, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    3 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Características y funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    1 /5
  • Relación calidad-precio
    3 /5
  • Probabilidad de recomendación
    5/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 16/3/2020

"Great App, horrible customer service"

Comentarios: I rate is a 5/5 for the App and a 1/5 for customer service.

Puntos a favor: I wish I could rate this App 5 stars for everything as it has been an asset to my business. I use it every single day to run my online business, the app itself is very user-friendly for my clients and easy to use on the back end. It has many great features that make creating and following workouts very easy.

Contras: If you are looking or in need of good customer service, this app isn't for you. They have failed me many times in the customer service department. Slow to respond, sometimes days when I need assistance urgently. My app was down for a month and a half earlier this year, what should have been my best month of the year ended up being my worst of all time. They have a great product, just need to put a lot of work into their customer service.

Respuesta de proveedores

por Virtuagym el 27/4/2020

"Dear, Kayla

Thank you very much for your review!

We are glad to hear that our app has become such an asset for the development of your business and that your clients find our many available features easy to use.

The situation you had mentioned about your app being down, did you mean that your entire app was actually down, or were you referring to the issue we had experienced with custom workouts not playing? As the only record of the issue that we have is with the workouts and that was due to YouTube changing their license agreement and unfortunately, that affected any business that relies on YouTube to share their videos.

We would love to hear more about your experience so we can continue to improve the service we provide to all of our clients.

Please email us at support@virtuagym.com and use the code JA18615 in the subject line.

Your feedback is very valuable and welcomed!

Sincerely,

Your Virtuagym Family."

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 16/3/2020