¿Quién usa Pardot?

Si tu organización utiliza marketing online para la generación de clientes potenciales, probablemente seas un buen candidato para la automatización de marketing.

¿Qué es Pardot?

Conoce a Pardot de Salesforce: Automatización de marketing B2B en uno de los principales CRM del mundo. Pardot permite a los equipos de marketing y ventas trabajar juntos para atraer compradores, cerrar acuerdos y desarrollar las relaciones. La gestión de clientes potenciales de Pardot ofrece integración de CRM, marketing por correo electrónico, desarrollo de clientes potenciales, evaluación de clientes potenciales y creación de informes de ROI para ayudar a los equipos de marketing y ventas a trabajar juntos para generar y calificar a los clientes potenciales de ventas, acortar los ciclos de ventas y hacer un seguimiento del ROI.

Información sobre Pardot

Salesforce

http://www.pardot.com

Fundada en 2007

Vídeo de Pardot
Play
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Resumen de precios de Pardot

Pardot no está disponible en versión gratuita y no ofrece prueba gratis. La versión de pago de Pardot está disponible a partir de USD 1250.00/mes.


Precio inicial

USD 1250.00/mes

Versión gratuita

No

Prueba gratis

No

Pardot: implementación y asistencia

Asistencia

  • Horas laborables
  • En línea

Implementación

  • En la nube, SaaS, web

Formación

  • En persona
  • En vivo en línea
  • Seminarios web
  • Documentación

Funciones de Pardot

  • Análisis y seguimiento del ROI
  • CTA personalizables
  • Campañas de goteo
  • Contenido dinámico
  • Evaluación de clientes potenciales
  • Inteligencia de ventas
  • Marketing de búsqueda
  • Marketing social
  • Pruebas A/B
  • Páginas de aterrizaje y formularios web
  • Segmentación
  • Seguimiento de visitantes de la web

Lista completa de Herramientas de automatización de marketing

  • Base de datos de contactos
  • Búsqueda de clientes potenciales
  • Captura de clientes potenciales
  • Evaluación de clientes potenciales
  • Generación de clientes potenciales
  • Gestión del pipeline
  • Importación y exportación de datos
  • Integración de base de datos de clientes potenciales
  • Segmentación de clientes potenciales
  • Verificación/validación de leads

Lista completa de Herramientas de generación de leads

  • Acciones activadas por evento
  • Base de datos de contactos
  • Gestión de canales
  • Gestión de clientes potenciales
  • Marketing por correo electrónico
  • Varias campañas

Lista completa de Software de gestión de campañas

Alternativas a Pardot

Más alternativas a Pardot

Opiniones de Pardot

Todas las opiniones

Calificación general

4.1/5

Evaluación media

Facilidad de uso 3.8
Atención al cliente 3.8
Funcionalidades 3.9
Relación calidad-precio 3.7

Evaluar software

Comparte tus experiencias con otros compradores de software.

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Kate B.
Marketing & Account Management
Servicios financieros, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    3 /5
  • Características y funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    3 /5
  • Relación calidad-precio
    3 /5
  • Probabilidad de recomendación
    8/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 29/9/2020

"Pardot delivers on promises"

Comentarios: Pardot has made it easy to understand how our marketing is working, know who is a hot lead versus a disengaged one, and to create content that is easy to share and delivers good ROI. It’s built in many safeguards to keep you from getting in trouble with spam rules and avoid sending emails multiple times.

Puntos a favor: The software is great for staying in touch with prospects and clients. It makes it easy to set up emails, create content, measure and report on results, and build stronger relationships. It’s fun to use, once you understand how it works.

Contras: There’s a long learning curve for adopting Pardot, and if I hadn’t had a consultant to hold my hand through the integration and kick off, I’d be struggling. I find Pardot and Salesforce training to be overly confusing and it’s really hard to find what you’re looking for. It’s a knowledge based system and continually adds more and more information, and it’s not always clear if the instructions apply to you or apply to a different level of service. Other than that I highly recommend it because of all the functionality and way it can dramatically improve your digital marketing.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 29/9/2020
Saurabh T.
Operations Manager
Tecnología y servicios de la información, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Características y funcionalidades
    4 /5
  • Asistencia técnica
    4 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 25/7/2020

"The best Marketing Automation tool out there!"

Comentarios: The experience so far has been nothing short of exceptional. We have been using Pardot since the last 5 years and have been able to facilitate amazing co-ordination with the Sales and Marketing teams. The automation Pardot provides also helps generate reports to measure Campaign ROI and overall lead generation.

Puntos a favor: Pardot is unmatched in its ability to automate your marketing activities. The Engagement Program features it offers is probably the best in the market and allows you to design Customer journeys with customization based on the customer attributes as well as engagement. The WYSIWYG builder allows you to build beautiful email templates and Landing pages for Lead generation and Lead nurturing. It also integrates seamlessly with Salesforce CRM and a wide variety of 3rd party applications.

Contras: Pardot allows you to create multiple leads with the same email address. This is a compulsory feature and causes issues with duplicate and bad data. You need to make sure the data is cleansed regularly.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 25/7/2020
Irina M.
marketing
Seguridad pública, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Características y funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 29/1/2021

"DNV GL US team member's review"

Comentarios: Pardot is a Salesforce Marketing extension, and I really liked to use both applications. There are different API connectors that can be used to integrate other software I use, like webinar software.

Puntos a favor: Easy to send emails and track activity. Reporting is very easy with all important data right on the dashboard and on the campaign canvas.

Contras: Possibly, templates can be created and WYSIWYG editor used, but we programmed emails in html, which was really time consuming.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 29/1/2021
Usuario verificado
Marketing Operations Manager
Software informático, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Calificación global
    2 /5
  • Facilidad de uso
    3 /5
  • Características y funcionalidades
    2 /5
  • Asistencia técnica
    1 /5
  • Relación calidad-precio
    2 /5
  • Probabilidad de recomendación
    3/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 12/12/2019

"Bite the bullet and invest in a better tool"

Comentarios: Horrific. Would never migrate to this tool again and wouldn't recommend to anyone.

Puntos a favor: Perhaps "simplicity" is one way to put a positive spin on this review. For any Marketing Ops professional who wants to build anything above and beyond Pardot's pre-built functionality -- Good luck. Maybe the simplicity is good for a very small organization, but in that same vein the price point would be nowhere near worth it.

Contras: Filter logic is absolutely miserable. There is no Boolean logic in the tool (going back to my point on "simplicity"), which is horrific for building out any type of complex filters for segments. There are even character limits on how much you can enter in one argument field. So, think about if you have to build out a segment to compile all leads from Europe and write out each country.... you would need to split the arguments into 15 or more "or" statements to account for each value. Also, everything is a drop down -- no free text entries for search -- so good luck sifting through 400 different values for a single Salesforce field. This is one seemingly minor example but is a great representation of how overly limited the tool is as a whole. Also their proclaimed "one-to-one" sync with Salesforce is a joke. There is always mismatched or missing data that doesn't align when boiled down into a report.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 12/12/2019
Kelly michael S.
Director of Digital Transformation
Telecomunicaciones, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Calificación global
    4 /5
  • Facilidad de uso
    4 /5
  • Características y funcionalidades
    4 /5
  • Asistencia técnica
    4 /5
  • Relación calidad-precio
    4 /5
  • Probabilidad de recomendación
    8/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 11/11/2020

"All-In-One Enterprise-Level Marketing Platform"

Comentarios: We have enjoyed a centralized and more integration-friendly marketing automation platform.

Puntos a favor: Pardot is the most integration-friendly marketing software to use with Salesforce's Sales Cloud. We are able to use custom objects in our segmentation.

Contras: Pardot doesn't have advanced automation like process builder or flow in Sales Cloud. Other than engagement programs, automation is not a key aspect of the software.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 11/11/2020