¿Quién utiliza este software?

Pequeñas y medianas empresas que requieren ventas, marketing y automatización de servicios.

Valoración media

286 opiniones
  • En general 4.2 / 5
  • Facilidad de uso 4.1 / 5
  • Atención al cliente 4.1 / 5
  • Funcionalidades 4.2 / 5
  • Relación calidad-precio 4.3 / 5

Detalles del producto

  • Precio inicial USD 8.99/mes
    Ver precios
  • Versión gratuita
  • Prueba gratis Sí, consigue una prueba gratuita
  • Implementación En la nube, SaaS, web
    Móvil: nativo de iOS
    Móvil: nativo de Android
  • Formación En persona
    En directo en línea
    Seminarios web
    Documentación
  • Asistencia En horario ininterrumpido (atiende un representante)
    En línea

Datos del proveedor

  • Agile CRM
  • https://www.agilecrm.com
  • Fundada en 2012

Sobre Agile CRM

Agile CRM es un CRM todo en uno con automatización de ventas, marketing y servicios en una única plataforma. Tiene seguimiento de ventas, gestión de contactos, automatización de marketing, análisis web, correos electrónicos bidireccionales, telefonía y servicio de asistencia con una interfaz simple, limpia y moderna.

Funciones de Agile CRM

  • Gestión de campañas
  • Gestión de varias ubicaciones
  • Seguimiento de búsqueda de sitios
  • Seguimiento de conversión
  • Seguimiento de fuentes de referencia
  • Seguimiento de interacciones entre usuarios
  • Seguimiento de objetivos
  • Seguimiento de palabras claves
  • Seguimiento de páginas consultadas
  • Seguimiento de tiempo en la página
  • Autorrespondedores
  • Biblioteca de imágenes
  • Campañas de goteo
  • Conformidad CAN SPAM
  • Contenido dinámico
  • Correo electrónico activado por evento
  • Correos electrónicos optimizados para el formato móvil
  • Creación de informes/análisis
  • Editor de correo electrónico WYSIWYG
  • Encuestas de cliente
  • Gestión de la lista de correo
  • Gestión de modelos
  • Gestión de suscriptores
  • Pruebas A/B
  • Páginas de aterrizaje y formularios web
  • Gestión de campañas
  • Gestión de equipo
  • Notificaciones basadas en eventos
  • Pruebas A/B
  • Segmentación de audiencia
  • Seguimiento de ubicación
  • Definición y seguimiento de objetivos
  • Gestión de comentarios
  • Gestión de concursos
  • Gestión de recompensas
  • Gestión de tarjetas de identificación
  • Herramientas de colaboración
  • Métricas de rendimiento
  • Para centros de atención telefónica
  • Para contratación de personal
  • Para desarrolladores
  • Para formación
  • Para ventas
  • Seguimiento de clasificación y actividades
  • Búsqueda de clientes potenciales
  • Captura de clientes potenciales
  • Descubrimiento de contactos
  • Evaluación de clientes potenciales
  • Generación de clientes potenciales
  • Gestión del pipeline
  • Identificación de visitantes
  • Importar/exportar contactos
  • Integración de base de datos de clientes potenciales
  • Segmentación de clientes potenciales
  • Acceso móvil
  • Creación de informes/análisis
  • Crear subtareas
  • Gestión de tareas recurrentes
  • Herramientas de colaboración
  • Ludificación
  • Seguimiento de porcentaje de progresión
  • Seguimiento del tiempo
  • Vista como lista de tareas
  • Vista como tabla de tareas
  • Vista de Gantt/cronología
  • Vista de hoja de cálculo
  • Análisis
  • Enfoque en grupo objetivo de clientes
  • Filtrado por palabras clave
  • Gestión de contactos
  • Gestión de contenidos
  • Gestión de varias cuentas
  • Programación de publicaciones
  • Publicaciones automatizadas
  • Seguimiento de conversión
  • Alertas configurables
  • Análisis de la competencia
  • Análisis de sentimientos
  • Evaluación del impacto
  • Gestión de la reputación
  • Panel de comunicaciones
  • Participación del cliente
  • Segmentación de audiencia
  • Seguimiento de influencers
  • Seguimiento de tendencias
  • Análisis
  • Geofocalización
  • Notificaciones de expiración
  • Notificaciones móviles
  • Notificaciones visuales
  • Notificaciones web
  • Programación de notificaciones
  • Pruebas A/B
  • Segmentación contextual
  • Segmentación de campañas
  • Segmentación de dispositivos
  • Actualización automática
  • Aviso legal
  • Creación de contenidos
  • Firma específica de la campaña
  • Gestión de firmas
  • Gestión de imágenes
  • Modelos
  • Redes sociales
  • CRM
  • Enrutamiento de llamadas
  • Gestión de campañas
  • Grabación de llamadas
  • Identificador de llamadas
  • Reconocimiento IVR y de voz
  • Seguimiento de conversión
  • Seguimiento de palabras claves
  • Base de datos de clientes
  • Generación de propuestas
  • Gestión de campañas
  • Gestión de canales
  • Gestión de clientes potenciales
  • Gestión de comisiones
  • Gestión de contactos
  • Gestión de contratos
  • Gestión de llamadas
  • Gestión de oportunidades
  • Gestión de ventas sobre el terreno
  • Gestión del territorio
  • Marketing por correo electrónico
  • Métricas de rendimiento
  • Previsión de ventas
  • Seguimiento de recomendaciones
  • Acceso móvil
  • Almacenamiento de documentos
  • Evaluación de clientes potenciales
  • Gestión de tareas
  • Gestión del territorio
  • Integración de automatización de marketing
  • Integración de chat interno
  • Integración de redes sociales
  • Marketing por correo electrónico
  • Presupuestos y ofertas
  • Segmentación
  • Sistema de calendarios o recordatorios
  • Análisis de atención al cliente
  • Búsqueda
  • Catalogación y categorización
  • Chat en vivo
  • Control de respuestas por correo electrónico
  • Gestión del conocimiento
  • Métricas de rendimiento
  • Portal de autoservicio
  • Seguimiento de asistencia al cliente
  • Asistencia al cliente
  • Automatización de marketing
  • Catálogo de productos
  • Evaluación de clientes potenciales
  • Gestión de campañas
  • Gestión de centros de atención telefónica
  • Gestión de clientes potenciales
  • Gestión de contactos
  • Gestión de documentos
  • Gestión de encuestas
  • Gestión de listas
  • Gestión de proyectos
  • Gestión del territorio
  • Marketing por correo electrónico
  • Presupuestos y ofertas
  • Páginas de aterrizaje y formularios web
  • Seguimiento de interacciones
  • Seguimiento de recomendaciones
El proveedor no ha rellenado esta información.
  • Archivado de correo electrónico
  • Bandejas de entrada compartidas
  • Bloqueo de spam
  • Enrutamiento
  • Gestión de firmas
  • Gestión de respuestas
  • Gestor de colas de espera
  • Lista blanca/lista negra
  • Recuperación de datos
  • Supervisión de correo electrónico
  • Acciones activadas por evento
  • Base de datos de contactos
  • Gestión de canales
  • Gestión de clientes potenciales
  • Marketing por correo electrónico
  • Varias campañas
  • Diagramas de Gantt
  • Gestión de carteras
  • Gestión de ideas
  • Gestión de presupuestos
  • Gestión de recursos
  • Herramientas de colaboración
  • Metodologías ágiles
  • Modelos personalizables
  • Métodos tradicionales
  • Portal de clientes
  • Seguimiento costes hasta finalización
  • Seguimiento de hitos
  • Seguimiento horas/gastos
  • Tablero kanban
  • Alertas y alzada
  • Almacenamiento de documentos
  • Chat en tiempo real
  • Comunicación multicanal
  • Creación de marca personalizable
  • Enrutamiento automatizado
  • Gestión de SLA (Service Level Agreement)
  • Gestión de la base de conocimiento
  • Gestión de recursos informáticos
  • Gestión de tickets
  • Integración de correo electrónico
  • Portal de autoservicio
  • Seguimiento de interacciones
  • Supervisión de redes
  • Alertas y alzada
  • Asistente virtual
  • Base de conocimientos
  • Chat en vivo
  • Encuestas y comentarios
  • Gestión de centros de atención telefónica
  • Gestión de citas
  • Gestión de colas de espera
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Integración de redes sociales
  • Métricas de rendimiento
  • Portal de autoservicio
  • Centro de atención telefónica de llamadas entrantes
  • Centro de atención telefónica de llamadas salientes
  • Centro de atención telefónica mixto
  • Chat en tiempo real
  • Creación de informes/análisis
  • Gestión de alzadas
  • Gestión de campañas
  • Gestión de colas de espera
  • Grabación de llamadas
  • Grabación de texto de llamada
  • Marcación manual
  • Marcador predictivo
  • Registro de llamadas
  • Respuesta de voz interactiva
  • Sistema de marcación progresiva
  • Alertas de cuenta
  • Análisis de pérdidas/ganancias
  • Contratación de personal
  • Gestión de cuentas
  • Gestión de ingresos
  • Gestión de la comunicación
  • Gestión del ciclo de vida del cliente
  • Participación del cliente
  • Resultado de salud
  • Seguimiento/Análisis de uso
  • Concursar por sms
  • Creación de informes/análisis
  • Cupones móviles
  • Códigos cortos
  • Envío masivo de mensajes de texto
  • Gestión de contactos
  • MMS
  • Mensajería bidireccional
  • Mensajería planificada
  • Palabras clave móviles
  • Personalización de mensajes
  • Sondeos/Votaciones
  • Creación de informes de llamadas
  • Encuestas
  • Gestión de centros de atención telefónica
  • Gestión de clientes potenciales
  • Grabación de llamadas
  • Grabación de texto de llamada
  • Marcación automática
  • Marcador predictivo
  • Modo de vista previa del marcador
  • Sistema de marcación progresiva

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Las opiniones más útiles de Agile CRM

All I need to work in one place

Publicado el 19/7/2019
Guillermo G.
Sales & Marketing Manager
Administración educativa, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña 
4/5
En general
5 / 5
Facilidad de uso
4 / 5
Características y funcionalidades
5 / 5
Asistencia técnica
5 / 5
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Comentarios: The biggest benefit that this software has given me has been to optimize everything that has to do with the world of sales and marketing, generating the reports I need to demonstrate in the company how useful our strategies are, what aspects to improve, and generate our own leads, all in a very organized way and as its name says "agile".

Puntos a favor: I started working with this platform a little less than a year ago. My job consisted (and still is) in generating leads for the company and developing marketing and sales campaigns from scratch.
Agile CRM has been fundamental, since it integrates perfectly with everything I need. I have my contacts in one place, which I can follow very easily. Its greatest strength is the ease of use and integration with multiple tools. Something as simple as managing notifications and alerts make the most of my time and organize my agenda in a practical way.
I can generate reports where the effectiveness of the different strategies is established. For example, the result of phone calls, mail campaigns, newsletters, and more.
I was able to import all the contacts in a very simple way and clean my list in a short time.
Another great thing: the mobile app and the possibility of integrating with other programs. Today I have it integrated with Bria and Skype, also linkedin and facebook. Everything in one place, is the most practical CRM platform that someone like me (who has just started and was analyzing options) has found, and I´m very satisfied with this software.

Contras: I think it would be convenient that in the future they made some training videos to explain how to correctly configure the automation tools, since I think it has been the most difficult to understand.

Agile is a Fantastic Solution in a Crowded Market

Publicado el 28/11/2018
Adam D.
Customer Success Manager
201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña 
Fuente: SoftwareAdvice
5/5
En general
5 / 5
Facilidad de uso
4 / 5
Características y funcionalidades
5 / 5
Asistencia técnica
4 / 5
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Comentarios: I feel like I am becoming a CRM expert. I have used and suggested many CRMs over the years, and I feel like I have seen it all. When I look for a CRM in 2018, I ask myself 3 questions. Question 1: Who is going to use these features? If my team lacks tech savviness, if they are going to be picky about the UI, or if they are used to a different platform, you could run into problems. At the end of the day, a CRM should be invisible, and it should be as natural as using your body. If you team struggles to use their tools, you will run into problems. There's no point in blaming your team if the tool is hard to learn. The job needs to be done either way. (Keeping a mobile option in mind is a good idea as well. Don't underestimate the value of client's won at a bar.) Question 2: How quickly will the system be up to 100% functionality? Every day that you team has to track client data on Post-Its is a day that you're throwing information in the trash (and hanging your Marketing + Support out to dry). Expect a month to get set up, but anything over 3 months is too long. Even if you're an enterprise, you can't afford to fly blind for that long. Also, integrations, integrations, integrations... If the sales rep can't demo a tool you use daily running on their CRM, demand a "no commitment demo" period. Most companies will try to lock you into a one year commitment, but it is perfectly reasonable to know everything works together in harmony. Question 3: Is this the right price for me? The thing about CRMs is that there are hundreds of them. It's impossible to say which one is right for you because in reality, there are probably a dozen you will love. If you feel that you are down to 2 or 3 CRMs that seem identical, they probably are... Go for the one that is priced right and ready to scale WITH YOU. Agile is great on all these fronts. Easy to use. Beautiful UI. Easy to set up. Very affordable option. Love 'em. You won't be disappointed.

Puntos a favor: Agile is so clean. The UI is easy to use right out of the box.
Great for small to medium customer bases that use social media.
Quick and easy to set up.
Support is FANTASTIC!
Great automated features.
All the great things you would expect from a cloud based CRM: Customer + Deal tracking, notes and communication history, marketing analytics, scheduling, etc.

Contras: It's hard to call all of these "cons", but let's say "growing pains". Agile is still a young software. We had some problems setting up links between our WordPress site. They were quickly resolved to 100% satisfaction, but they had my boss pulling his hair out for a few days. We have run into a few other issues that I would call "buggy". Some graphical, some needing to refresh a page, but nothing has halted production. All have resolved themselves.

Amazing Complete CRM & Automation software: Great Infusionsoft or Salesforce alternative, for 10% of the price tag

Publicado el 24/11/2016
Jaime N.
Founder & Marketing Strategist
Marketing y publicidad, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña 
Fuente: GetApp
5/5
En general
5 / 5
Facilidad de uso
5 / 5
Características y funcionalidades
5 / 5
Asistencia técnica
5 / 5
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Comentarios: As a small business owner, and founder of Bloominari.com, a digital marketing agency helping small businesses to grow their companies online through beautiful design, automation and marketing tactics I was in search of the best CRM and marketing automation software for a truly affordable price. After literally about 2 months of research of various CRM and marketing automation platforms I finally decided to take AgileCRM for a spin (It was easy to try it, as they have an always-free lite version). Immediately I fell in love with it's interface, ease of use, and easy-to-setup platform. I previously worked with Salesforce.com and Solve360 CRMS, and have also tried BaseCRM, SugarCRM and many others throughout my business life.

Puntos a favor: - Super affordable for the amount of tools, features and applications it includes. Starting at $10/user/month for it's starter version.
- Great user interface
- Easy to setup and use
- Lots of native integrations with lots of web-based (Saas) apps such as Gmail, Quickbooks, Twilio and many many others.
- Integration with Zapier, which basically let's you now integrate AgileCRM with 700+ other web apps, so this feature was a KEY for me.
- All your emails automatically load from your Gmail inside AgileCRM, no need to BCC some email address.
- Lots of sales, marketing, support, landing page, and amazing features added on at no additional cost.
- Now you can purchase add-ons such as user permissions, triggers, additional automation campaigns and others without having to upgrade all your users to the next subscription level (this is something I requested, and their team listened and did implement this).
-Their tech support is great, they care, they listen, and they modify/improve their system based on your feedback
- Their team update the app every few days

Contras: - Their standard subscription is $30/user/month if pre-paid for 2 years, otherwise $50/month, without too many added benefits for this level
- Their starter subscription limits your marketing campaigns (automation) to only 5 campaigns, with 10 nodes (steps) on each. The standard gives you 10 campaigns, with 25 nodes each (much better).
- Some updates happen without prior notifications to the user, and sometimes changes the User interface too drastically for some features.
- Their E-mail templates are limited, but you can still bring in your HTML templates or use their WYSIWYG editor.

Respuesta de proveedores

por Agile CRM el 25/11/2016

Hi Jaime,

Thanks for your appreciation and support.

Nice most-in-one CRM/Marketing engine for small biz

Publicado el 26/10/2018
Bill B.
Owner
Tecnología y servicios de la información, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Prueba gratis
Fuente de la reseña 
5/5
En general
3 / 5
Facilidad de uso
4 / 5
Características y funcionalidades
Asistencia técnica
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Comentarios: I need a place to store all of my interactions with contacts of all types. I need to be able to review a contact and know what stage we are in, last touch, next step, and simply who said what. Agile supplies all that. I want to improve my marketing outreach and I believe Agile will help me organize and systematize those efforts.

Puntos a favor: Agile CRM is purpose built (according to the makers) for keeping up with a growing start-up or small business. It handles the usual contacts, appointments, lead tracking and so on, but has a strong email and social marketing component. You can optionally tie in your email and telephony to Agile CRM to keep track of lead and customer interactions (though I have not implemented either at this time.) They are fairly generous with the free level, there are enough core features enabled to allow a fair trial and limits on number of contacts, emails, even API calls are sufficient for a small business. Their free tier is actually not a trial, you can stay on free as long as it meets your needs. One more thing, Agile has quite a few integrations available, among them Stripe, PayPal, FreshBooks, QuickBooks, and Xero. They have a functional API so if you are so inclined you can integrate Agile with almost anything, whether there is a widget for it or not.

Contras: There are a lot of moving parts, which is not necessarily a bad thing if they all help push your goals ahead. But it is more complex than many small business web applications, because it tries to do more. So it takes more of a time investment to begin to benefit from Agile. I am phasing into each component and I haven't reached some yet. I have wished for a few more customization options, in display attributes - layout, colors, and also data - what fields are displayed in lists, what sort criteria,

Agile CRM is a Great First Step into the CRM World

Publicado el 17/4/2018
Erik R.
Co-Owner + Videographer
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña 
5/5
En general
4 / 5
Facilidad de uso
4 / 5
Características y funcionalidades
3 / 5
Asistencia técnica
5 / 5
Relación calidad-precio

Puntos a favor: I used this platform for a solid year and put in hundreds if not thousands of contacts into this CRM. I liked how many categories there were to define a lead or a contact, the system that you set up to see how much potential revenue you had to win based on your leads was helpful, and the price is unbeatable. I mean truly, you can use this platform for free for up to 50,000 contacts. That's pretty amazing.

Contras: There's a reason why I call this particular platform a good "first step." Agile CRM says it offers marketing automation, gamification, and project management - but this is a far from complete product. In the free version you can only create so many marketing automation blocks before it makes you pay, but even if I did upgrade I'm not sure the platform could handle the sales process I wanted to have set up. Something else to mention about this platform is there customer service. I'm fairly certain the CEO is their only customer service rep. Every time I had a problem with the platform (roughly 1-2 times a month) it was the same man who picked up the phone - and when my problem was solved he made me delete the Tweet I sent out when I asked for help, and then made me publicly thank him. I found that very strange. Overall you should try this platform out if you're just starting out, but upgrade to something like Infusionsoft if you're really looking to up your game.

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