¿Quién usa NetSuite?

NetSuite es ideal para pequeñas y medianas empresas.

¿Qué es NetSuite?

NetSuite es una de las principales soluciones de contabilidad en la nube del mundo. Proporciona una plataforma unificada para optimizar procesos de back-office como CRM, inventario y comercio electrónico. NetSuite potencia a empresas de todos los tamaños y sectores para optimizar las finanzas, reducir los costes de TI y eliminar las ineficiencias operativas con inteligencia comercial incorporada, creación de informes y visibilidad en tiempo real. Céntrate en las decisiones clave de generación de ingresos en lugar de preocuparte por los sistemas de back-end.

Información sobre NetSuite

NetSuite

http://www.netsuite.com

Fundada en 1998

Resumen de precios de NetSuite

NetSuite no está disponible en versión gratuita y no ofrece prueba gratis.

Versión gratuita

No

Prueba gratis

No

Implementación

En la nube, SaaS, web

Formación

En persona

En vivo en línea

Seminarios web

Documentación

Asistencia

En horario ininterrumpido (atiende un representante)

En línea

Funciones de NetSuite

Herramientas BI
Análisis de rentabilidad
Análisis predictivo
Análisis visual
Benchmarking
Formularios de evaluación (scorecards)
Indicadores claves de rendimiento
Indicadores de tendencia/problemas
Informes ad hoc
Métricas de rendimiento
Panel de comunicaciones
Planificación estratégica
Publicación y uso compartido
Conciliación bancaria
Contabilidad de deudores
Contabilidad de fondos
Contabilidad de los proyectos
Empresas de contabilidad CPA
Facturación
Gestión de activos fijos
Gestión de impuestos
Gestión de nóminas
Gobierno
Seguimiento de gastos
Sin ánimo de lucro
Órdenes de compra
Alerta de pago duplicado
Control de procesos de aprobación
Detección de fraude
Extracción de datos
Gestión de proveedores
Gestión de tesorería
Pagos recurrentes
Preparación 1099
Procesamiento de facturas
Reconciliación de pedidos
Redacción de cheques
Seguimiento de la evolución
Transferencia electrónica de fondos
Control de calidad
Gestión de cadena de suministro
Gestión de documentos
Gestión de presupuestos
Gestión de proveedores
Gestión de recursos
Previsión
Trazabilidad
Gestión de catálogos
Gestión de envíos
Gestión de ingresos
Gestión de inventarios
Gestión de pedidos
Gestión de pedidos especiales
Pedidos recurrentes
Registro de pedido
Seguimiento de pedidos
Tratamiento de pedidos
CRM
Creación de informes/análisis
Gestión de activos empresariales
Gestión de almacén
Gestión de cadena de suministro
Gestión de inventarios
Gestión de la distribución
Gestión de pedidos
Gestión de proyectos
Gestión de recursos humanos
Gestión de órdenes de compra
Gestión financiera
Códigos SKU/UPC
Códigos de barras/RFID
Gestión de artículos
Gestión de proveedores
Gestión de renovaciones de pedidos
Optimización de inventario
Previsión
Registro de entrada/salida
Seguimiento de costes
Seguimiento de inventario
Seguimiento de números de serie
Creación de informes/análisis
ERP (Enterprise Resource Planning)
Gestión de envíos
Gestión de la calidad
Gestión de la seguridad
Gestión de órdenes de compra
Gestión del mantenimiento
Integración contable
MES (Sistemas de Ejecución de Fabricación)
Planificación de necesidades de material (MRP)
Presupuestos y estimaciones
Compras
Códigos de barras/RFID
Gestión 3PL
Gestión de envíos
Gestión de ingresos
Gestión de inventarios
Gestión de la calidad
Gestión de pedidos
Gestión de recibo y almacenamiento
Previsión
Sincronización en tiempo real
Varias ubicaciones
Diagramas de Gantt
Gestión de carteras
Gestión de ideas
Gestión de presupuestos
Gestión de recursos
Herramientas de colaboración
Metodologías ágiles
Modelos personalizables
Métodos tradicionales
Portal de clientes
Seguimiento costes hasta finalización
Seguimiento de hitos
Seguimiento horas/gastos
Tablero kanban
CRM
Compras
Facturación
Gestión de empleados
Gestión de inventarios
Gestión de la formación
Gestión de marketing
Gestión de pedidos
Gestión de proveedores
Gestión de proyectos
Gestión financiera
Métricas de rendimiento
Programación
Seguimiento horas/gastos
CRM
Comercio electrónico
Creación de informes/análisis
Gestión de comisiones
Gestión de empleados
Gestión de ingresos
Gestión de mercancías
Gestión de pedidos
Gestión de órdenes de compra
Marketing por correo electrónico
Pedido por correo
Programa de fidelización
Varias ubicaciones
Acceso móvil
Alertas y notificaciones
Creación de informes/análisis
Equipamiento
Gestión de almacén
Gestión de inventario de fabricación
Gestión de inventario de minoristas
Gestión de proveedores
Gestión de renovaciones de pedidos
Gestión multicanal
Identificación del producto
Optimización de inventario
Previsión
Creación de informes/análisis
Gestión de cadena de suministro
Gestión de documentos
Gestión de inventarios
Gestión de la calidad
Gestión de la seguridad
Gestión de pedidos
Gestión de presupuestos
Gestión de proveedores
Nomenclaturas
Planificación de la producción
Arrastrar y soltar
Búsqueda/filtro
Gestión de capacidades
Informe de uso
Planificación y asignación de recursos
Previsión
Programación de recursos
Seguimiento de competencias
Seguimiento de creación de informes y proyectos
Base de datos de miembros
Contabilidad
Gestión de comités
Gestión de cotizaciones
Gestión de donantes
Gestión de eventos
Gestión de la recaudación de fondos
Gestión de membresías
Gestión de redes sociales
Gestión de voluntariado
Compras
Código de barras y RFID
Gestión de almacén
Gestión de envíos
Gestión de ingresos
Gestión de inventarios
Gestión de la importación/exportación
Gestión de pedidos
Previsión de ventas
Compras
Facturación
Gestión de almacén
Gestión de cadena de suministro
Gestión de catálogos
Gestión de envíos
Gestión de ingresos
Gestión de inventarios
Gestión de la producción
Gestión de materiales
Gestión de pedidos
Gestión de productos
Gestión de proveedores

Opiniones de NetSuite

Mostrando 5 de 571 opiniones

En general
4.2/5
Facilidad de uso
3.8/5
Atención al cliente
3.7/5
Funcionalidades
4.1/5
Relación calidad-precio
3.7/5
Aaron O.
Controller
Servicios jurídicos, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 7/12/2018

"Controller at Non-Profit Legal Service Provider"

Comentarios: We have used NetSuite for two years now. The Software saves us lots of time and makes our job easier.

Puntos a favor: User friendly software!!! Great for custom reporting and searches, able to import payroll in a few minutes, drill down feature, web-based you can use anywhere and open multiple windows at the same time. The ability to scan in AP backup which saves space and time on billing and audits, recent activity allows you to find what you did last quickly, dashboard can be customized to specific users - shows key performance indicators such as bank balances, sales & expense versus other periods. There are workflows to automate task such as vendor approvals, customer service and all NetSuite employees are very friendly and extremely helpful. Also being a non-profit, NetSuite employees volunteer their time with through Pro Bono projects - we have used this three times with great results.

Contras: Any hurdles or issues that i have had were solved by reaching out to NetSuite. One year I was having difficulty printing 1099's but customer service helped get me on track.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 7/12/2018
Adeoye A.
CFO
Administración gubernamental, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 29/8/2019

"Great Cloud Based System"

Comentarios: It just made everything faster and more efficient. Purchase Orders, Invoices, reports could all be done electronically and without much effort. There was a system log to hold people accountable. Anything late, altered, changed, etc could be seen and noted(date, person, and time down to the second). Departments no longer had to wait for a meeting to know their budgets. They could log in and see the numbers in real time. The customer service team always responded fast and helped me with the problems I had. We could also store invoices and check copies onto their secured server. So basically this helped the office become more efficient while going green.

Puntos a favor: That it is cloud based. This helped me solve a lot of problems when I was not physically in my office. If I was sick, on vacation, or away from the office at night I could still answer questions. I didn't need to drive in and log into the software that was on the company server.

Contras: There is a lot to the system. While it can most likely do everything you need it to, there is also a learning curb that comes with it. Some of it can be self taught, while others can be covered via a youtube video. For other issues you need help on you would need to contact the customer service team. So basically the thing I liked least was that there is so much that sometimes it is hard to find what you need.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 29/8/2019
James L.
Director
Comercio mayorista, 13-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
  • Valoración global
    4/5
  • Facilidad de uso
    4/5
  • Características y funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    Sin valoración
  • Relación calidad-precio
    Sin valoración
  • Probabilidad de recomendación
    7/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 12/5/2020

"Still deciding"

Comentarios: I am still undecided on my over all feel for it. It has a lot of functionality, but has a big learning curve on how to use all of it.

Puntos a favor: It has a lot of functionality and available data. It is customizable for your business and your individual needs.

Contras: It can be clunky at times and not as user friendly as I would like, but I am still learning the software.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 12/5/2020
Usuario verificado
General Manager
Servicios medioambientales, 13-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Prueba gratis
  • Valoración global
    2/5
  • Facilidad de uso
    1/5
  • Características y funcionalidades
    Sin valoración
  • Asistencia técnica
    4/5
  • Relación calidad-precio
    3/5
  • Probabilidad de recomendación
    Sin valoración
  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: GetApp
  • Publicado el 9/7/2015

"Too Complicated for Daily Use"

Comentarios: Netsuite was chosen by our company around 9 months ago and has been in use since January 2015. Implementation was long process and was expensive. Costs include the purchase of main licence, an expensive per-person licence, paying a consulting firm to run the implementation project and having a dedicated in-house employee as "admin" to support the other users.
Netsuite has brought some great changes to our company and improved our record keeping hugely. It has also brought transparency to many of the processes and highlighted bottlenecks.
There are many downsides however, we have run into a plethora of technical problems with logic and programming along the way, while error messages abound (much to the annoyance and over-work of the consultant's team). All of the glitches have been worked out and customer service from the NS themselves has been extremely fast and professional.
Adding to the downsides, Netsuite is probably the LEAST intuitive system I have used since the 90s. It really seems like it is stuck in the past. There are hardly any icons, no drag and drop and navigation is inconsistent. Additionally, as a general manager, I need to extract information and data quickly and easily, but I cannot. Every time I want to extract data I have to go to our in-house admin for her to "write a search" in a logic/language that took her months to learn. Nobody else has time to learn that, so nobody else can do it. To my knowledge, NS has poor graphing capabilities and is very rigid in that I cannot easily change the way data is displayed once it is graphed. Usually, if I want data and I have not got time to wait for the admin to write the search pattern for me, I just export a large amount of data with a predefined/standard search and filter it and graph it with Excel - but this always begs the question, why are we paying through the nose for a program (NS) that is so difficult to use that it forces me to use another program (Excel) to make up for its inadequacies?
I could go on with the downsides of how unusable it is from a manger's point of view - there is a lot to say, but I think you get the picture.
The biggest downfall of Netsuite for me is that it is so hard to use that staff really do not want to use it. This is particularly evident in the sales department. They will only really use it for what they really have to use it for: making quotes, so we lose out. Customer data does not get sufficiently recorded, project details are lacking, contacts are hard to look up, customer account history is never recorded (we can't even find the field to put that in). Other systems we used before, e.g. Zoho CRM, Pipedrive and even Excel, are easy to use and therefore get used by the staff. A system such as Netsuite might have a beautifully coded backend, but if it discourages use through extreme user-unfriendliness, it becomes an almost useless system.

Puntos a favor: Solid back end
Keeps excellent and accurate records that are easily audited
Brings transparency to processes

Contras: Too difficult to use and therefore staff refrain from using it for all but the most essential tasks
Requires an in-house expert to help run the system
Requires months of repeated training to get staff up to speed
Poor for tracking customer account history
Extremely difficult to extract and graph the data that you need from it
Rigid and hard to change display and parameters of any data displays
Very expensive

  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: GetApp
  • Publicado el 9/7/2015
Efrain G.
Logistics Engineer
Comercio minorista, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    4/5
  • Relación calidad-precio
    Sin valoración
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 23/2/2020

"Powerful ERP"

Comentarios: It is a very powerful ERP, especially its purchasing and inventory management modules and make work much easier and efficient. It allows you to connect in any device in any network. Overall I've had a great experience with NetSuite and I wish more companies used it.

Puntos a favor: The most important reason why we switched to NetSuite is that it allows you to access in any computer, anywhere, without having to be connected to the organization's network. This allows you to get work done at home, when needed. It has a lot of logistics modules based on your needs, like financials, human resources, manufacturing management, inventory, management, sales, management and purchasing management, among others. For my particular area of work, inventory management is great and is better than its competitors

Contras: Modules are restricted to different areas within the organization but sometimes you need a function or tool from a module you don't have access to. In this case, you have to contact the administrator and ask for permission, making the process a bit tedious. Reports' designs could be slightly better and allow more customization.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 23/2/2020