¿Qué es eXo Platform?

eXo Platform es una solución de software colaborativo de código abierto para empresas. eXo te ayuda a conectar a tus empleados, clientes y socios en tiempo real a través de una plataforma de colaboración social. Con eXo, puedes organizar, almacenar, compartir y colaborar en tus documentos. eXo es una herramienta ampliable, basada en estándares y repleta de funciones, con un diseño increíble.

¿Quién usa eXo Platform?

Empresas grandes, empresas de tamaño mediano y administraciones públicas.

¿Dónde se puede implementar eXo Platform?

Cloud, SaaS, Web, Mac (desktop), Windows (desktop), Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)

Sobre el proveedor

  • eXo
  • Ubicado en Paris, Francia
  • Fundada en 2003
  • Asistencia telefónica
  • Asistencia 24/7
  • Chat

Países disponibles

Alemania, Brasil, Canadá, Estados Unidos, Francia y otros 2

Idiomas

alemán, checo, chino, chino tradicional, español y otros 11

Sobre el proveedor

  • eXo
  • Ubicado en Paris, Francia
  • Fundada en 2003
  • Asistencia telefónica
  • Asistencia 24/7
  • Chat

Países disponibles

Alemania, Brasil, Canadá, Estados Unidos, Francia y otros 2

Idiomas

alemán, checo, chino, chino tradicional, español y otros 11

Imágenes y vídeos de eXo Platform

eXo Platform Software - 1
eXo Platform Software - 2
eXo Platform Software - 3
eXo Platform Software - 4
eXo Platform Software - 5
Ver 6 más
Vídeo de eXo Platform
eXo Platform Software - 1
eXo Platform Software - 2
eXo Platform Software - 3
eXo Platform Software - 4
eXo Platform Software - 5

Comparar el precio de eXo Platform con productos similares

eXo Platform

USD 5.00/mes
Versión gratuita
Prueba gratis
N/D
Versión gratuita
Prueba gratis
USD 10.00/mes
Versión gratuita
Prueba gratis
USD 39.00/mes
Versión gratuita
Prueba gratis

Funciones de eXo Platform

  • Acceso móvil
  • Alertas y notificaciones
  • Almacenamiento de documentos
  • Almacenamiento seguro de datos
  • Archivo y conservación
  • Base de datos de empleados
  • Benchmarking
  • Biblioteca de contenidos
  • Búsqueda de texto completo
  • Búsqueda/filtro
  • Captura de documentos
  • Catalogación/Categorización
  • Catálogo de recompensas
  • Chat en tiempo real
  • Chat y mensajería
  • Clasificación de documentos
  • Comentarios/notas
  • Control de versiones
  • Control/Acceso remoto
  • Controles o permisos de acceso
  • Creación de informes/análisis
  • Creación de marca personalizable
  • Crear subtareas
  • Debates y foros
  • Directorio de miembros
  • Directorio unificado
  • Edición de texto
  • Edición en tiempo real
  • Edición/actualización de tareas
  • Encuestas y comentarios
  • Estudios de pulso
  • Etiquetado de tareas
  • Feed de actividad y noticias
  • Flujo de trabajo de aprobación
  • Fotos de empleados
  • Gestión de aplicaciones
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de capacidades
  • Gestión de carteras
  • Gestión de comentarios
  • Gestión de contactos
  • Gestión de contenidos
  • Gestión de documentos
  • Gestión de eventos
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de grupos
  • Gestión de ideas
  • Gestión de la base de conocimiento
  • Gestión de la comunicación
  • Gestión de membresías
  • Gestión de objetivos
  • Gestión de políticas
  • Gestión de reuniones
  • Gestión de tareas
  • Gestión del conocimiento
  • Gestión del rendimiento
  • Herramientas de colaboración
  • Ideación
  • Integración de redes sociales
  • Lluvia de ideas
  • Mediateca
  • Modelos personalizables
  • Moderación
  • Nominaciones
  • Notificaciones en tiempo real
  • Opciones de publicación de contenidos
  • Panel de actividades
  • Perfiles de usuario
  • Planificación y programación de proyectos
  • Portal de autoservicio
  • Portal de clientes
  • Previsión
  • Programación de recursos
  • Programación de tareas
  • Promoción social
  • Reconocimiento de empleados
  • Reconocimiento entre pares
  • Reconocimiento por parte de los responsables
  • Reconocimiento social
  • Red privada
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de competencias
  • Seguimiento de creación de informes y proyectos
  • Seguimiento de progreso de tareas
  • Seguimiento del reconocimiento
  • Seguimiento del tiempo
  • Seguimiento horas/gastos
  • Sincronización en tiempo real
  • Tablero kanban
  • Uso compartido de archivos
  • Uso compartido de la pantalla
  • Videoconferencia

Alternativas a eXo Platform

Una herramienta de colaboración visual que crea una perspectiva compartida para tu equipo en cualquier proyecto de una manera divertida, flexible y gratificante. Descubre más sobre Trello
Intranet solution that allows businesses to redesign the internal communication and knowledge base, approval processes , and much more
ClickUp es el futuro del trabajo: una aplicación que reemplaza a muchas otras. ClickUp es una destacada aplicación de productividad de rápido crecimiento en 2020.
Factorial es una empresa de software y servicios dedicada a solucionar los problemas de RRHH y mejorar la toma de decisiones. Descubre más sobre Factorial
Speakap es la plataforma segura y privada galardonada que permite el compromiso con tus empleados que no son de oficina.
Ravetree es la mejor solución de gestión de trabajo en su clase para organizaciones organizadas en torno a proyectos.
Wrike es un software de gestión de proyectos empresariales con plantillas, control del tiempo, diagramas de Gantt, tablas Kanban, etc.
The Hub es una intranet de múltiples sitios líder diseñada para satisfacer las necesidades de todas las empresas, grandes o pequeñas, con actualizaciones y soporte gratuitos.
Our suite of applications & functional integration platform helps you organize, integrate, and communicate with a unified experience.
Votada como la aplicación de empleados n.º 1, Blink combina fuentes de la empresa, chat, encuestas y almacenamiento de documentos en un portal personalizado con la marca de la empresa.
MyHub es una solución de software de intranet basada en la nube que proporciona a las empresas una gama de poderosas herramientas empresariales.
niikiis es un software de experiencia de los empleados todo en uno y configurable para pequeñas y medianas empresas. Descubre más sobre niikiis
La gestión de proyectos en línea, ¡simplificada! Proyectos, tareas, tiempo y colaboración: todo en una sola plataforma.

Opinones de eXo Platform

Evaluación media

En general
4.6
Facilidad de uso
4.4
Atención al cliente
4.6
Funcionalidades
4.5
Relación calidad-precio
4.3

Opiniones por tamaño de empresa (empleados)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1,000
  • >1,001

Encontrar opiniones por puntuación

5
58%
4
40%
3
1%
2
1%
Òscar F.
Òscar F.
Usuario de Linkedin verificado
Tecnología y servicios de la información
Ha utilizado el software durante: No especificado
Fuente de la reseña
Fuente: GetApp

Your open source enterprise social network

5 hace 7 años

Comentarios: This great piece of software build on top of GateIn portal will give you all GateIn features (Content Management, Single Sign-On, LDAP support, etc) and much more. Using eXo Platform we created a secure portal-based site and an intranet that encourages employees in an organization to exchange knowledge, documents, work collaboratively, task management, contact data... All done socially and mobile. Some Features: 1. Microblogging and Activity Streams
Activity Stream displays text messages or multimedia content posted by employees , customers, suppliers. It is where you'll find all your company's activity.
2. Document Management
Take advantage of version history, rollbacks, votes, comments and more. It lets you store files in a private and secure environment, in other business systems like SharePoint, or in other cloud storage solutions, such as Google Drive or CMIS repositories.
3. Knowledge Management
Wikis, Forums, Calendar, Answers & FAQ
4.- Profile Management
It's possible to manage and organize all the contacts in your organization in a single directory, together with information on their professional profile.
5.- Groups
Create your own collaboration spaces complete with dashboards, discussion forums, wikis, calendars, and documents. Allow any user to create a collaborative space and invite other users to join with different permissions according to roles
6.- Search
eXo includes an ElasticSearch based search tool segmented according to the sections and contents in your intranet, indexing other contents published by other systems, making it a federated search tool for your organization's entire knowledge base.
7. Add-ons Marketplace
Apart from its native features, you can also integrate eXo with other business applications, productivity tools like BonitaBPM, JasperReports Server, etc.
8.- Mobile
Native iOS and Android app.
The Cons:

Puntos a favor:

eXo is an Enterprise Social Network that will improve productivity across the board in all members of the company. It's very feature rich so if you want your organization's knowledge, private, secure and organized then you have to try it!

Contras:

We not found any except the lack of a feature found on other enterprise social networks like Yammer (gammification).

Junior S.
Junior S.
Senior System Analyst en
Usuario de Linkedin verificado
1,001-5,000 empleados
Ha utilizado el software durante: No especificado
Fuente de la reseña
Fuente: GetApp

Everything you need for building a social network niche in on place

4 hace 7 años

Comentarios: I have been worked on a personal project where I intend to create a niche of social network. I looked for frameworks available on the market that could provide a complete infrastructure to run out my business and I found it at eXo. EXO plataform provides all basic features for developing a niche of social network, such as authentication, active streams and others features you can imagine for a social network. Particulary, one of the reasons I have decided by using of eXo is because it is written in Java, basically ( JSP - you can extend to JSF, Juzu ...) and works over portlets, i.e., you can built modules and apply them over your portal. If you are looking for a framework for build a social network I strongly recomends you at least do a trial with eXo before going deep into your project.

Puntos a favor:

- Documentation; - Active community, I've got answers for all questions I've done at eXo forum; - Customizable portal; - You don't need touch any line of code to launch a social network;

Contras:

- Server is too slow during start up, I believe that is due to the amount the packages that it have to load; - No so flexible for extracting data from database. EXO uses JCR (Java Common Repository), i.e., you will need to use an API to extract data

Respuesta de eXo Platform

hace 7 años

Thank you for the detailed review! Your feedback is very much appreciated. Let us know on eXo Community when you project is live and make sure to connect with us if you have further questions but it looks like you are already an active forum user :)

Aliah J.
Malasia
Ha utilizado el software durante: No especificado
Fuente de la reseña

not an open source platform as advertise in the search engine.

3 hace 6 años

Comentarios: Your product is very good but no download option for open source platform as result in the google search engine.

Ashleigh C.
Ashleigh C.
IT Specialist en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Tecnología y servicios de la información, 10,000+ empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Marvelous software for all sorts of Collaboration.

4 hace 4 años

Puntos a favor:

Exo Platform is an outstanding software that provides an excellent platform for collaborating for our projects. It consists of powerful and effective tool that helps a lot in our business. It comprises of perfect features and functionality is fantastic. This software gives best solutions for communication problems and provides good opportunity for easier and effective cooperation among the co-workers.

Contras:

In the beginning, when we start working on Exo Platform, it service is quite slow. Another issue is that when one wants to extract data from data base, it is not that much flexible. In order to start video conference, it takes long time to understand the issues.

Divyang P.
Divyang P.
Java Developer en
Usuario de Linkedin verificado
11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: No especificado
Fuente de la reseña
Fuente: GetApp

eXo Platform - Suites for Social Collaboration,Crowd and intranet based application

5 hace 7 años

Comentarios: eXo platform provides features that match requirement of social collaboration,intranet and cloud base application.I am working on eXo platform (1+ year) it is easy for portal customization functionality. It is easy for admin to define users with roles,permission and group management.

Puntos a favor:

eXo platform provides features like calender for defining tasks,events and meetings with reminder functionality, chat application with video confrencing, Blog engine for writing blogs and sharing information, WebDAV support for sharing of documents.

Contras:

In Older version of eXo platform some time it distorts UI and UX but after releasing new eXo platform 4.1 version they are fixed and lots of new functionality added.

Respuesta de eXo Platform

hace 7 años

Glad we could fix your issues with the new version. Thanks!