FileInvite

FileInvite

Por FileInvite

¿Quién utiliza este software?

Used by thousands of professionals who need to collect documentation from their clients. We have automated this process with our simple and secure interface. Sign up for a FREE Trial Today!

Valoración media

62 opiniones
  • En general 4.7/5
  • Facilidad de uso 4.7/5
  • Atención al cliente 4.8/5
  • Funcionalidades 4.5/5
  • Relación calidad-precio 4.6/5

Detalles del producto

  • Precio inicial USD 12.00/mes
  • Detalles de precios We offer a 14 Day Free Trial with Unlimited Functionality.
  • Versión gratuita
  • Prueba gratis
  • Implementación En la nube, SaaS, web
  • Formación En directo en línea
    Documentación
  • Asistencia Horas laborables
    En línea

Datos del proveedor

  • FileInvite
  • http://www.fileinvite.com
  • Fundada en 2014

Sobre FileInvite

FileInvite automates the process of collecting information and documents from your clients. We have made the process simple with our secure interface. All you have to do is create and send a FileInvite with the information you require. The client then uploads the files to a secure portal where you can approve or decline the information that has been submitted. With FileInvite you can set up reminders, templates and sync with your favorite cloud storage like Google Drive. Send a FileInvite Today!

Funciones de FileInvite

  • Arrastrar y soltar
  • Búsqueda/filtro
  • Cifrado
  • Colaboración
  • Controles o permisos de acceso
  • Firma electrónica
  • Gestión de documentos
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Mensajería
  • Registro de auditoría
  • Sincronización en tiempo real
  • Análisis de comportamientos
  • Creación de informes de conformidad
  • Evaluación de riesgos
  • Gestión de casos
  • Gestión de investigaciones
  • Informes de actividad sospechosa
  • Lista de seguimiento
  • Supervisión de transacciones
  • Verificación de identidad
  • Verificación de personas políticamente expuestas
  • Análisis de documento
  • Autenticación
  • Firma de varias partes
  • Firma móvil
  • Modelos personalizables
  • Recordatorios automáticos
  • Registro de auditoría
  • Seguimiento de progreso de tareas
  • Acceso sin conexión
  • Archivo de documento
  • Control de versiones
  • Conversión de tipo de archivos
  • Ensamblaje de documentos
  • Firma electrónica
  • Herramientas de colaboración
  • Indexación de documentos
  • Reconocimiento óptico de caracteres
  • Recuperación de archivos
  • Retención de documentos
  • Seguimiento de la conformidad
  • Firma electrónica
  • Formularios I-9 y de verificación electrónica
  • Formularios electrónicos
  • Gestión de documentos
  • Gestión de la descripción de trabajos
  • Gestión de la formación
  • Gestión de la orientación del flujo de trabajo
  • Gestión de tareas
  • Manual del empleado
  • Portal de autoservicio
  • Búsqueda
  • Chat en tiempo real
  • Colaboración
  • Gestión de contenidos
  • Gestión de documentos
  • Uso compartido de archivos
  • Enseñanza primaria y secundaria
  • Escuelas superiores y universidades
  • Evaluación
  • Gestión de aplicaciones
  • Gestión de ayuda financiera
  • Gestión de candidatos
  • Gestión de contrataciones
  • Gestión de evaluaciones
  • Gestión de evaluaciones
  • Gestión de formularios
  • Gestión de gastos
  • Portal de autoservicio
  • Candidatura en línea
  • Firma electrónica
  • Gestión de clientes
  • Gestión de documentos
  • Gestión de la conformidad
  • Procesamiento de préstamos
  • Registro de auditoría
  • Borrower Management
  • Distribución automática de fondos
  • Gestión de colectas
  • Gestión de documentos
  • Gestión de inversores
  • Gestión de la conformidad
  • Gestión de la contabilidad
  • Planificación de amortización
  • Procesamiento de préstamos
  • Préstamo de coche
  • Préstamos de construcción
  • Préstamos de estudiantes
  • Préstamos para negocios
  • Seguimiento de garantías
  • Aplicaciones electrónicas
  • Base de datos de clientes
  • Creación de informes de crédito
  • Creación de préstamos
  • Cualificación previa
  • Documentos de cierre
  • Gestión de contactos
  • Gestión de documentos
  • Gestión de refinanciación
  • Gestión del pipeline
  • Hipotecas comerciales
  • Hipotecas residenciales
  • Planificación de amortización
  • Préstamos estatales
  • Servicios de préstamos
  • Testimonios de clientes

Las opiniones más útiles de FileInvite

Get docs faster - its what it does!

Publicado el 17/5/2019
Clinton W.
Director
Banca, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña 
5/5
En general
5/5
Facilidad de uso
4/5
Características y funcionalidades
5/5
Asistencia técnica
4/5
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Comentarios: We are mortgage brokers - our problem has always been that to collect dozens of documents to submit a mortgage application was a convoluted and time consuming process. We would always miss documents and be in and out of emails checking off against a manual spreadsheet. Quite simply... this sucked. When we found Fileinvite I knew immediately this would save us a ton of time and improve our client experience. We have been a user for two years now with zero regrets.

Puntos a favor: Simple for clients to use and simple for our staff to use. Love the google drive integration and how it renames the files as per your request items. The the UI is pretty polished

Contras: Some of the menu systems require more clicks than should be required. No google contact or CRM integrations yet (work arounds with Zapier though) Fairly minor issue in my mind.

A Great Solution for Document Collection

Publicado el 17/5/2019
Jared F.
Market President
Banca, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña 
4/5
En general
4/5
Facilidad de uso
4/5
Características y funcionalidades
5/5
Asistencia técnica
4/5
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Comentarios: The Fileinvite team has been very responsive. They are willing to listen and if it makes sense implement certain changes to the platform.

Puntos a favor: The software (app) is easy to use and set up, taking only a few minutes. The 'templates' feature make it easy to quickly send document requests to my clients / customers. The software also offers a quick video tutorial for those clients / customers familiar with such software, showing end users how to use the app. FileInvite just added a "forms" feature allowing the user to create quick and easy fillable form templates.

Contras: I would like to see some additional functionality added to "forms" like simple math functions. It would also be very beneficial to "replaceable fields" to the templates allowing for automatic naming of certain documents.

Respuesta de proveedores

por FileInvite el 20/5/2019

Thanks for the feedback Jared,
We're hoping to expand on the forms functionality soon...

FileInvite

Publicado el 17/7/2019
Usuario verificado
Mortgage Adviser
Servicios financieros, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña 
4/5
En general
4/5
Facilidad de uso
4/5
Características y funcionalidades
Asistencia técnica
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Comentarios: Document collation is an important part of our process. Prior to using this system we would normally have clients emailing documents to our email address. The risk to this is of emails being missed in among the volume of emails we get and the process not operating smoothly.

Puntos a favor: Our clients find FileInvite easy to use which is our ultimate aim when using this type of document collation service.
Once set-up it is easy for us to manage the process with documents being converted into PDF and transferred into our online system automatically ready for us to check and utilize for our clients application.

Contras: When we use our templates there are times that some of the documents being requested within the template are not required for the client involved. We can only delete one document at a time. It would be great if we could check the documents we don't need and then press delete rather than having to delete each one individually.

Its great however it is a long winded path to get into drop box

Publicado el 8/3/2018
Alanna R.
Client manager
Servicios financieros, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña 
3/5
En general
2/5
Facilidad de uso
4/5
Características y funcionalidades
5/5
Asistencia técnica
4/5
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Puntos a favor: I like how all uploaded info can go straight to our clients efile into their personalised file under drop box,

Contras: Not liking the amount of clicks you need to go thr ough to get to the path in their efile under our drop box.

Life Changing software for mortgage brokers

Publicado el 17/7/2019
Louise L.
CEO
Servicios financieros, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña 
5/5
En general
5/5
Facilidad de uso
5/5
Características y funcionalidades
5/5
Asistencia técnica
5/5
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Comentarios: Support has been excellent and the product lives up to expectations. My clients love it as do my staff as it makes the entire process of obtaining client documents safer, and easier.

Puntos a favor: the templates make it very easy to use this software

Contras: Can't think of much I dislike. As its so useful, I don't even mind paying for it!

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