¿Qué es Housecall Pro?

Housecall Pro es una aplicación de gestión de servicios externos basada en la nube que permite a los profesionales de servicios automatizar sus procesos comerciales y flujos de trabajo. La aplicación más valorada es una solución de gestión empresarial todo en uno que permite a los profesionales de servicios administrar y hacer crecer su negocio desde su smartphone. La plataforma incluye una amplia gama de funciones como programación de trabajos, distribución, facturación automática, notificaciones por SMS a clientes, procesamiento de pagos, marketing, reservas online y mucho más.

¿Quién usa Housecall Pro?

Housecall Pro es útil para todos los profesionales de empresas de servicios en las principales categorías del sector: fontanería, electricidad, limpieza de alfombras, climatización, limpieza, mantenimiento, limpiacristales, cerrajería, etc.

Housecall Pro Software - 1
Housecall Pro Software - 2
Housecall Pro Software - 3
Housecall Pro Software - 4
Housecall Pro Software - 5

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Housecall Pro

Housecall Pro

4.7 (2,735)
No disponible en tu país
USD 49.00
mes
Versión gratuita
Prueba gratuita
141
11
4.7 (2,735)
4.7 (2,735)
4.7 (2,735)
VS.
Precio inicial
Opciones de precios
Funcionalidades
Integraciones
Facilidad de uso
Relación calidad-precio
Atención al cliente
USD 1.58
mes
Versión gratuita
Prueba gratuita
82
1
4.3 (258)
4.4 (258)
4.5 (258)

Otras alternativas interesantes a Housecall Pro

WebTitan
Funcionalidades más valoradas
Respuesta a amenazas
Software de seguridad de red
Supervisión en tiempo real
Thryv
Funcionalidades más valoradas
Base de datos de contactos
Facturación en línea
Integración de redes sociales
Wave Accounting
Funcionalidades más valoradas
Creación de factura
Facturación
Facturación en línea
ServiceM8
Funcionalidades más valoradas
Base de datos de clientes
Integración contable
Programación
FieldEdge
Funcionalidades más valoradas
Acceso móvil
Gestión de expediciones
Programación
Quickbooks Online
Funcionalidades más valoradas
Conciliación bancaria
Creación de informes financieros
Facturación en línea
Verizon Connect
Funcionalidades más valoradas
Acceso móvil
Facturación
GPS
ThermoGrid
Funcionalidades más valoradas
Firma electrónica
Presupuestos y estimaciones
Programación
Workiz
Funcionalidades más valoradas
Acceso móvil
Programación
Reserva en línea

Opinones de Housecall Pro

Evaluación media

En general
4.7
Facilidad de uso
4.7
Atención al cliente
4.7
Funcionalidades
4.5
Relación calidad-precio
4.7

Opiniones por tamaño de empresa (empleados)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1,000
  • >1,001

Encontrar opiniones por puntuación

5
78%
4
17%
3
2%
2
1%
1
1%
Roberto
Roberto
Project Manager en España
Usuario de Linkedin verificado
Marketing y publicidad, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

Una herramienta muy profesional y completa

4.0 hace 7 meses

Puntos a favor:

La uso para gestión de facturas y programar, muy profesional

Contras:

Podría estar en español, aunque yo la manejo bien, a alguno de mis ayudantes le cuesta.

Respuesta de Housecall Pro

hace 6 meses

Hi Roberto, thank you so much for taking the time to leave us a review, your feedback is very valuable to us. We would love the opportunity to speak with you to learn more about your experience. If you're open to discussing further, please send us an email at the address provided. Thank you again.

Luis Felipe
Luis Felipe
arquitecta en Colombia
Usuario de Linkedin verificado
Arquitectura y planificación, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Prueba gratis
Fuente de la reseña

ventajas para quienes realizan visitas a domicilio

4.0 el mes pasado Nuevo

Puntos a favor:

La aplicación puede ayudar a los trabajadores a planificar sus rutas y horarios de manera más eficiente, lo que les permite visitar a más clientes en menos tiempo.

Contras:

Los trabajadores pueden necesitar tiempo para aprender a utilizar la aplicación, lo que puede retrasar el proceso de implementación y la entrega de servicios.

Respuesta de Housecall Pro

hace 3 semanas

Gracias por tus comentarios! Me alegro mucho que la aplicacion te ayuda ahorrar tiempo y tener un horario mas eficiente! Tenemos mucho orgullo en la usabilidad de nuestra plataforma, pero entendemos que puede tomar mas tiempo para algunas personas educarse en como usarlo. Nuestro "Centro de Ayuda" (https://help.housecallpro.com/en/) ofrece muchos videos instruccionales y articulos con instruciones paso a paso. Adicionalmente, nuestros clientes en el plan de "MAX" reciben un onboarding completo como parte del plan! Si necesitas soporte, puedes mandarme un mensaje a proadvocate@housecallpro.com. Gracias & que tengas un buen dia!

Faisal
Faisal
Digital Marketing en Bangladés
Usuario de Linkedin verificado
Marketing y publicidad, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Prueba gratis
Fuente de la reseña

Streamline Your Field Service Business with Housecall Pro

5.0 hace 2 semanas Nuevo

Comentarios: A complete and well-designed field service management tool, Housecall Pro is especially well-suited for small and medium-sized firms. It is a fantastic alternative for companies trying to streamline their processes and increase productivity because of its simplicity of use, mobile app, and variety of features.

Puntos a favor:

Even non-technical people may easily utilize Housecall Pro's intuitive interface and user-friendly design to explore and find the functions they require. This tool is an all-in-one solution for field service firms because to its extensive feature set, which includes appointment scheduling, billing, payment processing, client administration, and marketing tools. Businesses can manage their operations from anywhere, make appointments, issue invoices, and collect money with this tool mobile app. With its customization features, it enables companies to adapt the application to their unique requirements and work processes. Businesses can quickly book and manage appointments using the scheduling option in Housecall Pro, which helps to reduce waiting times and boost output.

Contras:

In comparison to some other field service management software alternatives, Housecall Pro does not have as many platform and software connectors. Overall is okay.

Respuesta de Housecall Pro

hace 2 semanas

Wow! Thanks for the review here! Glad you were able to take advantage of the features and services we offer! Curious about what integrations you would be looking for in more detail. Could you email me at proadvocate@housecallpro.com please? We have quite a few and, depending on your plan, you will have access to more possibility though API. Thanks again and have a great day!

Trish
Daily Operations Manager en EE. UU.
Fabricación de productos eléctricos/electrónicos, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

I am obsessed!

5.0 el mes pasado Nuevo

Comentarios: We came running back to HCP after using another software for a year. Our breaking point with that software was the price book being outrageously difficult to utilize. With the new DOE changes for 2023, ALL hvac major equipment has been changed and we needed to do update that accordingly. The price book in HCP is smart, helpful, calculated, and still very easy to figure out and utilize.

Puntos a favor:

We used HCP for years when we decided to move to another software. After a year on that other software, we came RUNNING back to HCP for many reasons. The biggest reasons? Ease of use, amazing features, customer service, and price points.

Contras:

Auto pricing for Maintenance Plan Agreements. It is technically there but having it more in depth would be great. Example: Our Gold Level get $0 service call fee-10% off materials-$50 off new system. HCP provides that 10% off though so still an absolutely amazing feature!

Respuesta de Housecall Pro

el mes pasado

WOW! Love to see it! Thanks for the review! Curious to learn more about the issues with the service agreements, feel free to shoot me an email via proadvocate@housecallpro.com so we can help!

JonPaul
owner en EE. UU.
Construcción, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña
Fuente: SoftwareAdvice

Incredulous

3.0 hace 2 meses Nuevo

Comentarios: So, we moved and I changed the business address a couple of months ago in my profile. Somehow during the change some profane words were written in the license box and then were saved. After that every invoice a customer received as a PDF has the profane words at the bottom of the invoice. HCP Said that they have no way of telling me when the exact date change was or a way to forward the emails sent to customers in the time frame so I can limit the amount of customers I need to confess this to. (some customers don't look at the PDF) This is something to think about here because HCP sends the email and we don't get Cc'ed or Bcc'ed. Therefore after a customer gets an invoice a permitted staff worker can change information later. It is incredulous that they can't look back at email history; I would think twice about using Twilio then. Although it is on my end that the profanity was created it was HCP that polished it into customers email. this makes them libel. Customers don't often open the PDFs when one does I will promptly give them HCP's number.

Puntos a favor:

good for new company that wants to go paperless.

Contras:

HCP the company is moving towards marketing. The pro clients are no longer the target clients. The pros are now the "Product" and the new target audience are warrantee companies. There is no way to quickly search for jobs and clients from the main page using key word. Things that make sense on a google platform are nixed in the HCP board room.And my main complaint: emails to clients are sent from HCP and the Pros are not even sent a copy of what they get. Therefore, there is no traceability compliance. When an invoice is created and sent the job is not locked up and can be edited after the client is billed out. The office will never see what the client gets sent and HCP can not dig it up for you. Emails are lost after 7 days I'm told.

Respuesta de Housecall Pro

hace 2 meses

Hi JonPaul, thank you so much for taking the time to leave us a kind review. We really appreciate your rating and value you greatly as a Housecall Pro. Pro Advocate Team