BQE Core

BQE Core

Por BQE Software

¿Quién usa BQE Core?

Empresas de servicios profesionales, incluidos arquitectos e ingenieros, contables, CPA, consultores de TI y de negocios, contratistas gubernamentales, profesionales del Derecho, etc.

¿Qué es BQE Core?

BQE Core centraliza los datos financieros y de proyectos de las empresas de servicios profesionales en una hermosa plataforma basada en la nube. Al combinar la gestión de proyectos, el seguimiento temporal y gastos, la facturación, la creación de informes y las herramientas de gestión financiera, Core facilita la gestión de tu empresa de manera más rentable. Organiza la información, automatiza las tareas repetitivas y te permite dedicar más tiempo a brindar servicios a tus clientes, en lugar de tener gestionar los procesos internos. Regístrate para una prueba gratis de 15 días.

Información sobre BQE Core

BQE Software

http://www.bqe.com

Fundada en 1995

Resumen de precios de BQE Core

BQE Core dispone de una versión gratuita y ofrece una prueba gratis. La versión de pago de BQE Core está disponible a partir de USD 7.95/mes.

Precio inicial

USD 7.95/mes

Versión gratuita

Prueba gratis

Implementación

En la nube, SaaS, web

Móvil: nativo de iOS

Móvil: nativo de Android

Formación

En persona

En vivo en línea

Seminarios web

Documentación

Asistencia

En horario ininterrumpido (atiende un representante)

Horas laborables

En línea

Funciones de BQE Core

Herramientas de gestión del tiempo
Base de datos de empleados
Cálculo de horas extra
Facturación
Gestión de control de horas
Horas facturables y no facturables
Registro automático de tiempos
Seguimiento de horas en movimiento
Seguimiento de horas sin conexión
Seguimiento de vacaciones/ausencias
Tasas de facturación múltiples
Facturación
Gestión de reembolsos
Seguimiento de actividades
Seguimiento de gastos
Seguimiento del proyecto
Seguimiento del tiempo
Seguimiento del tiempo por cliente
Seguimiento del tiempo por proyecto
CRM
Facturación
Generación de propuestas
Gestión de carteras
Gestión de documentos
Gestión de presupuestos
Gestión de proyectos
Gestión de recursos
Herramientas de colaboración
Portal de clientes
Seguimiento horas/gastos
Conciliación bancaria
Contabilidad de deudores
Contabilidad de fondos
Contabilidad de los proyectos
Empresas de contabilidad CPA
Facturación
Gestión de activos fijos
Gestión de impuestos
Gestión de nóminas
Gobierno
Seguimiento de gastos
Sin ánimo de lucro
Órdenes de compra
Base de datos de contactos
Calculadora de impuestos
Facturación de gastos imprevistos
Facturación de proyectos
Facturación en línea
Facturación por horas
Facturación recurrente y suscripciones
Facturas personalizables
Gestión de demandas de pago
Pagos en línea
Pagos móviles
Portal de facturación
Procesamiento de pagos
Varias divisas
Facturación
Flujo de trabajo de aprobación
Gestión de clientes
Gestión de documentos
Gestión de personal
Gestión de proyectos
Para empresas CPA
Portal de clientes
Seguimiento de fechas de vencimiento
Seguimiento del tiempo
Contabilidad fiduciaria
Facturación
Gestión de calendarios
Gestión de clientes
Gestión de conflictos
Gestión de contratos
Gestión de correo electrónico
Gestión de documentos
Gestión de expedientes
Gestión de tareas
Notas de caso
Seguimiento de gastos
Seguimiento del tiempo
Diagramas de Gantt
Gestión de carteras
Gestión de ideas
Gestión de presupuestos
Gestión de recursos
Herramientas de colaboración
Metodologías ágiles
Modelos personalizables
Métodos tradicionales
Portal de clientes
Seguimiento costes hasta finalización
Seguimiento de hitos
Seguimiento horas/gastos
Tablero kanban
Análisis predictivo
Asistente virtual personal
Automatización proceso/flujo de trabajo
Chatbot
Para comercio electrónico
Para el sector médico
Para ventas
Varios idiomas
Base de datos de empleados
Comentarios de 360 grados
Contratación de personal
Gestión de ausencias
Gestión de indemnizaciones
Gestión de nóminas
Gestión de selección de personal
Gestión de tiempo y asistencia
Gestión de ventajas
Gestión del rendimiento
Perfiles de empleados
Portal de autoservicio
Seguimiento de candidatos
CRM
Contabilidad fiduciaria
Facturación
Gestión de calendarios
Gestión de conflictos
Gestión de contratos
Gestión de correo electrónico
Gestión de documentos
Gestión de tareas
Gestón de procedimientos jurídicos
Portal de clientes
Seguimiento del tiempo
Facturación automática
Gestión de calendarios
Gestión de casos
Gestión de documentos
Gestión de la contabilidad
Portal de clientes
Seguimiento de gastos
Seguimiento del tiempo
Creación de informes de sobrecostes
Gestión de facturas
Gestión de pedidos de trabajo
Gestión de órdenes de compra
Nomenclaturas
Pedidos de cambio
Presupuestos y estimaciones
Presupuestos y previsiones
Seguimiento costes hasta finalización
Seguimiento de los costes de producción
Seguimiento de porcentaje de progresión
Seguimiento del tiempo

Opiniones de BQE Core

Mostrando 5 de 208 opiniones

En general
4.3/5
Facilidad de uso
4.2/5
Atención al cliente
4.4/5
Funcionalidades
4.3/5
Relación calidad-precio
4.3/5
Robert c. M.
Business Development Director
Servicios jurídicos, 13-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    4/5
  • Características y funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    8/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 5/4/2019

"Valuable software for billing at a law firm"

Comentarios: Bill quick is a perfect solution to create invoices and be able to bill many different attorneys on different projects.

Puntos a favor: The ability to customize many of its features is great. You can setup and keep track of time associated
with various cases, clients, projects. There are so many reports that you can run to keep track of your spending. Able to export invoices to LEDES format. Able to import time from excel spreadsheet.

Contras: It takes some time to learn the software, the tech support team was great in getting me up and running. If you want additional reports they have a custom report group but their cost is a bit high to modify reports. It looks a bit complicated but actually it is easy to use.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 5/4/2019
Laura S.
Principal
Arquitectura y planificación, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 11/5/2020

"Core has been an integral in helping us to understand and grow our business"

Comentarios: Overall experience has been great as we use Core for our integrated accounting, time/expenses, and invoices, and it has been integral in helping us to understand and grow our business in the first year.

Puntos a favor: A little over one year back as we started up our new business I was researching for the best accounting, time and expense tracking and billing software. I selected BQE Core because it had an intuitive interface, easy reporting and it was on cloud. For any startup business the cost is always a big factor, the fact that BQE Core was a fraction of other similar software packages was an added bonus! We use BQE for our integrated accounting, time/expenses, and invoices, and it has been integral in helping us to understand and grow our business in the first year. At every moment, I have the info available to understand my cash flow, liabilities and A/R all in one interface, which never would have been possible if I used other accounting software.

Contras: In a separate excel doc I track our projected income and expenses for each two-week period so I can plan cash expenditure. If BQE had a feature to track overhead and projections in relation to billable work, that would really integrate all functionality in one software. Other than that, I don't have any suggestions for improvement.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 11/5/2020
Usuario verificado
Owner
Arte y artesanía, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
  • Valoración global
    1/5
  • Facilidad de uso
    1/5
  • Características y funcionalidades
    1/5
  • Asistencia técnica
    2/5
  • Relación calidad-precio
    1/5
  • Probabilidad de recomendación
    0/10
  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: GetApp
  • Publicado el 28/3/2020

"JUST DONT!!!!!! Refused to give refund after acknowledging it doesn't work "

Comentarios: It was the most expensive waste of time I've experienced in a long while. It's right up there with Yelp advertising. Once you get pay it's over. I determined that this didn't work for me at a bout 2 weeks in. But, I was patient and tried to work through it with them. Roughly a month later, we came to the understanding that it doesn't do what I need, and they can't make it do what I need. (Quickbooks and Method Crm was doing this stuff before) I asked for a refund or even for the remainder of the year I paid for. I was told they "Don't Do Refunds" So, They're cool with over-promising, Taking $650, understanding that you're not using the program any longer, and are dissatisfied. Pretty Lame If You Ask Me

Puntos a favor: The Sales guy was really friendly and try to rush me into a holiday sale. I should have known.

Contras: It was promised to be totally customizable to any business. It absolutely was not. I spoke with customer service well over 10 times, probably 20 calls. They could show me how things were set up, but never really able to make it work with my business flow as I had with Quickbooks. The program was often slow and sluggish between screen changes (I have very fast ethernet connection 250mbps DL speed). Many features were on different screens and made for a lot of loading time between simple tasks. Again....not customizable when I bring it up.

Respuesta de proveedores

por BQE Software el 6/4/2020

Hi there! We are sorry that you weren't able to use the program as intended. We do offer 15-days free trial and live demos of our product and keep everything transparent to give our customers a chance to review the product before they actually purchase. We have hundreds and thousands of users worldwide who rely on our products each day to successfully run their business.

We are truly sorry to see you go and hopefully you will give us another chance in the future. Please feel free to reach out to us at customercare@bqe.com.

  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: GetApp
  • Publicado el 28/3/2020
Kimberly P.
Business Manager
Arquitectura y planificación, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    4/5
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 20/4/2020

"We are particularly impressed with CORE’s user-friendly, “all in one” design"

Comentarios: Our small but rapidly-growing architectural firm was looking for a project management and billing solution. We were particularly impressed with CORE’s user-friendly, “all in one” design.

Puntos a favor: It provides us with a single source to record employee time, manage project tasks, budget, invoice and track project performance. We took advantage of the various training packages and technical assistance BQE offers to help us get up-to-speed with CORE in a matter of months. BQE also worked with us to develop a custom invoice that provides our clients with current and past billing information in a clean and easy-to-read format. With the mobile app, our partners access CORE data anytime, anywhere, and can record travel expenses directly from their smartphones. BQE has demonstrated to us that they listen and responds to suggestions on how to make CORE an even better program for its users by providing regular updates and enhancements that incorporate our suggestions. We are very pleased with CORE and BQE.”

Contras: Everything is working for us and if it does not then that is what support is for. Like any other new software implementation there is a learning curve. We took advantage of the various training packages.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 20/4/2020
Mark H.
Operations Manager
Arquitectura y planificación, 13-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 15/1/2020

"This new year marks one whole year we've been using Core"

Comentarios: Core has an amazing catalog of built-in reports. One thing we find ourselves often wishing for was a kind of “Quick List” report that would output a list of something, one item per line, single-spaced and nothing else but a clear statement of the search and filtering criteria at the top. Examples include a list of invoices overdue x days, list of current projects, list of deposits, payments, checks, every transaction ever related to a certain project, etc. These lists are handy when reviewing Core data, or bringing a quick list into a meeting, where the entries can be highlighted, color coded, and/or checked off as you go.

Puntos a favor: I have to say it has succeeded with flying colors after being bombarded with all kinds of unusual circumstances with hundreds of our architecture projects! Well done! I'm constantly amazed how well thought-out the original approach was in Core's basic design allowing it to handle all of our client's weird situations, and we're just one of the zillions of other companies using Core who do things so differently than we do. I say this with a little authority, as well, because I wrote my first program at age 15 in 1968 and I have seen (and suffered) *everything* in all the eras of computing since. Core is badass. Every system has issues, but it's important we all stop and appreciate the unimaginable amount of work that went into making Core really effective. No one paid me to say this and I'm not getting any brownie points. I'm saying this because I know intimately what the developers have gone through to make today's Core possible. Whew!

Contras: While Core has one of the best time sheet entry forms around. It would be great to have a more graphical time entry interface such as the kind iOS and Android users are familiar with when using, say, a calendar app, in which they can use a mouse or finger to draw time blocks graphically, then double-click/tap them to set the info for that block.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 15/1/2020