¿Quién utiliza este software?

We serve companies of all sizes from sole trader to enterprise looking to move from paper, spreadsheets or clunky and disconnected tech solutions.

Valoración media

33 opiniones
  • En general 5 / 5
  • Facilidad de uso 5 / 5
  • Atención al cliente 4.5 / 5
  • Funcionalidades 5 / 5
  • Relación calidad-precio 5 / 5

Detalles del producto

  • Precio inicial USD 49.00/mes
  • Detalles de precios Pick and choose from a range of apps. Scale your plan at any time.
  • Versión gratuita No
  • Prueba gratis
  • Implementación En la nube, SaaS, web
    Móvil: nativo de iOS
    Móvil: nativo de Android
  • Formación En persona
    En directo en línea
    Seminarios web
    Documentación
  • Asistencia En horario ininterrumpido (atiende un representante)
    Horas laborables
    En línea

Datos del proveedor

  • Donesafe
  • http://www.donesafe.com
  • Fundada en 2014

Sobre Donesafe

Donesafe is the all-in-one Health, Safety, and Environmental software that connects your management system from workers in the field to the management team in the boardroom. Donesafe makes it fast and easy to access, enter and report EHS data in real time. Donesafe is a modern & fresh platform with end to end functionality. It works online with any device, including offline with native iOS and Android apps. Use our out-of-the-box templates or configure to align with your specific requirements.

Funciones de Donesafe

  • Académico/formación
  • Aprendizaje asíncrono
  • Aprendizaje mixto
  • Aprendizaje móvil
  • Aprendizaje sincronizado
  • Autoría de cursos integrada
  • Comercio electrónico
  • Conformidad con SCORM
  • Empresa/negocios
  • Empresas de aprendizaje en línea
  • Ludificación
  • Portal del alumno
  • Videoconferencia
  • Acciones correctivas y preventivas
  • Creación de informes sobre lesiones
  • Evaluación de riesgos de seguridad
  • Gestión de auditorías
  • Gestión de incidentes
  • Gestión de inspecciones
  • Gestión de la formación
  • Mantenimiento de registros OSHA
  • Acciones preventivas y correctivas (CAPA)
  • Creación de informes/análisis
  • Gestión de auditorías
  • Gestión de documentos
  • Gestión de incidentes
  • Gestión de inspecciones
  • Gestión de la formación
  • Gestión de la salud ocupacional
  • Gestión de la seguridad industrial
  • Gestión de riesgos
  • Hazardous Materials Management
  • Mantenimiento de registros OSHA
  • Acceso móvil
  • Alertas y notificaciones
  • Evaluación de riesgos
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de formularios
  • Gestión de la conformidad
  • Gestión de problemas
  • Gestión de tareas
  • Panel de comunicaciones
  • Planificación de auditorías
  • Seguimiento de activos
  • Archivo y conservación
  • Automatización proceso/flujo de trabajo
  • Conforme con HIPAA
  • Conformidad FDA
  • Conformidad con la OSHA
  • Conformidad con la ley Sarbanes-Oxley
  • Conformidad con normas ISO
  • Conformidad medioambiental
  • Control de versiones
  • Encuestas y comentarios
  • Gestión de auditorías
  • Gestión de incidentes
  • Gestión de riesgos
  • Seguimiento de la conformidad
  • Tests de elementos de control
  • Acciones preventivas y correctivas (CAPA)
  • Control de calidad de proveedores
  • Control de documentos
  • Gestión de auditorías
  • Gestión de equipos
  • Gestión de la conformidad
  • Gestión de la formación
  • Gestión de normas ISO
  • Gestión de quejas
  • Gestión de riesgos
  • Gestión del mantenimiento
  • Seguimiento de defectos
  • Alertas y notificaciones
  • Gestión de documentos
  • Gestión de inscripción
  • Gestión de tarjetas de identificación
  • Lectura del documento de identidad
  • Lista de seguimiento
  • Preinscripción
  • Registro de llegada por cuenta propia
  • Seguimiento de visitantes
  • Base de datos de subcontratistas
  • Cualificaciones y competencias
  • Gestión de tareas
  • Seguimiento de horas trabajadas
  • Seguimiento de licencias
  • Seguimiento de permisos
  • Seguimiento de seguros
  • Acceso móvil
  • Acciones correctivas (CAPA)
  • Alertas y notificaciones
  • Análisis predictivo
  • Auditoría
  • Control de procesos empresariales
  • Evaluación de riesgos
  • Gestión de controles internos
  • Gestión de excepciones
  • Gestión de la conformidad
  • Gestión de respuestas
  • Gestión de riesgo de TI
  • Gestión de riesgos contra la reputación
  • Gestión de riesgos legales
  • Gestión de riesgos operativos

Productos alternativos

Productos similares

Las opiniones más útiles de Donesafe

Good system compared to what is available but room for improvement

Publicado el 13/3/2019
Gabriel C.
Business Systems manager
Bienes de consumo, 501-1000 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña 
4/5
En general
4 / 5
Facilidad de uso
4 / 5
Características y funcionalidades
3 / 5
Asistencia técnica
4 / 5
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Comentarios: Donesafe is used for Incident reporting and management across Health, Safety, Environment, Quality; Assessments & Audits, Management of Risks and Workers Comp management

Puntos a favor: Ease of setup and use
Minimal training required for our users
Good for basic incident reporting and assessments/audits
Easily configurable to capture

Contras: Reporting -
- The standard reporting and dashboards are very basic. This cannot support Incident reporting requirements for a business
- Dashboards for managers and key people across multiple areas (like HSE, Quality, Risk) is difficult or cannot be easily done.
- Cannot join data between actions and Incidents/Assessments/Risk modules within the standard reporting module
Integration
- apart from manual csv downloads across individual modules, no other form of integration available
- Integration that was promised to be delivered as part of the implementation is still not delivered 8 months after go-live, we are still uploading users and other key masterdata manually
User Support
- Response is fast, but their first level support don't know much about the product
- Getting resolution can take time; I have had to follow-up constantly
Mobile App
- Certain types of questions do not work on the mobile app; we were told of this upfront
Risk module
- Very basic, good to capture the business risks, but ongoing review and management of Risks is cumbersome (especially for Exec's and senior managers)
System updates
- there is no communication on standard system updates/release notes, and at times we have seen things that were working have stopped working (users complained)
Printing cannot be formatted, must use the standard formats

Donesafe what a winner! makes our business look so professional

Publicado el 29/8/2018
Usuario verificado
Group Executive Eastern Region
Hostelería, 1001-5000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña 
5/5
En general
5 / 5
Facilidad de uso
5 / 5
Características y funcionalidades
4 / 5
Asistencia técnica
5 / 5
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Comentarios: We engaged Donesafe to provide a safety/audit/HR incident platform in the cloud for our many remote sites. it worked so well we then added on detailed workflows for contractor management. Many of our clients are international firms with their own stringent audit requirements. Our custom dashboards and reporting tools make our local teams look extremely professional. Our monthly/quarterly client audit meetings are a breeze and has helped us grow heaps of new business.

Puntos a favor: In the cloud, configurability, easily adapted to our needs, ease of use, user-friendly for our team of all ages and IT skills. The onsite dashboards suitable to own internal and also our clients business reporting requirements. Flexibility to handle complex workflows and of course customisable.

Contras: Custom work can get pricey, but well worth it in the end. My tip would be, have your workflows finalised initially to save you time and money in having to rework changes later.

The product has allowed our business to successfully compete for Government and private contracts.

Publicado el 6/6/2017
Francene M.
Office/Accounts Manager
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña 
5/5
En general
5 / 5
Facilidad de uso
5 / 5
Características y funcionalidades
5 / 5
Asistencia técnica
5 / 5
Relación calidad-precio

Puntos a favor: Finally, our team can access the most current WHS documentation simultaneously. Our clients have almost immediate access to documentation and evidence. It allows our business to conduct our services professionally and efficiently. We can document our team's professional development, conduct mandatory reviews to ensure compliance to WHS. The system can be tailored to our needs and requirements. The software allows our business to demonstrate our solid commitment to ensuring WHS is paramount.

Contras: The system is designed for electronic use however some clients request paper output WHS and the output is without our company logo.

Easy to Use and intuitive Safety Software

Publicado el 5/6/2017
Shayne C.
Managing Director
Consultoría de gestión, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña 
5/5
En general
5 / 5
Facilidad de uso
5 / 5
Características y funcionalidades
5 / 5
Asistencia técnica
5 / 5
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Comentarios: We manage more than 50 businesses Safety needs using this system and it certainly makes it easy for us to keep an eye on our customers and react to their needs.

Puntos a favor: Fully adaptive so it works great on any device. Easy to use, the interface is very intuitive in design. The system is also very easy to customise so you can make it fit the business instead of changing the business to suit the system.

Contras: Currently only works live and online but they are releasing an app that will allow it to be used when no internet is available.

Great product

Publicado el 24/7/2019
Alex L.
Head of Partnerships
Internet, 13-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña 
5/5
En general
5 / 5
Facilidad de uso
5 / 5
Características y funcionalidades
5 / 5
Asistencia técnica
5 / 5
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Puntos a favor: The amount of features and apps on Donesafe is so comprehensive and gave us real confidence in the solution. It catered for all our OWHS needs.

Contras: The scale of the service is great it just means you need the right implementation. This isn’t a draw back, and the Donesafe team are fantastic at organising these.

Leer más opiniones