¿Quién utiliza este software?

Empresas que buscan un CRM atractivo, intuitivo y simple que automatice tareas repetitivas y se integre con las herramientas que ya utilizan (Gmail, Calendario, Documentos, Hojas).


Valoración media

307 reseñas
  • 4.5 / 5
    En general
  • 4.5 / 5
    Facilidad de uso
  • 4.5 / 5
    Atención al cliente
  • 4 / 5
    Características
  • 4 / 5
    Relación calidad-precio

Detalles del producto

  • Precio de partida
    $19/mes
  • Versión gratuita
    No
  • Prueba gratis
  • Implementación
    En la nube, SaaS, web
    Móvil: nativo de iOS
    Móvil: nativo de Android
  • Formación
    En persona
    En directo en línea
    Seminarios web
    Documentación
  • Asistencia
    Horas laborables
    En línea

Datos del proveedor

  • Copper (formerly ProsperWorks)
  • https://www.prosperworks.com
  • Fundada en 2013

Información sobre este software

ProsperWorks es el software de gestión de relaciones con los clientes n.° 1 para usuarios de G Suite. ProsperWorks CRM se integra perfectamente con G Suite, elimina la entrada manual de datos y es súper fácil de usar. Si puedes usar Gmail, sabrás cómo usar ProsperWorks. Únete a los más de 10 000 clientes satisfechos con el uso de ProsperWorks y comienza hoy mismo a vender más con los CRM que a los equipos les encanta usar.


Funciones de Copper

  • Base de datos de clientes
  • Generación de propuestas
  • Gestión de campañas
  • Gestión de canales
  • Gestión de clientes potenciales
  • Gestión de comisiones
  • Gestión de contactos
  • Gestión de contratos
  • Gestión de llamadas
  • Gestión de oportunidades
  • Gestión de ventas sobre el terreno
  • Gestión del territorio
  • Marketing por correo electrónico
  • Métricas de rendimiento
  • Previsión de ventas
  • Seguimiento de recomendaciones
  • Colaboración
  • Gestión de clientes potenciales
  • Gestión de contactos
  • Gestión de contenidos
  • Gestión de documentos
  • Gestión de la formación
  • Gestión de objetivos y cuotas
  • Gestión de ofertas
  • Gestión de presentaciones
  • Gestión de reuniones
  • Gestión del rendimiento
  • Gestión del territorio
  • Gestión de contratos
  • Gestión de presupuestos
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de ventas
  • Gestión del tiempo
  • Previsión
  • Programación
  • Seguimiento de clientes
  • Análisis de atención al cliente
  • Búsqueda
  • Catalogación y categorización
  • Chat en vivo
  • Control de respuestas por correo electrónico
  • Gestión del conocimiento
  • Métricas de rendimiento
  • Portal de autoservicio
  • Seguimiento de asistencia al cliente
  • Alertas sobre las propiedades
  • Correspondencia cliente/propiedad
  • Gestión de campañas
  • Gestión de clientes potenciales
  • Gestión de contactos
  • Marketing por correo electrónico
  • Panel de comunicaciones
  • Segmentación de clientes
  • Seguimiento de recomendaciones
  • Asistencia al cliente
  • Automatización de marketing
  • Catálogo de productos
  • Evaluación de clientes potenciales
  • Gestión de campañas
  • Gestión de centros de atención telefónica
  • Gestión de clientes potenciales
  • Gestión de contactos
  • Gestión de documentos
  • Gestión de encuestas
  • Gestión de listas
  • Gestión de proyectos
  • Gestión del territorio
  • Marketing por correo electrónico
  • Presupuestos y ofertas
  • Páginas de aterrizaje y formularios web
  • Seguimiento de interacciones
  • Seguimiento de recomendaciones
  • Alertas de cuenta
  • Gestión de clientes potenciales
  • Gestión de marketing
  • Gestión de recursos
  • Gestión de relaciones
  • Gestión del territorio
  • Seguimiento de gastos
  • Seguimiento de hogares
  • Seguimiento de la influencia
  • Tareas del equipo
  • Análisis predictivo
  • Automatización de marketing
  • Comunicación con los pacientes
  • Expediente del historial clínico
  • Gestión de campañas
  • Gestión de médicos
  • Gestión de pacientes
  • Segmentación por público
  • Análisis de competidores
  • Análisis de correlaciones
  • Análisis de evolución de ventas
  • Análisis estadístico
  • Creación de informes de excepción
  • Modelado dinámico
  • Modelado y simulación
  • Métricas de rendimiento
  • Panel de comunicaciones
  • Presentación gráfica de datos
  • Captura de clientes potenciales
  • Distribución de clientes potenciales
  • Evaluación de clientes potenciales
  • Gestión de campañas
  • Gestión de datos
  • Gestión de listas de llamada
  • Gestión del rendimiento
  • Grabación de llamadas
  • Marcación automática
  • Panel de comunicaciones
  • Captura de clientes potenciales
  • Distribución de clientes potenciales
  • Evaluación de clientes potenciales
  • Generación de clientes potenciales
  • Gestión de campañas
  • Gestión del pipeline
  • Herramientas de prospección
  • Segmentación de clientes potenciales
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de fuentes
  • Búsqueda y filtro
  • Contactos compartidos
  • Gestión de actividades
  • Gestión de citas
  • Gestión de clientes potenciales
  • Gestión de grupos
  • Herramientas de prospección
  • Historial de contactos
  • Importar/exportar contactos
  • Marketing por correo electrónico
  • Pipeline de clientes
  • Acceso móvil
  • Almacenamiento de documentos
  • Evaluación de clientes potenciales
  • Gestión de tareas
  • Gestión del territorio
  • Integración de automatización de marketing
  • Integración de chat interno
  • Integración de redes sociales
  • Marketing por correo electrónico
  • Presupuestos y ofertas
  • Segmentación
  • Sistema de calendarios o recordatorios
  • Alertas de cuenta
  • Análisis de pérdidas y ganancias
  • Contratación de personal
  • Gestión de cuentas
  • Gestión de ingresos
  • Gestión de la comunicación
  • Gestión del ciclo de vida del cliente
  • Participación del cliente
  • Resultado de salud
  • Seguimiento/análisis del uso

Las reseñas más útiles sobre Copper

Copper, formerly ProsperWorks - Great tool for G Suite/Google Apps Users

  Traducir con Google
5/5
En general
5 / 5
Facilidad de uso
5 / 5
Características y funcionalidad
Asistencia al cliente
4 / 5
Relación calidad-precio

Puntos a favor: I've used Copper (under its original brand) both as a freelance digital contractor and in an agency setting. I found the standalone app to work fine, but there's no comparison to how well it worked with gMail, Google Docs and other elements of G Suite. I read a Forbes article about the rebrand and apparently Copper signals a move for the company where their apps are on Google Cloud, and to better support G Suite, and that seems like great news. If you are an agency using G Suite it seems to be a no-brainer to use Copper to me. Especially for tracking emails and customer conversations related to opportunities. The rebrand caught me by surprise when I was looking for something for a client. The Forbes article sheds some light on the rebrand and evolution. I'm a little biased as I wrote an article once for ProsperWorks, but this review is strictly from my experiences with the app, and the company. They have great customer success follow-up and have many scheduled support resources/weekly webinars to ensure you get the best out of your investment. I don't sell this app, I just was happy with how easy it was to use the tool, I've worked with Dynamics CRM, Salesforce and other CRM apps and I stand by my appreciation for how great this app is for G Suite and for agencies.

Puntos en contra: I think the Copper rebrand is a sign of lots of changes for this solution, and the Forbes article says that there are positive changes to further align this solution with the Google ecosystem. I will say that the rebrand was news to me, but I haven't used the app in a month or so now since a recent contract ended .

Beware, especially when it comes to pricing

  Traducir con Google
2/5
En general
2 / 5
Facilidad de uso
2 / 5
Características y funcionalidad
Asistencia al cliente
Relación calidad-precio

Comentarios: Beware of Prosperworks pricing strategy...of course nobody picks up a CRM system for a few months, not if you are making a serious decision for your company. Then, of course, the pricing decision favours the bigger payment annual plan (as opposed to the smaller monthly payment which is much higher on an ongoing basis) so I expect most businesses to opt for the annual plan. But BEWARE of two things:
1) If you terminate at any time then "All charges are final, non-cancelable, and nonrefundable," This means you can sign on annually, use it for a month, give them their required 60 days termination notice, cancel.....but no refund.
2) AUTO RENEWAL. There is no prior notice on the 12 month mark. We had decided not to renew and thought we would get off the system at end of the 12 month period. Unfortunately, we thought we had commenced in March, but it turns out to be February, by which time the annual fee has been already taken from our account...then we are into the NOT REFUND terms.
Advice: I don't believe any small company can assess a crm for suitability during the 2 week free period after which we were forced to make a purchase decision. To save money (and we intended to be long term users) we signed on for annual plan. We stopped using the system after 6 months. I'm sure that Prosperworks knows this. This doesn't stop them from auto billing 12 months in advance without prior notice. Now we are paying for 2 years usage, having only used the system for 6 months. More advice...the reason why we didn't immediately terminate from Prosperworks after 6 months (when we stopped using it) is obvious: we need to get our customer data out and that takes time. You should be aware of this as well: "All of Your Content on the Service may be permanently deleted by ProsperWorks upon any termination of your account in its sole discretion." The customer service girl, after listening to my story said today "you can cancel on 60 days notice" but she did not tell me 1) that there would be no refunds (as per ProsperWorks terms) and 2) that they would delete all my data. BEWARE BEWARE BEWARE. This is a marketing trap.

Puntos a favor: I thought the gmail integration would be a good idea, it turns out that you have to (almost) click every email attached to the customer to see what is going on and alot of emails are just copies of previous emails. Prosperworks marketing is really good, and the interface and sell looks good. Also, any person who reviews Prosperworks say within 2 months of using the system will likely give 5 starts....I think reviewers should wait a bit and test the system more. In our case, we have now been with the company and the software for over a year.

Puntos en contra: I concur with a previous user "3. Messy messy messy. The screen is just jammed packed with data, much of it useless, and it's difficult to find the data you want. Accordions inside of tabs inside of pop-ups? Really? Is that the best way to access the tasks associated with a client? It shouldn't take 3-4 clicks to get to a teeny tiny truncated accordion window of information. We should be able to see and sort through data related to a client within the main window. Bad design."