Dropbox Business

¿Quién usa Dropbox Business?

Las empresas de todos los tamaños usan Dropbox Business para colaboración, intercambio de archivos, respaldo online y más.

¿Qué es Dropbox Business?

Dropbox Business es un espacio de trabajo central que ayuda a los equipos a mantenerse organizados y favorece un trabajo fluido. Todo el contenido del equipo está en un solo lugar, lo que facilita la colaboración y el enfoque en el trabajo importante. Dropbox Business cuenta con la confianza de más de 300 000 equipos de negocios en todo el mundo y de más del 50 % del Fortune 500 gracias a sus funciones de sincronización de archivos, colaboración, administración y seguridad líderes en el sector que crecen junto con los equipos.

Información sobre Dropbox Business

Dropbox

https://www.Dropbox.com

Fundada en 2007

Compara Dropbox Business con productos similares

Precio inicial

N/D
USD 5.00/mes
USD 7.50/mes
USD 10.00/mes

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Dropbox Business: implementación y asistencia

Asistencia

  • E-mail/Help Desk
  • Preguntas frecuentes/foro
  • Base de conocimientos
  • Asistencia telefónica
  • Asistencia 24/7
  • Chat

Implementación

  • Cloud, SaaS, Web
  • Mac (desktop)
  • Windows (desktop)
  • Linux (desktop)
  • Android (móvil)
  • iPhone (móvil)
  • iPad (móvil)

Formación

  • En persona
  • En vivo en línea
  • Seminarios web
  • Documentación
  • Vídeos

Funciones de Dropbox Business

  • @menciones
  • API
  • Acceso móvil
  • Actualizaciones en tiempo real
  • Alertas y notificaciones
  • Almacenamiento de documentos
  • Almacenamiento seguro de datos
  • Arrastrar y soltar
  • Chat en vivo
  • Chat y mensajería
  • Comentarios/notas
  • Control de versiones
  • Controles o permisos de acceso
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de marca personalizable
  • Debates y foros
  • Edición en tiempo real
  • Etiquetado
  • Gestión de archivos
  • Gestión de asignaciones
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de contactos
  • Gestión de contenidos
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de documentos
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de la comunicación
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de tareas
  • Herramientas de colaboración
  • Integraciones de terceros
  • Lista de tareas (to-do list)
  • Lluvia de ideas
  • Notificaciones en tiempo real
  • Panel de actividades
  • Planificación de proyectos
  • Planificación de tareas
  • Priorización
  • Programación de tareas
  • Proyecciones
  • Registro único
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de estado
  • Seguimiento de progreso de tareas
  • Seguimiento del avance
  • Seguridad SSL
  • Transferencia de archivos
  • Uso compartido de archivos
  • Uso compartido de la pantalla
  • Videoconferencia

Lista completa de Herramientas de colaboración

  • @menciones
  • API
  • Actualizaciones en tiempo real
  • Alertas y notificaciones
  • Almacenamiento de documentos
  • Archivos de audio y vídeo bidireccionales
  • Arrastrar y soltar
  • Chat de vídeo
  • Chat en vivo
  • Chat y mensajería
  • Comentarios/notas
  • Control/Acceso remoto
  • Controles o permisos de acceso
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de marca personalizable
  • Datos en tiempo real
  • Etiquetado
  • Firma electrónica
  • Gestión de archivos
  • Gestión de asignaciones
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de documentos
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de la comunicación
  • Gestión de reuniones
  • Gestión de tareas
  • Herramientas de colaboración
  • Importación y exportación de datos
  • Integraciones de terceros
  • Modelos personalizables
  • Notificaciones en tiempo real
  • Panel de actividades
  • Priorización
  • Programación de tareas
  • Proyecciones
  • Registro único
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de horas de proyecto
  • Seguimiento de huso horario
  • Seguimiento de progreso de tareas
  • Seguimiento del avance
  • Seguridad SSL
  • Software de asistencia remota
  • Software de softphone
  • Supervisión
  • Supervisión de la actividad de los empleados
  • Supervisión en tiempo real
  • Transferencia de archivos
  • Videoconferencia

Lista completa de Herramientas para trabajar en remoto

  • API
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  • Almacenamiento de documentos
  • Almacenamiento seguro de datos
  • Archivo y conservación
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  • Chat y mensajería
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  • Control de versiones
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  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de marca personalizable
  • Etiquetado
  • Firma electrónica
  • Gestión de archivos
  • Gestión de auditorías
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de contenidos
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de documentos
  • Gestión de flujos de trabajo
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  • Mensajería
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  • Sincronización en tiempo real
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  • Gestión de documentos
  • Gestión de flujos de trabajo
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Lista completa de Sistemas de gestión de contenidos CMS

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  • Copia de seguridad y recuperación
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  • Creación de informes y estadísticas
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  • Gestión de archivos
  • Gestión de auditorías
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  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de documentos
  • Gestión de flujos de trabajo
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  • Recuperación de datos
  • Registro de auditoría
  • Replicado de datos
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  • Sincronización de datos
  • Supervisión
  • Transferencia de archivos
  • Uso compartido de archivos
  • Varias cuentas de usuario

Lista completa de Software de almacenamiento en la nube

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  • Gestión de calendarios
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  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de documentos
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  • Gestión de contenidos
  • Gestión de documentos
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Lista completa de Software para sincronizar archivos

Alternativas a Dropbox Business

Más alternativas a Dropbox Business

Opiniones de Dropbox Business

Todas las opiniones

Calificación general

4.5/5

Evaluación media

Facilidad de uso 4.5
Atención al cliente 4.2
Funcionalidades 4.4
Relación calidad-precio 4.3

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Arun K.
Arun K.
Manager
Hospital y atención sanitaria, 5,001-10,000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
  • Facilidad de uso
  • Características y funcionalidades
  • Asistencia técnica
  • Relación calidad-precio
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 22/6/2021

"Straightforward and stress free cloud storage"

Comentarios: Dropbox has been a stellar performer when it comes to cloud storage. We have been using it for years as one of the most easy to use and easy to adapt tool for file sharing and storage solution. The added security features makes it the most preferred tool for sharing confidential data across collogues.

Puntos a favor: Easy adaptability, getting used to Dropbox is fairly easy considering everyone is already familiar with drop box user interface on mobile phones.
New user onboarding is easier with drop box. Imagine some one new joins your department, it is fairly easy to send them the policies and guidelines through drop box rather than sending piles of hard copies.
File protection is well taken care of with password protection, you can password protect confidential data while sharing it with your team members.
Lost device protection is one of the most underrated feature of drobox business in my opinion. This enables the administrator to remotely wipe the confidential data from from devices that are lost from employees.
Expiry date for a shared file. This is a handy feature wherein you can set a expiry date for a shared file.
Dropbox Paper this is almost like a clean whiteboard where you can do a plethora of things like create a to-do lists, run meetings, and discuss new project ideas. Your collogues can add their comments and thoughts on the discussion thus making this a powerful collaboration tool. It is almost like having an online whiteboard for group discussion.
Rewind tool can come handy if you accidently deleted something and or wants to restore files to previous versions.
Dropbox also provides business customers with a suite of enterprise-specific team controls that ensure that data can only be accessed by the appropriate persons.

Contras: Honestly there are no deal breaking cons that I found with using drop box business for years but I think, the user interface needs a redesign. It feels ages old compared to competition.
Synch with smartphones sometimes take a little fiddling with settings despite of having fast internet connection.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 22/6/2021
Habibah M.
Habibah M.
Information Technology Support Assistant
Telecomunicaciones, 1,001-5,000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
  • Facilidad de uso
  • Características y funcionalidades
  • Asistencia técnica
  • Relación calidad-precio
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 20/5/2021

"Great quality for a cloud storage software"

Comentarios: In our office, I use Dropbox Business to keep all of our documents in one location for our entire team. It's instrumental because we have records shared around the organization and files that are only used by my team. It's effortless to make a folder, upload it, and share it with others. It's also much more stable than other platforms when it comes to keeping track of sensitive data.

Puntos a favor: I like that it is straightforward to build a folder and share it with multiple people at once. It's also convenient to have all this set up from my own Control Panel files on my phone, so I can simply drag and drop files from my stored folders and transfer them into a Dropbox database. My organization is now using Dropbox, and the business account provides us with enough storage to hold all of our documents in one safe location.

Contras: It's not as complicated as Google Drive or any other online storage systems, but Dropbox Business doesn't have any of the same functionality, but it gets the job done. When there are so many people sharing stuff across channels, it becomes cluttered.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 20/5/2021
Alicia G.
Director of Marketing
Administración educativa, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
  • Facilidad de uso
  • Características y funcionalidades
  • Asistencia técnica
    Sin valoración
  • Relación calidad-precio
    Sin valoración
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 20/8/2021

"Best for High-Res Work"

Comentarios: User-friendly and easy to manage files

Puntos a favor: The pricing plans are reasonable and it allows me to keep high-res (large docs) organized for three major companies with an endless amount of brand assets. It is accessible anywhere with internet - allowing me to work from office, at home, or on-the go (plane, out-of-country-etc.).

Contras: I have not come across any cons to their software as of yet. I have been using it for 2+ years without ever having to contact support or come across any glitches. I would not mind a promo code or discount on a pricing plan though lol.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 20/8/2021
Laura M.
Video Editor
Producción audiovisual, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
  • Facilidad de uso
  • Características y funcionalidades
  • Asistencia técnica
    Sin valoración
  • Relación calidad-precio
    Sin valoración
  • Probabilidad de recomendación
    4/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 29/6/2021

"Still A Clunky Product After 5+ Years of Use"

Comentarios: Dropbox Business has, for the most part, been our media company's go-to file storage and sharing application since we began primarily working from home a little over a year ago. But after 5+ years of consistent use, I can't say I've noticed a significant improvement in the software's usability. We still seem to experience the same issues we did when we first began using the software. We've been on the lookout for a software to switch to for some time, and may just officially make the move to Frame.io some time in the near future.

Puntos a favor: In terms of basic file sharing (documents, videos, or audio files), Dropbox Business gets the job done. There are some basic features available which allow you to customize the files you've shared (you can set files to be non-downloadable, password protect them, or even set the shared link to expire after a certain date). One of the features we've found the most useful as a media company is the ability to send out a File Request. This is a feature that allows you to create an upload link that can be shared out to as many people as you need. Once members of that group have uploaded files to your Dropbox using the link, the files will appear on your Dropbox, in a folder that you've preconfigured to be associated with that file request. Users cannot see what exists on your Dropbox on their side, but you're able to secure the files you need. While there are some helpful, advanced features, all in all I would say Dropbox Business will probably work just fine for your purposes if you aren't too concerned about having a bunch of fancy features.

Contras: I seem to constantly run into strange issues when using Dropbox. For example, although you are able to see all of the files that you've recently deleted in the Trash, you are not able to search the Trash. You can only perform a search for files that are still technically "live" on your Dropbox account. So if you need a file you think you've deleted, you have to scroll through the Trash and search for it yourself. I would think that regardless of what exactly you or your company is using Dropbox for, a search bar feature for the Trash would be useful, and would save you a ton of time. Additionally, more often than not, the progress bar on the bottom of the browser might say a file has completed uploading, but the file won't display on the screen. A refresh seems to do the trick, but this is a longstanding issue we've run into, and contributes to my overall perception of Dropbox as a "clunky," outdated software.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 29/6/2021
Mark senyo A.
Head of Department
Hospital y atención sanitaria, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Calificación global
  • Facilidad de uso
  • Características y funcionalidades
  • Asistencia técnica
  • Relación calidad-precio
  • Probabilidad de recomendación
    8/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 28/6/2021

"file sharing at its easiest"

Comentarios: Dropbox business has impacted the way we run our departments significantly; making our processes more streamline and efficient in a lot of ways. Where previously, reports had to be attached in email and sent from one unit to the other, Dropbox now allows us to share them with multiple users by just dragging and dropping. Apart from solving the file storage loophole of that system, the desktop alerts and notifications also allows all team members stay alert to updates and subsequent steps.

Puntos a favor: What I like most about Dropbox is that access can be granted or restricted per user not only to the folder level, but also to the file level. This has made our electronic filing system exceptionally cleaner; where previously we had to separate clients' files into different folders and restrict access to those containing folders simply to limit unauthorized access, we can now have everything in one folder, but restrict access based on user's account types.

Contras: For security purposes, I think a single account should have different levels of control specific to each device they have synced to their account. We have had a few cases where mobile devices with synced dropbox accounts were stolen and lost. Personal computers which are less likely to be lost can be allowed to access the full range of control while mobile devices have limited control.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 28/6/2021