¿Qué es BOSSDesk?

BOSS Solutions Suite es una solución de administración de activos de TI y centro de atención/centro de ayuda basada en ITIL, totalmente integrada y disponible para instalación local o en la nube. Incorpora una galardonada interfaz fácil de usar y un potente catálogo de servicios. BOSS cuenta con una muy buena valoración por parte de los clientes por proporcionar una solución de ITSM asequible, una muy buena experiencia del usuario, una amplia gama de características y un muy buen servicio de asistencia al cliente. Estas soluciones han ayudado a las organizaciones a mejorar la eficiencia general y la satisfacción del usuario.

¿Quién usa BOSSDesk?

Los clientes de BOSS incluyen organizaciones tanto del sector público como del sector privado. Además esta solución es adecuada para empresas con más de 100 empleados que buscan maximizar las operaciones del centro de atención y la administración de activos de TI.

¿Dónde se puede implementar BOSSDesk?

Cloud, SaaS, Web, Windows (desktop), Windows (local), Linux (local), Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)

Sobre el proveedor

  • BOSS Solutions
  • Ubicado en Norcross, EE. UU.
  • Fundada en 1997
  • Asistencia telefónica
  • Chat

Países disponibles

Estados Unidos

Idiomas

inglés

Sobre el proveedor

  • BOSS Solutions
  • Ubicado en Norcross, EE. UU.
  • Fundada en 1997
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Países disponibles

Estados Unidos

Idiomas

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Imágenes y vídeos de BOSSDesk

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BOSSDesk

USD 19.00/mes
Versión gratuita
Prueba gratis
N/D
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USD 19.00/mes
Versión gratuita
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USD 64.00/mes
Versión gratuita
Prueba gratis

Funciones de BOSSDesk

  • Alertas y alzada
  • Alertas y notificaciones
  • Arrastrar y soltar
  • Asistencia al cliente
  • Auditoría de problemas
  • Base de datos de clientes
  • Búsqueda de texto completo
  • Catálogo de servicios
  • Comunicación multicanal
  • Configuración de flujos de trabajo
  • Configuration Management Database (CMDB)
  • Controles o permisos de acceso
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes/análisis
  • Descubrimiento automático de dispositivos
  • Gestión de SLA (Service Level Agreement)
  • Gestión de asignaciones
  • Gestión de auditorías
  • Gestión de centros de atención telefónica
  • Gestión de configuración
  • Gestión de contratos o licencias
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de incidentes
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la asistencia técnica
  • Gestión de la base de conocimiento
  • Gestión de la conformidad
  • Gestión de licencias
  • Gestión de problemas
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de recursos informáticos
  • Gestión de tareas
  • Gestión de tickets
  • Gestión de tickets de soporte
  • Gestión del cambio
  • Gestión del conocimiento
  • Herramientas de colaboración
  • Informes personalizables
  • Integraciones de terceros
  • Macros y modelos de respuestas
  • Métricas de rendimiento
  • Notificaciones en tiempo real
  • Panel de actividades
  • Panel de comunicaciones
  • Portal de autoservicio
  • Seguimiento de activos
  • Seguimiento de costes
  • Seguimiento de interacciones

Alternativas a BOSSDesk

C2 ATOM is a powerful online IT service management software, fully customizable to your operational performance enhancement needs.
Canfigure es una solución modular ITSM e ITAM (gestión de activos de TI, por sus siglas en inglés) basada en los principios de ITIL. Canfigure puede implementarse en la nube o de forma local.
Seguimiento integral de problemas del servicio de asistencia para el usuario final de TI y la asistencia al cliente.
Deepser es una solución ITSM desarrollada para optimizar la gestión de solicitudes de soporte, procesos organizativos y actividades.
Aplicación de gestión de servicios de TI de clase empresarial creada para organizaciones multinacionales enfocada en la integración y gestión de servicios.
Una destacada plataforma de atención al cliente que está diseñada para brindar herramientas innovadoras y datos unificados a los empleados de servicio.
Issuetrak te ayuda a gestionar los tickets y las solicitudes desde el inicio hasta la resolución. Flexible, personalizable y fácil de usar. En la nube o in situ.
La última generación de herramientas de automatización de servicios profesionales (PSA). Paquete completo de automatización de servicios profesionales para empresas de software y servicios.
Administra fácilmente todas las actividades de tu mesa de ayuda con una solución informática de eficacia comprobada. Encontrarás todos los elementos esenciales que necesita en un solo panel.
Centro de atención ITSM (administración de servicios de TI, por sus siglas en inglés) online con gestión de incidentes, problemas, cambios, versiones y activos. Cuenta con potentes funciones de ticketing y automatización. Descubre más sobre Freshservice
USU IT Service Management is a modular, fully ITIL-compliant software suite. It offers everything IT organizsations need.
Suite de gestión de servicios totalmente gestionada que incluye tickets, automatización del flujo de trabajo y notificación para ITSM, atención al cliente y seguridad.
A ticket management and RMM solution helps in productivity and control of IT assets for service providers and internal

Opinones de BOSSDesk

Evaluación media

En general
4.6
Facilidad de uso
4.5
Atención al cliente
4.8
Funcionalidades
4.4
Relación calidad-precio
4.6

Opiniones por tamaño de empresa (empleados)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1,000
  • >1,001

Encontrar opiniones por puntuación

5
60%
4
38%
3
2%
William
William
I.T. Support Specialist Supervisor en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Servicios, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

BOSS Support Central - A Remote Support Must Have!

5.0 hace 2 años

Comentarios: We have been with BOSS for over 5 years, and they provide exceptional customer service. Anytime that we have identified an issue, [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] has been available to troubleshoot and report bugs to have it fixed in their next software release. They appreciate feedback and work to keep their product up to date.

Puntos a favor:

The ability to login to Support Central from anywhere at anytime and process tickets is something that we cannot live without in the new COVID19 world. We have not missed a beat, and our end users are receiving the support that they want and expect in a timely, professional manner because of it. The Dashboard area allows for the creation of widgets to monitor ticket assignments, counts and more on the fly. We utilize routing, templates and automatic responses to make sure support issues are addressed as quick as possible.

Contras:

We are very pleased with the product. The only recommendation that I have is for them to invest in a training and tutorial area for technicians to easily reference to learn of new features or to learn about how to get the most out of the product.

Gary
CTO en EE. UU.
Administración gubernamental, 1,001-5,000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Awesome product and support team for automating and streamlining your service desk.

5.0 hace 2 años

Comentarios: We migrated from a legacy on-prem solution to a BoSS on-prem solution which we easily migrated to the BoSS SaaS solution. All of our information was easily migrated forward as we needed to make organizational changes. The BoSS solution suite is capable, flexible, adaptable, and easy to use, which has resulted in significant process improvements for our organization.

Puntos a favor:

The integration and automation of service requests, and the ability to create a service request from multiple avenues. Being a SaaS solution enables access to tickets and inventory from any location and from any device. We are able to update our field techs with ticket assignments or ticket updates while they are in the field, and the techs are able to update the service ticket from the field with the latest information. This makes reporting close to real-time.

Contras:

There's nothing that I can point to that I would regards as liking least about the solution, other than the solution won't actually perform the physical work itself :-)

Joshua
Help Desk Supervisor en EE. UU.
Administración gubernamental, 1,001-5,000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Beta Ticketing System

3.0 el año pasado

Comentarios: Support is sub par. I've worked with one of their high tier support agents to fix an issue with site agent. They ended up suggesting we upgrade the site agent to 2.0. I asked specifically if we need to back up any configurations before we do that and was told no that it should carry over. After the upgrade, none of the syncing configurations carried over. The support engineer had no way to recover this either. Also there is no documentation on the 2.0 agent in their own knowledgebase. I asked for the possibility of making CI's a required field and was just asked "Why? What if there wasn't a CI." I told them I have an n/a option as a CI item and want my techs to have to fill that in. This went no where.

Puntos a favor:

The asset management portion is the best part of this ticketing system. The integration with AD and use of the Remote Agent make it easy to maintain inventory. The UI is better than some of the other ticketing systems I've used.

Contras:

This ticketing system seems like it's still beta software. Many features available in other standard ticketing systems are not available in this. Only recently have they added time sheets, routing rules, and triggers. The reporting is poor as well with little options for custom reports.

Respuesta de BOSS Solutions

el año pasado

Customer satisfaction is our priority and ensuring every customer is happy with our solution is of utmost importance to us. We thank the reviewer for posting his comments and have since discussed the issues in detail with the customer and come up with an action plan to resolve the issues raised. We should note that the features mentioned by the reviewer who is relatively a new user have been available in our solution for several years and our solutions have been performing as expected for our customers. Our solution has advanced capabilities to match most of the competing systems in this market space. We pride ourselves on providing excellent customer support and will work with the reviewer to take corrective action to address any outstanding support issues. We are committed to ensuring that our solutions bring value to our customers and every single user is satisfied.

Ronald
Director of Information Technology en EE. UU.
Administración gubernamental, 501-1,000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Excellent platform for Service Desk

5.0 hace 3 años

Comentarios: We use BOSS service desk to manage the service desk requests, 811 (Call before you DIG) requests, inventory management and reporting of all these key metrics.

Puntos a favor:

Our agency likes the flexibility within the platform. We use it to collaborate with our internal users as well as some of our external vendors. The platform allows our employees to keep all service tickets in one solution.

Contras:

At this time we do not have any issues with the platform.

Debbi
Information Systems Administrator en EE. UU.
Administración gubernamental, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Latest Version Soars!

5.0 hace 9 meses

Comentarios: BOSS is essential to helping our department work with customers and keep track of inventory and issues. With the latest update, a necessary but not efficient experience has become very speedy and we can flip through tickets and searches with ease

Puntos a favor:

Helpdesk ticket management allows us to assign and track individual and project tickets with ease Asset management and inventory help us to easily keep track of our inventory for ticket and audit purposes The latest version speeds the whole thing up so much more

Contras:

Older version was slow and flipping between pages took a long time