¿Quién usa ISL Light Remote Desktop?

El software ISL Online es la opción de confianza de las empresas de TI de todos los tamaños, en todos los sectores de la industria, especialmente TI, salud, universidades, bancos y gobiernos. Los mercados más fuertes son Japón, Europa y EE. UU.

¿Qué es ISL Light Remote Desktop?

ISL Light es una solución de escritorio remoto basada en la web, que te permite acceder y controlar cualquier computadora con Windows, Mac o Linux en segundos desde cualquier computadora o dispositivo móvil, o brindar asistencia técnica ad hoc a los usuarios de dispositivos móviles. Multiplataforma, segura, con pantalla compartida de alta velocidad, con licencia local o en la nube.
ISL Light forma parte de un paquete de software ISL Online integral, que en una licencia incluye soporte remoto, acceso remoto, chat en vivo y software de conferencia web.

Información sobre ISL Light Remote Desktop

ISL Online

https://www.islonline.com/

Fundada en 2003

Resumen de precios de ISL Light Remote Desktop

ISL Light Remote Desktop no tiene versión gratuita, pero ofrece una prueba gratis. Consulta más información sobre precios de ISL Light Remote Desktop a continuación.

Versión gratuita

No

Prueba gratis

Implementación

Instalado: Mac

En la nube, SaaS, web

Instalado: Windows

Móvil: nativo de iOS

Móvil: nativo de Android

Formación

En persona

En directo en línea

Seminarios web

Documentación

Asistencia

En horario ininterrumpido (atiende un representante)

Horas laborables

En línea

Funciones de ISL Light Remote Desktop

Herramientas para trabajar en remoto
Acceso remoto
Asistencia remota
Chat de vídeo
Chat en vivo
Colaboración
Conferencias web
Firma electrónica
Gestión de reuniones
Gestión de tareas
Seguimiento de huso horario
Softphone
Supervisión de la actividad de los empleados
Chat en tiempo real
Encuestas y comentarios
Grabación de la sesión
Herramientas de diagnóstico
Transferencia de la sesión
Uso compartido de archivos
Uso compartido de la pantalla
Alertas y alzada
Almacenamiento de documentos
Chat en tiempo real
Comunicación multicanal
Creación de marca personalizable
Enrutamiento automatizado
Gestión de SLA (Service Level Agreement)
Gestión de la base de conocimiento
Gestión de recursos informáticos
Gestión de tickets
Integración de correo electrónico
Portal de autoservicio
Seguimiento de interacciones
Supervisión de redes
Captura de pantalla
Gestión del control de presentaciones
Grabación de la pantalla
Herramientas de anotaciones/dibujo
Pantalla en espejo
Uso compartido de escritorio/navegador
Uso compartido de pantalla de móvil
Uso compartido de pantalla específico/bloqueado
Auditoría de problemas
Control/Acceso remoto
Controles o permisos de acceso
Gestión de capacidades
Gestión de inventarios
Gestión de la conformidad
Gestión de licencias
Gestión de parches
Programación del mantenimiento

Opiniones de ISL Light Remote Desktop

Mostrando 5 de 186 opiniones

En general
4.7/5
Facilidad de uso
4.7/5
Atención al cliente
4.7/5
Funcionalidades
4.6/5
Relación calidad-precio
4.5/5
Christian M.
CEO
Tecnología y servicios de la información, 13-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    4/5
  • Probabilidad de recomendación
    8/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 30/5/2019

"Solid alternative to Teamviewer"

Comentarios: It was a positive experience for us so far. The software allows us to provide a professionally looking remote support service to mostly new and unknown users.

Puntos a favor: We've just renewed our license for the third year. We're using it to provide remote tech support for our customers and it never let us down so far. Our support staff likes working with it. Certainly not looking back to Teamviewer again.

Contras: Two relatively small issues with it, last time we checked:
1. The chat identifies our staff as "Desk" and there is no way to change this. In TeamViewer we could set our identification to whatever we wanted (We had it set to "Firstname Lastname - Company" for clarity and personal touch).
2. It uses the chat like a log, so everything that happens while we're connected gets logged in the chat, and we feel it's difficult to carry on a conversation with someone with log output cluttering the chat.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 30/5/2019
David S.
Technical Manager
Tecnología y servicios de la información, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 30/1/2020

"Great product that works!!!"

Puntos a favor: This is a great product that just works, no messing, we give the customer the session code, connects very quickly and we can support our client's needs quickly and easily. I can set up unattended access so I can remote into my clients after they have gone home to fix issues so they don't have any downtime.

Contras: The only thing I have an issue with the software is when I am justing it on my tablet to give remote support, I am unable to pause it on the app or have multiple sessions open. I can do this on the desktop no problem.

Respuesta de proveedores

por ISL Online el 10/2/2020

Thank you for your review!

Regarding the pausing of sessions on mobile devices - this is currently not possible. However, we have created a feature request ticket (internal ID REQ-1948) for this functionality to be developed and integrated.

I suggest you subscribe to our newsletter, follow our blog and social channels, so you'll be notified on the progress.

Best, ISL Online Team

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 30/1/2020
Chris F.
Technical Director
Seguridad informática y de redes, 13-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 18/3/2020

"isl"

Comentarios: we support customers using this.

Puntos a favor: file transfer is very useful, also multi session is invaluable to us.

Contras: cannot save passwords on IOS. also cannot use domain login details to authenticate. Reporting tools could do with a little more detail

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 18/3/2020
Alejandro C.
IT
Oficina ejecutiva, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    Sin valoración
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 15/1/2020

"Easy remote access/support solution with multiple options"

Comentarios: We offer support to company owned and employee owned PCs, and also support business partners that require access to our systems for our business relationship. For company owned equipment we used to install another remote support product, but we can't do that on most of not-owned equipment, so ISL became a great help since we do not need to install anything, just provide the session ID so they can join when they need and be confident no one will be accessing their property beyond that particular moment.

Puntos a favor: When you need to provide support or remote access (attended or unattended) it is a simple solution, easy to use, several alternatives to grant access in variety of OS's and circumstances and cost competitive.It isn't cluttered with functions that may work in some cases but in others are completely unnecessary.

Contras: No "bundles" for several users in small companies, those with need of many simultaneous users are likely to be really big and this situation works at their favor (btw, those are the ones that may need the extra functions from other competitors), but for small companies (using 1-2 simultaneous users) add an extra channel means doubling the cost. Even with that unpleasant situation still cost competitive.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 15/1/2020
Matjaž D.
Support/Development
Electrónica de consumo, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Valoración global
    3/5
  • Facilidad de uso
    3/5
  • Características y funcionalidades
    1/5
  • Asistencia técnica
    Sin valoración
  • Relación calidad-precio
    2/5
  • Probabilidad de recomendación
    0/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 9/7/2019

"ISL Light"

Comentarios: We mostly support people in the USA, Denmark, Arab emirates.

Puntos a favor: slo support, multiple monitor connect is nice

Contras: I can not prepare a remote access in advance. I have to open software, generate session ID and then wait a really long time for the installer to tell the customer to download it. Generating link is nice, but I still need to be there at the beginning.
It is really confusing whenever session drops, sometimes it reconnects and writes some data into chat window? why chat window?
Whenever you have chat open and remote and also file transfer it is really hard to manage all those windows.
Audio chat would also be nice.
Connecting to some remote in Arab Emirates can take up to 5 minutes.
Having multiple administrators use the same Session ID would be also a nice feature.

Respuesta de proveedores

por ISL Online el 3/9/2019

"Audio chat would also be nice. "
Audio chat in an active session is possible.
You can check out the following guide which will show you how to use it: https://help.islonline.com/37390/230353

"Connecting to some remote in Arab Emirates can take up to 5 minutes. "
Long connection times can be caused by a number of reasons (network issues, ports unavailable, ...) If you can reproduce this issue, we can help you see the exact reason why the connections take a long time. You are most welcome to visit our live chat so we can connect to one such computer and check the issue.

"Having multiple administrators use the same Session ID would be also a nice feature."
Since the session code (Session ID) contains a lot of important information about the session, each session code is unique. However, you are able to invite other operators into the session by using the 'Invite operator' option: https://help.islonline.com/37390/166673#invite-operator

Yours sincerely
Domen Vidmar
ISL Online Team

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 9/7/2019