¿Quién usa Plooto?

Contables y asesores que quieran ahorrar tiempo y dinero. Pequeñas y medianas empresas que desean mantenerse por delante de la competencia.

¿Qué es Plooto?

La forma más fácil de cobrar pagos comerciales únicos y recurrentes. Plooto simplifica el pago de tus clientes, reduciendo los tiempos y costos de recolección.

Agiliza tu flujo de efectivo y simplifica tus procesos de cuentas por pagar y por cobrar. Plooto se compagina automáticamente con Quickbooks y Xero de la manera más perfecta que hayas visto.

Dile adiós a los cheques en papel, las transferencias y las TEF bancarias al mejorar la categoría en Plooto de forma gratuita.

Información sobre Plooto

Plooto

https://www.plooto.co

Fundada en 2014

Plooto client dashboard
Accounts payable dashbaor
Accounts payable - integr
Accounts receivable dashb
Accounts receivable - int
Plooto client dashboard-thumb
Accounts payable dashbaor-thumb
Accounts payable - integr-thumb
Accounts receivable dashb-thumb
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Resumen de precios de Plooto

Plooto dispone de una versión gratuita y ofrece una prueba gratis. La versión de pago de Plooto está disponible a partir de USD 25.00/mes.


Precio inicial

USD 25.00/mes

Versión gratuita

Prueba gratis

Plooto: implementación y asistencia

Asistencia

  • E-mail/Help Desk
  • Preguntas frecuentes/foro
  • Base de conocimientos
  • Asistencia telefónica
  • 24/7 (asistencia directa)
  • Chat

Implementación

  • Cloud, SaaS, Web
  • Android (móvil)
  • iPhone (móvil)
  • iPad (móvil)

Formación

  • En persona
  • En vivo en línea
  • Seminarios web
  • Documentación
  • Vídeos

Funciones de Plooto

  • API
  • Acceso móvil
  • Alertas y notificaciones
  • Análisis en tiempo real
  • Búsqueda/filtro
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  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Creación de marca personalizable
  • Datos en tiempo real
  • Detección de fraude
  • Facturación
  • Facturación recurrente y suscripciones
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  • Gestión de recibos
  • Gestión de tarjetas de crédito
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  • Importación y exportación de datos
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  • Pagos en línea
  • Pagos en persona
  • Pagos móviles
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  • Procesamiento de facturas
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  • Procesamiento de tarjetas de crédito
  • Procesamiento de tarjetas de débito/crédito
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Lista completa de Programas de automatización de servicios profesionales

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  • Gestión de proveedores
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Lista completa de Software de facturación recurrente

Alternativas a Plooto

Más alternativas a Plooto

Opiniones de Plooto

Todas las opiniones

Calificación general

4.4/5

Evaluación media

Facilidad de uso 4.5
Atención al cliente 4
Funcionalidades 4.2
Relación calidad-precio 4.2

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Aislinn K.
Marketing Asssitant
Consultoría de gestión, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Características y funcionalidades
    4 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    4 /5
  • Probabilidad de recomendación
    7/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 19/4/2019

"Entreflow Consulting Group's use of Plooto"

Comentarios: Plooto has certainly helped us from a workflow perspective, it's pulling your payables from your Quickbooks or Xero account into Plooto so you can see all the payables that you need to deal with and when they're due. And there's a whole bunch of approval processes you can put in place for internal controls perspective so make things a lot more bulletproof than just manually writing checks and doing e-transfers.

Puntos a favor: So you can currently do pre-authorized debit, pre-authorized credit receivables in U.S. dollars and Canadian dollars which is super kick-ass. It's also made some of our clients lives a lot easier if they've got clients in different countries, and it gives their clients flexibility to pay in debit or credit. Also, as far as the amount of time it takes for that cash to clear your bank account; it's faster than Stripe, and on top of that the integration with Quickbooks makes it a lot easier to manage the fees, unlike Stripe.

Contras: We'd love to see more international payments to more countries just for some of our clients that have people they're paying in lots of different places around the world. As well, with the international payments, if a client has a lot of companies that they're paying in the U.S. for instance if you get really costly really quickly. So I'd like to see some bulk discounts for high volume payments to the U.S.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 19/4/2019
Heather Y.
Principal
Contabilidad, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Características y funcionalidades
    4 /5
  • Asistencia técnica
    4 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 14/12/2020

"Our EFT provider of choice"

Comentarios: Our objective was to automate payables, and Plooto has been great for that purpose.

Puntos a favor: We're a Quickbooks shop, and we *love* the integration. Virtually all of our clients are using Plooto for payables, and some for receivables. In terms of pricing, the package is advantageous for most of our clients. Some of the tiny ones would spend less on regular bank fees -- but the convenience still makes Plooto a good option. The interface is clean and user-friendly. Our clients love the signing authority "tiers." We're working with nonprofits, so there's always a board of directors to consider -- and therefore multiple signers. It's not uncommon for orgs to specify who needs to approve organizations over certain limits, and Plooto gets us there with no fuss.

Contras: We still have issues with some vendors not being serviced by Plooto, e.g. credit card companies. The ability to send payments internationally through Plooto is great, but we sometimes experience issues with foreign banks. On the signing authority front, it's possible to do an "end run" around banking agreements by authorizing people on Plooto that aren't authorized on the bank account. We need to do our due diligence on that, to ensure payments are authorized only by signing authorities.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 14/12/2020
Tammy B.
Publisher
Edición, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
  • Calificación global
    1 /5
  • Facilidad de uso
    1 /5
  • Características y funcionalidades
    2 /5
  • Asistencia técnica
    1 /5
  • Relación calidad-precio
    3 /5
  • Probabilidad de recomendación
    3/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 17/12/2018

"It appears to have it all until you use it."

Comentarios: Not Good. Really ambitious to make it work I like the concept but they make it very hard to be a client.

Puntos a favor: I like that it can process both bank or credit card payments for receivables. It can provide automation too but unfortunately it didn't work for me. I like the price. And I like that it linked into xero. It appears to have it all until you use it.

Contras: 1) Its not easy to use, no introduction. 2) the automation component never worked for me I know I had to get PAD on but I wanted it on for some clients off for others and this was not an easy thing to set. It also doesn't allow me to store the credit card something like Quickbooks online I had in mind but this is a complete oversight to the program. I guess if automation actually worked then this could solve this issue. 3) Ya I was very confused but when my clients couldn't figure it out either, some ended up with duplicate payments pulled from their accounts etc. No help to fix very embarrassing. 4) their live chat is not live. You ask a question and wait. Fine to get started but even in the middle of conversation to deal with issues they just disappear. The conversation is not live. Sometimes they don't even read my questions which makes me think not a real person is helping me. 5) Money holding ridiculous! If a client due date on invoice was 30 days and they paid me next day I had to wait until what my invoice said for due date on payment. Plus when money drops into my account there is no PLOOTO ID on the deposit. Very confusing for trying to reconcile. 6) Plooto reconciled in Xero in its own little account but doesn't reconcile with the bank account. Weird and confusing.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 17/12/2018
Sara B.
Owner
Contabilidad, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Calificación global
    4 /5
  • Facilidad de uso
    3 /5
  • Características y funcionalidades
    3 /5
  • Asistencia técnica
    4 /5
  • Relación calidad-precio
    3 /5
  • Probabilidad de recomendación
    5/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 14/12/2020

"It's Okay"

Comentarios: I am striving to keep my payment processing costs as low as possible. As such, I've stuck with Plooto and have tried to have as many clients as possible do ACH processing. However, more and more clients are requesting to use credit cards, and many are okay with paying a surcharge for processing fees. Plooto does not accept credit card payments, and I would prefer to have a one stop shop for payment processing. I was happier when it was a flat $1 fee per ACH, I'm now paying much more per transaction due to the flat $25 per month fee and the small amount of clients I have who are still willing to do ACH payments.

Puntos a favor: If you're looking for automatic draws, it works well. Syncs with both QBO and Xero.

Contras: If your client doesn't have all of the funds in their account, you won't be notified. Plooto will draw what it can and you'll have to log in to look to see who failed to pay in full. Pricing is okay. You're essentially charged $2.50 for ACH. If you're using QBO, you may as well just use their ACH payment processing as it's cheaper. If you're using Plooto to pay a client (a refund, for example) it isn't automatic. You have to set them up again, and they'll have to guess a password to accept the funds you're transferring to them. It's bizarre that you can take money from them, but can't send it to them.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 14/12/2020
Krista W.
Partner
Contabilidad, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Calificación global
    4 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Características y funcionalidades
    3 /5
  • Asistencia técnica
    2 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 14/12/2020

"Great system for small businesses and non-profits."

Comentarios: Overall its a great system and we have moved the majority of our clients over to it. There are some limitations but they just require a work around.

Puntos a favor: It is great for tracking the approval process for payments and providing an alternative method of payment for invoices.

Contras: Customer service has been a struggle for us. It is hard to get in touch with someone when we have questions or concerns. It would be nice if there was a way to receive approval for payment but to submit the payment offline. Sometimes payments need to be submitted by credit card or paper check and we cannot use the system for tracking approval for those.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 14/12/2020