¿Quién usa Drift?

Drift puede ayudar a cualquier empresa o individuo con un sitio web que quiera capturar más clientes potenciales y chatear con personas en tiempo real.

¿Qué es Drift?

Drift es la primera y única plataforma de marketing conversacional del mundo. Los clientes utilizan Drift para proporcionar una experiencia de compra moderna a los clientes potenciales, generar clientes potenciales mejor calificados y acelerar drásticamente el ciclo de ventas. A diferencia del software tradicional de marketing y ventas que se basa en formularios, llamadas en frío e innumerables correos electrónicos de seguimiento, Drift conecta a las empresas con los visitantes del sitio web en tiempo real mediante bots e inteligencia artificial.

Comienza a usarlo gratis hoy mismo en drift.com.

Información sobre Drift

Drift

http://www.drift.com/

Fundada en 2015

-thumb
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb

Resumen de precios de Drift

Drift dispone de una versión gratuita y ofrece una prueba gratis.


Versión gratuita

Prueba gratis

Drift deployment and support

Asistencia

  • En horario ininterrumpido (atiende un representante)
  • Horas laborables
  • En línea

Implementación

  • En la nube, SaaS, web
  • Móvil: nativo de iOS
  • Móvil: nativo de Android

Formación

  • En vivo en línea
  • Seminarios web
  • Documentación

Funciones de Drift

  • Búsqueda de clientes potenciales
  • Captura de clientes potenciales
  • Distribución de clientes potenciales
  • Evaluación de clientes potenciales
  • Generación de clientes potenciales
  • Gestión de campañas
  • Gestión del pipeline
  • Segmentación de clientes potenciales
  • Seguimiento de fuentes
  • Seguimiento de interacciones

Lista completa de Herramientas de administración de leads

  • Análisis y seguimiento del ROI
  • CTA personalizables
  • Campañas de goteo
  • Contenido dinámico
  • Evaluación de clientes potenciales
  • Inteligencia de ventas
  • Marketing de búsqueda
  • Marketing social
  • Pruebas A/B
  • Páginas de aterrizaje y formularios web
  • Segmentación
  • Seguimiento de visitantes de la web

Lista completa de Herramientas de automatización de marketing

  • Cualificación de leads
  • Distribución de clientes potenciales
  • Escaneado de tarjetas de visita y de identificación
  • Evaluación de clientes potenciales
  • Extracción de datos
  • Formularios online
  • Generación de clientes potenciales
  • Notificaciones de clientes potenciales
  • Panel de comunicaciones

Lista completa de Herramientas de captación de leads

  • Autorrespondedores
  • Biblioteca de imágenes
  • Campañas de goteo
  • Conformidad CAN SPAM
  • Contenido dinámico
  • Correo electrónico activado por evento
  • Correos electrónicos optimizados para el formato móvil
  • Creación de informes/análisis
  • Editor de correo electrónico WYSIWYG
  • Encuestas de cliente
  • Gestión de listas
  • Gestión de modelos
  • Gestión de suscriptores
  • Pruebas A/B
  • Páginas de aterrizaje y formularios web

Lista completa de Herramientas de email marketing

  • Base de datos de contactos
  • Búsqueda de clientes potenciales
  • Captura de clientes potenciales
  • Evaluación de clientes potenciales
  • Generación de clientes potenciales
  • Gestión del pipeline
  • Importación y exportación de datos
  • Integración de base de datos de clientes potenciales
  • Segmentación de clientes potenciales
  • Verificación/validación de leads

Lista completa de Herramientas de generación de leads

  • Automatización de email
  • Chat de vídeo
  • Chatbot
  • Comunicación multicanal
  • Cualificación de leads
  • Distribución de clientes potenciales
  • Mensajería móvil
  • Mensajes en grupo
  • Programación de citas
  • Recomendaciones de productos
  • Segmentación de audiencia
  • Traspaso a agente

Lista completa de Herramientas de marketing conversacional

  • Asignación de canales
  • Concursar por sms
  • Cupones
  • Marketing basado en la localización
  • Marketing por correo electrónico
  • Mensajería de texto
  • Notificaciones push
  • Segmentación contextual
  • Supervisión de la implicación

Lista completa de Herramientas de mobile marketing

  • Análisis de sentimientos
  • Chat en vivo
  • Chatbot
  • Comunicación multicanal
  • Creación de informes/análisis
  • Desarrollo sin código
  • Guía contextual
  • Para desarrolladores
  • Reconocimiento de intenciones
  • Reconocimiento de voz
  • Robot preconfigurado
  • Síntesis de habla
  • Varios idiomas

Lista completa de Herramientas para crear chatbots

  • Acceso móvil
  • Base de datos de clientes
  • Citas recurrentes
  • Gestión de reserva de habitaciones
  • Pagos en línea
  • Programación automatizada
  • Programación de grupos
  • Recordatorios de citas
  • Reserva en línea
  • Sincronización de calendario
  • Varias ubicaciones

Lista completa de Programas para agendar citas

  • Análisis de atención al cliente
  • Búsqueda
  • Catalogación y categorización
  • Chat en vivo
  • Control de respuestas por correo electrónico
  • Gestión del conocimiento
  • Métricas de rendimiento
  • Portal de autoservicio
  • Seguimiento de asistencia al cliente

Lista completa de Software CRM online

  • Chat proactivo
  • Creación de marca personalizable
  • Formulario sin conexión
  • Geofocalización
  • Integración de terceros
  • Respuestas prediseñadas
  • Seguimiento de visitantes de la web
  • Transferencias/enrutamiento
  • Uso compartido de la pantalla

Lista completa de Software de chat en vivo

  • Análisis
  • Búsqueda de clientes potenciales
  • Evaluación de clientes potenciales
  • Generación de clientes potenciales
  • Identificación de cuenta de destino
  • Personalización de campaña
  • Segmentación de clientes
  • Seguimiento del avance
  • Supervisión de la implicación

Lista completa de Software de marketing de cuentas

Alternativas a Drift

Más alternativas a Drift

Opiniones de Drift

Read all reviews

Overall rating

4.5/5

Average score

Facilidad de uso 4.4
Atención al cliente 4.3
Funcionalidades 4.3
Relación calidad-precio 4.1

Review software

Share your experiences with other software buyers.

¡Escribe una reseña!
Rob C.
Content & SEO Specialist
Software informático, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Características y funcionalidades
    4 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    Sin valoración
  • Probabilidad de recomendación
    7/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 21/12/2019

"Expensive but awesome"

Comentarios: With two substantially different audiences being targeted by our business, and a general need to do a better job of quickly connecting with promising leads, we've been quite pleased so far with Drift. We've already had several great opportunities arise thanks to the tool, and still have a large number of new bots to roll out, plus refinements to make based on our learnings from using the tool. As a supplement to our other inbound marketing efforts, I foresee chat through Drift being a substantial asset for a long while to come.

Puntos a favor: With Drift, you can create customized chat experiences for users based on all sorts of criteria - the page they're on, the number of times they've visited, the channel they used to get to your site - and to target specific businesses with targeted messaging. Building the chat flows (Drift calls them "Playbooks") is generally quite easy, allowing you to quickly build out new bots once you get a hang of the platform. Drift also includes support chat built right into the product, meaning every time I get stuck, I'm able to reach out and get a hand from one of their product experts right away.

Contras: We haven't been using Drift for that long, and there have already been a number of instances where I or one of the other users in the company have attempted to do something that seems obvious, only to find out the tool doesn't allow us to do so. We're always told that a feature request has been submitted, but there's no way to know how long it will take before we get whatever little tweak we're looking for in order to provide a smoother, more pleasant chat experience on our site.

Respuesta de proveedores

por Drift el 20/2/2020

Hi Rob,

Thanks for taking the time to share all of this detail. It's really helpful. Our feature request process is something we're improving this quarter, I agree this has not been the best experience to date.

Thanks again for sharing, and if we can be helpful to you with you 2020 plans, please let us know how we can support you!

All the best -

Julie Hogan, VP - Customer Experience

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 21/12/2019
Dalton B.
Program Sales Manager
Software informático, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Calificación global
    4 /5
  • Facilidad de uso
    4 /5
  • Características y funcionalidades
    4 /5
  • Asistencia técnica
    4 /5
  • Relación calidad-precio
    4 /5
  • Probabilidad de recomendación
    7/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 18/6/2020

"Simple setup, solid results"

Comentarios: Very satisfied with the manner in which we use it. I haven't spent much time exploring additional capabilities and advanced features, but I am eager to do so in the near future.

Puntos a favor: It was easy to setup, and easy to understand with limited knowledge of this type of product. The product will scale with you, meaning, if you are knowledgable about all features, then they are there for you. If you're just looking for a site lead service, it does that really well also, without being overwhelming.

Contras: The other features aren't explained well, and not sure where to look if I wanted them explained. The image that can be placed with the pop-up message is very limited in customization. For example, it cuts the top of the picture off and there's very limited functionality associated with editing it further.

Respuesta de proveedores

por Drift el 23/6/2020

Hi Dalton,

Thanks so much for taking the time to share your feedback with us. Your feedback on feature explanation is something we 100% agree with, and an area we are working on improving. Appreciate you calling it out. Please let us know how else we can be helpful to you.

All the best -
Julie Hogan, VP Customer Experience

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 18/6/2020
Usuario verificado
Sales
Marketing y publicidad, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Características y funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    4 /5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: GetApp
  • Publicado el 10/9/2020

"The best chat AI."

Comentarios: Using this for sales as well as support automation, and it's paid off well and works with our sites.

Puntos a favor: The driftbots and playbooks (how their AI, automation is done). We have used this to automate sales workflows and schedule meetings and save time.

Contras: I have no complaints that wouldn't be something out of my control - some of the rules I've set up in boys seem to be a bit too picky when leads respond with anything besides a picklist item.

Respuesta de proveedores

por Drift el 24/9/2020

Hi there,

Wow. Thank you so much, for all of this. We're thrilled to hear you're happy with your platform experience, as well as your experience with us both in pre sales and support . Please reach out if there's anything else we can do to help or support you.

All the best,

Julie Hogan, VP - Customer Experience

  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: GetApp
  • Publicado el 10/9/2020
Nick S.
CEO
Aprendizaje en línea, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Calificación global
    2 /5
  • Facilidad de uso
    3 /5
  • Características y funcionalidades
    3 /5
  • Asistencia técnica
    1 /5
  • Relación calidad-precio
    1 /5
  • Probabilidad de recomendación
    0/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 15/4/2020

"A time consuming disappointment."

Comentarios: We asked very specific questions during the sales process (no trial available - this should have been a red flag) where the salesperson misrepresented the capabilities around integration, usability etc. There was plenty of 'sure it works just like that'. We would have identified this had a trial been available. Drift is expensive, has slick marketing, so I assumed it was good. I should have quit at this point, but had our developers work around the many issues and the 'ohh you need to pay 10x for that'. Support was very lackluster. Focused on upselling features already promised on the current plan. Our developers hated it (I should have listened)... Our salespeople did not like it, the bugs it Drift manifested in a form that made our salespeople look stupid to customers. They were actively creating workarounds to avoid using it. And here I am. Drift keep charging, and the support people 'can't find my cancellation request conversation' ironically, in Drift. So, let this be a warning for managers. Drift is really great at marketing, the halo effect is strong! But walk away and save time.

Puntos a favor: Drift is a chat tool with some rudimentary marketing automation. Drift's bot workflows are conceptually good. Email 'playbooks' are similar to a basic marketing automation platform.

Contras: I purchased Drift against the recommendation of our developers on the promise of its segment.io integration. Drift was buggy, did not work as described with segment.io and had numerous usability problems for end-users (customers).

Respuesta de proveedores

por Drift el 24/4/2020

Hi Nick,

Wow, we really let you down. I'm really sorry for all of the places along the way we didn't deliver on the experience you expected. Thanks for taking the time to detail this feedback and share it.

If there is any interest, I'd love the opportunity to talk live (jhogan@drift.com) ... or simply feel free to email me directly if there's more you'd like to share with me.

Thank you again, and a sincere sorry for the poor experience you had with us.

All the best-

Julie Hogan, VP Customer Experience

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 15/4/2020
Amit N.
Growth Manager
Internet, 501-1000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Características y funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 23/9/2020

"Powerful buy pricey"

Comentarios: Honestly, it's the best software out there for that purpose. It's east to implement and start using, the results are coming fast and everything is measurable.

Puntos a favor: The ease of getting started and implementation

Contras: If you want to enjoy most of the features, you need big pockets because it's pricey

Respuesta de proveedores

por Drift el 1/10/2020

Amit,

Thank you so much for sharing this, and I'm thrilled to know you've found Drift powerful, and easy to implement, and start using. Please let us know how else we can be helpful to you!

All the best,

Julie Hogan, VP - Customer Experience

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 23/9/2020