¿Quién utiliza este software?

Drift puede ayudar a cualquier empresa o individuo con un sitio web que quiera capturar más clientes potenciales y chatear con personas en tiempo real.

Valoración media

129 opiniones
  • En general 4.5/5
  • Facilidad de uso 4.4/5
  • Atención al cliente 4.3/5
  • Funcionalidades 4.3/5
  • Relación calidad-precio 4.1/5

Detalles del producto

  • Precio inicial USD 50.00/mes
  • Versión gratuita
  • Prueba gratis
  • Implementación En la nube, SaaS, web
    Móvil: nativo de iOS
    Móvil: nativo de Android
  • Formación En persona
    En directo en línea
    Seminarios web
    Documentación
  • Asistencia En horario ininterrumpido (atiende un representante)
    Horas laborables
    En línea

Datos del proveedor

  • Drift
  • http://www.drift.com/
  • Fundada en 2015

Sobre Drift

Drift es la primera y única plataforma de marketing conversacional del mundo. Los clientes utilizan Drift para proporcionar una experiencia de compra moderna a los clientes potenciales, generar clientes potenciales mejor calificados y acelerar drásticamente el ciclo de ventas. A diferencia del software tradicional de marketing y ventas que se basa en formularios, llamadas en frío e innumerables correos electrónicos de seguimiento, Drift conecta a las empresas con los visitantes del sitio web en tiempo real mediante bots e inteligencia artificial.

Comienza a usarlo gratis hoy mismo en drift.com.

Funciones de Drift

  • Búsqueda de clientes potenciales
  • Captura de clientes potenciales
  • Distribución de clientes potenciales
  • Evaluación de clientes potenciales
  • Generación de clientes potenciales
  • Gestión de campañas
  • Gestión del pipeline
  • Segmentación de clientes potenciales
  • Seguimiento de fuentes
  • Seguimiento de interacciones
  • Análisis y seguimiento del ROI
  • CTA personalizables
  • Campañas de goteo
  • Contenido dinámico
  • Evaluación de clientes potenciales
  • Inteligencia de ventas
  • Marketing de búsqueda
  • Marketing social
  • Pruebas A/B
  • Páginas de aterrizaje y formularios web
  • Segmentación
  • Seguimiento de visitantes de la web
  • Cualificación de leads
  • Distribución de clientes potenciales
  • Escaneado de tarjetas de visita y de identificación
  • Evaluación de clientes potenciales
  • Extracción de datos
  • Formularios online
  • Generación de clientes potenciales
  • Notificaciones de clientes potenciales
  • Panel de comunicaciones
  • Autorrespondedores
  • Biblioteca de imágenes
  • Campañas de goteo
  • Conformidad CAN SPAM
  • Contenido dinámico
  • Correo electrónico activado por evento
  • Correos electrónicos optimizados para el formato móvil
  • Creación de informes/análisis
  • Editor de correo electrónico WYSIWYG
  • Encuestas de cliente
  • Gestión de la lista de correo
  • Gestión de modelos
  • Gestión de suscriptores
  • Pruebas A/B
  • Páginas de aterrizaje y formularios web
  • Búsqueda de clientes potenciales
  • Captura de clientes potenciales
  • Descubrimiento de contactos
  • Evaluación de clientes potenciales
  • Generación de clientes potenciales
  • Gestión del pipeline
  • Identificación de visitantes
  • Importar/exportar contactos
  • Integración de base de datos de clientes potenciales
  • Segmentación de clientes potenciales
  • Automatización de email
  • Chat de vídeo
  • Chatbot
  • Comunicación multicanal
  • Cualificación de leads
  • Distribución de clientes potenciales
  • Mensajería móvil
  • Mensajes en grupo
  • Programación de citas
  • Recomendaciones de productos
  • Segmentación de audiencia
  • Traspaso a agente
  • Asignación de canales
  • Concursar por sms
  • Cupones
  • Marketing basado en la localización
  • Marketing por correo electrónico
  • Mensajería de texto
  • Notificaciones push
  • Segmentación contextual
  • Supervisión de la implicación
  • Análisis de atención al cliente
  • Búsqueda
  • Catalogación y categorización
  • Chat en vivo
  • Control de respuestas por correo electrónico
  • Gestión del conocimiento
  • Métricas de rendimiento
  • Portal de autoservicio
  • Seguimiento de asistencia al cliente
  • Chat proactivo
  • Creación de marca personalizable
  • Formulario sin conexión
  • Geofocalización
  • Integración de terceros
  • Respuestas prediseñadas
  • Seguimiento de visitantes de la web
  • Transferencias/enrutamiento
  • Uso compartido de la pantalla
  • Análisis
  • Búsqueda de clientes potenciales
  • Evaluación de clientes potenciales
  • Generación de clientes potenciales
  • Identificación de cuenta de destino
  • Personalización de campaña
  • Segmentación de clientes
  • Seguimiento del avance
  • Supervisión de la implicación
  • Acceso móvil
  • Base de datos de clientes
  • Citas recurrentes
  • Gestión de reserva de habitaciones
  • Pagos en línea
  • Programación automatizada
  • Programación de grupos
  • Recordatorios de citas
  • Reserva en línea
  • Sincronización de calendario
  • Varias ubicaciones

Las opiniones más útiles de Drift

Expensive but awesome

Publicado el 21/12/2019
Rob C.
Content & SEO Specialist
Software informático, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña 
5/5
En general
5/5
Facilidad de uso
4/5
Características y funcionalidades
5/5
Asistencia técnica
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Comentarios: With two substantially different audiences being targeted by our business, and a general need to do a better job of quickly connecting with promising leads, we've been quite pleased so far with Drift. We've already had several great opportunities arise thanks to the tool, and still have a large number of new bots to roll out, plus refinements to make based on our learnings from using the tool. As a supplement to our other inbound marketing efforts, I foresee chat through Drift being a substantial asset for a long while to come.

Puntos a favor: With Drift, you can create customized chat experiences for users based on all sorts of criteria - the page they're on, the number of times they've visited, the channel they used to get to your site - and to target specific businesses with targeted messaging. Building the chat flows (Drift calls them "Playbooks") is generally quite easy, allowing you to quickly build out new bots once you get a hang of the platform. Drift also includes support chat built right into the product, meaning every time I get stuck, I'm able to reach out and get a hand from one of their product experts right away.

Contras: We haven't been using Drift for that long, and there have already been a number of instances where I or one of the other users in the company have attempted to do something that seems obvious, only to find out the tool doesn't allow us to do so. We're always told that a feature request has been submitted, but there's no way to know how long it will take before we get whatever little tweak we're looking for in order to provide a smoother, more pleasant chat experience on our site.

Drift - Robust Chatbot That May Not Be Worth the Hassle

Publicado el 6/5/2019
Katie F.
Digital Content Developer
Ingeniería industrial o mecánica, 1001-5000 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña 
4/5
En general
3/5
Facilidad de uso
4/5
Características y funcionalidades
4/5
Asistencia técnica
3/5
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Comentarios: We have very complex products that require a great deal of one-on-one dealing with our salespeople. In other words - they're not simple products like a t-shirt, but are highly-engineered with extremely specific specs. With this in mind, we use our chatbot as a way to funnel people to get in touch with us based on what they need: service, parts, repair, equipment quotes. It works super well and has cut down on the frustration of not knowing where to go on the website. It provides them an immediate way to reach out.

Puntos a favor: Drift is a robust, clean platform that is relatively simple to work. The caveat to that is that you have to get the hang of it first! The previous chat builder was tough to work with - not very intuitive and lots of scrolling up and down, back and forth (think vertical, with everything jumbled together). They've just introduced a new version that is easier to work with, but still complex. When implemented on the website, it looks clean. You can also modify your icon, which is a fun and creative aspect. The "playbook" you build can also be as simple or complex as you want - due to the complex nature of our products, we use ours as more of a "reach out to us, we can help" chatbot. But you can go much, much further.

Contras: The main thing I dislike about Drift isn't actually the platform - it's the onboarding process. The onboarding process at Drift is a bit aggressive. The onboarding teams have a very set mindset in what will make Drift work for you - no matter what your business is, or how many times you let them know your business' unique needs. They are almost 100% focused on getting live chat involved, which at the start isn't always the best option. I'd recommend that they start listening more closely to their clients, rather than bopping them over the head with their "this will be best for you" mindset.

Best Realtime communication chat tool

Publicado el 11/11/2019
Guru S.
Co-Founder
Software informático, 13-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña 
5/5
En general
5/5
Facilidad de uso
5/5
Características y funcionalidades
5/5
Asistencia técnica
5/5
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Comentarios: We really had good opinion on drift and we're happy to serve our customers realtime with the help of drift chat widget and qualify the leads instantly.

Puntos a favor: We love the way how Drift chat helps our customers to get in touch instantly within our product. When customers get into issue or questions to be answered, they don't have to wait for email support, all the questions can be answered instantly within the chat. Additionally, it's easy for our teams to use mobile app to instantly attend customer chat from anywhere. We usually get lot of questions and leads from landing page and drift helped us to automate leads and push into our CRM systems. Integrating the chat widget within the application is also easy and simple.

Contras: The web app ( dashboard ) is too slow to load initially but the chat is super fast and reliable. I wish they had android sdk to initiate conversation within the application.

Not a good way to do business

Publicado el 18/11/2019
Olivier M.
VP sales
Tecnología y servicios de la información, 13-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña 
1/5
En general
1/5
Facilidad de uso
1/5
Características y funcionalidades
1/5
Asistencia técnica
1/5
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Comentarios: Just an awful approach to customer service and the worse experience with a vendor after 15 years in IT. We have lost a couple of months because of them, and we are now going with another solution, which is 7x cheaper plus delivers most of the features, if not the fanciest ones.

Puntos a favor: The advanced features are interesting but they lack some of the basics

Contras: The main issue is not the software, but the way drift does business. I am taking the time to write this review because there should be consequences to a firm reputation when they are misleading people. 1. Drift refused any free trial and only accepted to provide a tech demo where we were told everything would be fine 2. After sign up, we got ZERO access to the implementation team, which service was included in the price, and support did not answer emails, refused to do anything but chat, could not provide any clear tech guidance. Really poor. 3. We were overcharged and had to send emails all over the organization to get that point resolved after weeks. I got other things to do. 4. During the implementation, it turned out that the critical feature we had been told was included (routing).... was only available if we agreed to pay 3x more than the cost we had been quoted. And Drift is expensive in the first place when compared to pretty much any other chat solution. 5. So after losing a month+ in the process, Drift accepted to cancel the subscription BUT still charged us and refused to refund the initial month 6. We are talking about small money here (1k or something), and Drift can keep the change if their team feels they need to.

Lead qualifications and book meetings - on autopilot!

Publicado el 3/10/2019
Jaseem T.
CEO
Diseño, 13-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña 
5/5
En general
4/5
Facilidad de uso
4/5
Características y funcionalidades
5/5
Asistencia técnica
5/5
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Comentarios: Drift support, itself, is the best example of great customer service using their own solution. The support experience is always a delight.

Puntos a favor: I'm a very early Drift user and a conversational marketing advocate. After setting up Drift, with their lead qualification and book meetings feature, our sales team has a decent pipeline with high-quality leads.

Contras: Waiting for Drift chat embed on the website feature. That could help me start a conversation with a customer from any section of my website pages.

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