Sapling

Por Sapling Technologies

¿Quién usa Sapling?

Sapling es ideal para empresas de mercado intermedio de 20 a 2000 empleados, en general distribuidos en múltiples oficinas por todo el mundo.

¿Qué es Sapling?

Sapling es una nueva clase de plataforma de RR. HH. para empresas medianas.

Este software ayuda a los equipos de RR. HH. a automatizar los flujos de trabajo, brindar asistencia para las decisiones basadas en datos y ser más estratégico. Además es la plataforma elegida por KAYAK, KPMG, Udemy y Sephora.

Cuando creas una excelente experiencia para los empleados, RR. HH. puede brindar una mejor asistencia a los equipos para que hagan mejor su trabajo.

Información sobre Sapling

Sapling Technologies

https://www.saplinghr.com/

Fundada en 2016

Resumen de precios de Sapling

Sapling no tiene versión gratuita, pero ofrece una prueba gratis.

Vídeo de Sapling
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Versión gratuita

No

Prueba gratis

Implementación

En la nube, SaaS, web

Formación

En persona

En vivo en línea

Seminarios web

Documentación

Asistencia

En horario ininterrumpido (atiende un representante)

Horas laborables

En línea

Funciones de Sapling

  • Firma electrónica
  • Formularios I-9 y de verificación electrónica
  • Formularios electrónicos
  • Gestión de documentos
  • Gestión de la descripción de trabajos
  • Gestión de la formación
  • Gestión de la orientación del flujo de trabajo
  • Gestión de tareas
  • Manual del empleado
  • Portal de autoservicio

Lista completa de Software de onboarding

  • Base de datos de empleados
  • Comentarios de 360 grados
  • Contratación de personal
  • Gestión de ausencias
  • Gestión de indemnizaciones
  • Gestión de nóminas
  • Gestión de selección de personal
  • Gestión de tiempo y asistencia
  • Gestión de ventajas
  • Gestión del rendimiento
  • Perfiles de empleados
  • Portal de autoservicio
  • Seguimiento de candidatos

Lista completa de Software de recursos humanos

Alternativas a Sapling

Más alternativas a Sapling

Opiniones de Sapling

Read all reviews

Overall rating

4.7/5

Average score

Facilidad de uso 4.6
Atención al cliente 4.7
Funcionalidades 4.5
Relación calidad-precio 4.7

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Jonathan W.
Talent Development Specialist
Educación superior
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Características y funcionalidades
    4 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    Sin valoración
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 14/2/2018

"Have amplified employee onboarding with Sapling"

Puntos a favor: Having a platform for employees to learn about the culture and history of our organization, as well as get to know their colleagues ahead of starting, has greatly improved the onboarding process. We really enjoy the buddy feature, as it has taken our employee buddy program to a new level and increases engagement. Instead of having to use paper forms and checklists for onboarding, and sending back and forth emails, tasks are easily delegated to the appropriate people in my office and there's more transparency in the process.

Contras: Sapling has released a plethora of new features in the year that I've been on the platform, many from customer feedback. I'd like to see an Office 365 integration, as there currently is one with G Suite.

Respuesta de proveedores

por Sapling Technologies el 30/11/2018

Thanks for your kind words. The team here at Sapling is dedicated to helping new hires feel right at home and get to know their colleagues even before their first day. It's great to hear that UCSF has found success using the buddy feature. Buddy programs are a great way to kick-start the process of connecting with your new hire and making them feel welcomed.

Please keep the feedback coming and we're excited about the partnership we've created to help you do your best work!

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 14/2/2018
Miyo Y.
HR Generalist
Software informático, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
  • Calificación global
    4 /5
  • Facilidad de uso
    4 /5
  • Características y funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    4 /5
  • Relación calidad-precio
    4 /5
  • Probabilidad de recomendación
    8/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 6/1/2020

"Implemented Sapling Twice Now"

Comentarios: Onboarding and offboarding has been enhanced in both companies I've implemented Sapling. The integrations have saved not only the People/HR team time, but other teams too!

Puntos a favor: I've implemented Sapling twice and found it easy to use and with a good CS rep, it'll go smoothly and your questions will be answered quickly. Once everything is set up, it's super easy to use.

Contras: There are still some functions that aren't that great; ie. start date change, but Sapling is working on it.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 6/1/2020
Clare W.
Product Manager - Delivery
Comercio minorista, 10,000+ empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Características y funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 18/10/2020

"Fantastic software that saves time and makes your job easier!"

Puntos a favor: Sapling targets CRMs and messaging platforms to help agents create personalized responses more efficiently. Managers gain conversational insights to coach and prepare teams. It helps you speed up your business process. It's great that Autocomplete Everywhere allows agents to respond to customers faster by providing deep learning-powered autocomplete suggestions across all messaging platforms.
Another favorite feature of Sapling Suggest is that it automatically suggests responses to customer chats or help desk calls by matching customer queries with relevant responses. It allows you to effortlessly manage high incoming volumes, in short, an excellent software.

Contras: I did not have a negative experience about this software, everything is very good. There is nothing that I don't like.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 18/10/2020
Judy M.
Human Resources Generalist
Comercio minorista, 501-1000 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
  • Calificación global
    3 /5
  • Facilidad de uso
    3 /5
  • Características y funcionalidades
    3 /5
  • Asistencia técnica
    3 /5
  • Relación calidad-precio
    3 /5
  • Probabilidad de recomendación
    5/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 24/7/2019

"A SOLUTION FOR ACCURATE HRIS DATA TRACKING"

Puntos a favor: Sapling provides a good interactive experience that eliminates duplicate efforts while attempting to accurately track important data for both the employee and management perspective.

Contras: In getting up and running, the directive on how to load historical data from the employee perspective was vague.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 24/7/2019
Veda P.
Health Management Information Specialist 2
Biotecnología, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Características y funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 9/3/2020

"Sapling"

Comentarios: Overall, I would recommend this to all businesses.

Puntos a favor: I love Sapling, the fact that the customers, employees and even suppliers can connect and work together through this program is definitely a pro.

Contras: I love everything about sapling but I wish they could integrate office 365 and also sometimes you have to have a minimum 40 count even if you want to leave something blank.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 9/3/2020