¿Quién usa Pendo?

Equipos de gestión de productos, éxito del cliente, asistencia al cliente, ingeniería, marketing, ventas y UX.

¿Qué es Pendo?

Pendo se fundó cuando antiguos alumnos de Rally, Google, Cisco y Red Hat combinaron sus intenciones y capacidades para crear algo que deseaban, pero nunca habían tenido como gerentes de productos: una forma sencilla de entender y abordar lo que realmente impulsa el éxito de un producto. Con potentes análisis, comentarios de los usuarios en la aplicación y orientación contextual diseñada para ayudar a las empresas a medir y elevar la experiencia del cliente dentro de sus aplicaciones, Pendo tiene la misión de mejorar las experiencias de la sociedad con el software.

Información sobre Pendo

Pendo

http://www.pendo.io

Fundada en 2014

Resumen de precios de Pendo

Pendo no está disponible en versión gratuita y no ofrece prueba gratis.


Versión gratuita

No

Prueba gratis

No

Pendo deployment and support

Asistencia

  • Horas laborables
  • En línea

Implementación

  • En la nube, SaaS, web
  • Móvil: nativo de iOS
  • Móvil: nativo de Android

Formación

  • En persona
  • En vivo en línea
  • Seminarios web
  • Documentación

Funciones de Pendo

  • Animación
  • Búsqueda de usuarios
  • Mapas térmicos
  • Para sistemas móviles
  • Para sitios web
  • Prototipado
  • Registro de actividad de la pantalla
  • Tests de usabilidad
  • Tests no moderados
  • Trayectoria del usuario

Lista completa de Herramientas UX

  • Análisis del embudo
  • Análisis por cohorte
  • Asignación de canales
  • Notificaciones push
  • Pruebas A/B
  • Seguimiento de desinstalaciones
  • Seguimiento de eventos integrados en aplicaciones
  • Seguimiento de ingresos
  • Seguimiento de retenciones

Lista completa de Herramientas de analítica móvil

  • Gestión de campañas
  • Gestión de varias ubicaciones
  • Seguimiento de búsqueda de sitios
  • Seguimiento de conversión
  • Seguimiento de fuentes de referencia
  • Seguimiento de interacciones entre usuarios
  • Seguimiento de objetivos
  • Seguimiento de palabras claves
  • Seguimiento de páginas consultadas
  • Seguimiento de tiempo en la página

Lista completa de Herramientas de análisis web

  • Análisis de comportamientos
  • Análisis predictivo
  • Colaboración
  • Encuestas y comentarios
  • Gestión de acciones
  • Importación y exportación de datos
  • Modelado de atribuciones
  • Modelos
  • Perfiles de clientes

Lista completa de Herramientas de mapeo del recorrido del cliente

  • Análisis
  • Chat en vivo
  • Contenido en vídeo
  • Distribución de contenido
  • Gestión de bajas de la suscripción
  • Gestión de comunidades
  • Gestión de la comunicación
  • Ludificación
  • Recopilación de comentarios

Lista completa de Software de compromiso del cliente

  • Firma electrónica
  • Formularios I-9 y de verificación electrónica
  • Formularios electrónicos
  • Gestión de documentos
  • Gestión de la descripción de trabajos
  • Gestión de la formación
  • Gestión de la orientación del flujo de trabajo
  • Gestión de tareas
  • Manual del empleado
  • Portal de autoservicio

Lista completa de Software de onboarding

  • Creación de contenidos
  • Encuestas y comentarios
  • Formación en la aplicación
  • Gestión de lanzamiento
  • Guía contextual
  • Herramientas de autoservicio
  • Onboarding del usuario
  • Segmentación de audiencia
  • Validación de datos
  • Varios idiomas

Lista completa de Software para adopción digital

  • Colaboración
  • Encuestas y comentarios
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de ideas
  • Gestión de recursos
  • Gestión de requisitos
  • Hoja de ruta del producto
  • Planificación de lanzamiento
  • Priorización
  • Seguimiento de hitos

Lista completa de Soluciones de gestión de productos

Alternativas a Pendo

Más alternativas a Pendo

Opiniones de Pendo

Read all reviews

Overall rating

4.4/5

Average score

Facilidad de uso 4
Atención al cliente 4.5
Funcionalidades 4.3
Relación calidad-precio 4.2

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Massimo A.
CEO
Internet, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    4 /5
  • Características y funcionalidades
    4 /5
  • Asistencia técnica
    Sin valoración
  • Relación calidad-precio
    Sin valoración
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 5/1/2019

"Combines good product analytics with in-app guides and NPS tracking. And that's killer."

Comentarios: We now use it across several products in the MailUp Group (https://mailupgroup.com). For example, beyond using it for product analytics, we were able to stop using other applications for both in-app guides and NPS tracking, and we now use Pendo for that both in MailUp (https://www.mailup.com) and BEE Pro (https://beefree.io). It's certainly not inexpensive, but it gives the Product and Product Marketing teams tools that are crucial to their work. So, money well spent in my view.

Puntos a favor: What's unique and really useful about Pendo is that it combines product analytics, in-app guides & Net Promoter Score tracking, all under one roof. This allows you to show custom messages just to certain audiences (e.g. I see that some customers did not yet try feature ABC, so I show them a Guide to trigger adoption), and see NPS scores for different segments of users (e.g. what's the NPS for customers that never use feature ABC? What's the score for those that use feature ABC all the time?). That provides incredible insights.

Contras: First of all let me say that the company has come a long way. Pendo is growing a ton and it shows. They're constantly improving the platform, so we're confident that flaws will be corrected over time. That said, in our experience setting things up takes some time (and the concept of "Feature" is not immediately clear to newcomers: it actually means "UI element"), and until recently there were some annoying productivity issues (e.g. you could not quickly clone a segment, resulting in potentially lots of repeat tasks just to create two similar segment of users: now this has been resolved!). Improvements still need to be made for multi-language applications (e.g. different Guides for different users that speak different languages).

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 5/1/2019
Josh G.
Product Manager
Telecomunicaciones, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Características y funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 6/5/2019

"Used at Multiple Companies / Highly Recommend"

Puntos a favor: Pendo is a great tool. It is easy to use and helps executives start tracking the right metrics (instead of guessing at what is important). It also scales your support organization with automated onboarding and educational opportunities for users.

Contras: Sometimes the reports bug-out, but the support team is quick to respond. Additionally, there is no way to communicate with users OUTSIDE your application ecosystem (i.e. email). If a user isn't engaged with your software, you have to go into a different system in order to get re-engagement.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 6/5/2019
Usuario verificado
Senior Product Manager
Software informático, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Calificación global
    4 /5
  • Facilidad de uso
    4 /5
  • Características y funcionalidades
    4 /5
  • Asistencia técnica
    4 /5
  • Relación calidad-precio
    3 /5
  • Probabilidad de recomendación
    6/10
  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: GetApp
  • Publicado el 10/9/2020

"Good tracking, but you get what you set up"

Comentarios: Outputs depend greatly on the familiarity of those setting up the page/feature tags and segments. It can be cleaned up later, but it's not a trivial effort to set up, and little happens automatically.

Puntos a favor: Tracking snippet is fast to install. For a SaaS solution, it starts logging events right away, regardless of whether a page or feature is tagged. This helps later, new tags retroactively apply based on logs.

Contras: Setup was very tedious, each page and feature needed to be tagged individually. Some features like app filters or groups didn't work for all of our solutions, leading to redundant naming conventions.

  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: GetApp
  • Publicado el 10/9/2020
Ike B.
Product Marketing Manager
Tecnología y servicios de la información, 1001-5000 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Calificación global
    1 /5
  • Facilidad de uso
    1 /5
  • Características y funcionalidades
    2 /5
  • Asistencia técnica
    2 /5
  • Relación calidad-precio
    Sin valoración
  • Probabilidad de recomendación
    1/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 17/4/2017

"Shop around"

Comentarios: I've used Pendo a couple times over the period of roughly a year. Both of the time that we tried to deploy an NPS survey on our product we had some significant bugs. The first, we had a Opt Out list that some of our admins requested to be on (they didn't want to receive the survey). Pendo experienced a bug in which our survey in fact was seen by some of those accounts. This most recent time I've run across some significant bugs and pretty fundamental considerations in UI. Take for instance that Pendo provides no help in the UI to help guide you in whether you are actually selecting the right account to pool into a segment to target or exclude. You have to pretty much get the account character for character exact to how Pendo has in the system. When I try to export the list of accounts from Pendo, modify the list to remove or add accounts and reimport, Pendo fails on any accounts that have a comma in the title (like Company, LLC or Org, Inc.). Also our survey just decided to not appear out of the blue. Luckily I've jumped in to check our survey frequently and discovered this was the case. I can't be confident that when I deploy something to our end users that Pendo will behave appropriately. Consider another solution with better history and size.

Puntos a favor: The UI is modern and appealing

Contras: The software is inconsistent, buggy and unpredictable.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 17/4/2017
Usuario verificado
Operations Analyst
Software informático, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    3 /5
  • Características y funcionalidades
    4 /5
  • Asistencia técnica
    Sin valoración
  • Relación calidad-precio
    Sin valoración
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 30/9/2020

"Useful Add-On For our Website"

Comentarios: Great product layer to help give you objective details about the end user usage of your product.

Puntos a favor: We really love the usage data we get from Pendo. It helps to identify sore spots in our interface that may incite frustration from our clients, and is also equally useful in setting up reviews, announcements, and alerts.

Contras: It is a large program that will take some tinkering to become anywhere useful let alone proficient, but with such a large platform that is to be expected.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 30/9/2020