¿Quién usa HubSpot CRM?

HubSpot CRM es ideal para pequeñas y medianas empresas (entre 10 y 200 empleados) que están limitadas por hojas de cálculo, pero que no necesitan muchas de las características avanzadas de los complejos sistemas CRM empresariales.

¿Qué es HubSpot CRM?

Ideal para empresas que tienen entre 10 y 1000 empleados. Adéntrate en el siglo XXI con HubSpot CRM, un sistema de gestión de relaciones con los clientes (CRM) que es fácil de usar, elimina el trabajo manual y realmente ayuda a tu equipo de ventas a vender. Es gratis y puedes comenzar a usarlo ahora mismo. HubSpot CRM permite mantener todos los contactos en una base de datos centralizada y personalizable, registra automáticamente cada interacción y recorre continuamente Internet, haciendo un seguimiento de más de 13 millones de empresas (y en crecimiento).

Información sobre HubSpot CRM

HubSpot

http://www.hubspot.com

Fundada en 2012

Vídeo de HubSpot CRM
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Compara HubSpot CRM con productos similares

Precio inicial

USD 50.00/mes
USD 14.00
N/D
USD 65.00

Versión gratuita

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HubSpot CRM: implementación y asistencia

Asistencia

  • E-mail/Help Desk
  • Preguntas frecuentes/foro
  • Base de conocimientos
  • Asistencia telefónica
  • 24/7 (asistencia directa)
  • Chat

Implementación

  • Cloud, SaaS, Web
  • Android (móvil)
  • iPhone (móvil)
  • iPad (móvil)

Formación

  • En persona
  • En vivo en línea
  • Seminarios web
  • Documentación
  • Vídeos

Funciones de HubSpot CRM

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  • Alertas y notificaciones
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  • CRM
  • Campos personalizables
  • Captura de clientes potenciales
  • Creación de informes y estadísticas
  • Cualificación de leads
  • Datos en tiempo real
  • Distribución de clientes potenciales
  • Formularios web
  • Generación de clientes potenciales
  • Generación de clientes potenciales
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de campañas
  • Gestión de clientes potenciales
  • Gestión de contactos
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de modelos
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  • Informes del pipeline
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  • Previsión de ventas
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  • Segmentación de clientes potenciales
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  • Seguimiento de interacciones
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Lista completa de Herramientas de administración de leads

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Lista completa de Software CRM

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Lista completa de Software CRM online

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Lista completa de Software CRM para Mac

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Lista completa de Software CRM para constructoras

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  • Generación de clientes potenciales
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  • Gestión de contactos
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Lista completa de Software de análisis predictivo de leads

Alternativas a HubSpot CRM

Más alternativas a HubSpot CRM

Opiniones de HubSpot CRM

Todas las opiniones

Calificación general

4.5/5

Evaluación media

Facilidad de uso 4.4
Atención al cliente 4.4
Funcionalidades 4.3
Relación calidad-precio 4.4

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Vishnu S.
Software programmer
Software informático, 10,000+ empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Características y funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 2/9/2019

"Best marketing software that include awesome features which any use easily"

Comentarios: Overall my experience with hubspot crm is very well, here first I used free version then I satisfy first time because at that time many software industries to provide their features to their customers then at that time I trusted hubspot crm .

Puntos a favor: Hubspot CRM is a awesome and easy option that contain all the necessary or aquier basic features for your business. Its most beautiful features is its free versions available for all, it is all basic features which solve your difficulties which are confusing or non perfect to someone.
Hubspot crm is a very famous and best software in industries which are leading in software industries at this time. There are many other software version available in market which provides all necessary features but hubspot crm completed our sequence.
Here email to other Clint and chat with clints are actually crazy need on time.

Contras: Paid version could out of experience for large area but I likely to review its because this platform provides all necessary features to all your acquirement or need your company.
There are many software available in market but we get in quality in hubspot crm other than best. We can send industrial email for future time.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 2/9/2019
Leandro N.
Owner
Aprendizaje en línea, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Calificación global
    4 /5
  • Facilidad de uso
    3 /5
  • Características y funcionalidades
    4 /5
  • Asistencia técnica
    3 /5
  • Relación calidad-precio
    3 /5
  • Probabilidad de recomendación
    3/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 25/3/2021

"A potentially excellent business suite that is hobbled by its numerous pay walls."

Comentarios: Hubspot has a great starter plan that resembles the software mechanics of "free to play" games. The user interface, integrations, email marketing, contact tracking are all top-notch. As long as your contact list is small, your email marketing frequency is sparse, and you don't need automations, you are good to go. However, as your business grows, your contact list will swell up, your email marketing frequency will increase, and the sheer scale will make automations a must. So what is the problem? Let me give you a quick rundown of the costs involved, using 2000 contacts as a baseline: 1) You can start with Free CRM (0$ per month)
2) Once you need a few features, then you upgrade to Growth Starter suite, which is $67 per month, or $804 per year.
3) However, once you need automations, you must upgrade to professional growth suite, which is currently at $1253 a month, with a 12-month commitment, and a $3500 onboarding fee, which means your yearly costs balloons to $18536.
I do not think there is any startup or early business that can afford to increase its marketing and CRM suite costs by 2300%. Most businesses must make the painful decision to abandon Hubspot and find new CRM suites which much more reasonable cost escalations. By then, you lost 1 to 2 months migrating, learning the new tools and onboarding your team. In all, a great tool for enterprises. Small businesses and startups, just stay way. You will end up regretting it just as your business begins to take off.

Puntos a favor: The email marketing tool is very robust, almost as good as Mailchimp (but falling short in design options). The ability to upload PDFs and other documents brings two benefits: not having to re-edit permalinks when you do file changes and, most important of all, tracking. Hubspot allows you to track document opens, which is useful to measure lead engagement and segment further. The service ticket is very good and allows and admin to track the team. The CRM app is as good as any other. The Gmail add-on is great for tracking, as is the Outlook plug-in. However, at my time of use, the outlook plugin was only available for Windows. Customer support was top-notch, too. The few times I had some issues, I had access to a huge library of FAQs sites, and the chat support was quick as well. They do tend to try to upsell you some features while they help you, but it is not too naggy.

Contras: The amount of emails you can send is directly related to how many contacts you have. If you send a lot of them per month, you will need to increase your contact list to twice of what you have, just to be able to send more marketing campaigns. Business who send heavily segmented mails depend on this for dear life.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 25/3/2021
Dona C.
Virtual Assistant
Consultoría de gestión, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
  • Calificación global
    3 /5
  • Facilidad de uso
    2 /5
  • Características y funcionalidades
    4 /5
  • Asistencia técnica
    4 /5
  • Relación calidad-precio
    Sin valoración
  • Probabilidad de recomendación
    8/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 2/4/2020

"Better than others I tried"

Comentarios: It has provided a central place to enter my contacts.
It has helped me somewhat track activities, IF I remember to mark them correctly.

Puntos a favor: I use the free version. It probably has the most ability of any of the free versions I tried, if you can figure it out.
It's easy to load new contacts, fairly easy to upload contacts from a spreadsheet and great for easily loading business cards to your contacts.

Contras: _It is not intuitive to use. You have to hunt and find "how-tos" for most tasks.
_I tried using the marketing mail feature and due to some triggers they have set up am now permanently locked out from ever using that function again; because their system estimated that legitimate emails I had on my list were not valid or would bounce back. Frustrating to put it mildly.
_I am sure there is more I could use this software for but the costs are too high for me to buy and I won't spend that kind of money only to find out it really doesn't work for the purposes I need it for.
_I have not found a way to categorize that will put the potential clients I need to continue to engage with on top of my list. The options offered don't cut it for my business. There may be a way but like I said, you have to hunt around to find how to do most of the options, which I don't have time to do.
_It does NOT auto-save! I have had to re-do entries, notes, etc. more than I care to think about. Otherwise, you snooze - you lose!
_All the instructions I have found so far are videos. I prefer step-by-step instructions so I don't have to search each time I need to do something I don't do every day. If they have them, they are located somewhere that is not clear or intuitive and I haven't found them yet.
_In some areas it is very forgiving, with options to change what you entered, while in others, not so much.
_You have to remember to check the box for auto-posting a follow-up, rather than auto checking.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 2/4/2020
Joseph P.
Sales Manager
Marketing y publicidad, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Características y funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 23/1/2021

"Nothing compares to HubSpot"

Comentarios: The overall experience with HubSpot is such that I've tried to get it implemented company-wide! I preach HubSpot whenever the opportunity arises! It's all so very smooth, connected and automatic, and it saves me time every day so I can focus on selling and not as much on administrating.

Puntos a favor: Aside from the overall ease of use, I love that HubSpot connects with my Outlook and automatically logs and tracks emails. And that I get notifications on my phone when an email is opened. I can then call that person at that time while I'm on their mind, and my HubSpot app automatically logs the call and gives me a chance to jot a few notes too. Or perhaps they open the email and click the link to my HubSpot meeting scheduler...even better! It's all so blessedly interconnected and automatic!

Contras: I wouldn't say the task manager is bad, but sometimes I wish I had the ability to prioritize tasks..

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 23/1/2021
Usuario verificado
Marketing Technologist
Software informático, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    4 /5
  • Facilidad de uso
    4 /5
  • Características y funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    4 /5
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 10/2/2021

"Easy, adaptable and scalable"

Comentarios: Overall love it. I have used various CRM's (Sales Force, Netsuite, ActiveCampaign, Piper Drive and Cooper) and hands down I love HubSpot the best.

Puntos a favor: Bottom line it can work for a solopreneur all the way to a global enterprise. The ability for it to scale with you as your business grows is a big plus. Don't all CRM's do this? Some do but the difference with HubSpot CRM is it is made simple and built in away that you can use it out of the box without overwhelm but can also scale it to complex scenarios that work for your organization. Many CRM's I personally find are too complex initially and don't enable the user to get the most out of the features they should be using. As my title says "easy, adaptable and scale." HubSpot delivers on these and are the key aspects of what I like the most about the software.

Contras: Let's be clear there is no perfect product out there and they all have their pros and cons. Some of least favorite parts about HubSpot CRM: - Contacts vs. Company data and not being able to sync information across all properties (I have written many complex workflows to try and solve for this its just a lot of work and you have extra properties that don't make sense to have).
- Not being able to sync data to a dropdown property from a single-text field or vice versa. Here is an example you have an individual that you don't know there Country. You have set up the country property to be a dropdown to use in forms on your site to keep it clean and the naming accurate as you can pull in HubSpot preloaded country list. An individual comes into your database where you don't know the individuals country but based on their domain HubSpot populates their company country. You can cross reference this with the IP country code as well. You can't copy the Company country to the Contact country because they are not the same property type. You go to create a list of contacts from the United States and it becomes a difficult process to keep up to date. The easiest solution is export import which shouldn't be the solution.
- Opt-in and subscriptions for GDPR is a little clunky and could use more work for simplicity

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 10/2/2021