FieldPulse

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Por FieldPulse

¿Quién usa FieldPulse?

Field and mobile service businesses, independent contractors and sub-contractors that manage customers, schedule jobs for employees, and create estimates/invoices for customers.

¿Qué es FieldPulse?

FieldPulse is a fresh new way for field service business owners and managers to easily run their operations. With a focus on being ridiculously easy for the entire team to use both in the field and back in the office, FieldPulse ensures that you're in control of a professional, prompt, prepared, and profitable business. Control the job schedule, stay in touch with your crews and customers, and ensure the quality, word-of-mouth experience that your customers expect. It's an all-in-one solution!

Información sobre FieldPulse

FieldPulse

https://www.fieldpulse.com

Fundada en 2015

Resumen de precios de FieldPulse

FieldPulse dispone de una versión gratuita y ofrece una prueba gratis. La versión de pago de FieldPulse está disponible a partir de USD 49.00/mes.

Precio inicial

USD 49.00/mes

Detalles de precios

Per user per month based on user role.

Versión gratuita

Prueba gratis

Implementación

En la nube, SaaS, web

Móvil: nativo de iOS

Móvil: nativo de Android

Formación

En vivo en línea

Seminarios web

Documentación

Asistencia

Horas laborables

En línea

Funciones de FieldPulse

Herramientas de planificación
Alertas y notificaciones
Gestión de reserva de habitaciones
Planificación de instalaciones
Planificación de personal
Programación a tiempo real
Programación automatizada
Programación de citas
Programación de cursos
Programación de grupos
Programación de recursos
Varias ubicaciones
Costes de trabajo
Digitalización de documentos
Facturación
Gestión de clientes
Gestión de clientes potenciales
Gestión de inventarios
Gestión de pedidos de trabajo
Presupuestos y estimaciones
Programación
Acceso móvil
Facturación
Gestión de clientes
Gestión de contratos
Gestión de pedidos de trabajo
Para comerciales o contratistas de la industria eléctrica
Presupuestos y estimaciones
Programación
Seguimiento del tiempo
Base de datos de costes
Estudio de materiales
Gestión de clientes
Gestión de ofertas
Gestión de presupuestos
Gestión de proyectos
Pedidos de cambio
Programación
Costes de trabajo
Facturación
Gestión de clientes
Gestión de contratos
Gestión de expediciones
Gestión de inventarios
Programación
Seguimiento de equipos
Seguimiento de garantías
Acceso móvil
Base de datos de clientes
Control de inventario
Enrutamiento
Facturación
Gestión de contratos
Gestión de pedidos de trabajo
Gestión de trabajos
Gestión de técnicos
Portal de autoservicio
Seguimiento del historial de servicios
Acceso móvil
Base de datos de clientes
Control de inventario
Enrutamiento
Facturación
Gestión de expediciones
Gestión de pedidos de trabajo
Gestión de trabajos
Gestión de técnicos
Presupuestos y estimaciones
Programación
Programación del mantenimiento
Seguimiento del historial de servicios
Acceso móvil
Control de calidad
Encuestas y comentarios
Facturación
Gestión de clientes
Gestión de inventarios
Gestión de nóminas
Gestión de ofertas
Gestión de pedidos de trabajo
Planificación de personal
Seguimiento del tiempo
Base de datos de costes
Comercio e industria
Ensamblaje premontado
Estimación de costes generales
Estudio de materiales
Gestión de montaje
Importación y exportación de datos
Para contratistas generales
Pedidos de cambio
Presupuestos y ofertas
Acceso móvil
Base de datos de contactos
Cobro de pagos en el terreno
Enrutamiento
Facturación
Firma electrónica
Gestión de contratos
Gestión de expediciones
Gestión de inventarios
Gestión de pedidos de trabajo
Presupuestos y estimaciones
Programación
Seguimiento de tiempo en línea
Seguimiento del historial de servicios
Gestión de selección de personal
Gestión de subcontratistas
Gestión de tiempo y asistencia
Gestión del ciclo de vida de empleados
Mano de obra variable
Métricas de rendimiento
Planificación de personal
Presupuestos/previsiones
Previsión de trabajo
Seguimiento de competencias
Base de datos de clientes
Diseño del paisaje
Enrutamiento
Facturación
Gestión de contratos
Gestión de expediciones
Gestión de nóminas
Gestión de pedidos de trabajo
Gestión de trabajos
Presupuestos y estimaciones
Programación de citas
Seguimiento del tiempo
Base de datos de clientes
Citas recurrentes
Control de inventario
Creación de órdenes de trabajo
Enrutamiento
Gestión de contratos
Gestión de expediciones
Gestión de trabajos
Mantenimiento preventivo
Presupuestos y estimaciones
Programación
Configurador de productos
Creación de marca personalizable
Gestión de catálogos
Gestión de contactos
Gestión de descuentos
Gestión de precios
Portal de clientes
Presupuestos automatizados
Facturación
Firma electrónica
Gestión de expediciones
Gestión de inventarios
Gestión de pedidos de trabajo
Pagos móviles
Presupuestos y estimaciones
Procesamiento de pagos
Seguimiento del tiempo
CRM
Captura de fotos
Comercial
Facturación
Gestión de expediciones
Gestión de pedidos de trabajo
Listas de comprobación e inspecciones
Medida aérea
Presupuestos y estimaciones
Programación
Acceso móvil
CRM
Facturación
Gestión de expediciones
Gestión de inventarios
Gestión de pedidos de trabajo
Procesamiento de pagos
Programación
Seguimiento GPS
Aplicación móvil
Base de datos de clientes
Enrutamiento
Facturación
Gestión de expediciones
Gestión de inventarios
Gestión de pedidos de trabajo
Gestión de trabajos
Gestión de técnicos
Presupuestos y estimaciones
Programación
Seguimiento del historial de servicios
Base de datos de costes
Estudio de materiales
Facturación
Gestión de clientes
Gestión de ofertas
Gestión de proyectos
Pedidos de cambio
Presupuestos y ofertas
Programación
Acceso móvil
Facturación
Gestión de clientes
Gestión de expediciones
Gestión de pedidos de trabajo
Programación
Reserva en línea
Seguimiento de equipos
Base de datos de subcontratistas
Creación de informes/análisis
Gestión de documentos
Gestión de la conformidad
Gestión de la seguridad
Gestión de ofertas
Gestión de subcontratistas
Gestión de trabajos
Presupuestos
Programación
Seguimiento de cualificación
Seguimiento del tiempo
Acceso móvil
Enrutamiento
Facturación
Gestión de clientes
Gestión de contratos
Gestión de empleados
Gestión de equipos
Gestión de expediciones
Presupuestos y estimaciones
Programación
Acceso móvil
Enrutamiento
Facturación
Gestión de clientes
Gestión de pedidos de trabajo
Gestión de químicos
Presupuestos y estimaciones
Programación
Base de datos de costes
Comercio e industria
Estudio de materiales
Facturación
Gestión financiera
Importación y exportación de datos
Mantenimiento de equipos
Presupuestos y ofertas
Programación
Tarifas de trabajo

Opiniones de FieldPulse

Mostrando 5 de 27 opiniones

En general
4.8/5
Facilidad de uso
4.8/5
Atención al cliente
4.7/5
Funcionalidades
4.7/5
Relación calidad-precio
4.9/5
Tommy D.
Owner
Construcción, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 25/1/2020

"Best CRM"

Comentarios: We are an electrical service business and Fieldpulse has a been a huge deal in helping us manage our business activities on a daily basis. We are able to track all customers, projects, jobs, money. We are able to create estimates and invoice.

Puntos a favor: Fieldpulse is a robust CRM that has many useful functions and the team continues to add to it. I have used other CRM's including jobber and none are as good as Fieldpulse. The Fieldpulse team also has great support that listens to you and actually supports you. They also have a feature called engage that integrates VOIP into their software. I believe this is something I have not seen in any other CRM.

Contras: It can be quicker at loading pages. Would like to see estimate function be stronger such as integrating an estimate program or create one internally that would streamline for anybody to be able to use in the field and not just experienced users. Would like to see Fieldpulse integrate with many other apps like other softwares such as Zapier, Waveapps, Mailchimp.

Respuesta de proveedores

por FieldPulse el 3/2/2020

Tommy, thanks so much for your great review. At the end of the day, our goal is to help you make more money and win back time. We're so glad that we can help your electrical business every day.

Cheers,
Gabe Pinchev, CEO

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 25/1/2020
Alexander R.
Vice President
Construcción, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 28/1/2020

"All in one customer and project management solution for service industry businesses, no scope creep"

Comentarios: Field Pulse has provided huge value to me in that I have eliminated multiple data silos, streamlining the administrativia of handling customer details, invoices, communications, and so much more. On top of that, their support department provides amazing response time. I am so glad I found Field Pulse for my business, it has helped us increase our revenue and track a wider array of clients and scheduling, easily paying for itself.

Puntos a favor: Simplicity, cross platform, excellent support. The UI allows you to enable and disable exactly the features you need. There is a desktop web app and a mobile phone app for iPhone and Android. They both work well where there is internet (which let's admit is most places now). The features don't scope creep, in other words, there aren't so many features that you feel overwhelmed (like I did with Zoho). Everything is designed to work together. Plus, they have a new phone system that has transformed the way I keep track of calls and phone numbers, no other solution has this at this very reasonable price point (Salesforce did not provide me with any realistic expectation of Voip integration, only a multi thousand dollar price tag). It also has an excellent and easy to use payment processing and invoicing system. You can even setup automated email responses for scheduling and for when a customer pays their invoice.

Contras: Performance of the user interface is sometimes not as fast as what I might be used to from other web app experiences, but it certainly isn't bad enough to make me want a change...so I try to practice patience.

Respuesta de proveedores

por FieldPulse el 3/2/2020

Alexander, thanks so much for your great review of FieldPulse. Our goals for our product are simple and aimed at everything you said. We want to give you back valuable time, eliminate unnecessary data and process headaches, and do it in a way that pays for itself quickly.

Our great customers see the value quickly, thanks to our focus on great customer service. We're proud and honored to serve those who make their money in the field.

Cheers,
Gabe Pinchev, CEO

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 28/1/2020
Maher B.
Owner
Construcción, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Valoración global
    3/5
  • Facilidad de uso
    4/5
  • Características y funcionalidades
    3/5
  • Asistencia técnica
    4/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    5/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 24/1/2020

"Great value but misses the mark on some aspects"

Comentarios: FieldPulse allows our electrical contracting business to operate smoothly, communicate effectively and schedule customers and employees.

Puntos a favor: Great financial value, easy to use, has the ability to maintain the team on the same page by using customer and job notes as well as pictures.

Contras: App can be very slow, does not work without internet connection, and can be glitchy. Address auto population sometimes works and other times doesn’t. Search fields for materials are not very intuitive. Pictures take a very long time to upload to app extended the time it takes for estimates. Phone notifications will display improperly when changing the status of jobs.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 24/1/2020
Lou D.
Owner
Servicios para el consumidor, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 1/5/2020

"I finally found what I was searching for!"

Comentarios: So far so good!

Puntos a favor: The features are great and they actually work! After trying every software on capterra and more, FieldPulse allowed me to stop looking and get back to business. As an owner/operator I'm able to access the features I need in the field as well as the desktop. All the features are there in addition to many customization options. And the support is second to none. I've been able to get a human at all hours of the day and they are dedicated to customer satisfaction. Getting set up was a breeze and the support team guided me every step of the way (when needed). A slick gui AND good functionality? I'll take it.

Contras: It could be more customizable, but isn't too limited. There are certain features that I'd like to see that aren't currently present, but then again no one does it all. And any software that had these features certainly lacked in most others. The team is also very responsive and interested in user feature requests. Sure, it's got it's bugs here and there. But when I mention one, the team usually knows about it and are on it already. That, or it was user malfunction.

Respuesta de proveedores

por FieldPulse el 4/5/2020

Lou, thanks for taking the time to leave that review! We're inspired by business owners like you. So it means a lot to us when you note that our product is feature rich and still getting better. Cheers to your success!

--Dennis Behrman | Head of Marketing

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 1/5/2020
Jason S.
Owner/Contractor
Construcción, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 4/12/2019

"FieldPulse - The all around software solution for contractors and service providers!!!"

Comentarios: Overall, I think FieldPulse is one of the biggest contenders out there. Even up against Co-Construct and BuilderTrend which are priced way out of the hands of single person or small businesses to be able to incorporate and try and they don't even trial their software. FieldPulse has pretty much the features to be able to run a successful contracting or field service company.

Puntos a favor: What I liked most about FieldPulse are the features that it has for the price of using the software. It is very reasonably priced for big companies all the way down to the single person business.

Contras: Wish they had estimating options as well as item/service database features, but after talking to a rep, it looks that they are continually working on it and puts my expectancy on these features at ease knowing that they are improving all the time.

Respuesta de proveedores

por FieldPulse el 10/12/2019

Jason, thanks so much for the review. It's hard working entrepreneurs like you that keep us motivated to build a great contractor platform.

We are always improving the platform, and your comment about item/service database is clutch. We will have some tremendous new features to announce in the coming months, so stay tuned.

Please always let us know if we can help in anyway. Our customer success team all sits right next to me here in Dallas, Texas and we love hearing from you guys!

--Gabriel Pinchev, CEO

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 4/12/2019