¿Qué es Sunrise?

Sunrise es una aplicación de contabilidad para pequeñas empresas. Emite facturas para tus clientes, recibe pagos por trabajos y realiza un seguimiento de los gastos comerciales. La plataforma fue diseñada por y para trabajadores independientes.

¿Quién usa Sunrise?

Pequeñas empresas, trabajadores independientes y emprendedores.

Información sobre Sunrise

Lendio

Fundada en 2011

Información sobre Sunrise

Lendio

Fundada en 2011

Imágenes y vídeos de Sunrise

Vídeo de Sunrise

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Precio inicial

USD 149.00/mes
N/D
N/D
N/D

Versión gratuita

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Versión gratuita No
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Prueba gratis

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Prueba gratis

Sunrise: implementación y asistencia

Asistencia

  • E-mail/Help Desk
  • Preguntas frecuentes/foro
  • Base de conocimientos
  • Chat

Implementación

  • Cloud, SaaS, Web
  • Android (móvil)
  • iPhone (móvil)

Formación

  • En vivo en línea
  • Seminarios web
  • Documentación
  • Vídeos

Funciones de Sunrise

  • API
  • Acceso móvil
  • Almacenamiento de documentos
  • Balance contable y cuadro de resultados
  • Compras y recepción
  • Conciliación bancaria
  • Contabilidad
  • Contabilidad de acreedores
  • Contabilidad de deudores
  • Contabilidad de fondos
  • Contabilidad de los proyectos
  • Control de procesos de aprobación
  • Controles o permisos de acceso
  • Creación de informes financieros
  • Empresas de contabilidad CPA
  • Facturación
  • Facturación automática
  • Facturación recurrente y suscripciones
  • Gestión de activos fijos
  • Gestión de auditorías
  • Gestión de facturas
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de impuestos
  • Gestión de impuestos de ventas
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la conformidad
  • Gestión de nóminas
  • Gestión de pedidos
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de recibos
  • Gestión de órdenes de compra
  • Gestión financiera
  • Integraciones de terceros
  • Libro general
  • Panel de actividades
  • Para gobiernos
  • Presupuestos y estimaciones
  • Presupuestos/previsiones
  • Procesamiento de tarjetas de crédito
  • Proyecciones
  • Reclamaciones de gastos
  • Recordatorios
  • Registro de auditoría
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de estado
  • Seguimiento de gastos
  • Seguimiento de inventario
  • Sin ánimo de lucro
  • Varias divisas
  • Varias ubicaciones

Lista completa de Programas de contabilidad

  • API
  • Alertas y notificaciones
  • Almacenamiento de documentos
  • Base de datos de contactos
  • Compras y recepción
  • Contabilidad
  • Creación de factura
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de marca personalizable
  • Cálculo de impuestos
  • Datos en tiempo real
  • Estimaciones
  • Facturación
  • Facturación de gastos imprevistos
  • Facturación de proyectos
  • Facturación en línea
  • Facturación por horas
  • Facturación recurrente y suscripciones
  • Facturas personalizables
  • Gestión de control de horas
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de demandas de pago
  • Gestión de documentos
  • Gestión de facturas
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de impuestos de ventas
  • Gestión de órdenes de compra
  • Gestión financiera
  • Historial de facturas
  • Informes personalizables
  • Integraciones de terceros
  • Integración contable
  • Modelos personalizables
  • Pagos electrónicos
  • Pagos en línea
  • Pagos móviles
  • Panel de actividades
  • Portal de clientes
  • Portal de facturación
  • Presupuestos y estimaciones
  • Procesamiento de facturas
  • Procesamiento de pagos
  • Procesamiento de tarjetas de crédito
  • Proyecciones
  • Recordatorios
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de gastos
  • Seguimiento horas/gastos
  • Varias divisas

Lista completa de Programas de facturación

  • API
  • Alertas y notificaciones
  • Análisis en tiempo real
  • Análisis financiero
  • Análisis visual
  • Balance contable y cuadro de resultados
  • Conciliación bancaria
  • Conciliación de cuentas
  • Consolidación/Roll-Up
  • Contabilidad
  • Control de procesos de aprobación
  • Controles o permisos de acceso
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Creación de paneles de comunicaciones
  • Datos en tiempo real
  • Declaración de ganancias/pérdidas
  • ERP (Enterprise Resource Planning)
  • Escenarios hipotéticos
  • Facturación
  • Gestión de auditorías
  • Gestión de facturas
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de la conformidad
  • Gestión de recibos
  • Gestión de tesorería
  • Gestión de órdenes de compra
  • Gestión del flujo de caja
  • Gestión financiera
  • Herramientas de planificación
  • Importación y exportación de datos
  • Informes personalizables
  • Integraciones de terceros
  • Integración contable
  • Libro general
  • Modelos personalizables
  • Pagos electrónicos
  • Panel de actividades
  • Planificación de escenarios
  • Presupuestos/previsiones
  • Previsión
  • Procesamiento de facturas
  • Proyecciones
  • Registro de auditoría
  • Seguimiento de gastos
  • Supervisión
  • Varias divisas
  • Varias empresas
  • Visualización de datos

Lista completa de Software de informes financieros

  • API
  • Acceso móvil
  • Almacenamiento de documentos
  • Análisis financiero
  • Balance contable y cuadro de resultados
  • Categorización/Agrupación
  • Conciliación bancaria
  • Conciliación de cuentas
  • Contabilidad
  • Contabilidad de acreedores
  • Contabilidad de deudores
  • Controles o permisos de acceso
  • Creación de informes y estadísticas
  • Datos en tiempo real
  • Declaración de ganancias/pérdidas
  • Estimaciones
  • Facturación
  • Facturación recurrente y suscripciones
  • Gestión de activos fijos
  • Gestión de colectas
  • Gestión de facturas
  • Gestión de gastos
  • Gestión de impuestos
  • Gestión de impuestos de ventas
  • Gestión de nóminas
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de recibos
  • Gestión de tesorería
  • Gestión de órdenes de compra
  • Gestión del flujo de caja
  • Gestión financiera
  • Historial de transacciones
  • Importación y exportación de datos
  • Integraciones de terceros
  • Integración contable
  • Integración de servicios de contabilidad
  • Libro general
  • Modelos personalizables
  • Pagos electrónicos
  • Panel de actividades
  • Presupuestos/previsiones
  • Procesamiento de facturas
  • Procesamiento de pagos ACH
  • Procesamiento de tarjetas de crédito
  • Reclamaciones de gastos
  • Reconocimiento de ingresos
  • Recordatorios
  • Seguimiento de gastos
  • Seguridad SSL
  • Varias divisas

Lista completa de Software para contables

Alternativas a Sunrise

Más alternativas a Sunrise

Opiniones de Sunrise

Leer las 211 opiniones

Evaluación media

En general
4.5
Facilidad de uso
4.6
Atención al cliente
4.5
Funcionalidades
4.2
Relación calidad-precio
4.6

Opiniones por puntuación

5
135
4
58
3
15
2
2
1
1

Opiniones por tamaño de empresa (empleados)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1,000
  • >1,001
Ben B.
Ben B.
CEO & Founder en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Marketing y publicidad, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

It’s an excellent app for startups & entrepreneurs!

5 hace 2 años

Comentarios: Overall it’s been good. The support seems lacking as I’ve had to complain about stuff to get anywhere and usually don’t. So if I could have them improve anything it’s customer service, Zapier integrations and embedded payment forms for our websites.

Puntos a favor:

I love setting my invoicing on autopilot - every month it bills my customers and manages the transactions. I can see who isn’t paying their bills, it’s great.

Contras:

They still don’t have a Zapier integration yet, they recently reached out to me to be apart of their beta which is great as I want to integrate it with my all-in-one digital marketing platform Automate CRM. Doing so will streamline my signups / billing for done-for-you clients. I also think they need embeddable payment forms. Currently have to use stripe, but that bypasses their system so that won’t work for the long term. They need to get up to speed like waveapps, I’ve been checking their software out because of the limitations I’m running into.

Respuesta Lendio

hace 2 años

Hi Ben, thank you for your great feedback! As you mentioned, we are excited to start testing the integration of Zapier in Sunrise. We take user feedback very seriously and we are always looking for way to improve our product. We've relayed you support concerns to our Customer Experience (CX) team and we will do everything in our power to do better by you. Additionally, we've taken your embeddable payment forms suggestion to our Product Manager lead. If there is any update whatsoever, you will be the first to know. Thank you again for your review.

Fredy P.
Fredy P.
3D Visualization Artist en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Arquitectura y planificación, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Great accounting software

5 hace 2 años

Comentarios: I've been using Sunrise for sometime now, haven't had major issues with it and when I had it turned out to be a user issue :p rather than software issue and support help me clear it. Overall really happy with it.

Puntos a favor:

Is easy to use, I'm not an accountant nor have many experience in that field so being easy to use was a big advantage for us. It has the core functionalities we need and many others that I certainly don't know how to use so It should have the required features for advanced users. The invoicing system is great, easy and customizable. Has a quoting and estimating system that's easy to convert to an invoice, also has an easy way to send reminders about our invoices and has some automation once you get paid. It has a bookkeeping system and loans offering but we haven't used those so no comment there.

Contras:

Would be great if we could use our own domain to send the invoices, reminders etc instead of the @sunriseapp.com I haven't found a way to automate the invoicing process, using a csv file or something like Zapier or similar to avoid the need to create each item of the invoice . That certainly would save us a lot of time. Not sure if these will be offered later or if there's already a way to do it at this time, just haven't found them.

Respuesta Lendio

hace 2 años

Thank you, Fredy! We appreciate the kind and thorough review. Like you mentioned not everyone is an accountant. At Sunrise we strive to take the power of bookkeeping and put it into an intuitive and easy to use platform. We've taken note of your feature suggestion and we will make sure it gets in the hands of our product development team. Stay tuned for our Zapier integration going live this June. We'll make sure you are notified once is launches. Again, we appreciate you taking the time to leave a review.

Nate R.
Nate R.
Director Of Operations en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Diseño gráfico, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Simple Invoicing

3 hace 3 años

Comentarios: 5/10. It works, it's simple, but it doesn't give me all the option and tools that I would like when it comes to integrating and designing invoices. They just don't match up with the design scheme of my company and because of that, we have switched services, although it should be said, it's been a lot higher of a learning curve with more the complex platforms we've switched to.

Puntos a favor:

A basic, fairly easy to use platform for creating and managing invoices. It's utility is fine, it does allow my clients to pay us through their invoices. It's because of this, that I give it a mediocre rating. However, I think there is room for improvement.

Contras:

This app lacks the design and integration capabilities of its competitors and they seem to have been experiencing some growing pains lately. The templates are basic and allow for minimal changes in font, some color, and logo changes; that is about it though. Our company uses sales decks to issue quotes for projects and it would be great if I could integrate billy invoices into that, however design compatibility aside, billy invoices can only be structured vertically, not horizontally, which is how our deck are orientated. We've also experienced some glitches in notifications and connections to stripe, which is the processor they use.

Respuesta Billy

hace 3 años

Hi Nate, Thanks for your honest review. You are right that we are simpler than some of our competitors (though not any less powerful!). This is how we keep our costs low and our prices low for new entrepreneurs. It also helps small businesses who don't have accountants keep their books organized on a budget. I am sorry that our invoice designs didn't work out for you. It sounds like you have a design focused business and I can understand the need to have even more control over how your invoices look. Our invoice templates are clean and elegant and very customizable for most small businesses with levers for font type, color and style as well as logo placement and even background colors. Thanks again for giving us a try and best of luck with your business! -The Billy Team

Thet thet S.
Freelancer en RU
Software informático, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Perfect software and make your life easy!

5 hace 3 meses

Comentarios: It's just perfect software and like I said, it's making our life's easier which means I can finish my work quicker and saving my time.

Puntos a favor:

I mainly use this software in hospital settings. I have been familiar with this software since my previous job. Then, I moved to this new job where they were not using this when I joined them. So I know how this was different and how this is useful in day to day basic. Literally they are making your life easier ..it kind of like the platform you can access all at one stop rather than opening multiple browsers to get them.

Contras:

As I'm mainly used for seeing patient records, enter the data, there are only a few template available right now. It'd be better if you add more template for different settings.

Usuario verificado
Owner en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Servicios de información, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Great Feature Set for Small Business Owners Ready to Move Beyond Spreadsheets

5 hace 2 años

Comentarios: It helped me get organized and serious about my business accounting, which helped my business grow. And it's a great free alternative to Quickbooks Online.

Puntos a favor:

This is the tool I recommend for any business owner/startup for double-entry accounting. It's the tool I used to get serious about my business accounting (moving out of spreadsheets). Getting organized with a chart of accounts, an real Profit/Loss statement, invoice processing/tracking/payments, and more helped me focus and grow. I purchased it when it was known as Billy, but now it's free and improving.

Contras:

There is a bit of a learning curve, but it's not too bad. Lendio is improving Sunrise since acquiring Billy, but there are still some areas that can be improved. There is no account dashboard, meaning you have to go into each account individually to see if there are transactions to be reconciled or to check balances (this should be visible on a single page). Also, there is no way to save report settings, so if I want to see my P/L report by months for the current year, I have to make multiple selections each and every time I run it.

Respuesta Lendio

hace 2 años

Our customer feedback is essential to how we improve the product. Thank you for providing us with your detailed review. As you mentioned, we plan to keep improving and making the tool better for our users. We have some exciting new product launches coming in June. Thank you again for your valuable input.