¿Qué es Deltek Costpoint?

Costpoint ofrece a los contratistas gubernamentales excelentes funciones de gestión de proyectos, contabilidad, mano de obra, creación de informes y conformidad para que obtengas la capacidad exacta que necesitas para aumentar la eficiencia y mejorar la rentabilidad. Fue diseñado específicamente para contratistas gubernamentales y lo han adoptado miles de ellos. Además se ganó la confianza de las agencias federales y sus auditores.

¿Quién usa Deltek Costpoint?

Negocios basados en proyectos

¿Dónde se puede implementar Deltek Costpoint?

Cloud, SaaS, Web, Mac (desktop), Windows (desktop), Windows (local), Linux (local), Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)

Sobre el proveedor

  • Deltek, Inc.
  • Ubicado en Herndon, EE. UU.
  • Fundada en 1983
  • Asistencia 24/7
  • Chat

Países disponibles

Estados Unidos

Idiomas

inglés

Sobre el proveedor

  • Deltek, Inc.
  • Ubicado en Herndon, EE. UU.
  • Fundada en 1983
  • Asistencia 24/7
  • Chat

Países disponibles

Estados Unidos

Idiomas

inglés

Imágenes y vídeos de Deltek Costpoint

Deltek Costpoint Software - 1
Deltek Costpoint Software - 2
Deltek Costpoint Software - 3
Deltek Costpoint Software - 4
Deltek Costpoint Software - 5
Ver 6 más
Vídeo de Deltek Costpoint
Deltek Costpoint Software - 1
Deltek Costpoint Software - 2
Deltek Costpoint Software - 3
Deltek Costpoint Software - 4
Deltek Costpoint Software - 5

Comparar el precio de Deltek Costpoint con productos similares

Deltek Costpoint

N/D
Versión gratuita
Prueba gratis
N/D
Versión gratuita
Prueba gratis
USD 245.00/mes
Versión gratuita
Prueba gratis
USD 10,328.00/mes
Versión gratuita
Prueba gratis

Funciones de Deltek Costpoint

  • Aplicación móvil
  • Archivo y conservación
  • Balance contable y cuadro de resultados
  • Base de datos de subcontratistas
  • Campos personalizables
  • Carga de recibos móviles
  • Conciliación bancaria
  • Consolidación/Roll-Up
  • Contabilidad
  • Contabilidad central
  • Contabilidad de acreedores
  • Contabilidad de deudores
  • Contabilidad de los proyectos
  • Control de gastos
  • Control de procesos de aprobación
  • Creación de informes financieros
  • Creación de informes/análisis
  • Cumplimiento del código
  • Declaración de ganancias/pérdidas
  • ERP (Enterprise Resource Planning)
  • Escenarios hipotéticos
  • Facturación
  • Gestión de abastecimiento
  • Gestión de activos fijos
  • Gestión de auditorías
  • Gestión de cadena de suministro
  • Gestión de carteras
  • Gestión de contratos o licencias
  • Gestión de documentos
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de gastos
  • Gestión de impuestos
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la calidad
  • Gestión de la conformidad
  • Gestión de la seguridad
  • Gestión de metadatos de políticas
  • Gestión de nóminas
  • Gestión de pedidos
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de recibos
  • Gestión de recursos
  • Gestión de reembolsos
  • Gestión de requisitos
  • Gestión de riesgos
  • Gestión de tesorería
  • Gestión de trabajos
  • Gestión de órdenes de compra
  • Herramientas de colaboración
  • Integraciones de terceros
  • Integración contable
  • Libro general
  • Nomenclaturas
  • Para gobiernos
  • Planificación de capacidades
  • Planificación de la producción
  • Planificación de requisitos de material
  • Portal de autoservicio
  • Presupuestos y estimaciones
  • Presupuestos/previsiones
  • Previsión
  • Procesamiento de facturas
  • Programación automatizada
  • Programación del mantenimiento
  • Registro de auditoría
  • Seguimiento de cualificación
  • Seguimiento de gastos
  • Seguimiento del tiempo
  • Seguimiento horas/gastos
  • Trazabilidad
  • Varias divisas

Alternativas a Deltek Costpoint

Solución de gestión completa y basada en la nube para empresas. Incluye contabilidad, CRM, proyectos, recursos humanos, etc., en cualquier dispositivo.
JAMIS Prime is simply the most intuitive and agile project ERP solution for government contractors.
Solución comercial a demanda diseñada para unificar y mejorar las operaciones comerciales centrales para medianas empresas.
Raptech SaaS ERP is the business management platform for organizations to automate business processes and get real-time analytics.
QuickBooks es un software para gestión de empresas de extremo a extremo que puede crecer con tu negocio.
Sistema basado en transacciones que combina actividades diarias en un formato simple, lo que permite la creación de informes financieros en tiempo real.
Hermoso software de contabilidad en línea alojado en la nube para pequeñas empresas. Accesible en cualquier momento y en cualquier lugar. ¡Experimenta tu versión de prueba gratis ahora!
La última generación de herramientas de automatización de servicios profesionales (PSA). Paquete completo de automatización de servicios profesionales para empresas de software y servicios.
Aumenta el control de las pequeñas y medianas empresas con SAP Business One, un software diseñado para crecer con la empresa.
Software ERP para talleres, fabricantes de modo personalizado y mixto y fabricantes a pedido.
MYOB Advanced business management software is tailored to mid-sized businesses & integrates real-time data across your entire business.
The TYASuite Cloud ERP Solution is a plug & play platform within integrated modules to help you manage,monitor&execute your business.
Priority Software es un software ERP integrado para la planificación y gestión de recursos empresariales. Priority incluye una plataforma basada en la nube.

Opinones de Deltek Costpoint

Evaluación media

En general
4.0
Facilidad de uso
3.8
Atención al cliente
4.0
Funcionalidades
3.9
Relación calidad-precio
3.7

Opiniones por tamaño de empresa (empleados)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1,000
  • >1,001

Encontrar opiniones por puntuación

5
34%
4
46%
3
10%
2
4%
1
7%
Usuario verificado
Sr. Laboratory Technical Writer en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Fuerzas armadas, 5,001-10,000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Easy-to-use program for tracking hours worked.

5.0 hace 9 meses

Comentarios: I used this program daily to track my hours worked for each pay period. It was pretty easy to use and did not take much time out of my day.

Puntos a favor:

This program was very simple to use to track your hours worked. It was efficient, easy, and did not take much time to learn or to use it daily.

Contras:

I cannot think of anything specific that I disliked about this program.

Juliana
Director of Finance en EE. UU.
Aviación y aeroespacial, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Costpoint

4.0 hace 3 años

Comentarios: This was a lot more time consuming to implement. Other softwares we surveyed before going with CP had a tool that would export our data from quick books into their system. Not sure why CP doesn’t have this feature.

Puntos a favor:

The reporting feature. We really liked the cognos relationship, and the ability to export directly to excel as well as upload from excel.

Contras:

The revenue to income statement. I have never worked with an accounting system where once I created and posted an invoice, the total revenue for that product on the income statement is different then what was billed. I do not understand why I have to tell my system to recognize or “pick up” my revenue. It’s redundant and causes a lot of headaches.

Ruby
Administrator en EE. UU.
Banca, 10,000+ empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Deltek Review

3.0 hace 4 años

Comentarios: It is an ok system overall but there needs to be a huge update to the system to compete with it's competitors. The strong point is that most government contractor are using Deltek Time and Attendance since it is engineered for this industry so people are more likely to get the HRIS system to integrate easily with timesheets.

Puntos a favor:

The system has a pretty easy interface to enter in basic information such as personal information, checking, tax information, and updating benefits. The ESS system once setup, it is pretty great for the employees as they can choose benefits through open enrollment, update tax information and update their address information. The reporting is simple for standard reports and can be easily pulled in excel format so you are able to manipulate the spreadsheets.

Contras:

The software is very outdated and has not been updated in several years. Other systems are light years ahead of this system as it looks like it is from the 1990's. The custom reporting is very clunky and hard to create any of these reports as there are many files to look into and no intelligent search functions. You can only pull the reports in excel format so there not other options such as CSV and PDF. The ESS section is also out of date and not very integrative to the HRIS system. The setup for benefits, tax and validations tables in the back end of the system is hard to recognize and makes it harder for complete setup. There is ACA integration as well and it makes it hard that you have to click on separate sections of the screen to look at information rather than clicking one repository to reach all of the information.

Tina
Tina
Manufacturing Engineer en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Defensa y espacio, 10,000+ empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Easy-to-use but doesn't work for every situation

4.0 hace 4 años

Puntos a favor:

I use costpoint daily at my job and the software is very easy to navigate. I have no issues searching for BOMs (Bill of Materials) and costpoint interacts relatively seamlessly with the systems that we use for engineering drawings and shop floor instructions.

Contras:

A lot of the materials in the BOMs seem to be controlled by effectivity dates. This may work well for companies that have interchangeable parts with planned obsolescence dates, but the industry I work in has variable production schedules where it'd be preferable to control materials by engineering drawing effectivity.

Kent
Configuration Management / Document Control en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Defensa y espacio, 10,000+ empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Deltek

4.0 hace 3 años

Puntos a favor:

Deltek Costpoint is a great software tool to manage parts, inventory, finances and cost reports. It is very easy to use if you are aware that the first priority of Costpoint is a financial tool. It is customizable to link to other software for ERP and MES solutions.

Contras:

There is a dedicated support team, but for an enterprise solution there aren't many options for individual sites.