Quick Base

Quick Base

Por Quick Base

¿Quién utiliza este software?

Los gerentes de proyectos que necesitan una solución que se puede personalizar exactamente para sus necesidades.

Valoración media

201 opiniones
  • En general 4.5/5
  • Facilidad de uso 4.1/5
  • Atención al cliente 4.3/5
  • Funcionalidades 4.3/5
  • Relación calidad-precio 4.2/5

Detalles del producto

  • Precio inicial USD 15.00/mes
  • Versión gratuita No
  • Prueba gratis
  • Implementación En la nube, SaaS, web
  • Formación En persona
    Seminarios web
    Documentación
  • Asistencia Horas laborables
    En línea

Datos del proveedor

  • Quick Base
  • https://www.quickbase.com
  • Fundada en 1999

Sobre Quick Base

Quick Base es la forma más fácil de gestionar proyectos en la nube sin importar el proyecto o dónde se encuentren tus equipos. La plataforma flexible de Quick Base te brinda todas las funciones que necesitas para asignar tareas, automatizar flujos de trabajo y generar informes interesantes incluso para los proyectos más complejos.

Funciones de Quick Base

  • Acceso móvil
  • Creación de informes/análisis
  • Crear subtareas
  • Gestión de tareas recurrentes
  • Herramientas de colaboración
  • Ludificación
  • Seguimiento de porcentaje de progresión
  • Seguimiento del tiempo
  • Vista como lista de tareas
  • Vista como tabla de tareas
  • Vista de Gantt/cronología
  • Vista de hoja de cálculo
  • Automatización de procesos empresariales
  • Desarrollo asistido por inteligencia artificial
  • Desarrollo colaborativo
  • Desarrollo de aplicaciones web o móvil
  • Ensamblaje Drag & Drop
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de implementación
  • Gestión de integraciones
  • Gestión de iteraciones
  • Gestión de requisitos
  • Modelado visual
  • Modelos
  • Resumen y publicación de datos
  • Seguimiento del comportamiento
  • Acceso móvil
  • Análisis de rendimiento
  • Controles o permisos de acceso
  • Conversión de base de datos
  • Copia de seguridad y recuperación
  • Migración de datos
  • NOSQL
  • Permite la programación de multiples idiomas
  • Relacional
  • Replicado de datos
  • Virtualización
  • Acceso móvil
  • Almacenamiento de documentos
  • Evaluación de clientes potenciales
  • Gestión de tareas
  • Gestión del territorio
  • Integración de automatización de marketing
  • Integración de chat interno
  • Integración de redes sociales
  • Marketing por correo electrónico
  • Presupuestos y ofertas
  • Segmentación
  • Sistema de calendarios o recordatorios
  • Acceso móvil
  • Base de datos de contactos
  • Cobro de pagos en el terreno
  • Enrutamiento
  • Expedición
  • Facturación
  • Firma electrónica
  • Gestión de contratos
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Presupuestos y estimaciones
  • Programación
  • Seguimiento de tiempo en línea
  • Seguimiento del historial de servicios
  • Acceso móvil
  • Acceso sin conexión
  • CRM
  • Comercial
  • Creación de informes de incidentes
  • Edificios residenciales
  • Estimaciones
  • Gestión de contratos
  • Gestión de subcontratistas
  • Integración contable
  • Pedidos de cambio
  • RFI y envíos
  • Seguimiento de equipos
  • Seguimiento de presupuestos/Costes de trabajo
  • Subcontratistas
  • Alertas y notificaciones
  • Automatización de procesos empresariales
  • Cartografía de procesos
  • Colaboración
  • Controles o permisos de acceso
  • Diseño y modelado del proceso
  • Gestión de flujo de trabajo visual
  • Gestión de reglas de negocio
  • Seguimiento de cambios de proceso
  • Diagramas de Gantt
  • Gestión de carteras
  • Gestión de ideas
  • Gestión de presupuestos
  • Gestión de recursos
  • Herramientas de colaboración
  • Metodologías ágiles
  • Modelos personalizables
  • Métodos tradicionales
  • Portal de clientes
  • Seguimiento costes hasta finalización
  • Seguimiento de hitos
  • Seguimiento horas/gastos
  • Tablero kanban
  • Acceso móvil
  • Automatización de procesos empresariales
  • Configuración de flujos de trabajo
  • Controles o permisos de acceso
  • Editor gráfico del flujo de trabajo
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de documentos
  • Gestión de formularios
  • Gestión de tareas
  • Integraciones de terceros
  • Panel de control personalizable
  • Seguimiento de la conformidad
  • Sin código
  • Base de datos de clientes
  • Citas recurrentes
  • Control de inventario
  • Creación de órdenes de trabajo
  • Enrutamiento
  • Gestión de contratos
  • Gestión de expediciones
  • Gestión de trabajos
  • Mantenimiento preventivo
  • Presupuestos y estimaciones
  • Programación
  • Base de datos de empleados
  • Comentarios de 360 grados
  • Contratación de personal
  • Gestión de ausencias
  • Gestión de indemnizaciones
  • Gestión de nóminas
  • Gestión de selección de personal
  • Gestión de tiempo y asistencia
  • Gestión de ventajas
  • Gestión del rendimiento
  • Perfiles de empleados
  • Portal de autoservicio
  • Seguimiento de candidatos
  • Control de la fuente
  • Controles o permisos de acceso
  • Creación de informes/análisis
  • Depuración
  • Desarrollo de aplicaciones web
  • Desarrollo de software
  • Desarrollo móvil
  • Gestión de implementación
  • Herramientas de colaboración
  • Modelado de datos
  • Refactorización del código
  • Sin código
  • Test de compatibilidad

Las opiniones más útiles de Quick Base

Quickbase: the the missing link between applications and and business owners

Publicado el 22/2/2016
George K.
Tecnología y servicios de la información, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña 
Fuente: GetApp
5/5
En general
5/5
Facilidad de uso
Características y funcionalidades
5/5
Asistencia técnica
5/5
Relación calidad-precio

Comentarios: I have used Quickbase for about 2 years now, and I have needed to create the application for my company from scratch.
After having dabbled with the likes of designing a SQL or Access database, to creating a seemingly easier FileMaker application, Quickbase ended up winning those, hands down.
From a UI/UX perspective, Quickbase is a very intuitive products. You will immediately notice the attention to detail in designing this product the very first time you run into an error in a formula, or any design element. All feedback from the application is so detailed to the point where it practically resolves the issue for you. No other application has ever done that for me. Furthermore, it allows even a non-technical user create fairly complex applications that are far from achievable using a normal database product. Even if you are looking to create certain more advanced functionality in Quickbase, for instance, interacting with other applications via the API, you have native connectors within Quickbase which is constantly growing, and you can use applications like Zapier to further than integration without requiring any programming knowledge. I can write about the benefits of this application for pages, but, I will just say that, if you are drowning in Excel sheets to run your business, and have no way to link your data in an elegant way, do yourself a favor, and check out Quickbase for this purpose.

Puntos a favor: - Easy of use (Great UI/UX)
- Flexible Interface
- Scalable
- Supports a full API for integration to virtually any other application
- Allows for scaling to a multi-user application, allowing for complex workflows to match business process.
- It's a mature product, which means that you would hard pressed to ask a question that hasn't already been answered by one of the Quickbase geniuses in the community forums.
- The community support is fantastic, and their support is very quick and efficient.

Contras: - Reports are not easily formattable. So, if you want to send out reports to your clients, or internally within the company, you would have to resort to 3rd party tools to allow for such functionality.
I'm hoping that Quickbase will work on this particular aspect of their reporting in future releases.

Respuesta de proveedores

por QuickBase el 23/2/2016

Thanks for the fantastic review, George! Glad to hear QuickBase is working for you and your organization. We are always working to enhance QuickBase -- including updating our reporting options -- so please stay tuned for great new features in the future!

Good concept but could be improved

Publicado el 8/5/2019
Usuario verificado
Advisor marketing
Marketing y publicidad, 1001-5000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña 
4/5
En general
3/5
Facilidad de uso
3/5
Características y funcionalidades
Asistencia técnica
4/5
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Comentarios: It’s a good service but i think there’s a lot to improve. I see companies switching to more systems/software that integrate quickbase and service now into one easier to use application.

Puntos a favor: Once you got the hang of it it was easy to use. It’s great to be able to set timelines to each project and being able to implement templates helps make the process quicker.

Contras: This software lacks a lot of features that should be integrated and contacting support can be a pain. This software would be ideal if it intertwines more aspects that would allow users to send information to others and let other users access features and timeframes. We had to print out each form and attach them which was very old school and time consuming.

Respuesta de proveedores

por Intuit el 9/5/2019

Hi there, and thanks for reaching out with your comments. I'd love to hear more from you about suggestions you may have for our product can be enhanced to meet your needs. Your unique perspective means a lot, as the developers default to your suggestions when drumming up near enhancements. It would be my pleasure to pass your input along to them directly, so could you send me an email when you get a chance? Please include details about what specific features would expand your workflow. Screenshots are also encouraged, and my inbox is open (QBCares@Intuit.com). I'll keep an eye out for your message in the meantime.

Delighted QuickBooks has helped simplify the tracking of your business spending, by the way. Talk to you soon!

Grant, The QuickBooks Team

Quickbase

Publicado el 21/1/2020
Lora M.
Controller
Transporte/transporte en camión/ferrocarril, 13-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña 
4/5
En general
3/5
Facilidad de uso
4/5
Características y funcionalidades
Asistencia técnica
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Comentarios: Our company inputs all inventory held for sale and accumulates cost of goods per inventory piece so the margins are easily tracked

Puntos a favor: Powerful database to store and analyze data. Our company customized the platform to align with the business needs.

Contras: The reports are clunky and not intuitive to customize. Sometimes several reports must be pieced together and downloaded to Excel to obtain the data needed.

A Lot of Functionality and Options when Building on top of QB

Publicado el 12/11/2019
Usuario verificado
Senior Associate - IT Audit
Contabilidad, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña 
5/5
En general
5/5
Facilidad de uso
5/5
Características y funcionalidades
5/5
Asistencia técnica
5/5
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Comentarios: Has truly been excellent the majority of the time. Minor hiccups, like anything, along the way, but now we have a good plethora of applications and functionalities spread across a growing company and QB has adapted well and increased their response time with any issues identified. It has been a while since any sort of major incident has come up.

Puntos a favor: The flexibility, ability to query reports on demand, employee tracking, internal applications that are able to be built off QB, along with many other internal applications. Able to easily code alerting to employees based on alerts, allow them to manage assignments and tasks, keep track of their projects and schedule, and ultimately save our company money.

Contras: Reliability on services is sometimes difficult. If something breaks, you will need to understand what is broken and alert Quickbase. There is only so much you can troubleshoot before waiting on QB.

Customer service below par.

Publicado el 29/5/2015
Brad P.
Servicios para instalaciones
Fuente de la reseña 
Fuente: GetApp
2/5
En general
Facilidad de uso
Características y funcionalidades
Asistencia técnica
Relación calidad-precio

Comentarios: Quickbase does not offer a phone number for customer service and sometimes take days to respond to e-mails. I often seem to know more about the program than the service representative I get - my boss says if I stay on the phone long enough with Quickbase I will figure a way around the problem while they tell me all the reasons something can't be done. I have found you can't respond to the surveys they send honestly if you want any help next time. The rep will scold you about how it negatively impacts their career and will likely not pick your email next time which means you wait that much longer before you get help next time. The reps like to call after office hours so they can show they attempted to respond quickly but you get no real help. The table-to-table relationships are so convoluted you will need a half-dozen fields and a weird relationship table to get information from one table to another, and then it won't arrive the way you want: It may be a drop-down that you have to click on four different fields to get the info from the other table. Ever need a simple number generator (x+1) for invoice numbers, job numbers, etc? Go somewhere else or hire someone to build you one (Excel users will cry). You get the response: we are working on that.
Bottom Line: when developing a management program you will have time-sensitive issues that will make you wish for something better.

Puntos a favor: Cloud-based program.

Contras: Convoluted, poor customer service, slow loading tables.

Respuesta de proveedores

por QuickBase el 1/6/2015

Hi Brad -

Thank you for sharing your feedback. We do pay close attention to what our customers say about us, and are always looking for opportunities to improve.

I'm sorry to hear you've had a negative experience with our Customer Care team. We set a high bar for delivering world-class customer service, and take your feedback seriously.

We have also been hard at work solving some of the product challenges you mentioned. This week we announced QuickBase Sync, a built-in feature that makes connecting QuickBase tables — and getting the right data in the right format — easier than ever. Many companies are also using Sync to import invoice numbers directly from their accounting platforms (QuickBooks Online, Intacct, or NetSuite, for example), which may help solve the formula challenge you mentioned.

Please feel free to follow up with me directly at melanie_porter@intuit.com. I am happy to continue working with you to ensure you're as successful as possible.

Mel Porter
Customer Care Leader
Intuit QuickBase

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