¿Quién usa 3CX?

Adecuado para empresas de cualquier tamaño o industria, que deseen reducir sus costos de telecomunicaciones

¿Qué es 3CX?

3CX es un PBX IP basado en estándares abiertos que ofrece Comunicaciones Unificadas directo de fábrica. Adecuado para empresas de todos los tamaños e industrias, 3CX puede ajustarse a sus necesidades. Desde movilidad hasta estado y funciones avanzadas de Call Center y más, a un costo competitivo.

Información sobre 3CX

3CX

http://www.3cx.com

Fundada en 2008

Vídeo de 3CX
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Resumen de precios de 3CX

3CX dispone de una versión gratuita y ofrece una prueba gratis. La versión de pago de 3CX está disponible a partir de EUR 285.00/year.


Precio inicial

EUR 285.00/year

Detalles de precios

El Precio de 3CX está basado en el número de llamadas simultáneas.

Versión gratuita

Prueba gratis

3CX: implementación y asistencia

Asistencia

  • Horas laborables
  • En línea

Implementación

  • Instalado: Mac
  • En la nube, SaaS, web
  • Instalado: Windows
  • Móvil: nativo de iOS
  • Móvil: nativo de Android

Formación

  • En persona
  • En vivo en línea
  • Seminarios web
  • Documentación

Funciones de 3CX

  • Acceso móvil
  • Alertas y notificaciones
  • Búsqueda
  • Chat en tiempo real
  • Encuestas y comentarios
  • Feed de actividad y noticias
  • Gestión de tareas
  • Hilos de debate
  • Integración de terceros
  • Llamadas de audio
  • Uso compartido de archivos
  • Videoconferencia

Lista completa de Herramientas para trabajar en equipo

  • Acceso remoto
  • Asistencia remota
  • Chat de vídeo
  • Chat en vivo
  • Colaboración
  • Conferencias web
  • Firma electrónica
  • Gestión de reuniones
  • Gestión de tareas
  • Seguimiento de huso horario
  • Softphone
  • Supervisión de la actividad de los empleados

Lista completa de Herramientas para trabajar en remoto

  • Acceso móvil
  • Audio y vídeo bidireccional
  • Capacidad de grabación y reproducción
  • Chat en tiempo real
  • Chat privado
  • Encuadre automático
  • Perfiles de usuario
  • Sondeos/Votaciones
  • Streaming de presentación
  • Transcripción automática
  • Uso compartido de archivos
  • Uso compartido de la pantalla

Lista completa de Programas para videoconferencias

  • Conexiones SIP
  • Conferencias web
  • Enrutamiento de llamadas
  • Extensiones virtuales
  • Grabación de llamadas
  • Grupos de llamada
  • Reconocimiento IVR y de voz

Lista completa de Software PBX en la nube

  • Chat proactivo
  • Creación de marca personalizable
  • Formulario sin conexión
  • Geofocalización
  • Integración de terceros
  • Respuestas prediseñadas
  • Seguimiento de visitantes de la web
  • Transferencias/enrutamiento
  • Uso compartido de la pantalla

Lista completa de Software de chat en vivo

  • Centro de atención telefónica de llamadas entrantes
  • Centro de atención telefónica de llamadas salientes
  • Centro de atención telefónica mixto
  • Chat en tiempo real
  • Creación de informes/análisis
  • Gestión de alzadas
  • Gestión de campañas
  • Gestión de colas de espera
  • Grabación de llamadas
  • Grabación de texto de llamada
  • Marcación manual
  • Marcador predictivo
  • Registro de llamadas
  • Respuesta de voz interactiva (IVR)
  • Sistema de marcación progresiva

Lista completa de Software para call center

  • Acceso móvil
  • Centro de atención telefónica virtual
  • Conferencias web
  • Directorio de empleados
  • Enrutamiento de llamadas
  • Grabación de llamadas
  • Reconocimiento IVR y de voz
  • Registro de llamadas
  • Supervisión de llamadas

Lista completa de Software para sistemas telefónicos

  • Centro de atención telefónica
  • Chat y mensajería
  • Conferencias de audio y vídeo
  • Enrutamiento de llamadas
  • Gestión de fax
  • Grabación de llamadas
  • Reconocimiento IVR y de voz
  • Uso compartido de archivos

Lista completa de Soluciones de comunicación basadas en la nube

  • Creación de informes/análisis
  • Gestión de centros de atención telefónica
  • Gestión de contactos
  • Gestión de telemarketing
  • Marcador automático
  • Marcador predictivo
  • Reconocimiento IVR y de voz
  • Supervisión de llamadas
  • VoIP

Lista completa de Soluciones de telefonía

  • Acceso móvil
  • Chat y mensajería
  • Colaboración entre varios usuarios
  • Conferencias de audio y vídeo
  • Enrutamiento de llamadas
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de fax
  • Grabación de llamadas
  • Mensaje de voz
  • Uso compartido de archivos

Lista completa de Soluciones para comunicaciones unificadas

Alternativas a 3CX

Más alternativas a 3CX

Opiniones de 3CX

Todas las opiniones

Calificación general

4.5/5

Evaluación media

Facilidad de uso 4.4
Atención al cliente 4.3
Funcionalidades 4.4
Relación calidad-precio 4.2

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Ryan G.
Assistant Manager
Tecnología y servicios de la información, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Características y funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 29/11/2019

"The best VoIP phone system for small businesses"

Comentarios: We had a customer that had 3 different companies within the walls of the building. We were able to configure each company separately so that their rules, hours, and each had different SIP providers that needed to be configured up properly. Each had their own digital assistant and the system setup took only a few hours to complete with all the complexity that was involved. Technical support was outstanding in assisting with the troubleshooting and setup.

Puntos a favor: The 8 concurrent call Standard License is free to all companies. This makes it a perfect solution for churches, small businesses, and as the small businesses grow into medium sized businesses, the annual cost for the license with higher concurrent calls is nominal. When companies switch from the POTS lines, they need to figure out a good solution for VoIP. 3cx is lower cost than RingCentral and 8x8 as well as many other competing VoIP softwares.

Contras: Putting in supported APAP adapters is great, but when a customer has a non supported adapter, it usually works, but doesn't play nicely with the software as far as configuring it easily.

Respuesta de proveedores

por 3CX el 29/11/2019

Sincere thanks for your feedback.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 29/11/2019
Alexander F.
Customer Success Manager
Software informático, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Características y funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    4 /5
  • Relación calidad-precio
    4 /5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 18/1/2020

"Serves small businesses very well for free."

Comentarios: In my opinion, it is a very good tool and hardly ever had problems, because the tool is very stable and with a very good usability, serving very well small businesses.

Puntos a favor: • It is free.
• Assists in the company's internal communication.
• It is always updated with improvements.
• Ease of receiving and transferring calls.
• Ease of configuration and installation by the end user.

Contras: • We used the trial version quietly for 1 year, but due to technical problems due to a codec, it caused a major internal problem where we stayed 3 days without a phone. For this reason the support of the company that provides the service asked us to change the application.

Respuesta de proveedores

por 3CX el 20/1/2020

We are sorry to hear that you had codec issues. Can you explain which codec was used and what issues it created?
Codecs work using the SIP Offer - Answer model - a standard in SIP used for the update of session dialogs. This means that when a codec is offered by one endpoint (phone), and the receiving endpoint answers "no available codec" then a codec exchange occurs where both endpoints try to find one common codec (language) to use for their media. Like this every call is serviced and has more chances to get 2 way audio. It is important to tell us which codec you tried to use. Because firstly, we might have an issue to investigate or we might also give you an alternative codec you can use. We support all major codecs so I am surprised how the company that serves you recommended that you change the whole app.

Nonetheless, thank you for your feedback. I will forward this to the development team.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 18/1/2020
David L.
Telephony Software Engineer
Telecomunicaciones, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    3 /5
  • Facilidad de uso
    4 /5
  • Características y funcionalidades
    4 /5
  • Asistencia técnica
    2 /5
  • Relación calidad-precio
    2 /5
  • Probabilidad de recomendación
    4/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 24/1/2019

"Effective Phone System For Small, Simple Offices"

Comentarios: For under 50 extensions and without any special functionality, 3CX is a very user-friendly platform. However, for any project that requires any custom functionality, 3CX will simply not be able to offer help.

Puntos a favor: The 3CX installer on both Linux and Windows is incredibly easy to use and users can go from nothing to a fully-featured phone system in less than 20 minutes. Once installed, the user interface is very clean and straightforward. The 3CX Softphone that can be installed on Windows and mac computers pairs effortlessly with 3CX provisioning files.

Contras: 3CX offers very little customization outside of the user interface, and commonly phone system managers will be simply unable to perform more-complex call routing. As an example, dynamic outbound routes are simply not possible outside of the overly-simple Outbound Routes tab, and you are limited to only prefix, length of destination, and from extension. Compared to FreePBX and FusionPBX, the ability to customize 3CX is almost non-existent. 3CX Support will 100% of the time deflect any technical issues to the carrier, and after numerous ticket responses later, they will finally admit to being able to help. SIP SRV records are completely broken and not compliant with the SIP RFC. It's hilarious how catastrophic this lack of functionality is. Faxing is completely broken. It will be a complete nightmare if you attempt to run T.38 faxing over a 3CX phone system.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 24/1/2019
Usuario verificado
Recruiter
Empleo y contratación, 501-1000 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Características y funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    Sin valoración
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 30/7/2020

"Simple to install and utilize"

Comentarios: I utilize this software on a daily basis to reach candidates. I have had a positive experience overall.

Puntos a favor: This software is so easy to use! I have it set up to start automatically upon login so it's always ready to go when I need it!

Contras: Features are great, too many features becomes cumbersome. I feel like they could remove a few features and still have a great software, it might even work more efficiently.

Respuesta de proveedores

por 3CX el 31/7/2020

Thank you for a most positive review, we truly appreciate your feedback.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 30/7/2020
Matthew D.
Program Manager
Software informático, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    4 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Características y funcionalidades
    4 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 10/1/2020

"3CX - The Softphone that works"

Comentarios: The day to day operation is more streamlined and at a management level, it helps keep track of those taking calls on out various teams. It also allows us to be away from our offices but take the mobile app with us and get our VM's via email... all positives and allows us to be more attentive.

Puntos a favor: 3CX has made it easier to maintain our calling network and allows us to bring its features outside of the office which aids in our day to day. The phone dial pad it self is very user friendly and the software it self has a very ease of use feel to it. As a manager it is nice to view, listen and transfer my teams calls on the fly - the logging system also allows me to keep track of activity within my teams.

Contras: Not a ton of cons to be honest, there are some issues of delays from when you ask for a function (click delay) like looking up a contact from the address book and clicking to call the contact, sometimes there is a bit of a delay.
The product could use a bit of a refresh look, but overall the ease of use and user friendly Softphone does hit it's marks.

Respuesta de proveedores

por 3CX el 15/1/2020

Thank you for your feedback. We are delighted that 3CX is proving to be a useful tool in your organisation.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 10/1/2020