Less Paper

¿Quién usa Less Paper?

The ideal target market for Less Paper Co. are field service or maintenance businesses but we also build systems for other business types as well.

¿Qué es Less Paper?

Less Paper Co. creates custom-built field service management, work order management and scheduling systems to help field service businesses become more efficient in the office and the field. Because we custom build every system to each specific clients needs we can offer all of the features that you want and need in a work order system that some of our competitors can't.

Información sobre Less Paper

Less Paper Co.

https://lesspaperco.com

Fundada en 2015

Resumen de precios de Less Paper

Less Paper no está disponible en versión gratuita y no ofrece prueba gratis. La versión de pago de Less Paper está disponible a partir de USD 150.00/mes.

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Precio inicial

USD 150.00/mes

Detalles de precios

Pricing starts at $150/month for up to 5 users.

Versión gratuita

No

Prueba gratis

No

Implementación

En la nube, SaaS, web

Formación

En persona

En vivo en línea

Documentación

Asistencia

En horario ininterrumpido (atiende un representante)

Horas laborables

En línea

Funciones de Less Paper

  • Costes de trabajo
  • Digitalización de documentos
  • Facturación
  • Gestión de clientes
  • Gestión de clientes potenciales
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Presupuestos y estimaciones
  • Programación

Lista completa de Programas de instalación de sistemas de seguridad

  • Acceso móvil
  • Facturación
  • Gestión de clientes
  • Gestión de contratos
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Para comerciales o contratistas de la industria eléctrica
  • Presupuestos y estimaciones
  • Programación
  • Seguimiento del tiempo

Lista completa de Programas para electricistas

  • Costes de trabajo
  • Facturación
  • Gestión de clientes
  • Gestión de contratos
  • Gestión de expediciones
  • Gestión de inventarios
  • Programación
  • Seguimiento de equipos
  • Seguimiento de garantías

Lista completa de Sistemas de puertas de garaje

  • Acceso móvil
  • Base de datos de clientes
  • Control de inventario
  • Enrutamiento
  • Facturación
  • Gestión de contratos
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de trabajos
  • Gestión de técnicos
  • Portal de autoservicio
  • Seguimiento del historial de servicios

Lista completa de Software de asignación de personal

  • Acceso móvil
  • Base de datos de clientes
  • Control de inventario
  • Enrutamiento
  • Facturación
  • Gestión de expediciones
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de trabajos
  • Gestión de técnicos
  • Presupuestos y estimaciones
  • Programación
  • Programación del mantenimiento
  • Seguimiento del historial de servicios

Lista completa de Software de climatización

  • Acceso móvil
  • Base de datos de contactos
  • Cobro de pagos en el terreno
  • Enrutamiento
  • Facturación
  • Firma electrónica
  • Gestión de contratos
  • Gestión de expediciones
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Presupuestos y estimaciones
  • Programación
  • Seguimiento de tiempo en línea
  • Seguimiento del historial de servicios

Lista completa de Software de gestión de los Servicios de Campo

  • Acceso móvil
  • Facturación
  • Gestión de calibración
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de llaves y cerraduras
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de técnicos
  • Mantenimiento predictivo
  • Mantenimiento preventivo
  • Programación
  • Seguimiento de activos
  • Seguimiento del historial de servicios

Lista completa de Software de gestión de mantenimiento

  • Base de datos de clientes
  • Diseño del paisaje
  • Enrutamiento
  • Facturación
  • Gestión de contratos
  • Gestión de expediciones
  • Gestión de nóminas
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de trabajos
  • Presupuestos y estimaciones
  • Programación de citas
  • Seguimiento del tiempo

Lista completa de Software de paisajismo

  • Base de datos de clientes
  • Citas recurrentes
  • Control de inventario
  • Creación de órdenes de trabajo
  • Enrutamiento
  • Gestión de contratos
  • Gestión de expediciones
  • Gestión de trabajos
  • Mantenimiento preventivo
  • Presupuestos y estimaciones
  • Programación

Lista completa de Software de planificación de trabajos de mantenimiento

  • CRM
  • Captura de fotos
  • Comercial
  • Facturación
  • Gestión de expediciones
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Listas de comprobación e inspecciones
  • Medida aérea
  • Presupuestos y estimaciones
  • Programación

Lista completa de Software para carpintería y albañilería

  • Aplicación móvil
  • Base de datos de clientes
  • Enrutamiento
  • Facturación
  • Gestión de expediciones
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de trabajos
  • Gestión de técnicos
  • Presupuestos y estimaciones
  • Programación
  • Seguimiento del historial de servicios

Lista completa de Software para compañías de fontanería

  • CRM
  • Costes de trabajo
  • Gestión de contratos
  • Gestión de garantías y servicios
  • Gestión de la contabilidad
  • Gestión de ofertas
  • Gestión de permisos
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de subcontratistas
  • Presupuestos y estimaciones
  • Programación de trabajos

Lista completa de Software para constructoras de viviendas

  • Base de datos de costes
  • Estudio de materiales
  • Facturación
  • Gestión de clientes
  • Gestión de ofertas
  • Gestión de proyectos
  • Pedidos de cambio
  • Presupuestos y ofertas
  • Programación

Lista completa de Software para cálculos eléctricos

  • Acceso móvil
  • Base de datos de clientes
  • Citas recurrentes
  • Enrutamiento
  • Facturación
  • Gestión de expediciones
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de trabajos
  • Presupuestos y estimaciones
  • Programación
  • Seguimiento del historial de servicios

Lista completa de Software para empresas de limpieza

  • Acceso móvil
  • Facturación
  • Gestión de clientes
  • Gestión de expediciones
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Programación
  • Reserva en línea
  • Seguimiento de equipos

Lista completa de Software para empresas de limpieza de alfombras

  • Acceso móvil
  • Creación de informes/análisis
  • Facturación
  • Gestión de inspecciones
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de técnicos
  • Mantenimiento predictivo
  • Mantenimiento preventivo
  • Programación del mantenimiento
  • Propiedades comerciales
  • Propiedades residenciales
  • Seguimiento de activos
  • Seguimiento del historial de servicios

Lista completa de Software para mantenimiento de edificios

  • Base de datos de costes
  • Comercio e industria
  • Estudio de materiales
  • Facturación
  • Gestión financiera
  • Importación y exportación de datos
  • Mantenimiento de equipos
  • Presupuestos y ofertas
  • Programación
  • Tarifas de trabajo

Lista completa de Software para presupuestos de ventilación, calefacción y climatización

Alternativas a Less Paper

Más alternativas a Less Paper

Opiniones de Less Paper

Mostrando 5 de 19 opiniones

En general
4.8/5
Facilidad de uso
4.8/5
Atención al cliente
5/5
Funcionalidades
4.6/5
Relación calidad-precio
4.9/5
Doug W.
President & CEO
Construcción, 13-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
  • Calificación global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 21/3/2018

"It's hard this product in only a few words. These guys are hands down THE BEST."

Comentarios: Increased ability to schedule, provide a visual tool to our field employees that allows them to see where they are working in the near future and also to be able to instantly create a work order for emergencies that pop up. Since one aspect of our business is storm restoration and disaster recovery for private clients. We were challenged recently with (3) severe storms in a 2 week window. While our line crews were out working for public utilities, we were able to log in client info, do damage assessment and provide detailed work orders with pictures to our field crews. Once our crews were released by the investor owned utilities we turned them loose on the private work. The results were the most productive restorations for private clients we ever had. Our General Foremen could see the work schedule and assign crews to specific tasks (such as hauling utility poles, setting poles and stringing cable) by geographic areas. Being able to track materials used and tying them to inventory helps us be ready for the next storm by generating low inventory warnings and also assists us in creating accurate billing documents along with employee time sheet and equipment tracking. This in turn will generate simplified, more accurate billing and ultimately quicker insurance claims for clients which turns into better cash flow for us. One the daily work order side we are using the system to manage a multi-million dollar project for Metro North Railroad that involves a specific work plan for over 120 sites. Each location has been loaded into our system and has a site specific work plan with plans and documents attached. As the locations are scheduled with the Railroad, they are placed on our schedule and instantly give our field crews all the required work plan and safety documents required AND allow us to collect signatures. We plan to add our tailboard safety meetings to the system shortly and have already spoken to the team on how to implement this.

Puntos a favor: A TRULY customized product built for your specific needs. In the development phase- I had a laundry list of things I wanted to able to do and within a few emails back and forth with Darren we had pretty much addressed all my concerns and they were able to accommodate everything I need. Even on the on-going basis- we discover things we forgot or neglected to consider and within no time at all I get an email telling me they have a solution and when it will be implemented. I looked at many other SAS vendors and all had "one size fit's all" products or required me to buy expensive add on modules to get the software to perform as a I needed. With Less Paper, I was able to specify what I needed, what I didn't and it was all implemented in a timely, professional manner. These guys know what they are doing, they work hard at it and they are always there to answer my questions or help me with my next "do you think we could do this?" moment. I really can't say enough about this product. It's like having a magic wand and being able to create whatever functionality you can dream up. If you are looking for a reasonably priced, CUSTOM product that allows you to make changes and updates as you find the need for them, this is your product.

Contras: Probably the only thing I can say that I don't like is the fact that the screen on a tablet doesn't render the same way it does on a full size computer screen (which is really typical of all mobile applications- not just this one). Sure it would be nice to have the screen look the same on your PC as your foreman's iPad but it's really just a matter of getting used to.

Respuesta de proveedores

por Less Paper Co. el 26/3/2018

Thanks for your kind words, Doug! Please let us know if you have any changes or additions you would like in the future.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 21/3/2018
Mark B.
owner
Construcción, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Calificación global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 18/6/2020

"Awsome product!"

Comentarios: I would highly recommend Less Paper for your development of software for your needs.

Puntos a favor: I have been looking for a long time for a company that will work my company's needs. Most other developers want to question my decisions as a owner or try to talk me out implementing changes in the software that I have asked for because it may be difficult or they just don't want to try. As a owner I love to discuss my decisions and collaborate together as a team and that's what I get with Less Paper. They are on my level when it comes to wanting the software to be a perfect.

Contras: I'm not sure I have any cons since every request I have made from Less Paper has been met with acceptance.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 18/6/2020
Jackie A.
Business Process Strategist
Consultoría de gestión
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
  • Calificación global
    4/5
  • Facilidad de uso
    4/5
  • Características y funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    8/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 30/4/2018

"Amazing experience from start to finish. Customer service has been fantastic, communication great."

Comentarios: Saves a lot of time and helps to streamline core operations. Aids in customer communication.

Puntos a favor: It's fully customizable so it can be tailored exactly to the needs of the purchaser and the price point is amazing for custom designed cloud-based software. I love that the company purchasing can use their own language to set up various areas of the system, it integrates with Quickbooks Online seemlessly and has a really simple interface that even the less tech savvy can navigate.

Contras: It was tough to get a feel for the software when there was no demo available. Also, an app would be great but being that it's custom-built that would put costs up.

Respuesta de proveedores

por Less Paper Co. el 1/5/2018

Hi, Jackie - Thanks for the review! We do have native apps in development for Android & iOS that are wrappers for our custom systems to allow our clients easier access to their systems and to provide more features. We'll reach out when they're available! Thanks again! - Darren Jett

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 30/4/2018
Hilario C.
Manager, Service Administration
Maquinaria, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Calificación global
    4/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 7/1/2020

"Berg Chilling systems Inc"

Comentarios: -Very good customer support
- Willing and able to make changes to the system

Puntos a favor: -System is very customizable.
-Links to Quickbooks
-Tablet and phone compatibale

Contras: -web-based rather then app based means sometimes data is lost with a bad connection (Less Paper has added some functionality to minimize the occurrences)

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 7/1/2020
Gregory m H.
Director of Administration
Gestión de organizaciones sin ánimo de lucro, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Calificación global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 22/1/2020

"Stop looking...You've Found The Best"

Comentarios: Working with [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] in developing a work order software system for our organization has been one of the most positive and productive processes I have ever undertaken with a vendor. From the start, our experience with them has been everything we expected.
First and foremost, [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] are uncommonly pleasant to work with – I could go on about how willing they are to problem solve and provide solution after solution, all the while staying positive and patient. As a technology “spectator”, I knew what I wanted our system to do but had a hard time translating that into the technical language they would use to execute, but never once did they make me or my team feel “tech-dumb” or use their knowledge to achieve a benefit for themselves. Their honesty and their genuine desire to work on behalf of our needs was…just incredible. They stand alone as vendors that I trust completely.
Secondly, our organization sought to develop a work order system for our entire organization to use, in order to request, execute, and track the many various requests that come to our events, facilities, marketing, development, purchasing, finance, and HR teams. This was a behemoth of a task in my mind but Less Paper made it look easy (though I’m sure they might smile at that!) While we are still in beta as of writing, the product so far is exactly what we wanted without anything superfluous. The environment is intuitive and clean and aligns nicely with other common platforms that people a

Puntos a favor: Ease of use, and total customization. Whatever you want, you get!

Contras: No cons - that's the honest truth. If a con ever existed, I'm pretty sure Less paper Co. could work to fix and remove it.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 22/1/2020