¿Quién usa Smoobu?

El software sirve a los propietarios de alquileres de vacaciones en todo el mundo. El software se centra en propietarios independientes y agencias con hasta 50 unidades.

¿Qué es Smoobu?

Smoobu es un software basado en la nube que permite la gestión efectiva de tus alquileres vacacionales. Nos enfocamos en propietarios de alquileres vacacionales y ofrecemos una solución con todo incluido. El servicio incluye PMS, Channel Manager, creador de sitio web, comunicación, reserva directa con pagos, etc. e incluso una App para huéspedes.

Información sobre Smoobu

Smoobu

https://www.smoobu.com/es/

Fundada en 2014

Resumen de precios de Smoobu

Smoobu dispone de una versión gratuita y ofrece una prueba gratis. La versión de pago de Smoobu está disponible a partir de EUR 15.20/mes.

Vídeo de Smoobu
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Precio inicial

EUR 15.20/mes
Ver precios

Versión gratuita

Prueba gratis

Implementación

En la nube, SaaS, web

Móvil: nativo de iOS

Móvil: nativo de Android

Formación

En persona

En vivo en línea

Seminarios web

Documentación

Asistencia

Horas laborables

En línea

Funciones de Smoobu

  • Comprobación de crédito
  • Gestión de impuestos
  • Gestión de páginas web
  • Gestión de vacantes
  • Investigación de antecedentes del inquilino
  • Pagos en línea
  • Portal de arrendatarios
  • Seguimiento de arrendatarios

Lista completa de Programas de gestión de alquileres

  • Comunicación con los huéspedes
  • Declaraciones del propietario
  • Gestión de clientes potenciales
  • Gestión de comisiones
  • Gestión de contactos
  • Gestión de la experiencia del huésped
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de reservas
  • Gestión de tareas domésticas
  • Procesamiento de pagos

Lista completa de Software de alquiler vacacional

  • Análisis de canales
  • Control de inventario
  • Gestión de campañas
  • Gestión de clientes potenciales
  • Gestión de incentivos
  • Gestión de oportunidades
  • Gestión de pedidos
  • Gestión de productos
  • Gestión de revendedores
  • Gestión de socios

Lista completa de Software de gestión de canales

  • Automatización de marketing
  • CRM
  • Catering
  • Contabilidad integrada
  • Estancia prolongada
  • Gestión de empleados
  • Gestión del mantenimiento
  • Integración de GDS y OTA
  • Para alquileres vacacionales
  • Programa de fidelización
  • Propiedad única
  • Punto de venta (POS)
  • Reserva en línea
  • Varias propiedades

Lista completa de Software para hoteles

Alternativas a Smoobu

Más alternativas a Smoobu

Opiniones de Smoobu

Todas las opiniones

Calificación general

4.7/5

Average score

Facilidad de uso 4.7
Atención al cliente 4.7
Funcionalidades 4.6
Relación calidad-precio 4.6

Review software

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¡Escribe una reseña!
Camilo M.
Director Ejecutivo
Hostelería, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Características y funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 27/3/2020

"Excelente herramienta para pequeños hoteles"

Comentarios: Es una herramienta muy fácil de utilizar, muy útil para la administración de reservas para hoteles boutique.

Puntos a favor: La conectividad con otros portales de reservas es excelente, lo que evita overbooking

Contras: No es posible exportar datos a Excel para análisis de data y estadísticas.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 27/3/2020
Norberto B.
Arquitecto
Hostelería, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Calificación global
    4 /5
  • Facilidad de uso
    4 /5
  • Características y funcionalidades
    4 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    4 /5
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 3/8/2020

"Muy buen servicio!"

Comentarios: Muy buena

Puntos a favor: Puedo manejar distinto tipos de paginas a la vez, mover los precios y especificar precios para cada pagina, también poner reservas propias y demás.

Contras: Me gustaria que puedra trabjar la parte administrativas y gastos, entonces ya podria hacer todo sdesde esta pagina

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 3/8/2020
Xabier txomin S.
Owner
Ocio, viajes y turismo, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Características y funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 29/8/2019

"Great software i would not hessitate to recommend"

Comentarios: It is really easy to use. No complications, no difficult to set up functionalities. The property web facility is a plus. The support team is really friendly, knowledgeable and listens to customers!. I am getting lots of emails from competition but I am not planning to move from Smoobu. I really love Smoobu simplicity.

Puntos a favor: Pros:
1.-It is a very easy to use software. Getting familiar with smoobu is really simple, practically instantaneous.
2.-The migration to Smoobu is really simple and staff is always willing to help.
3.-They have a very useful and very easy to configure web functionality.
4.-I love the functionality of being able to synchronize rates from smoobu with the most important sales channels.
5.-The synchronizations works perfectly. It has never failed so far. No double bookings at all.
6.-The system rarely crashes down and if it does, it is momentarily for maintenance.
7.-You can set up Smoobu in different languages. It is truly multi-lingual.
8.-Perhaps this is one of the strongest points of Smoobu. It is true that communication with the customer service department is easy, fast and always in a friendly and professional tone.

Contras: Cons:
Given that it is a software that it is designed to be easily usable and does not complicate its functionalities, there may be people who miss less avant-garde features but in my case in particular I love that everything Smoobu offers works perfectly and without complications. They are currently developing a solution for the new PSD2 regulations, which is more than welcome.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 29/8/2019
Ryohei I.
Property Owner
Hostelería, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Características y funcionalidades
    4 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 21/11/2019

"Best viable solution for small property owners with great CUSTOMER SUPPORT, CLEAN FEATURES & PRICING"

Puntos a favor: Firstly, for someone who has hardly used a channel manager, the learning curve is always going to be a thing no matter which service you decide to use. This was the case for me, after reading countless reviews I decided to trial Smoobu and am now a paid user. And when the learning curve is unavoidable, Smoobu truly shines with their CUSTOMER SUPPORT - it is definitely one of their best features. Their chat team works in German-time (and they are not available 24/7), but it was definitely handy when you're based overseas. Their e-mail support team I find are VERY experienced, fast, helpful, patient, understanding and respectful - I seriously only have praise for them! They truly helped a novice channel manager user like myself troubleshoot, configure, and set up the optimal solution that works best for my particular business size and workflow. Regarding the SOFTWARE FEATURES, I think we always tend to want more, and more of the available features offered more seamlessly and automated, so I don't think it's even fair to expect EVERYTHING, and the simplicity of Smoobu's software - both in UI and UX, once you get a grip on it, is a HUGE asset that eliminates and minimises all the headaches we go through as owners and managers. And finally - PRICING. Based on my own research I think their overall quality offering is astounding vis a vis the cost. I am thoroughly impressed with the service and am grateful that I found something I am happy to pay for and proud to continue using!

Contras: EMAIL SUPPORT > CHAT SUPPORT: Though chat support is easier to access, for an actual conundrum or a multilayered question you're facing I would definitely go through their e-mail support since they can constructively engage with your problems (maybe also because they have more time to respond?), and you really feel that they are there to help you! But the chat team is great too for small questions you might have (but sometimes they disconnect in the middle of a question - but don't be discouraged and take that to e-mail or maybe call though I haven't tried that personally!) GOOD DESIGN BUT NOT YET MIND-BLOWING: It is minimal, clean and ticks all the right boxes in terms of UI / UX and it is not at all problem for internal admin use, but for someone who comes from a creative industry background (e.g. used to the intuitive approach of Apple products and have done consumer-facing communication work) I do think their consumer-facing features (like their new GUEST APP and WEB EMBEDDABLE BOOKING TOOL) can be further reimagined based to align themselves with consumers who are spoiled by Apple, Google et al. providing great design to the mainstream. So in sum, based on a philosophy that good design → looks great and ALSO heightens practicality. TWO-WAY SYNCS VS iCAL SYNC: Not a con but a note - with Airbnb when you sync via their two-way sync it makes it impossible to view or edit your calendar on Airbnb. It's great but I found it easier to iCal sync like the rest of the platforms!

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 21/11/2019
Criscia R.
Rental Business Manager
Hostelería, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Características y funcionalidades
    4 /5
  • Asistencia técnica
    4 /5
  • Relación calidad-precio
    4 /5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 31/8/2020

"Easy to use & Highly recommended"

Puntos a favor: This channel manager has really increased our team efficiency while managing ~40 properties in India. It's very easy to use, very fast to get started... We did the trial and realised we could not live without it anymore! Customer service is also very responsive! I HIGHLY recommend this channel manager.

Contras: For over 40 listings it is difficult to search the availability as we need to scroll up or down. If there is search option for dates it would make it easier.

Respuesta de proveedores

por Smoobu el 16/9/2020

Dear Criscia,
thanks very much for your review and choosing us over others. Very excited to hear that you are enjoying your experience. We are working on making the calendar easier to use also for larger accounts. In the meantime, have you discovered the calendar only view? https://login.smoobu.com/de/booking/calendar/2
Best
Philipp

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 31/8/2020