¿Quién usa Merkato?

Negocios avanzados y con ambiciones. Preferiblemente con ambiciones de crecimiento internacional. Producto con capacidad de configuración. Técnico (CPQ [configuración, precio y cotización, por sus siglas en inglés]), pero también gobierno y legal (creación y gestión de contratos).

¿Qué es Merkato?

Merkato es muy sencillo y fácil de usar. Este software está repleto de características y funciones inteligentes orientadas al usuario. La interfaz de usuario es precisa y adaptable. El usuario solo ve lo que necesita en todo momento. Debido a esta y muchas otras opciones modernas, los tiempos de implementación son breves.
Hacer cambios en reglas o diseños no es ningún problema. Mediante las funciones de arrastrar y soltar, copiar y pegar desde Excel y muchas otras funciones inteligentes, implementar cambios y mejoras es divertido.

Información sobre Merkato

Quootz

https://www.quootz.nl/en/

Fundada en 2010

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Vídeo de Merkato
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Compara Merkato con productos similares

Precio inicial

USD 15,000.00
USD 30,000.00/una vez
N/D
N/D

Versión gratuita

Versión gratuita No
Versión gratuita No
Versión gratuita No
Versión gratuita No

Prueba gratis

Prueba gratis
Prueba gratis No
Prueba gratis No
Prueba gratis No

Merkato: implementación y asistencia

Asistencia

  • E-mail/Help Desk
  • Asistencia telefónica
  • Chat

Implementación

  • Cloud, SaaS, Web
  • Mac (desktop)
  • Windows (desktop)

Formación

  • En persona
  • En vivo en línea
  • Documentación

Funciones de Merkato

  • API
  • Análisis de evolución de ventas
  • Arrastrar y soltar
  • Automatización de ventas
  • CRM
  • Catalogación/Categorización
  • Catálogo de productos
  • Catálogo en línea
  • Configuración basada en reglas
  • Control de procesos de aprobación
  • Control de versiones
  • Controles o permisos de acceso
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de marca personalizable
  • Cálculos de precios y costes
  • Dibujo 2D
  • ERP (Enterprise Resource Planning)
  • Generación de propuestas
  • Gestión de activos digitales 3D
  • Gestión de comercio electrónico
  • Gestión de configuración
  • Gestión de datos del producto
  • Gestión de descuentos
  • Gestión de documentos
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de modelos
  • Gestión de pedidos
  • Gestión del diseño
  • Gestión del precio y de márgenes
  • Imágenes en 3D
  • Informes de ventas
  • Integraciones de terceros
  • Modelos personalizables
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  • Panel de actividades
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  • Para uso interno
  • Pedidos de ventas
  • Portal de autoservicio
  • Portal de clientes
  • Presupuestos y estimaciones
  • Procesamiento de pedidos
  • Registro de pedido
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  • Varios idiomas
  • Visualizaciones de producto en tiempo real
  • Visualización de datos

Lista completa de Herramientas para configurar productos

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  • Gestión de descuentos
  • Gestión de documentos
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  • Gestión de flujos de trabajo
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Lista completa de Programas para cotizaciones

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Lista completa de Sistemas automatizados de ventas

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Lista completa de Software CPQ

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  • Gestión de inventarios
  • Gestión de listas
  • Gestión de pedidos
  • Gestión de pedidos
  • Gestión de pedidos especiales
  • Gestión de proveedores
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  • Gestión del precio y de márgenes
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Lista completa de Software de entrada de pedidos

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Lista completa de Software para presupuestos de ventilación, calefacción y climatización

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Lista completa de Software para pronóstico de ventas

Alternativas a Merkato

Más alternativas a Merkato

Opiniones de Merkato

Todas las opiniones

Calificación general

4.1/5

Evaluación media

Facilidad de uso 4.2
Atención al cliente 4.2
Funcionalidades 4.1
Relación calidad-precio 3.9

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Jeffrey H.
Business Consultant
Dispositivos médicos, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Características y funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    8/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 15/9/2020

"Great Configurator"

Comentarios: The overall experience is great. The program is in our company used as customer order portal. On a daily basis, about 700 orders are configured and ordered. It is automatically send to our ERP in which a script turns the info to sales and work orders. Merkato is also used inside the company to make work-orders ourselves. With these 2 groups working in Merkato, about 50 users are simultaneously working in the program. This is all going very smoothly. Our proces and products require regular adjustments and therefore the Merkato template has to be adjusted often. This is something that can we can do ourselves. This makes it the perfect configurator for us.

Puntos a favor: - Easy to use
- Functionality
- Fast processing
- Cloud based
- Good connections available with other software
- Fast & effective support team

Contras: - Look and feel are outdated. This will be improved in de upcoming years.
- The search bar in the media or CRM info in the backend is missing. This will be a new feature in the new release, hopefully next year.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 15/9/2020
Herm V.
Director
Consultoría de gestión, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    4 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Características y funcionalidades
    4 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: GetApp
  • Publicado el 3/9/2020

"versatile and flexible configurator software with high business impact"

Comentarios: Overall Merkato has played a big role in transferring company & product know how from experts heads into business rules within the software. This decreased input errors dramatically and enabled a transfer to a configure to order process while the number of special requests have reduced. The number of dealers and users has tripled during the implementation phase and the output parameters from Merkato are used in sales, engineering, logistics, production and final delivery.

Puntos a favor: The clear structure of pages, sections and fields combined with all available rules and parameters enable the administrator to build an application very fast. The specific application for a business can be simple and straightforward or very complex with multiple components, layers and subprojects, this only depends on the need of the company or business unit. There are a lot of possibilities to generate output formats, set up user groups and authorisations and apply API's to other CRM/ERP/PLM software. Very scalable as well in configurater scope as in the number of users and dealers.

Contras: In some cases it can be challenging for the administrator to achieve the exact layout of the entry screen when a mix of column widths is desired. Also the creation of documents requires some experience when a more complex mix of data filtering, layout components and text formats is used. For the end user the initial order overview interface could be improved by allowing a bit more finetuning.

  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: GetApp
  • Publicado el 3/9/2020
Olav W.
Project Manager
Transporte marítimo, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    4 /5
  • Facilidad de uso
    2 /5
  • Características y funcionalidades
    4 /5
  • Asistencia técnica
    4 /5
  • Relación calidad-precio
    2 /5
  • Probabilidad de recomendación
    6/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 3/9/2020

"A program with many possibilities"

Comentarios: Nice program, service/helpdesk is good

Puntos a favor: It is possible to make adjustments yourself without extensive IT knowledge

Contras: When the system has been built up piece by piece and change upon changes has been implemented, it is difficult to find errors. Starting all overagain sometimes seems the best solution, but this takes too much time and outsorsing it is quite expensive

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 3/9/2020
Jeroen S.
R&D Manager / Manager engineering
Automoción, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    4 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Características y funcionalidades
    4 /5
  • Asistencia técnica
    4 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 3/9/2020

"Merkato Configuration management"

Comentarios: We have a good experience, we were able to implement to software in a short time.
Within 3 months we have an live operation in our sales and production department.

Puntos a favor: Approximately 4 years ago we have decided to implement a sales / product configurator to have more clear documents, more professional documents and talk as a company about the same options/configurations and sales possibilities.
We also use this configurator to generate our production bill of material and prepare production order documents.
In this moment we are very satisfied with the product. Within here a summary of Positive software items:
- Easy implementation
- Easy document generation
- Easy to implement a sales configuration level
- Working online -cloud based
- Good and easy sales configurator
- Possibilities to also implement items which are not standard.

Contras: Integration of documents from used or configuration

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 3/9/2020
Harm G.
Project Support Manager
Ingeniería industrial o mecánica, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    4 /5
  • Facilidad de uso
    4 /5
  • Características y funcionalidades
    4 /5
  • Asistencia técnica
    4 /5
  • Relación calidad-precio
    4 /5
  • Probabilidad de recomendación
    8/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 3/9/2020

"Think it, build it, use it"

Comentarios: Uniformity in appearance has been achieved, regardless of who the user is. Appearance but also the content of our quotations are more aligned. Knowledge and know-how is upgraded for the entire company by implementing our products in this rule based engine.

Puntos a favor: Flexibility is a big plus.
If you can think of it, you can build it in Merkato. Adjustments can be made easily. Created templates are easy to understand, debug and modify if necessary due to the infrastructure.

Contras: Report builder could be more user friendly. Sometimes a bit complex for someone with limited programming background.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 3/9/2020