HoneyBook

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Por HoneyBook

¿Quién usa HoneyBook?

Fotógrafos profesionales, diseñadores web, floristerías, planificadores de bodas, artistas de maquillaje, planificadores de eventos, DJs, catering, diseñadores de interiores, diseñadores de moda, diseñadores gráficos.

¿Qué es HoneyBook?

HoneyBook agiliza y automatiza la experiencia de tu cliente desde la consulta hasta la factura final.

Información sobre HoneyBook

HoneyBook

https://www.honeybook.com/

Fundada en 2013

Resumen de precios de HoneyBook

HoneyBook no tiene versión gratuita, pero ofrece una prueba gratis. La versión de pago de HoneyBook está disponible a partir de USD 40.00/mes.

Precio inicial

USD 40.00/mes

Versión gratuita

No

Prueba gratis

Implementación

En la nube, SaaS, web

Móvil: nativo de iOS

Móvil: nativo de Android

Formación

En vivo en línea

Seminarios web

Documentación

Asistencia

Horas laborables

En línea

Funciones de HoneyBook

Herramientas de administración de leads
Búsqueda de clientes potenciales
Captura de clientes potenciales
Distribución de clientes potenciales
Evaluación de clientes potenciales
Generación de clientes potenciales
Gestión de campañas
Gestión del pipeline
Segmentación de clientes potenciales
Seguimiento de fuentes
Seguimiento de interacciones
Alertas y notificaciones
Gestión de reserva de habitaciones
Planificación de instalaciones
Planificación de personal
Programación a tiempo real
Programación automatizada
Programación de citas
Programación de cursos
Programación de grupos
Programación de recursos
Varias ubicaciones
Conformidad con la PCI
Creación de informes/análisis
Facturación
Facturación recurrente
Firma electrónica
Integración POS
Integración de servicios de procesamiento de pagos
Pagos en persona
Pagos móviles
Prevención de fraudes en los pagos
Procesamiento de criptomonedas
Procesamiento de pagos
Procesamiento de pagos ACH
Procesamiento de pagos en línea
Procesamiento de tarjetas de débito/crédito
Seguridad de datos
Varias plataformas de pagos
Base de datos de contactos
Calculadora de impuestos
Facturación de gastos imprevistos
Facturación de proyectos
Facturación en línea
Facturación por horas
Facturación recurrente y suscripciones
Facturas personalizables
Gestión de demandas de pago
Pagos en línea
Pagos móviles
Portal de facturación
Procesamiento de pagos
Varias divisas
Facturación
Gestión de clientes
Gestión de contratos
Gestión de eventos
Gestión de marketing
Gestión de ofertas
Gestión de pedidos
Gestión de proyectos
Programación de citas
Acceso móvil
Almacenamiento de documentos
Evaluación de clientes potenciales
Generación de clientes potenciales
Gestión de tareas
Gestión del territorio
Integración de automatización de marketing
Integración de chat interno
Integración de redes sociales
Marketing por correo electrónico
Presupuestos y ofertas
Segmentación
Sistema de calendarios o recordatorios
Análisis de atención al cliente
Búsqueda
Catalogación y categorización
Chat en vivo
Control de respuestas por correo electrónico
Gestión del conocimiento
Métricas de rendimiento
Portal de autoservicio
Seguimiento de asistencia al cliente
Almacenamiento de documentos
Chat en vivo
Escaneado de tarjetas de visita y de identificación
Evaluación de clientes potenciales
Gestión de tareas
Gestión del territorio
Integración de automatización de marketing
Integración de redes sociales
Presupuestos y ofertas
Previsión
Segmentación
Sistema de calendarios o recordatorios
Archivo y conservación
Bandejas de entrada compartidas
Bloqueo de spam
Enrutamiento
Gestión de colas de espera
Gestión de firmas
Gestión de respuestas
Lista blanca/negra
Recuperación de datos
Respuestas prediseñadas
Supervisión de correo electrónico
Búsqueda de texto completo
Contratos de especialidad
Contratos gubernamentales
Control de versiones
Firma electrónica
Gestión de flujos de trabajo
Gestión del ciclo de vida de los contratos
Lado de la compra (proveedores)
Lado de venta (clientes)
Plantillas prediseñadas
Seguimiento de la conformidad
Seguimiento del progreso
Biblioteca de contenidos
Colaboración
Control de versiones
Firma electrónica
Gestión RFP
Gestión de contactos
Gestión de documentos
Gestión de flujos de trabajo
Gestión de la base de conocimiento
Gestión del pipeline
Modelos
Registro de auditoría
Diagramas de Gantt
Gestión de carteras
Gestión de ideas
Gestión de presupuestos
Gestión de recursos
Herramientas de colaboración
Metodologías ágiles
Modelos personalizables
Métodos tradicionales
Portal de clientes
Seguimiento costes hasta finalización
Seguimiento de hitos
Seguimiento horas/gastos
Tablero kanban
Acceso móvil
Automatización de procesos empresariales
Configuración de flujos de trabajo
Controles o permisos de acceso
Editor gráfico del flujo de trabajo
Gestión de calendarios
Gestión de documentos
Gestión de formularios
Gestión de tareas
Integraciones de terceros
Panel de control personalizable
Seguimiento de la conformidad
Sin código
CRM
Compras
Facturación
Gestión de empleados
Gestión de inventarios
Gestión de la formación
Gestión de marketing
Gestión de pedidos
Gestión de proveedores
Gestión de proyectos
Gestión financiera
Métricas de rendimiento
Programación
Seguimiento horas/gastos
Acceso móvil
Base de datos de clientes
Citas recurrentes
Gestión de reserva de habitaciones
Pagos en línea
Programación automatizada
Programación de grupos
Recordatorios de citas
Reserva en línea
Sincronización de calendario
Varias ubicaciones
Análisis ad hoc
Análisis cualitativo
Análisis cuantitativo
Análisis predictivo
Consolidación y reagrupamiento
Creación de formularios de evaluación
Indicadores claves de rendimiento
Informes ad hoc
Panel de comunicaciones
Planificación estratégica
Presupuestos y previsiones

Opiniones de HoneyBook

Mostrando 5 de 265 opiniones

En general
4.8/5
Facilidad de uso
4.7/5
Atención al cliente
4.8/5
Funcionalidades
4.6/5
Relación calidad-precio
4.7/5
Christina S.
Owner
Servicios jurídicos, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 20/9/2019

"The Best Client Management Resource-- goes beyond normal software"

Comentarios: Before I used HoneyBook, I had tried several other client management platforms. All of them were clunky, and often I'd have to hunt around for things in the interest of the app developer's attention to folders and organization. What a mess! I'm so glad I switched to HoneyBook. They've consistently made product improvements and seem to really care about their customers. It gets easier and more fun to use every day, with just enough features to accomplish what I need without overwhelming me. I highly suggest this to anyone who is managing multiple clients, especially if you have client projects that tend to go dormant for awhile then pick back up.

Puntos a favor: I love how easy it is to use, and how amenable the HB team is to updating the software if you have a feature request or complaint. It provides very visual, easy user prompts that allow me to easily accomplish what I need in a fraction of the time of other software apps I've tried.

Contras: It's annoying that I can't delete the default emails that came with my account to replace them with my own workflow, so myself or a team member doesn't get confused with their suggested emails vs. the ones I actually want to use.

Respuesta de proveedores

por HoneyBook el 23/9/2019

Christina, thank you for you being a HoneyBook member! We are so happy to hear that HB allows you to manage your clients in a fraction of time of other systems! Our Product Team works hard to consistently meet and exceed our members expectations. Thank you for the feedback on the default email templates. I will share with our team. Incase you didn't know, you can edit the default templates text and format to meet your needs.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 20/9/2019
Leigh ann S.
Manager
Organización de eventos, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 29/5/2020

"Powerful, Intuitive Tool"

Comentarios: When we were starting up our business, an event venue, I was going nuts comparing the different CRM software. When you haven't actually used them, you don't know which will work best for you. Another venue owner told me she used HoneyBook. I had learned a lot from her, and finally decided that if she thought HoneyBook was good, it probably was and I'd just go for that. Best decision ever!

Puntos a favor: I love the pipeline, where each client's project is categorized by stage (new inquiry, tour scheduled, proposal signed, etc.). I can pull up all clients who are in the "Planning" stage of the pipeline, for example. Under each client's project is absolutely everything related to their project: all emails exchanged, contracts, payment schedule, separate workspaces with vendors who will be working on the project, and more. I have templates for emails and have them sent automatically. One goes out when we receive an inquiry, a different one 5 days after client signs the contract, and another 30 days before their event date. There are also templates for brochures, contracts, and payment plans. I can't imagine having to do all of that manually! I set the system up for my business with no outside assistance. It was easy to understand.

Contras: Would like to have more ability to make formatting changes (bullets, numbering, bold, etc.) when editing a document. I can do this on a new document, but not when editing an existing one.
Workflows could be improved to have more triggers and the ability to automatically send files.

Respuesta de proveedores

por HoneyBook el 2/6/2020

Hi Leigh Ann,

Thanks for your feedback. It's helpful to know where we can improve. We're in the process of building in more formatting customizations right now, as well as new triggers within workflows to help you automate tasks on a more real-time basis. Stay tuned!

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 29/5/2020
Paige E.
President
Fotografía
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Valoración global
    1/5
  • Facilidad de uso
    1/5
  • Características y funcionalidades
    2/5
  • Asistencia técnica
    3/5
  • Relación calidad-precio
    1/5
  • Probabilidad de recomendación
    Sin valoración
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 7/6/2018

"Not User Friendly - Difficult Learning Curve"

Puntos a favor: Keeps contracts in one place, able to accept credit cards. You can network with other vendors, and they seem to really concentrate more on this than actually developing software that works well.

Contras: I am a "founding" Honeybook user and bought the lifetime membership. At first, HB was very convenient. The learning curve was very frustrating as the online software had many MANY bugs. It still does. The entire premise behind the software was to free up your time, have all your projects in one place, sign contract, get paid, etc. Yes, great idea! However, the software has so many glitches! You're not able to even edit a person in your contacts. Their customer support team used to be great you could actually message a real person - now you have to wait a day or two to get an email answer and most of the time they just send you a link to deal with your problem. Once you email your client the contract, everything goes down the Honeybook "rabbit hole". My clients are tech savvy and they can't even figure out Honeybook - the emails that I've received from frustrated clients is numerous. Save your time and money and get another online software that will actually do the job - like Sprout Studio or Dubsado. Wish I would have done that from the beginning. Regretting my purchase since my lifetime "membership" isn't transferrable and Honeybook continues to make money off of me by accepting credit card payments. I looked at 17hats, which also didn't have great reviews before I purchased Honeybook. Moving on, however, I'm assuming that the process will not be easy transferring existing contracts and other office files.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 7/6/2018
Tamara C.
Graphic Designer
Diseño gráfico, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    4/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    3/5
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 23/5/2020

"Great Productivity Tool, Constantly evolving!"

Comentarios: A great productivity tool for me

Puntos a favor: I love that they are constantly evolving with the features of this software:
1) I am in love with the email scheduling that is connected to my gmail.
2) I love that i can now schedule sessions with my clients within Honeybook instead of sending links to my clients to schedule with outside scheduling platforms.

Contras: I would love to see a connection to Quickbooks Self Employed Software.
I would love more compatibility with the software on apple products. Honeybook's app does not have rotate-screen functionality on ipads, neither does the program fill the screen. It appears to be more of a trial or beta program when you use the Honeybook app on an apple device.
I would love to see a little more assistance with contracts. Automation for standard clauses.
A little on the expensive side per month compared to competition. Discounts promoted are basically the same promotion only for the first year. Would love to see some occasional additional discounts here and there.

Respuesta de proveedores

por HoneyBook el 28/5/2020

Hi Tamara,

Thanks so much for your feedback. We'll definitely pass it along to our product team. Currently, we don't have stand-alone iPad app, so I understand why that falls short of your expectations. That said, our mobile iPhone app is being updated week over week (with a big update coming soon).

Thanks again and keep an eye out for future updates!

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 23/5/2020
Penny L.
Owner/Photographer
Arte y artesanía, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    4/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    4/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 6/2/2020

"Best choice I made for my business yet"

Comentarios: Payment processing was always a challenge until I found Honeybook. I love that the automated convenience of honey book. I set my templates, it does the rest. I send an invoice, it bills, reminds and keeps everything squared away. Not to mention it auto-deposits funds into my account. IT keeps me in business!

Puntos a favor: Running my own business where clients contract via email and forms through my website can get overwhelming when trying to keep track of small but important details. Invoicing, payment processing, contracts, client communication, client surveys and now they have a feature where you can connect with other local professionals on projects. Very useful.

Contras: I wish it was a little more upscale looking on fonts, colors and the user experience. My brand is more of a luxury brand so I want customers to feel like when they're being transferred to the contract or payment portion of our interactions that they're still receiving a luxury experience.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 6/2/2020