BMC Helix ITSM

¿Qué es BMC Helix ITSM?

BMC Remedy IT Service Management revoluciona la administración de servicios empresariales. Ofrecido en las instalaciones o en la nube, Remedy ITSM es una plataforma configurable y extensible que fue rediseñada radicalmente para satisfacer las necesidades de cualquier organización de TI transformadora. Más fácil de usar, más rápido de implementar y con las últimas innovaciones en administración de servicios, Remedy IT Service Management y Remedy OnDemand conforman la administración de servicios de TI más completa y capaz para tu empresa.

Información sobre BMC Helix ITSM

BMC Software

http://www.bmc.com

Fundada en 1998

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Resumen de precios de BMC Helix ITSM

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Prueba gratis

BMC Helix ITSM: implementación y asistencia

Asistencia

  • E-mail/Help Desk

Implementación

  • Cloud, SaaS, Web
  • Windows (local)
  • Linux (local)

Funciones de BMC Helix ITSM

  • API
  • Alertas y alzada
  • Alertas y notificaciones
  • Arrastrar y soltar
  • Autorizaciones basadas en roles
  • CRM
  • Campos personalizables
  • Catálogo de servicios
  • Chat y mensajería
  • Comunicación multicanal
  • Control de procesos de aprobación
  • Controles o permisos de acceso
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de marca personalizable
  • Creación de paneles de comunicaciones
  • Encuestas y comentarios
  • Flujo de trabajo configurable
  • Formularios personalizables
  • Gestión de SLA (Service Level Agreement)
  • Gestión de auditorías
  • Gestión de capacidades
  • Gestión de configuración
  • Gestión de contratos o licencias
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de incidentes
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la asistencia técnica
  • Gestión de la base de conocimiento
  • Gestión de la disponibilidad
  • Gestión de problemas
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de recursos
  • Gestión de tareas
  • Gestión de tickets de soporte
  • Gestión de versiones
  • Gestión del cambio
  • Informes personalizables
  • Integraciones de terceros
  • Integración de directorio activo
  • Modelos personalizables
  • Panel de actividades
  • Portal de autoservicio
  • Portal de clientes
  • Priorización
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de activos
  • Seguimiento de activos de TI
  • Seguimiento de tickets de soporte
  • Supervisión

Lista completa de Software de ITSM

  • API
  • Alertas y notificaciones
  • Autorizaciones basadas en roles
  • Campos personalizables
  • Controles o permisos de acceso
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Creación de marca personalizable
  • Creación de paneles de comunicaciones
  • Flujo de trabajo configurable
  • Formularios personalizables
  • Gestión de SLA (Service Level Agreement)
  • Gestión de adquisiciones
  • Gestión de auditorías
  • Gestión de configuración
  • Gestión de contratos o licencias
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de incidentes
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la base de conocimiento
  • Gestión de la conformidad
  • Gestión de problemas
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de recursos
  • Gestión de requisitos
  • Gestión de tareas
  • Gestión de tickets de soporte
  • Gestión de usuarios
  • Gestión del cambio
  • Gestión del mantenimiento
  • Importación y exportación de datos
  • Informes personalizables
  • Integraciones de terceros
  • Lectura de código de barras/tickets
  • Panel de actividades
  • Portal de autoservicio
  • Priorización
  • Programación del mantenimiento
  • Registro de auditoría
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de activos
  • Seguimiento de activos de TI
  • Seguimiento de costes
  • Seguimiento de inventario
  • Seguimiento de la conformidad
  • Seguimiento de tickets de soporte
  • Supervisión
  • Visualización de datos

Lista completa de Software de gestión de activos informáticos

  • API
  • Alertas y alzada
  • Alertas y notificaciones
  • Arrastrar y soltar
  • CRM
  • Campos personalizables
  • Catálogo de servicios
  • Creación de informes de servicio
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de marca personalizable
  • Creación de paneles de comunicaciones
  • Encuestas y comentarios
  • Flujo de trabajo configurable
  • Formularios personalizables
  • Gestión de SLA (Service Level Agreement)
  • Gestión de auditorías
  • Gestión de configuración
  • Gestión de contratos o licencias
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de incidentes
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la base de conocimiento
  • Gestión de la conformidad
  • Gestión de problemas
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de recursos
  • Gestión de recursos informáticos
  • Gestión de tareas
  • Gestión de tickets
  • Gestión de tickets de soporte
  • Gestión de versiones
  • Gestión del cambio
  • Gestión del conocimiento
  • Informes personalizables
  • Integraciones de terceros
  • Integración de directorio activo
  • Modelos personalizables
  • Notificaciones en tiempo real
  • Panel de actividades
  • Portal de autoservicio
  • Portal de clientes
  • Priorización
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de activos de TI
  • Seguimiento de tickets de soporte
  • Seguridad SSL
  • Supervisión
  • Supervisión en tiempo real

Lista completa de Software para servicios informáticos

Alternativas a BMC Helix ITSM

Más alternativas a BMC Helix ITSM

Opiniones de BMC Helix ITSM

Todas las opiniones

Calificación general

4.1/5

Evaluación media

Facilidad de uso 3.8
Atención al cliente 4
Funcionalidades 4
Relación calidad-precio 3.9

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Antonio A.
ITSM Specialist
11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    4 /5
  • Características y funcionalidades
    4 /5
  • Asistencia técnica
    4 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 6/3/2018

"Former RAC and BMC Accredited Administrator AR System"

Comentarios: Using the BMC ITSM you can consolidate in a Suite the major task of the ITSM support staff based on ITIL best practices.

Puntos a favor: The Remedy ITSM Suites cover the main processs of the ITSM aligned to ITIL best practices. All the Application are integrated as part of the ITSM Suite in order to manage the different scenarios that normally needs to be handled by the support staff. Using the AR System Server as base the ITSM applications can be customized in order to give to the organizations complete and achieve thier functionality requierements. The license model of floating write licenses, lets the organization to share licenses pool.

Contras: BMC Remedy ITSM was born as an On premise solution, the cloud option is in the process to be a mature option. In Remedy you could achieve many thing but you need a lot experience with the product to complete it.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 6/3/2018
Marie J.
Services Architect
Servicios, 10,000+ empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    4 /5
  • Facilidad de uso
    3 /5
  • Características y funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    4 /5
  • Relación calidad-precio
    3 /5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 7/4/2021

"Set the record straight!"

Comentarios: Once installed/upgraded it is super easy to develop, manage and it is very easy to have to tool fit your processes. The automation and ability for it to assign, push workflow to other systems and automatically close is awesome. The intelligent integration for event management (off the shelf and event management system that can consume WSDLs or REST, can take advantage of this two-way BSR utility; it’s a game changer!

Puntos a favor: I’m not sure where this site is getting it’s information but it is wrong. BMC Software ITSM has mobile solutions built in for any html5 device and apps that can be downloaded from the Google or Apple store and connected to any instance.
This system is incredibly robust to the extent that if you do not have mature processes and you do not manage IT well this system will become your mortal enemy.
It does have a configuration database (CMDB) and it was the absolute first ITSM system to have one and it has many patents; so I have no clue why this site is saying it doesn’t exist. It is the only one that has a definitive catalog, normalization tool, reconciliation, transformation, mapping, auditing, drift management, outage management, impact analysis, and integration all built into the CMDB. The validation is the best. When combined with the Asset management system which adds on the procurement, ASL, receiving and well all the pre and post deployment activities it can manage the entire lifecycle. But it doesn’t stop there! You have cost and finance management, contracts, licensing, warranties, leases, people and group associations, underpinning agreements, and everything you can think of they’ve already built it! Not to mention that all of this isn’t just flat text, you actually get visual maps of the infrastructure and all the relationships, models and services. And it doesn’t stop there you can even view this through digital Workplace on actual maps.

Contras: Upgrades and installs are the absolute worst! You cannot just go download the package and run setup. There’s literally 50 installs you need to perform plus a checksum between each and everything has to be installed in a specific order and BMC Software doesn’t make it easy on the customers to comprehend this because every tool has a separate website in their DOCs and it’s up to you to understand what needs to come before and after. I suspect they’re making it difficult because they want to sell subscriptions to their SaaS.
Additionally, BMC Software ignores their onPrem customers, whom by the way made this company who they are today and they chose to release everything formSaaS and not pay attention to their onPrem customers!

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 7/4/2021
Usuario verificado
Software Developer Intern
Bienes de consumo, 10,000+ empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    3 /5
  • Facilidad de uso
    4 /5
  • Características y funcionalidades
    3 /5
  • Asistencia técnica
    Sin valoración
  • Relación calidad-precio
    Sin valoración
  • Probabilidad de recomendación
    4/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 3/7/2019

"Remedy Review"

Comentarios: Overall, I wouldn't recommend Remedy for IT Service Management. I believe there are better solutions available that are user friendly while also being visually appealing.

Puntos a favor: This software has a very simple layout that makes tracking information down an easy task. The filtering within the application is great and allows for extremely specified results. I like the priority emails that are given based on open tickets. This process allows teams to stay on track to complete requirements and continuously close open tickets.

Contras: I don't enjoy how the UI visually looks. The application has a very outdated look that doesn't appeal to you visually. I have found difficulty when trying to close Incidents because of status issues. This has been my biggest issue because Remedy will want me to enter twenty different status boxes in order to close a ticket or I will receive multiple errors.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 3/7/2019
Emir O.
Expert associate
Telecomunicaciones, 1,001-5,000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    4 /5
  • Facilidad de uso
    4 /5
  • Características y funcionalidades
    3 /5
  • Asistencia técnica
    3 /5
  • Relación calidad-precio
    3 /5
  • Probabilidad de recomendación
    2/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 19/9/2020

"After 5+ years i still dont like it"

Comentarios: Neutral, it works stable when you give the system enormous resources. System is quite complicated from licencing perspective, user handling, reporting, creating autoassigments, maintaing knowledgebase, problem management handling etc.
Actualy when you try alternatives you figure out that system is not that bad. But in 2020 it looks like it's from last decade from perspective of resources, flexibilty and integration posibilites.
Support forum is the worst. You are basicly on your own. When you implement any kind of improvement you often create 3-4 problems that you have to solve. Mobile aplication exist only on paper. It is abandoned by vendor i thing from version 1.
Last updates still have part of system based on Adoble Flash so beware of Decembar 2020 when Microsoft, Mozilla drop support.
After 5 years of using i'm still puzzled by database structure that creates so many problem for integration with 3rd party reporting systems.
Smart Reporting and Birt reporting are basicly the worst reporting system ever. Slow, unresponsive, require enormous resources just to run basic reports.
Personaly i would never choose it as solutin if you have any requirement for custimization. To expensive, to complicated.

Puntos a favor: Robust, ITSM compliant, fairly great integration posibilites

Contras: Where do i begin?
Database structure is nightmare for maintating, creating reports and to actually understad inner workings of system.
Reporting sofware lacks some basic stuff.
Upgrading production system is a 14 days nightmare.
Some basic stuff like creating user level reports based on who did what in which time are imposible.
It has almost no room for adjusting, user interface is upgraded from version 7.5, 8.1 until version 9.1 but is substandard compared with cloud based solution.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 19/9/2020
Timothy S.
IT Project Manager
Educación superior
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    4 /5
  • Características y funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    4 /5
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 25/6/2018

"Complete Helpdesk and IT service management solution"

Comentarios: It is a single repository/database for incidents, assets, change requests and knowledge
You can easily track old tickets as well as you can figure out the approval chain, pending tickets and followup on tasks done and has to be done.

Puntos a favor: We upgraded to cloud based Remedy system which saved us the hassle of supporting the solaris server. Web-based and integrated with SSO solution
The software is highly customizable.
BMC's customer support are very responsive.
All branches of IT department use it for incident management, change management, asset management and knowledge management.
The approval workflows are easy to set and update.

Contras: customization of the application was a very long process specially if you need to use the most of it.
But once it is running, it is worth the pain.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 25/6/2018