GAIN

¿Quién usa GAIN?

Desde pequeños equipos hasta organizaciones grandes que desean optimizar y automatizar su proceso de flujo de trabajo de contenido.

¿Qué es GAIN?

Gain ayuda a las agencias de marketing y a los equipos a organizar, revisar, aprobar y entregar contenido de calidad a tiempo sin liosas hojas de cálculo ni hilos de correo electrónico.

Con roles de usuario personalizables, permisos y flujos de aprobación, Gain ayuda a equipos distribuidos de todos los tamaños a automatizar todo el flujo de trabajo del contenido, desde la creación y modificación hasta los recordatorios de aprobación, la recopilación de aprobaciones de clientes y la publicación final.

Información sobre GAIN

Big Propeller

https://gainapp.com

Fundada en 2013

Resumen de precios de GAIN

GAIN no tiene versión gratuita, pero ofrece una prueba gratis. La versión de pago de GAIN está disponible a partir de USD 99.00/mes.

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Precio inicial

USD 99.00/mes

Versión gratuita

No

Prueba gratis

Implementación

En la nube, SaaS, web

Formación

En vivo en línea

Documentación

Asistencia

Horas laborables

En línea

Funciones de GAIN

Herramientas de marketing en redes sociales
Análisis
Enfoque en grupo objetivo de clientes
Filtrado por palabras clave
Gestión de contactos
Gestión de contenidos
Gestión de varias cuentas
Programación de publicaciones
Publicaciones automatizadas
Seguimiento de conversión
Colaboración
Creación de informes/análisis
Gestión de contenidos
Gestión de varias cuentas
Participación del cliente
Programación de publicaciones
Publicaciones automatizadas
Seguimiento de marcas
Supervisión de redes sociales

Opiniones de GAIN

Mostrando 5 de 35 opiniones

En general
4.6/5
Facilidad de uso
4.5/5
Atención al cliente
4.8/5
Funcionalidades
4.3/5
Relación calidad-precio
4.4/5
Lena K.
Account Director
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Calificación global
    5/5
  • Facilidad de uso
    4/5
  • Características y funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    4/5
  • Relación calidad-precio
    4/5
  • Probabilidad de recomendación
    8/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 13/5/2018

"User friendly , easy to navigate and visually appealing"

Comentarios: Time saving, more professional.

Puntos a favor: Visual previews of all content, ease of sharing content for approval with clients, ability to export content as a PDF after approvals, automatic scheduling to Facebook or Instagram

Contras: Inability to tag Facebook accounts (although this is due to a Facebook privacy change), customer service can take a while (due to us being located in Australia), posting more than one image to a post automatically shares it as an album (which we don't always want).

Respuesta de proveedores

por Big Propeller el 18/5/2018

Hi Lena, thanks for your review. We are glad to hear that GAIN is helping your team to save time.

We wanted to address the issue you faced when including multiple images in one post being shared as an album on Facebook. A couple of months ago we implemented changes to the Facebook posting to make this work in the way that you actually expect.

GAIN now uses native Facebook multi-photo posts. This means multi-photo posts now use Facebook's scheduling engine (useful for boosting posts before they're published) and there's no need to create an album just for the photos in the post.

If you have not tried posting multiple images since then please do, and let us know how it works for you!

Thanks!

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 13/5/2018
Usuario verificado
Digital Marketing Specialist
Salud, bienestar y deporte, 13-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    4/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    4/5
  • Probabilidad de recomendación
    8/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 8/10/2019

"Good social scheduler"

Comentarios: Gain is easy to use and easy to connect channels. We use it daily to schedule social posts for clients and I like that we can separate each one so that nothing gets mixed. Be aware that there aren't any analytics available, this is just a scheduler and approval workflows.

Puntos a favor: Gain is a good platform to use if you just need to schedule social media content. You can connect Facebook, Twitter, LinkedIn, and Instagram. It is also capable of file collaborations. There are approval workflows built in so that a client or other team member can approve posts.

Contras: If you have a post that you would like to feature on different channels, you have to duplicate the post. Other schedulers allow you to craft it within one box and modify it for each channel.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 8/10/2019
Usuario verificado
MD
Marketing y publicidad, 13-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Calificación global
    4/5
  • Facilidad de uso
    4/5
  • Características y funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    3/5
  • Relación calidad-precio
    3/5
  • Probabilidad de recomendación
    4/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 17/7/2019

"Great product but struggles to address key issues"

Puntos a favor: It's easy to use, lots of good tools for agencies, far better than other similar products

Contras: Every now and then bits of the tool break. The most recent has caused major problems for us and the clients but seem to be a low priority for the GAIN team. For example, in this case, posts are not displaying properly on LinkedIn. We get these issues aren't always in GAIN's control but would appreciate more urgency and communication around the problem.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 17/7/2019
Kelly B.
Owner l Chief Buzz Creator l Social Media Strategies l Social Media Events l Online Brand Management
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 8/5/2018

"Best CMS we've seen for content creation and approval processes with many layers of usability."

Comentarios: Our entire staff loves the software and we have tried a lot of other platforms. It's intuitive and very professional. Our clients love using it as well. It makes content creation and approval SO easy and helps our process run smoothly. No clunks!

Puntos a favor: 1. Layered approval process and options for each and every channel can be varied - HUGE for agencies!
2. Ease of content creation and views for multiple devices.
3. GAIN is always updating their software to make it better and add new features.
4. Tracking of comments.

Contras: 1. Manual publishing to Instagram would like auto-publishing like Hootsuite
2. Not featuring 'Ready for the Next Round' in the client boxes

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 8/5/2018
Ali S.
Founder
Marketing y publicidad, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 11/6/2019

"Love using Gain - it has streamlined my workflow immensely over the past three years. Highly recomme"

Comentarios: Overall amazing.

Puntos a favor: The team is quick with customer service. The software is solid and provides a great solution for a very affordable price.

Contras: There is an opportunity to reduce clicks on the website to be even more efficient. Editing posts from the approval page isn't directly available. You have to manually open each post to edit. I wish there was a bulk edit feature without having to load a new page each time.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 11/6/2019