¿Quién usa Oplift?

Organisations with low staff engagement, poor performance and high staff turnover.

¿Qué es Oplift?

Oplift is a suite of employee apps which boost performance and productivity by improving training, comms, compliance and reporting. The platform enables organisations to easily connect, communicate and engage with their staff no matter where they are. It makes it simple to train and motivate people through microlearning plus rewards and recognition. Companies can ensure compliance with digital audits, checklists, article acknowledgements and easy to view insights and analytics.

Información sobre Oplift

Ocasta

https://oplift.io/

Fundada en 2011

Resumen de precios de Oplift

Oplift no está disponible en versión gratuita y no ofrece prueba gratis. La versión de pago de Oplift está disponible a partir de USD 2.00/mes.

Precio inicial

USD 2.00/mes

Detalles de precios

Pricing varies depending on products and number of employees. Get in touch!

Versión gratuita

No

Prueba gratis

No

Implementación

Instalado: Mac

En la nube, SaaS, web

Instalado: Windows

Móvil: nativo de iOS

Móvil: nativo de Android

Formación

En persona

En vivo en línea

Seminarios web

Documentación

Asistencia

En horario ininterrumpido (atiende un representante)

Horas laborables

En línea

Funciones de Oplift

Herramientas de gamificación
Definición y seguimiento de objetivos
Gestión de comentarios
Gestión de concursos
Gestión de recompensas
Gestión de tarjetas de identificación
Herramientas de colaboración
Métricas de rendimiento
Para centros de atención telefónica
Para contratación de personal
Para desarrolladores
Para formación
Para ventas
Seguimiento de clasificación y actividades
Análisis
Geofocalización
Notificaciones de expiración
Notificaciones móviles
Notificaciones visuales
Notificaciones web
Programación de notificaciones
Pruebas A/B
Segmentación contextual
Segmentación de campañas
Segmentación de dispositivos
Arrastrar y soltar
Conectores de fuentes de datos
Creación de informes financieros
Exportación de informes
Informes de marketing
Informes de ventas
Informes planificados y automatizados
Panel de control personalizable
Previsión
Procesamiento analítico en línea
Profundizar
Aprendizaje colaborativo
Aprendizaje móvil
Archivo de cursos de terceros
Autoría de cursos integrada
Colaboración entre varios usuarios
Compartir contenido
Creación de informes/análisis
Curación de contenido de autoservicio
Ludificación
Microaprendizaje
Portal de empleados
Recomendaciones
Catálogo de recompensas
Gestión de menciones
Gestión del rendimiento
Nominaciones
Objetivos
Puntos de recompensa
Reconocimiento entre pares
Reconocimiento por parte de los responsables
Reconocimiento social
Seguimiento del reconocimiento
Tarjetas virtuales
Contratación de personal
Definición de objetivos
Gestión de competencias
Gestión de indemnizaciones
Gestión de la formación
Gestión de selección de personal
Gestión del ciclo de vida de empleados
Gestión del rendimiento
Plan de carrera individual
Planificación de sucesiones
Certificado
Control de procesos de aprobación
Control de versiones
Creación de informes/análisis
Creación de políticas
Formación sobre políticas
Gestión de flujos de trabajo
Gestión de metadatos de políticas
Librería de políticas
Registros de auditoría
Benchmarking
Estudios de pulso
Gestión de los comentarios negativos
Gestión de objetivos
Gestión del rendimiento
Reconocimiento de empleados

Opiniones de Oplift

Mostrando 5 de 8 opiniones

En general
4.6/5
Facilidad de uso
4.8/5
Atención al cliente
4.8/5
Funcionalidades
4.8/5
Relación calidad-precio
4.4/5
Kate B.
Internal Communications Business Partner
Telecomunicaciones, 10,001+ empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 20/11/2018

"Perfect tool for any business"

Comentarios: Ocasta have been very accomodating and supportive, helping us deliver our objective; a digital one stop shop and improving efficiency for our customer facing staff.

Puntos a favor: Eveything our staff need is housed in one place, improving employee engagement and efficiency within the business which in turn, imporves customer experience. The simplicity of the app both front and back end is just what we needed to ensure buy in from those using it and the various functions within the app gives it the edge.

Contras: None. As the review title says, it's perfect.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 20/11/2018
Tom H.
Retail Operations Projcet Manager
Telecomunicaciones
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 21/6/2018

"A great suite of apps that has changed how we work for good!"

Comentarios: Increased employee engagement.
Reduced administration time for content management.
Improved staff knowledge.
Higher compliance and regulatory performance.

Puntos a favor: Flexible - the apps can be used in a number of ways, across multiple devices which allows end users to get the job done quickly and efficiently both in the front line and back office teams.
Control - Conversely to Flexible, there are times we need to control how our staff engage with the software or what they see. Oplift accommodates this very well.
Intuitive - The look and feel of the software is superb. It has been designed with the end-user in mind. New users of the software easily navigate around with little to no training. They find themselves comfortable with it in a short space of time. Our speed to competency has vastly improved.
The team - The team behind Oplift are fantastic. If ever there are questions about the software they are very quick to answer. They listen to our business needs and find solutions to make the software work well for us. They really add value above and beyond what the software already offers.

Contras: That there is not more of it - through use of this software we've identified other areas of our business where we'd like to explore digital transformation.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 21/6/2018
Jack S.
Assistant
Impresión, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Prueba gratis
  • Valoración global
    3/5
  • Facilidad de uso
    3/5
  • Características y funcionalidades
    3/5
  • Asistencia técnica
    3/5
  • Relación calidad-precio
    2/5
  • Probabilidad de recomendación
    6/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 1/2/2019

"Oplift - Worth it?"

Comentarios: Using Oplift is a genuine joy! The ease of communication between members is a major selling-point of the software as messaging is easy.

Puntos a favor: Interconnection between members
Ease of access
Fast messaging and management

Contras: Slightly complicated layout
Connectivity issues

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 1/2/2019
Ian V.
Senior Operations Manager
Comercio minorista, 501-1000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 22/2/2019

"Efficiency of Operations and Communications/Learning"

Comentarios: We have been able to ensure that all our locations are able to follow company processes/point of sale directives and a guided sales journey (incl regulatory frameworks) and any potential issues are captured and relayed to appropriate responding teams promptly.
We have been able to increase conversion in key sales metrics and our store presentation and standards have never been higher.
We’ve enjoyed very positive feedback from all teams that have had elements deployed.
Product development has been excellent over the period we have been using it.

Puntos a favor: Ease of use means minimal training time and high usage and engagement across the workforce. The software is thoughtfully put together minimising flows and follows a logical process. Outputs and insights are designed for ease of follow up and assists teams to efficiently operate without being able to circumvent processes.

Contras: There are no negative experiences encountered.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 22/2/2019
Lisa R.
Operations Project Manager
Telecomunicaciones, 501-1000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 28/2/2019

"Not sure of your question but Oplift is probably the answer!"

Comentarios: If you're looking for a high quality product to support you and your team in your workplace, then Oplift is the answer! As well as investing in a great product, you'll also get a friendly, supportive team that will strive to do their best for you at all times.

Puntos a favor: The Oplift platform supports a range of apps that are utilised across our business. The look and feel is simple and intuitive whilst still maintaining a high quality design. As a result, the product requires minimal training. The suite of apps we use has helped to drive employee engagement, improve knowledge and efficiently operate. The team are very helpful and supportive. They listen to our needs and react, which is exactly what we need.

Contras: I do not have any negative comments to add.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 28/2/2019