Site24x7

¿Quién usa Site24x7?

Site24x7 está desarrollado para pequeñas y medianas empresas y atiende a los puestos laborales que incluyen propietario del negocio/administrador de aplicación web, ingeniero de confiabilidad del sitio, administrador de sistemas y gerente de TI.

¿Qué es Site24x7?

Site24x7 ofrece supervisión unificada en la nube para DevOps y operaciones de TI y supervisa la experiencia de usuarios reales que acceden a sitios web y aplicaciones desde dispositivos de escritorio y móviles. Las capacidades de supervisión en profundidad permiten a los equipos de desarrollo y operaciones monitorear y solucionar problemas de aplicaciones, servidores e infraestructura de red, incluyendo nubes privadas y públicas. La supervisión de la experiencia del usuario final se realiza desde más de 90 ubicaciones en todo el mundo y varias compañías de telefonía móvil.

Información sobre Site24x7

ManageEngine

https://www.manageengine.com

Fundada en 2006

Resumen de precios de Site24x7

Site24x7 dispone de una versión gratuita y ofrece una prueba gratis. La versión de pago de Site24x7 está disponible a partir de EUR 9.00/mes.

Vídeo de Site24x7
Play
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb

Precio inicial

EUR 9.00/mes

Versión gratuita

Prueba gratis

Implementación

En la nube, SaaS, web

Móvil: nativo de iOS

Móvil: nativo de Android

Formación

En vivo en línea

Seminarios web

Documentación

Asistencia

Horas laborables

En línea

Funciones de Site24x7

  • Creación de informes de tráfico web
  • Diágnostico de la red
  • Gestión de recursos de la red
  • Gestor de línea de base
  • Panel de comunicaciones
  • Supervisión de SLA
  • Supervisión de ancho de banda
  • Supervisión de la dirección IP
  • Supervisión de servidores
  • Supervisión del tiempo de funcionamiento
  • Supervisión del uso de internet

Lista completa de Herramientas de monitoreo de redes

  • Control del rendimiento
  • Diagnóstico de causas
  • Diagnóstico de transacciones completo
  • Gestión de recursos
  • Gestor de línea de base
  • Herramientas de diagnóstico
  • Rendimiento de servidores
  • Seguimiento de transacciones individuales

Lista completa de Herramientas para monitorear aplicaciones

  • Análisis de capacidades
  • Análisis de rendimiento
  • Aprobación del flujo de trabajo
  • Control de acceso
  • Facturación y aprovisionamiento
  • Gestión de SLA
  • Gestión de costes
  • Gestión de varias plataformas en la nube
  • Supervisión de la demanda
  • Supervisión de suministros

Lista completa de Programas de gestión en la nube

  • Alertas y notificaciones
  • Creación de informes de uso
  • Métricas de rendimiento
  • Programación del mantenimiento
  • Pruebas de disponibilidad
  • Registros de eventos
  • Supervisión FTP
  • Supervisión de transacciones
  • Supervisión del servidor de correo
  • Supervisión en tiempo real

Lista completa de Software de monitoreo de sitios web

  • Gestión de credenciales
  • Gestión de parches
  • Programación
  • Registros de eventos
  • Supervisión CPU
  • Supervisión de correo electrónico
  • Supervisión de máquinas virtuales
  • Supervisión de servidores

Lista completa de Software para administrar servidores

Alternativas a Site24x7

Más alternativas a Site24x7

Opiniones de Site24x7

Read all reviews

Overall rating

4.3/5

Average score

Facilidad de uso 4.3
Atención al cliente 4.4
Funcionalidades 4.3
Relación calidad-precio 4.3

Review software

Share your experiences with other software buyers.

¡Escribe una reseña!
Don S.
Internet
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    Sin valoración
  • Características y funcionalidades
    Sin valoración
  • Asistencia técnica
    Sin valoración
  • Relación calidad-precio
    Sin valoración
  • Probabilidad de recomendación
    Sin valoración
  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: GetApp
  • Publicado el 14/9/2014

"Excellent tool for monitoring Saas based internally hosted Environments"

Comentarios: there's a lot of good press for pingdom but in my view, it doesn't come close to site24x7. This may be related to us being located in Australia. The best site response time I got from pingdom was +1000ms. Site24x7: anything from 200 - 500ms for the same website. I guess this just means site24x7 has their servers closer to Australia....or using bigger pipes. The other issue was the pingdom UI is pretty slow in Oz as well. I suspect it's much better in the EU. While pingdom's interface is trendy, site24x7 is simple and very detailed. The final decision for us was that we can monitor our background services in terms of memory use, cpu use etc. We can even allow operators to restart some of these services without needing direct access to the servers.

Puntos a favor: Very detailed performance monitoring
Good intuitive interface
Great reporting
Great alert and notification system
Windows service monitoring

Contras: Some of the help documentation grammar is poor. Looks like it may have been written by someone who doesn't use English as a first language.
The steps in the pricing models don't seem logical. 300% jump for 10 extra monitors + 1min pings

  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: GetApp
  • Publicado el 14/9/2014
Ummar H.
Hosting Manager
Telecomunicaciones, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Prueba gratis
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Características y funcionalidades
    4 /5
  • Asistencia técnica
    4 /5
  • Relación calidad-precio
    3 /5
  • Probabilidad de recomendación
    5/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 20/1/2020

"Cloud Monitoring"

Comentarios: Cloud monitoring of networked devices alongside ith logging feature.

Puntos a favor: Free demo available for teams to check their servers and network devices for their health monitoring.

Contras: Features are paid and demo is available for a shorter period of time.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 20/1/2020
William W.
Product Lead
Software informático, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Calificación global
    1 /5
  • Facilidad de uso
    3 /5
  • Características y funcionalidades
    4 /5
  • Asistencia técnica
    3 /5
  • Relación calidad-precio
    4 /5
  • Probabilidad de recomendación
    3/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 30/6/2020

"Lots of Features, None working right"

Comentarios: We cannot actually use Site24x7 for alerting because all the features we have tried are unreliable. A system that is supposed to notify us if there is a problem needs to actually be able to reliably detect those problems and Site24x7 has never been able to do that for us. We have been able to use it for some general server monitoring but not for the main reason we used Site24x7. Support is willing to help, but in the end has not resolved any of our deeper issues with their system.

Puntos a favor: This software offers a lot of features and functionality. It monitors almost everything we need and allows for easily creating custom plugins to monitor most things that it doesn't already natively support. CloudSpend and StatusIQ are nice features that have worked well for us.

Contras: Nothing we have used this for has worked properly. APM does not work in our PHP environment at all. It has not caught a single error while New Relic has caught them all. It does not provide insight into DB query performance at all. It randomly stops collecting data from our custom plugins with no clear reason why. We have never gotten it to properly collect all our desired server logs. It continually thinks the format is wrong and support's suggestions have not worked either.

Respuesta de proveedores

por ManageEngine el 7/8/2020

Hi William,

I am sorry to hear about the issues you have been facing. I will have our support executive contact you immediately so that we can help you in resolving all the issues you are facing ASAP.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 30/6/2020
Daniel M.
CEO
Software informático, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    4 /5
  • Características y funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    4 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 25/7/2020

"Site24x7: A best in class product at a cost level for small business"

Comentarios: Using Site24x7, I am a rockstar with my clients. I can closely monitor critical systems and websites and react before they even know that something is wrong.

Puntos a favor: It connects with every conceivable network, computer or software to give an amazing array of information. You can even set up a custom integration. I was able to use with AWS, Azure and onprem with minimal impact on system resources. I can provided my clients I am monitoring solid and detailed reports with a touch of a button. The alert system han email, SMS text or even call you if an alert is triggers and you can set up very sophisticated alert scenarios (that even use AI to reduce false alarms).

Contras: The setup and a couple feature have a complexity that can be slightly challenging.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 25/7/2020
Usuario verificado
Senior Web & Application Support Engineer
Dispositivos médicos, 5001-10,000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Calificación global
    4 /5
  • Facilidad de uso
    4 /5
  • Características y funcionalidades
    4 /5
  • Asistencia técnica
    4 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    8/10
  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: GetApp
  • Publicado el 29/10/2019

"All in one monitoring solution"

Comentarios: Overall the experience has been good. It's very fast and easy to set up.

Puntos a favor: Easy to use, very cheap and powerful. It has many features to monitor from server health, to website URL and integration with third party applications as well.

Contras: APM monitoring not as powerful as some other enterprise software, but they are more expensive.

  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: GetApp
  • Publicado el 29/10/2019