ServiceDesk Plus MSP

Por ManageEngine

4.5 / 5 110 reseñas
ServiceDesk Plus MSP

Los productos más populares


¿Quién utiliza este software?

ServiceDesk Plus MSP proporciona un centro de atención integral para proveedores de gestión de servicios con la facilidad de uso que necesitan las PYMES y las poderosas funciones que las empresas exigen para llevar sus negocios a otro nivel.

Valoración media

110 reseñas
  • En general 4.5 / 5
  • Facilidad de uso 4 / 5
  • Atención al cliente 4 / 5
  • Características 4.5 / 5
  • Relación calidad-precio 4 / 5

Detalles del producto

  • Precio de partida $1445
  • Versión gratuita
  • Prueba gratis
  • Implementación Instalado: Windows
    Móvil: nativo de iOS
    Móvil: nativo de Android
  • Formación En persona
    En directo en línea
    Seminarios web
    Documentación
  • Asistencia En horario ininterrumpido (atiende un representante)
    Horas laborables
    En línea

Datos del proveedor

  • ManageEngine
  • https://www.manageengine.com/
  • Fundada en 1996

Sobre nosotros ServiceDesk Plus MSP

ServiceDesk Plus MSP es un software de mesa de ayuda listo para metodología de Biblioteca de Infraestructuras de TI (ITIL), basado en la web, que fue diseñado específicamente para proveedores de gestión de servicios. Esta solución de Administración de Servicios de TI (ITSM) todo en uno ofrece un servicio integral de centro de atención que incluye un sistema de generación de tickets optimizado; funciones centralizadas de gestión de cuentas; módulos integrados para activos de TI, problemas y gestión del cambio; control remoto; creación de informes y analíticas de avanzada; integraciones perfectas con aplicaciones nativas y de terceros y mucho más.

Funciones de ServiceDesk Plus MSP

  • CRM
  • Facturación
  • Generación de propuestas
  • Gestión de carteras
  • Gestión de documentos
  • Gestión de presupuestos
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de recursos
  • Herramientas de colaboración
  • Portal de clientes
  • Seguimiento de horas y gastos
  • Acceso remoto
  • Asistencia técnica
  • CRM
  • Chat en vivo
  • Facturación
  • Gestión de copias de seguridad
  • Gestión de parches
  • Gestión de problemas
  • Gestión de proyectos
  • Panel de comunicaciones
  • Programación
  • Supervisión de sistemas remotos
  • Gestión de configuración
  • Gestión de contratos o licencias
  • Gestión de incidentes
  • Gestión de la disponibilidad
  • Gestión de problemas
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de publicaciones e implementaciones
  • Gestión del cambio
  • Portal de autoservicio
  • Seguimiento de activos

Productos sugeridos

Las reseñas más útiles sobre ServiceDesk Plus MSP

Exactly as they advertise. Big 4's are a pain.

Traducir con Google Revisado el 3/12/2015
Basil M.
Software informático, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente del revisor 
Fuente GetApp
5/5
En general
5 / 5
Facilidad de uso
Características y funcionalidad
5 / 5
Asistencia al cliente
4 / 5
Relación calidad-precio

Comentarios: We used ServiceDesk in the ISP (Internet Service Provider) that I worked for. We nearly lost hope in finding good helpdesk software with ITIL compliance. We even considered building a home-made application. For two years, BMC Remedy gave us a hard time from a usability and performance perspective, in addition to their highly priced customization bills. Until, one day, a decent consultant forwarded a link to ServiceDesk Plus. ServiceDesk Plus breaks the myth that 'java server applications are slow' and really shows that a high quality product with good efficiency and performance can be built using Java. It's all up to the engineers (and when it's slow, its all their fault). One thing I learned from ServiceDesk; don't blindly trust Gartner reports when searching for good software. At the time of searching, Gartner Quarterly reports listed BMC at the top with no mention whatsoever of ServiceDesk Plus. I'm not blaming Gartner for corrupt information, I'm sure they have their criteria in place, but at the end, they're humans, they have their mistakes, biases, misinformation, etc.

Puntos a favor: 1. Light-weight and highly responsive. Intuitive interface.
2. Wonderful 'Solutions Knowledge Base' side feature based on articles and with an excellent search functionality. (We no longer use Media Wiki, however I'm doubtful about dropping MediaWiki).
3. The ServiceDesk API gives you unlimited abilities to automate and integrate with other applications. For example, we were able to integrate Nagios Network Monitoring tool so that a high priority alarm could automatically open a ticket on ServiceDesk Plus.
4. I admire the effort they placed on their online documention with their and searchable online you'll hardly need to contact support.

Puntos en contra: Nothing major, but would like to see improvements in the following areas:
1. Provide a visual view of all entities in the system. Virtual Machines, Routers, Physical Servers, etc. using graphing tools.
2. Provide a searchable menu. For example, if I type "LDAP Authentication" this would show me the "Domain Controllers" in the setup menu (Similar to CPanel's menu search feature).
3. More help notes & tips on 'what to do next' and on 'keyboard shortcuts'.

Basic Helpdesk Application

Traducir con Google Revisado el 5/12/2016
Mark S.
Servicios financieros, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente del revisor 
Fuente asdf
2/5
En general
4 / 5
Facilidad de uso
2 / 5
Características y funcionalidad
3 / 5
Asistencia al cliente
3 / 5
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendar el producto:
Poco probable Muy probablemente

Comentarios: Our company has been using ManageEngine plus ServiceDesk for our IT Helpdesk support system for several years now. Although this application has been reliable and used widely by our IT support team, it is limited on features and functionality. The support for the application from ManageEngine has been somewhat limited as well. If you are looking for a very basic IT support system, then ManageEngine's ServiceDesk might be a good fit. The application is just limited on what it can do and its ability to scale to fit our needs.

Puntos a favor: ServiceDesk Plus from ManageEngine is fairly easy to implement and provides the most basic needs of an IT support application.

Puntos en contra: ServiceDesk Plus from ManageEngine is very limited in features and functionality. It also has a fairly complex interface that is out of date. Our company has trouble tracking IT support tickets because of this limitation.

Leer más reseñas